על חזרות וגיוון

בפוסט הפעם שאלתי את המאמנים איפה הם על הציר בין גיוון לבין חזרתיות ומה משפיע על הגישה שלהם. התשובות בפנים.

צילום:
Vincent van Zalinge on Unsplash

צליל שושן:

גיוון הוא מרכיב קריטי באימון, במיוחד במשחקי ספורט של סביבה פתוחה.

אתייחס מבחינה גופנית, אני אישית חושב שגיוון יכול להתבצע בד ובד עם חזרתיות. בסופו של דבר, אנחנו כמאמנים גופניים נשענים על משתנים פיזיולוגיים ומכאניים שנשארים דומים. אם ביצעת תרגילים שונים (גיוון) כדי להשיג מטרה שחוזרת על עצמה אז אתה במצב טוב.

דוגמא לכך הם תרגילי זריזות שונים שיכולים להתבצע ע״י גירויים כלליים וספציפיים, במישורים שונים, למרחקים שונים עם אביזרים שונים. בסופו של דבר, מטרת התרגיל הייתה לאמן את האופן בו השחקן מקבל מסר ומצליח להגיב מהר ונכון בנוסף לאופן שהוא בוחר להתחיל לנוע (רגל שתוקפת קרקע, מנח הגוף וכו׳).

 

אלחנן ביטן:

אני נמצא במקום טוב באמצע עם נטייה לעניין הגיוון, כמי שגדל כג'ודוקא אני בהחלט מבין את חשיבות עניין החזרתיות בלמידה והטמעת תנועה. עם זאת, ספורט תחרותי אף פעם לא נראה אותו דבר. אין אימון על המגרש שנראה בדיוק כמו האימון הקודם, אף נחיתה במגרש לא מבוצעת בדיוק אותו דבר כמו הקודמת לה. לכן, מחובתי להכין את הספורטאי שלי למספר רב ככל האפשר של צורות ואופנים של תנועה. אם אני אצליח לגרום לספורטאי לבצע חזרות איכותיות במגוון רחב יותר של מישורים וגירויים אני בעצם מביא אותו במוכנות טובה יותר לאתגרים שלפניו.

יבגני בורובוי:

מאמין בגיוון, אבל באימוני כוח או על המגרש תמיד אעבוד על אותם נושאים, פשוט אתקוף אותם דרך תרגילים שונים.

עידן חרט:

זו שאלה שאני מתלבט בה לא מעט למען האמת. אני נוטה לכיוון של חזרתיות שכן אני מאמין שרק כך אפשר ללמוד ולהשתפר. אם זה מיומנות מוטורית שדורשת אלפי חזרות בשביל להגיע לשליטה אבסולוטית ואוטומטית ובין אם אלה תרגילי כוח שדורשים חזרתיות על מנת לשפר את הכוח. כמובן, יש העברה מסוימת בין תנועות ותרגילים אך היא אף פעם לא מושלמת. לא ניתן, לדוגמה, לשפר טכניקת ריצה למצב של אוטומציה, ללא אלפי חזרות.

לעומת זאת, מה שדוחף לגיוון הוא הרצון להשאיר את השחקנים מעורבים ועם מוטיבציה. אף אחד לא אוהב חזרתיות ללא סוף. בנוסף, גיוון חושף את הספורטאים למגוון של דפוסי תנועה וסיטואציות, מה שכמובן ישרת אותם מבחינת הספורט שלהם. בגילאים צעירים הילדים צריכים להיחשף לכמה שיותר מגוון אבל כאשר גדלים ומתמחים, חייבים לפתח שליטה שתהיה מושגת על ידי חזרתיות.

אולי הפשרה היא ליצור בסיס יציב על ידי חזרתיות, ורק אז לגוון. אני גם מאמין שהגיוון מגיע בחלק הענפי, מה שמשחרר אותי להיות יותר חזרתי. לצערי התחום שלנו נשלט על ידי טרנדים ונראות, מה שעוד יותר דוחף לגיוון לא יעיל.

רימון יבזורי:

חזק לכיוון הגיוון, דבר שנובע מקריאה רבה והעמקה בתחום הלמידה המוטורית.

נדב לנסמן:

בסולם של 1 (חזרתיות) עד 10 (גיוון), הייתי ממקם את עצמי ב-3.
כשהגיוון גדול מדי, אי אפשר להגיע לרמת ביצוע טובה מספיק בתרגיל או באימון.
בנוסף, דברים טובים... הם טובים, ולכן לא צריך לעשות דברים אחרים רק לשם הגיוון. לא כל התרגילים נמצאים בראש הפירמידה. אם אפשר לעשות את התרגילים או את מבנה האימונים הכי טוב בצורה הכי טובה, למה ללכת ולהרוס עם תרגילים או מבנה אימון פחות טוב?

ג'ורדן סעדה:

אני מאמין בשתי הגישות, כלומר לחזרתיות יש חשיבות בהטמעה ויישום עקרונות האימון וההדרגתיות ולגיוון יש חשיבות על מנת ליצור עניין אצל הספורטאים, לשבור את המונוטוניות וליצור סביבה מאתגרת לספורטאי. אצל הילדים נושא הגיוון הוא אף יותר חשוב.

זאב שיף:

מאמין בחזרתיות, ולמצוא את הגיון בתוך החזרתיות. היום הפיתוי הוא הרבה יותר גדול לגיוון בגלל השפע האדיר של התוכן שאנחנו נחשפים אליו, לכן בעיניי הרבה יותר קשה לדבוק בקו מסוים.

חזרה לפוסט המרכזי כאן.

מכירים מישהו שזה עשוי לעניין אותו? שתפו!
פסח
כתיבה
הטיות
כל יום סרטון
פוקוס
כישלון
קבלת החלטות
פוטנציאל
שינה
אמונה
מטרה
סימני דרך
גיוון
עצמאות
קורונה
לחשוב כמו אלופים
ביצועים
כלים מנטליים
תחרותיות
משמעת
תקשורת
אחריות
מנהיגות
פציעה
יכולת גופנית
מנטור
פילוסופיה
שחקן ותיק
קושי
וודן
ביטחון
מיינדפולנס
זכוכית מגדלת
כיף
הקרבה
עונג שבת
הכנה
הרגל
מוטיבציה
שחיקה
תמיד קדימה
חוויה
הורים
סטנדרט
התמדה
גריט
למידה
הסבר
במשפט אחד
פשטות
קובי
student of the game
פודיום
רוטינה
קריירה
תירוץ
סדר עדיפויות
תרבות
פודקאסט
יצירתיות
עשייה
פירגון
הלך רוח
כישרון
אלברט איינשטיין
מיינדסט
אהבה
חינוך
שיחה
מאמץ
כשרון
מופנמים
אופי
מועדון קריאה
תכנון
דחיית סיפוקים
חסכון
דרך
זמן
תהליך
שקדנות
סבלנות
הרצאה
אסטרטגיה
הוראה
לימוד
התחלה
אנדרס אינייסטה
פפ גווארדיולה
תודה
אימון
השראה
הצלחה
מצוינות

הוא לא נחמד

רוצים לאמן את המוח?

על עקביות

על התמחות מוקדמת וגיוון - המחקר

A season on the brink / John Feinstein

גנבת האושר

כשהכיסא עף למגרש

האם יש טכניקה אידאלית?

ניהול משחק בגילאים צעירים

שני נילים ותסמונת המתחזה

זה הבית שלי

זום אאוט

הסתברויות במקום ציפיות

מה אני עושה כשאני מתרגש

קל להיות עסוקים

Playing for keeps / David Halberstam

דרך הקאיזן / ד"ר רוברט מאורר

איך לקרוא יותר טוב? חלק 2

השפעת דברי המאמן על המשחק

איך לכתוב יותר טוב?

איך לקרוא יותר טוב?

סיכום עונה בקבוצת הנערות

טיפ טיפ, פוסט #2

נקודת מבט

אפקט דאנינג-קרוגר

תסמונת המתחזה

האם אני טוב/ה מספיק?

שימוש נבון בווידאו

לתת פתרון או לא?

Myths of sport coaching 2,5,10

הבנה/מהירות/הנאה - בחרו 2

טיפ טיפ, פוסט #1

Myths of sport coaching 1,4,9

על עצב וזיכרון

על עלים ועל הסתגלות

על השפעה ארוכת טווח

מולטי טאלנט

בתוך הראש שלנו

להתייחס לאדם כמו שהוא יכול להיות

על אימון והפקה מוזיקלית

על חשיבות המסע

ממבט ראשון / מלקולם גלדוול

10 מחשבות על להיות שוליה

עונג שבת - ג'ון סטוקטון

Assisted / John Stockton

שיווי משקל נאש

דרכים ליצור מזל - 6

Range VS Peak

הספר Peak - האם 10000 זה מספיק?

סיפורים על פופוביץ'

האתגר בכתיבה / טה-נהיסי קואטס

גריט - פרק 12 - תרבות של גריט

גריט - פרק 11 - איפה צומח גריט?

גריט - פרק 9 - תקווה

גריט - פרק 8 - תכלית

גריט - פרק 7 - אימון

גריט - פרק 6 - עניין

חשיבות הכתיבה וסיכום האימון

גריט - פרק 5 - איך מצמיחים גריט?

גריט - פרק 4 - כמה גריט יש לך?

גריט - פרק 2+3 - מאמץ וכישרון

גריט - פרק 1 - פשוט לבוא.

Grit / Angela Duckworth

do your job

פוסט סיכום יום הולדת

לצאת מהקווים - מאמנים מדברים על אימון - הפרק עם עודד קטש

טיפים ללמידה 48-50

טיפים ללמידה 45-47

טיפים ללמידה 43-44

טיפים ללמידה 42

טיפים ללמידה 40-41

Red and me / Bill Russell

טיפים ללמידה 37-39

תובנות ממשחק הכדורסל - קריסטל דיינג'רפילד

טיפים ללמידה 34-36

טיפים ללמידה 31-33

טיפים ללמידה 28-30

טיפים ללמידה 25-27

טיפים ללמידה 22-24

טיפים ללמידה 19-21

טיפים ללמידה 16-18

טיפים ללמידה 13-15

טיפים ללמידה 10-12

טיפים ללמידה 7-9

טיפים ללמידה 4-6

טיפים ללמידה 1-3

The little book of talent

מי מפתח אצלנו מיינדסט?

מיינדסט ומערכות יחסים

ג'ינו אוריימה - הפלייליסט המלא

מיינדסט - תבנית חשיבה של מנהיגים

לצאת מהקווים - מאמנים מדברים על אימון - הפרק עם ליאת גלר

מיינדסט - תבנית חשיבה של אלופים

מאסטרקלאס במשחק עם סמואל ל. ג'קסון

Geno / Geno Auriemma

מיינדסט - על יכולת והישגים

מיינדסט - בתוך תבניות החשיבה

Mindset / Carol S. Dweck

שבעה מאפיינים של הקפטנים הגדולים - 7

שבעה מאפיינים של הקפטנים הגדולים - 6

אולי יעניינו אותך גם הפוסטים האלו...

בחזרה לעמוד הבלוג