How children succeed / Paul Tough

כסף והורים שפותרים כל בעיה? לא ככה מצליחים.

צילום:
מעיין רימר

עד לא מזמן חשבו שכמה שנדחוס יותר מידע לראש של הילדים שלנו בגיל יותר מוקדם - יותר טוב.

לאחרונה אנחנו יודעים שהמטרה צריכה להיות רשימת תכונות שכוללת התמדה, שליטה עצמית, סקרנות, ביטחון עצמי וגריט.

כשאנחנו נמצאים בסביבה תומכת ואוהדת שמוודאת שאנחנו בסדר ובודקת שעשינו שיעורי בית, אנחנו מתקדמים.

אנחנו גם מתרגלים לטוב. אולי לא הופכים להיות מפונקים אבל לומדים לקחת כמובן מאליו.

וזה עלול להיות בעייתי כשאנחנו עוזבים את המקום הזה, או כשהוא עוזב אותנו.

זה קורה לשחקנים/ות במעבר מליגה צעירה לליגת נוער או נערות, וזה קורה שוב במעבר לבוגרים.

פתאום כבר לא מוודאים שעשינו מה שצריך. שבאנו לקלוע. שביצענו אימון כוח. שאנחנו ישנים מספיק. זו תקופה בה הרבה שחקנים/ות הולכים לאיבוד.

סטודנטים שמתקשים באוניברסיטה יש הרבה.

זה לא משנה מאיזה רקע, לכולם יש קשיים בנושא כזה או אחר.

מי בכל זאת מצליחים להתמיד? אלה שהתרגלו לקשיים.

מי שהיה לו קל בגיל צעיר - כי לא היו אתגרים או כי אחרים הגנו עליו מפני האתגרים שכן היו - מתקשה בגיל מאוחר יותר להתמודד עם קשיים.

וכשאין מחנך צמוד או הורה קרוב, קשה להתמודד בלי ניסיון.

במחקר מעניין השוותה חוקרת הארוורד כרמית סגל בין שתי קבוצות - קבוצה אחת של בני נוער ותלמידי אוניברסיטה וקבוצה שנייה של צעירים שרצו להתגייס לצבא.

בני הנוער עשו את מבחן הקידוד כחלק ממספר רב של מבחנים במסגרת מעקב ארוך שנים, ולא היו למבחן השלכות על עתידם.

המגויסים עשו את המבחן כחלק מתהליך הכניסה שלהם לצבא וביצוע לא טוב בו היה עלול למנוע מהם להתגייס.

במבחנים הקוגניטיביים הסטודנטים והתלמידים קיבלו ציונים יותר גבוהים.

במבחן הקידוד המגויסים לצבא ניצחו.

20 שנה לאחר מכן, סגל חזרה למבחנים הקוגניטיביים של הצעירים ולמבחן הקידוד.

מי שהשיגו ציונים גבוהים במבחני הקידוד גם הכניסו יותר כסף בתור משכורת.

מי שהשיגו ציונים נמוכים יותר, הכניסו משכורת פחות גבוהה.

עכשיו, זה לא אומר שמבחן קידוד פשוט יקבע את העתיד שלנו, כולל הכנסות ממשכורת.

אבל איך שאנחנו מבצעים דברים ללא מוטיבציה חיצונית - זה בהחלט יקבע את העתיד שלנו.

עוד גורם מעניין הוא ההכנסות של ההורים.

מחקר שבדק רגשות של ילדים והכנסות הורים מצא שהורים שמכניסים יותר ממיליון דולר בשנה נמצאים בסיכוי גבוה יותר להצהיר שהם פחות קפדניים עם הילדים שלהם מאשר ההורים שלהם עצמם היו איתם.

הורים פחות קפדנים הופכים להיות מעריצים/משרתים של הילדים שלהם.

הם מבקשים בשבילם הארכות להגשת עבודות, מתווכחים על ציונים ובאופן כללי מפריעים לילדים שלהם לחוות חוויות שיגרמו להם להתפתח ולהתבגר - אתגרים, מכשולים וצורך להתמודד מול אחרים.

ארגון KIPP הוא ארגון ללא מטרות רווח של בתי ספר ציבוריים שמטרתו להכין תלמידים לקולג'.

באחד מבתי הספר שלהם, המנהל מספר שאין דבר כזה מסר שנשמע יותר מדי.

אם המטרה היא פיתוח אופי, אז האופי הרצוי יהיה על שלטים בכיתה, על חולצות וסווטשירטים, על כרטיסיות, על חוברות הלימוד ובכל מקום שתלמידים יכולים לראות.

"אם זה לא חלק מה-DNA שלנו, תהיה לזה השפעה ממש קטנה."

אליזבת ספיגל היא מורה לשחמט בחטיבה.

היא מלמדת אותם פתיחות וסיומים ועוזרת להם להשתפר. היא מנתחת איתם משחקים ומלווה אותם לתחרויות.

אבל החלק הכי חשוב בעבודה שלה הוא שתי תכונות שכל שחקני/ות השחמט צריכים, ובעצם כל אחד מאיתנו אם אנחנו רוצים להצליח בתחום העיסוק שלנו.

היא מלמדת אותם לחשוב.

ואם רוצים לפרט יותר, היא מלמדת אותם גמישות קוגניטיבית ושליטה עצמית קוגניטיבית.

גמישות, כלומר היכולת לחשוב על דברים בדרך חדשה.

שליטה עצמית, כלומר היכולת לעשות דברים מתוך תשומת לב ובמהירות המתאימה.

"בשחמט מאוד קשה להתחמק מהעובדה שאם הפסדת, זה עליך. לרעה וגם לטובה.

אם נלמד מהטעויות של עצמנו ונתקדם, נוכל לא להפסיד בדרכים שכבר הפסדנו, אלא לנצח.

או לפחות, להפסיד בדרכים חדשות.

אני צריכה לשכנע את התלמידים שלהפסיד זה משהו שקרה להם, זה לא מי שהם."

ספיגל מצליחה כי היא מספקת לתלמידים חוויה יוצאת דופן בגילם:

היא לוקחת אותם ברצינות, היא מאמינה ביכולות שלהם והיא מאתגרת אותם לשפר את עצמם.

לא תמיד יש בבית הספר של ספיגל את השחקנים הכי טובים. הם לא זוכים באליפות אישית. אבל בכל רגע נתון, בזכות השיטה שספיגל בנתה, יש ארבעה שחקנים מספיק טובים כדי לתת לקבוצה אפשרות לזכות באליפות קבוצתית.

ג'ונתן רוסון, רב אמן בשחמט, כתב פעם על ההבדל בין רצון לבין בחירה.

כשאתה רוצה משהו, אתה כנראה תיכשל. ולא רק שתיכשל, אתה גם תתאכזב כי רצית.

כשאתה בוחר במשהו, אתה פועל עבורו בכל יום ועושה מה שנדרש ממך. יש מעט אנשים שנכשלים בהשגת מה שהם בחרו בו. "מי שבוחר, כל פעולה שלו צועקת אל העולם: זה מי שאני."

המחקר סביב יצירת בתי ספר טובים יותר, כאלה שיוכלו לספק השכלה גם עבור ילדים ממשפחות מעוטות יכולת הוא כבר ארוך שנים.

לאחרונה מבינים מקבלי ההחלטות שיש צורך בגורם משמעותי:

איכות המורים.

כדי לעזור לתלמידים בשכונות עניות, צריך מורים טובים.

העסקת מורים, הכשרת מורים, תשלום למורים וגם פיטור מורים שלא עומדים ברף.

כל אלה צריכים להשתנות כדי לעמוד במטרות החינוכיות - גם באוכלוסיות שלא יכולות לעצמן לשלם הרבה כסף עבור חינוך ילדיהן.

מכירים מישהו שזה עשוי לעניין אותו? שתפו!
Coach K
ספר הכדורסל האחרון
פיל ג'קסון
פסיכולוגיה של הספורט
כל יום החלטה
צוות
פסח
כתיבה
הטיות
כל יום סרטון
פוקוס
כישלון
קבלת החלטות
פוטנציאל
שינה
אמונה
מטרה
סימני דרך
גיוון
עצמאות
קורונה
לחשוב כמו אלופים
ביצועים
כלים מנטליים
תחרותיות
משמעת
תקשורת
אחריות
מנהיגות
פציעה
יכולת גופנית
מנטור
פילוסופיה
שחקן ותיק
קושי
וודן
ביטחון
מיינדפולנס
זכוכית מגדלת
כיף
הקרבה
עונג שבת
הכנה
הרגל
מוטיבציה
שחיקה
תמיד קדימה
חוויה
הורים
סטנדרט
התמדה
גריט
למידה
הסבר
במשפט אחד
פשטות
קובי
student of the game
פודיום
רוטינה
קריירה
תירוץ
סדר עדיפויות
תרבות
פודקאסט
יצירתיות
עשייה
פירגון
הלך רוח
כישרון
אלברט איינשטיין
מיינדסט
אהבה
חינוך
שיחה
מאמץ
כשרון
מופנמים
אופי
מועדון קריאה
תכנון
דחיית סיפוקים
חסכון
דרך
זמן
תהליך
שקדנות
סבלנות
הרצאה
אסטרטגיה
הוראה
לימוד
התחלה
אנדרס אינייסטה
פפ גווארדיולה
תודה
אימון
השראה
הצלחה
מצוינות

איך לגדל ילדים שהם לא בריונים

איך לגדל ילדים חזקים מנטלית ובעלי מוטיבציה

How to raise kids who aren’t assholes / Melinda Wenner Moyer

Coach K - מסכמים קריירה

Coach K - חוזרים לנצח

Coach K - התמוטטות

Coach K - מתחילים לנצח

Coach K - התחלה קשה בדיוק

Coach K - Army

Coach K / Ian O’Connor

חזון לעתיד - שינוי כיוון

טרי פראצ'ט על כתיבה ועל החיים

Terry Pratchett - A life with footnotes / Rob Wilkins

תרגילי אימון שכנראה לא שמעתם עליהם

עקרונות משחק

פיתוח שחקנים עדכני

מיישמים CLA בכדורסל

מדוע למידה היא לא לינארית

כוחה של תפיסה

מהי מיומנות?

להתגבר על הסטטוס קוו

Transforming basketball / Alex Sarama

The courage to teach / Parker Palmer

My turn - על כדורגל ואימון

My turn / Johan Cruyff

לאמן ביעילות במשחקים

מה זה IZOF

לוודא מוכנות לתחרות

Rafa - My story / Rafael Nadal

The little big things / Tom Peters

Quiet power / Susan cain

לחיות עם כשלונות

הערכה למערכות

למה אנחנו לא לומדים מכישלון?

כשלונות מורכבים

לעצב סביבות למידה יעילות

טעויות בסיסיות

כשלונות אינטליגנטיים

Right kind of wrong / Amy Edmondson

למקסם למידה של הספורטאים

Blood on the horns 3

Blood on the horns 2

Blood on the horns / Roland Lazenby

Teambuilding / Rinus Michels

פתחו יכולות גופניות ומיומנות

Chop wood carry water / Joushua Medcalf

The tyranny of talent / Joe Baker

מנהיגות טרנספורמטיבית

בנו אמון וצרו לכידות

אנסון דוראנס פורש מאימון

The man watching - מה שחשוב

הציבו מטרות והגדירו תוצאות

The man watching - אופי של מאמן

חברו ערכים לפילוסופיית האימון

The man watching - תמיד קדימה

The man watching - סדר עדיפויות וגיוס

הצטרפות לקבוצת הווטסאפ

The man watching - למידה ומנהיגות

The man watching - אימונים

הגדירו תכלית וערכים מרכזיים

Coaching better every season

The man watching - נצחונות

The man watching - התחלה

The man watching / Tim Crothers

על נוכחות ושיעורי בית

שינה אופטימלית היא יתרון תחרותי

The last enforcer / Charles Oakley

Deep work / שעמום ומדיה חברתית

אפקט איינסטלונג

Deep work / תכלס

Deep work / Cal Newport

מה דרוש כדי להישאר ב-NBA

The manager / Mike Carson

Barca / תזונה

למאמנ/ת אין יום רע

Barca / מסי

Barca / גווארדיולה ושיטות האימון

Barca / הארכיטקט

יום הזיכרון (ועוד 364 של שכחה)

Barca / Simon Kuper

Let them play / Jerry Lynch

ויל 8

ויל 7

ויל 6

ויל 5

ויל 4

ויל 3

ויל 2

ויל / וויל סמית'

Second set of eyes / Cody Royle

אינטואיציה באימון

הדופק כמראה של הנפש

מערכות יחסים באימון

בשביל מה צריך מאמן?

עוד פרספקטיבה

Clear thinking

Second set of eyes

לטובים ביותר יש מאמנ/ת

המיתוס הכי גדול באימון מקצועני

היא לא רוצה לנצח כמוני

אולי יעניינו אותך גם הפוסטים האלו...

בחזרה לעמוד הבלוג