ציידים, לקטים, הורים 4

תרבויות שונות מלמדות אותנו איך מגדלים ילדים עצמאיים, תורמים ומאושרים. חלק 4.

צילום:

זה חלק 3.

חלק 1 כאן.

חלק 2 כאן.

חלק 3 כאן.

בארוחת הצהריים אני רואה אמא מניחה צלחות אוכל על שולחן המטבח ומחכה לבנות שלה שיבואו לאכול.

"הן יבואו כשיהיו מוכנות," היא אומרת. והן באות. בלי שידולים.

ברוב התרבויות הורים לא מדברים עם הילדים על הפעילות הבאה שלהם או דנים בשאלה מה הילד יאכל.

הם גם לא שואלים שאלות "אתה רוצה": "רוצה ללכת איתי לחנות? "רוצה להתרחץ?"

ההורה פועל. הסבתא מכינה את האמבטיה. האבא מכין את ארוחת הצהריים.

פחות מילים, פחות ויכוחים, פחות מתח.

פחות בחירות, פחות לחץ, פחות הרגשת פספוס על האפשרות שלא נבחרה.

איי! זה כואב!

להדגים לילדים את תוצאות המעשים שלהם כדי שיוכלו להבין לבד למה לא כדאי.

לשחק את זה. לבקש מהם להרביץ לנו ולהדגים לנו שזה כואב.

לשאול את הילדה שהרביצה - "את תינוקת?" הרי ילדים גדולים לא מרביצים…

לשאול את הילד שלא וחלק את הצעצוע שלו - "אתה לא אוהב אותי?" הרי מי שאוהב חולק.

להחמיא על נדיבות - "איזה ילד גדול אתה, איך אתה חולק את הצעצועים שלך."

ילדים קטנים מאוד רוצים להיות "ילדים גדולים."

מפריע להם שאומרים להם שהם ילדים קטנים.

אפשר להשתמש בזה כדי לכוון אותם להתנהגויות חיוביות.

התרגול כאשר רגועים עוזר ללמוד איך מתנהגים במצבים שעשויים להיות מתוחים.

קשה לכל אחד מאיתנו להרגיע את עצמנו כשאנחנו כועסים, אבל יותר קל להיזכר אם כבר תרגלנו.

ההחלטה מה אדם אחר צריך לעשות נמצאת מחוץ לאוצר המילים של שבט היקואנה. רצונו של הילד הוא הכוח המניע שלו.

זה לא אומר שההורים לא שמים לב לילדים. הם שמים לב ומשגיחים. אבל הם לא עסוקים בלומר להם ולכוון אותם. משגיחים עליהם כדי לוודא שהם מוגנים או לא פוגעים באחרים, אבל לא מכריחים אותם לעשות דברים.

משתמשים בשאלות ובתוצאות. הרבצת למישהו? מתרחקים ממך. לא כיף להיות לבד. 

זה ככה גם עם שינה.

מה יקרה אם הילדה תלך לישון חצי שעה מאוחר יותר ממה ש"צריך"?

כל עוד היא עסוקה בשקט, היא תירדם כשהיא עייפה.

גם אנחנו נרדמים כשאנחנו עייפים. אנחנו לא הולכים כל יום לישון בשעה קבועה. למה שהילדים יעשו זאת?

המחברת ספרה כמה פקודות היא נותנת לבת שלה כל שעה. יותר מ-100 פקודות. 

כאשר הבת שלה חזרה איתה מאחד מסיורי המחקר, היא אמרה על השבט בו ביקרו שהם "עושים מה שהם רוצים, אבל הם צריכים להיות נחמדים, לשתף ולעזור." שילוב של חופש ועבודת צוות.

כשאנחנו נותנים להם לתרגל דברים בעצמם, אנחנו מאפשרים להם עצמאות ועוזרים להם לפתח ביטחון עצמי.

בספרה "איך לגדל מבוגר" כותבת דיקנית אוניברסיטת סטנפורד: "בחנות, עם מורה או עם מאמן, אפשר לעמוד בצד ולא ליצור קשר עין כדי שיהיה ברור שהילדים הם אלה שמדברים."

מכירים מישהו שזה עשוי לעניין אותו? שתפו!
ספר הכדורסל האחרון
פיל ג'קסון
פסיכולוגיה של הספורט
כל יום החלטה
צוות
פסח
כתיבה
הטיות
כל יום סרטון
פוקוס
כישלון
קבלת החלטות
פוטנציאל
שינה
אמונה
מטרה
סימני דרך
גיוון
עצמאות
קורונה
לחשוב כמו אלופים
ביצועים
כלים מנטליים
תחרותיות
משמעת
תקשורת
אחריות
מנהיגות
פציעה
יכולת גופנית
מנטור
פילוסופיה
שחקן ותיק
קושי
וודן
ביטחון
מיינדפולנס
זכוכית מגדלת
כיף
הקרבה
עונג שבת
הכנה
הרגל
מוטיבציה
שחיקה
תמיד קדימה
חוויה
הורים
סטנדרט
התמדה
גריט
למידה
הסבר
במשפט אחד
פשטות
קובי
student of the game
פודיום
רוטינה
קריירה
תירוץ
סדר עדיפויות
תרבות
פודקאסט
יצירתיות
עשייה
פירגון
הלך רוח
כישרון
אלברט איינשטיין
מיינדסט
אהבה
חינוך
שיחה
מאמץ
כשרון
מופנמים
אופי
מועדון קריאה
תכנון
דחיית סיפוקים
חסכון
דרך
זמן
תהליך
שקדנות
סבלנות
הרצאה
אסטרטגיה
הוראה
לימוד
התחלה
אנדרס אינייסטה
פפ גווארדיולה
תודה
אימון
השראה
הצלחה
מצוינות

Let them play / Jerry Lynch

ויל 8

ויל 7

ויל 6

ויל 5

ויל 4

ויל 3

ויל 2

ויל / וויל סמית'

Second set of eyes / Cody Royle

אינטואיציה באימון

הדופק כמראה של הנפש

מערכות יחסים באימון

בשביל מה צריך מאמן?

עוד פרספקטיבה

Clear thinking

Second set of eyes

לטובים ביותר יש מאמנ/ת

המיתוס הכי גדול באימון מקצועני

היא לא רוצה לנצח כמוני

שיחה עם סרחיו לארה-ברסיאל

חוקים להעסקת מאמן NFL

שיאנית הניצחונות בכדורסל המכללות

תכניות לשנה החדשה

חרדת ביצוע בספורט

מנטליות של חגורה לבנה

פציעות ראש, צוואר ופנים בכדורסל

רגשות וקוגניציה בספורט התחרותי

פציעות כדורסל: אפידמיולוגיה וגורמי סיכון

ניהול מיידי של טראומה אקוטית על המגרש בכדורסל

ידע של נהג

איך לא ליפול להטיית ההישרדות

צ'ארלי מאנגר

לרצות מה שבאמת משנה

החלטות בפעולה 2

כמה "הרהורי כפירה" על מומחים ומומחיות

החלטות בפעולה 1

מנהלים חולשה

מועצת מנהלים אישית

בונים כוח

nice VS kind

האויבים של חשיבה צלולה

Clear thinking / Shane Parrish

ביומכניקה של תנועות ופציעות פלג גוף עליון בכדורסל

שיפוט וקבלת החלטות בספורט

The infinite game

Legacy

ממוקדים

דום לב והחייאה בכדורסל

11 אליפויות חלק 6

11 אליפויות חלק 5

11 אליפויות חלק 4

11 אליפויות חלק 3

11 אליפויות חלק 2

11 אליפויות / פיל ג'קסון

master the basics

The last season / Phil Jackson

More than a game / Phil Jackson

מתכוננים לגרוע מכל

קשב וביצוע בספורט

How children succeed / Paul Tough

Make it stick

Make it stick - שיפור יכולות

Make it stick - על סגנונות למידה

קריירת הספורט

Make it stick - להימנע מהאשליה שיודעים

Make it stick - להשתמש בקושי

Make it stick - לגוון

Make it stick - להיזכר

Make it stick / Brown, Roediger, McDaniel

Greenlights / Matthew McConaughey

Edge 3

Edge 2

Edge / Ben Lyttleton

מנהיגות בספורט 2

The creative act: A way of being 4

דברים שאסור לפספס בבדיקות על המגרש

The creative act: A way of being 3

The creative act: A way of being 2

מנהיגות בספורט 1

The creative act: A way of being / Rick Rubin

Nudge מתי להשתמש?

Nudge דרכים לעזור

Nudge / Thaler, Sunstein

שבילי המיינדפולנס 4

גישת הקופסה השחורה / מת'יו סייד

שבילי המיינדפולנס 3

שבילי המיינדפולנס 2

שבילי המיינדפולנס / מתי ליבליך

Top dog / Bronson & Merryman

You're not listening / Kate Murphy

נשימה / ג'יימס נסטור

The art of living / Thich Nhat Hanh

מיינדפולנס למתחילים / פדי ברוסנן

ציידים, לקטים, הורים 3

ציידים, לקטים, הורים 2

ציידים, לקטים, הורים / מייקלין דוקלף

להתמחות בתפקיד שלי / לדעת עוד תפקידים

ממוקדים / ניר אייל

Focus / Daniel Goleman

אולי יעניינו אותך גם הפוסטים האלו...

בחזרה לעמוד הבלוג