אימון קבוצות במועדון - כן או לא ולמה?

נושא רביעי עליו השיבו המאמנים: אתה גם מאמן קבוצה אחת או יותר במועדון? אם כן – אילו קבוצות ומדוע הן, אם לא – מדוע לא?

צילום:
jesse orrico on Unsplash

אורן אהרוני (מכבי תל אביב):

אני מאמן את קבוצת הנוער שלנו במועדון. זו החלטה שנלקחה עוד לפני המון המון שנים כאסטרטגיית על של מכבי תל אביב. גם קודמיי בתפקיד כמנהלים מקצועיים כמו אבי אבן עשו ניהול מקצועי ואימון הנוער על. זו האסטרטגיה וההשקפה של הנהלת המועדון והבכירים שמתווים את הדרך מלמעלה.

איתי ירושלמי (גליל עליון):

אני מאמן שתי קבוצות השנה במועדון; ברוב השנים אימנתי קבוצה אחת.

השנה חזרתי לאמן את קבוצת הנוער על מכיוון שזו הקבוצה הראשונה של המחלקה וזה היה הצורך...

בנוסף מאמן קבוצת ילדים שנה שנייה מתוך מחשבה שהשפעה על הילדים הצעירים במחלקה משמעותית עבורנו כמחלקה יותר מאימון קבוצות הקצה.

ברק דמציאן (כפר סבא):

מאמן קבוצה אחת - נערים לאומית.

אימנתי בכל טווח הגילאים כמנהל מקצועי - מילדים ב' ועד בוגרים לאומית.

דניאל ששר (ירושלים):

אני לא מאמן. זו סוגיה מאוד מורכבת ומעניינת בעיני. מצד אחד, יש ערך אדיר לזה שהמנהל המקצועי יאמן. גם כי מאמנים יכולים לראות אותו וכך להנחיל דרך, וגם כי זה שומר את המנהל המקצועי חד, ומאפשר לו לפתח רעיונות חדשים. מהצד השני, ישנם גם יתרונות גדולים בלא לאמן. כאשר אימנתי - ובמשך שנים רבות גם אימנתי וגם ניהלתי מקצועית - הייתה לי הרבה פחות אנרגיה לראות קבוצות אחרות. האימון שואב אותך, ובשלב מסוים אתה עסוק כולך בקבוצה, ואז הייתי הרבה פחות זמין למאמנים ולקבוצות האחרות. לכן, כעת יש לי גם את הפנאי הפיזי וגם את הפנאי המנטלי ללוות את המאמנים והקבוצות שלי הרבה יותר מבעבר.

אני חושב ששילוב אידאלי הוא לאמן פעם בכמה שנים, או אולי לאמן קבוצה שלא דורשת המון זמן או אנרגיה נפשית - כמו לדוגמא קבוצת קט סל או ילדים ב'.

יהוא אורלנד (עמק חפר):

מאמן את קבוצת הפרויקט במועדון - נוער-על + 5 שחקנים בוגרים. הקבוצה משחקת בליגת העל לנוער ובליגה ארצית בוגרים. בנוסף, מאמן באקדמיה בבוקר ומאמן מצטיינים כיתה ז'.

מתן בירנבאום (עמק יזרעאל):

כל שנה אני מאמן קבוצה אחת, בד"כ מאמן קבוצות קט-סל או ילדים השנה אני מאמן את קבוצת הנוער לאומית שלנו.

זאת קבוצה מאוד חשובה במועדון בה משחקים מספר שחקנים מוכשרים שעדיין פחות בשלים לקבוצת הנוער על וחלק ממטרות הקבוצה הן להכין אותם להמשך.

נתי כהן (אשדוד):

אני לא מאמן קבוצת ליגה במועדון, אני מעדיף בשלב הזה לשלב עם קבוצת בוגרים מחוץ למועדון ששעות האימון מותאמות לפעילות במחלקת הנוער באשדוד. זה משאיר אותי חד ובעניינים כמאמן, ובמקביל לא לוקח מהמאמנים הצעירים עבודה ואופק מקצועי, יש להם מקום להתקדם מקצועית לכל קבוצה בכל שכבה. ובנוסף יש עוד יתרונות וחסרונות נוספים שמנהל מקצועי גם עובד כמאמן קבוצת ליגה ובשלב זה זו ההחלטה שלי.

עידן אוסטרייך (גלבוע מעיינות):

מאמן נערים לאומית. קשה להיות מנהל מקצועי של הרבה קבוצות ולאמן מעל קבוצה אחת. אני מאמן נערים כי זאת שכבת הגיל שאני מאמין שההשפעה שלי תהייה המירבית.

עידן לנקרי (הרצליה):

בשנתיים האחרונות אינני מאמן קבוצה במועדון מתוך תפיסת חשיבות הנוכחות שלי באימוני ומשחקי הקבוצות השונות והתהליכים שאני צריך לבצע עם המאמנים. אני מאמן קבוצת מצוינות של קטסל פעם בשבוע, באימוני הבוקר בחטיבת הביניים ובתכנית המצוינות של המועדון בשישי בצהריים. אני חושב שאם אתה רוצה לבצע את תפקיד המנהל המקצועי במועדון גדול כמו שלנו בצורה טובה, אינך יכול לאמן קבוצה ובטח לא קבוצה שמתאמנת כמעט כל יום.

עידן פלדה (הפועל תל אביב):

לא מאמן קבוצה במועדון. אני גם מנהל של הבוגרים, מכיתה ח' כולל הבוגרים, שם אני אחראי על בחירת שחקנים, בחירת מאמן, שילוב הצעירים שעולים ממחלקת הנוער, מעקב אחריהם, מעקב אחרי שחקנים שלנו שמושאלים לקבוצות אחרות (לצפות בהם, לבדוק אם שנה אחרי כן יתאימו לנו בסגל, להכווין להם את הקריירה בצורה נכונה). יש הרבה תפקידים בנושא הזה.

רוני קאן (קרית טבעון):

אני מעורב מקצועית באופן ישיר בשלוש קבוצות בשוטף ועובד עם השחקנים כמקביל למאמן אתלטיקה שעובד עם כל אחת פעם מהן פעמיים בשבוע, מאמני יכולת אישית שעובדים עם השחקנים באימוני הבוקר ובאימוני כדורסל ספציפיים בהם אני תוחם אותם בנושאים מסוימים.

אני מלווה גם עוזר מאמן שעובד באחת הקבוצות שלי פעם בשבוע.

אני משתלב בשכבות הגיל של ו' - ז' - ט' כי אני מאמין שיש חשיבות עצומה דווקא להשרשת הרגלים מקצועיים נכונים בגיל הצעיר וגם שלגישה סבלנית ולנסיון בשכבות אלה יש משמעות גדולה.

זהו גם מסר לכלל המאמנים במועדון.

כשעבדתי במועדון גדול עם מסורת אימנתי פחות.

במועדון בו אני היום אני חייב להשריש הרגלים, לאפשר למאמנים לצפות בי מאמן - ואז כל אימון הוא בעצם השתלמות.

וגם העובדה שיש פחות אולמות והכל מרוכז בשני אולמות עיקריים מקלה על העניין.

רפי בוגטין (רחובות):

השנה אני לא מאמן קבוצה וזה נותן לי אפשרות להתמקד בלאמן את המאמנים.

להגיע ליותר אימונים וליותר משחקים ולהתפנות ליותר השתלמויות עם המאמנים והשחקנים.

תומר בן חמו (ברנר):

כמובן, אני מאמן קבוצה במועדון. נכון לשנה זאת אני מאמן את אחת הקבוצות של הילדים ב'.

השנה החלטתי להשקיע את רוב הזמן בליווי וקידום מאמנים צעירים באגודה ולנסות לשדרג דברים חשובים נוספים כדי להצעיד את ברנר למקומות גבוהים יותר.

לחזרה לעמוד הראשי של הפרויקט לחצו כאן

מכירים מישהו שזה עשוי לעניין אותו? שתפו!
פסח
כתיבה
הטיות
כל יום סרטון
פוקוס
כישלון
קבלת החלטות
פוטנציאל
שינה
אמונה
מטרה
סימני דרך
גיוון
עצמאות
קורונה
לחשוב כמו אלופים
ביצועים
כלים מנטליים
תחרותיות
משמעת
תקשורת
אחריות
מנהיגות
פציעה
יכולת גופנית
מנטור
פילוסופיה
שחקן ותיק
קושי
וודן
ביטחון
מיינדפולנס
זכוכית מגדלת
כיף
הקרבה
עונג שבת
הכנה
הרגל
מוטיבציה
שחיקה
תמיד קדימה
חוויה
הורים
סטנדרט
התמדה
גריט
למידה
הסבר
במשפט אחד
פשטות
קובי
student of the game
פודיום
רוטינה
קריירה
תירוץ
סדר עדיפויות
תרבות
פודקאסט
יצירתיות
עשייה
פירגון
הלך רוח
כישרון
אלברט איינשטיין
מיינדסט
אהבה
חינוך
שיחה
מאמץ
כשרון
מופנמים
אופי
מועדון קריאה
תכנון
דחיית סיפוקים
חסכון
דרך
זמן
תהליך
שקדנות
סבלנות
הרצאה
אסטרטגיה
הוראה
לימוד
התחלה
אנדרס אינייסטה
פפ גווארדיולה
תודה
אימון
השראה
הצלחה
מצוינות

A season on the brink / John Feinstein

גנבת האושר

כשהכיסא עף למגרש

האם יש טכניקה אידאלית?

ניהול משחק בגילאים צעירים

שני נילים ותסמונת המתחזה

זה הבית שלי

זום אאוט

הסתברויות במקום ציפיות

מה אני עושה כשאני מתרגש

קל להיות עסוקים

Playing for keeps / David Halberstam

דרך הקאיזן / ד"ר רוברט מאורר

איך לקרוא יותר טוב? חלק 2

השפעת דברי המאמן על המשחק

איך לכתוב יותר טוב?

איך לקרוא יותר טוב?

סיכום עונה בקבוצת הנערות

טיפ טיפ, פוסט #2

נקודת מבט

אפקט דאנינג-קרוגר

תסמונת המתחזה

האם אני טוב/ה מספיק?

שימוש נבון בווידאו

לתת פתרון או לא?

Myths of sport coaching 2,5,10

הבנה/מהירות/הנאה - בחרו 2

טיפ טיפ, פוסט #1

Myths of sport coaching 1,4,9

על עצב וזיכרון

על עלים ועל הסתגלות

על השפעה ארוכת טווח

מולטי טאלנט

בתוך הראש שלנו

להתייחס לאדם כמו שהוא יכול להיות

על אימון והפקה מוזיקלית

על חשיבות המסע

ממבט ראשון / מלקולם גלדוול

10 מחשבות על להיות שוליה

עונג שבת - ג'ון סטוקטון

Assisted / John Stockton

שיווי משקל נאש

דרכים ליצור מזל - 6

Range VS Peak

הספר Peak - האם 10000 זה מספיק?

סיפורים על פופוביץ'

האתגר בכתיבה / טה-נהיסי קואטס

גריט - פרק 12 - תרבות של גריט

גריט - פרק 11 - איפה צומח גריט?

גריט - פרק 9 - תקווה

גריט - פרק 8 - תכלית

גריט - פרק 7 - אימון

גריט - פרק 6 - עניין

חשיבות הכתיבה וסיכום האימון

גריט - פרק 5 - איך מצמיחים גריט?

גריט - פרק 4 - כמה גריט יש לך?

גריט - פרק 2+3 - מאמץ וכישרון

גריט - פרק 1 - פשוט לבוא.

Grit / Angela Duckworth

do your job

פוסט סיכום יום הולדת

לצאת מהקווים - מאמנים מדברים על אימון - הפרק עם עודד קטש

טיפים ללמידה 48-50

טיפים ללמידה 45-47

טיפים ללמידה 43-44

טיפים ללמידה 42

טיפים ללמידה 40-41

Red and me / Bill Russell

טיפים ללמידה 37-39

תובנות ממשחק הכדורסל - קריסטל דיינג'רפילד

טיפים ללמידה 34-36

טיפים ללמידה 31-33

טיפים ללמידה 28-30

טיפים ללמידה 25-27

טיפים ללמידה 22-24

טיפים ללמידה 19-21

טיפים ללמידה 16-18

טיפים ללמידה 13-15

טיפים ללמידה 10-12

טיפים ללמידה 7-9

טיפים ללמידה 4-6

טיפים ללמידה 1-3

The little book of talent

מי מפתח אצלנו מיינדסט?

מיינדסט ומערכות יחסים

ג'ינו אוריימה - הפלייליסט המלא

מיינדסט - תבנית חשיבה של מנהיגים

לצאת מהקווים - מאמנים מדברים על אימון - הפרק עם ליאת גלר

מיינדסט - תבנית חשיבה של אלופים

מאסטרקלאס במשחק עם סמואל ל. ג'קסון

Geno / Geno Auriemma

מיינדסט - על יכולת והישגים

מיינדסט - בתוך תבניות החשיבה

Mindset / Carol S. Dweck

שבעה מאפיינים של הקפטנים הגדולים - 7

שבעה מאפיינים של הקפטנים הגדולים - 6

שבעה מאפיינים של הקפטנים הגדולים - 5

שבעה מאפיינים של הקפטנים הגדולים - 4

למה ילדים מסוימים מתחילים לדבר מוקדם מאחרים

משחקים יפה עם אחרים

אולי יעניינו אותך גם הפוסטים האלו...

בחזרה לעמוד הבלוג