למה הורים לבנים לא מדברים על גזע?

כולנו היינו רוצים שהילדים שלנו יוכלו לרכוש חברים ולהתייחס לכל אדם לפי ההתנהגות שלו ולא לפי צבע עורו. אבל מה אנחנו עושים בשביל זה?

צילום:

לפרק השני - על שינה - לחצו כאן.

כולנו היינו רוצים שהילדים שלנו יגדלו ויהיו "עיוורי צבעים" במובן הגזעי – שהם יוכלו לרכוש חברים ולהתייחס לכל אדם לפי ההתנהגות שלו ולא לפי צבע עורו. אבל מה אנחנו עושים בשביל זה?

האם להצביע על הבדלים בצבע העור זה משהו שעוזר לילדים להימנע מהשוואות, או דווקא גורם ההיפך?

האם זה משנה שנשיא ארצות הברית לשעבר, ברק אובמה, הוא בעל צבע עור שונה מכל הנשיאים שקדמו לו?

אם זה לא משנה, כי אין סיבה שיהיו הבדלים, אז אין צורך לציין את זה בפני הילדים.

אם זה משנה, כי אובמה היה הראשון בעל צבע עור שונה, אנחנו אלה שיוצרים לילדים הבחנה איפה שלא בטוח שהם היו עושים אותה בעצמם.

אנחנו אומרים לילדים ש"ורוד זה לבנות" ו"כחול זה לבנים", אבל אנחנו לא אומרים להם כלום על שחור ולבן?

ילדים יוצרים קבוצות ומעדיפים השתייכות לקבוצה אחת על פני אחרת, גם אם הצבע הוא מקרי, כמו צבע החולצות שקיבלו בתוך ניסוי. קשה לילדים להבחין בין אוכלוסיות ביותר מקטגוריה אחת, אז הם מבדילים בעזרת הקטגוריה הכי ברורה לעין – צבע העור.

תינוקות מתעכבים עם המבט על תמונות של אנשים בעלי צבע עור שונה מזה של הוריהם – מה שמצביע שהם יודעים שיש הבדל. ילדים בני שש מחלקים חבילת קלפים לפי גזע ב-68% מהפעמים – למרות שהיו יכולים לחלק לפי מגדר, למשל. בגיל בו הילדים שלנו כבר מגבשים את הדעה שלהם ושמים לב להבדלים בין גזעיים – אנחנו מניחים שהם "עיוורי צבעים" כלפי גזע.

פיתרון נפוץ נוסף להבדלה בין גזעים היה (ועדיין) שילוב בין גזעים שונים – בבית הספר, בשכונות המגורים. למעשה, גם בתוך בית הספר הילדים יכולים להפריד את עצמם לפי צבע עור. כמו שאמרה אחת החוקרות המובילות בתחום: "ללכת לבית ספר שמשלב אוכלוסיות יכול לעזור לך ללמוד סטריאוטיפים בדיוק כמו שהוא יכול לעזור לך לשכוח מהם." מחקרים אחרים הראו שככל שיש לך יותר הזדמנויות בתוך בית הספר לרכוש חבר בעלי צבע עור שונה, ככה יש פחות סיכוי שזה אכן יקרה במציאות.

בנוסף, בחברות בהן התפתחות אישית מודגשת, רואים יותר חלוקה לקבוצות, כדי ליצור זהות אישית. בחברות כמו יפן, בהן הדגש הוא חברתי ולא אישי, יש פחות דוגמאות לתת-קבוצות בחברה.

אם כך, מה צריך לעשות כשילדים הוגים משפטים כמו "אתה צריך להיות שחקן כדורסל כי אתה שחור, אתה לא יכול להיות כדורסלן כי אתה לבן" או "את לא יכולה להיות רופאה כי צבע העור שלך כהה מדי"?

להשתיק אותם לא יעזור, ואולי רק יעביר מסר שגזע זה נושא שלא מדברים עליו. ההורים והמבוגרים האחראיים צריכים לעזור לילדים לבנות את הקטגוריות שנמצאות בראש שלהם – זה דורש תיקון פעיל ומפורש, בדיוק כמו שהיינו מתקנים מישהו שאומר שרק גברים יכולים להיות רופאים ונשים לא.


לפרק הרביעי -למה ילדים משקרים -לחצו כאן

מכירים מישהו שזה עשוי לעניין אותו? שתפו!
פסח
כתיבה
הטיות
כל יום סרטון
פוקוס
כישלון
קבלת החלטות
פוטנציאל
שינה
אמונה
מטרה
סימני דרך
גיוון
עצמאות
קורונה
לחשוב כמו אלופים
ביצועים
כלים מנטליים
תחרותיות
משמעת
תקשורת
אחריות
מנהיגות
פציעה
יכולת גופנית
מנטור
פילוסופיה
שחקן ותיק
קושי
וודן
ביטחון
מיינדפולנס
זכוכית מגדלת
כיף
הקרבה
עונג שבת
הכנה
הרגל
מוטיבציה
שחיקה
תמיד קדימה
חוויה
הורים
סטנדרט
התמדה
גריט
למידה
הסבר
במשפט אחד
פשטות
קובי
student of the game
פודיום
רוטינה
קריירה
תירוץ
סדר עדיפויות
תרבות
פודקאסט
יצירתיות
עשייה
פירגון
הלך רוח
כישרון
אלברט איינשטיין
מיינדסט
אהבה
חינוך
שיחה
מאמץ
כשרון
מופנמים
אופי
מועדון קריאה
תכנון
דחיית סיפוקים
חסכון
דרך
זמן
תהליך
שקדנות
סבלנות
הרצאה
אסטרטגיה
הוראה
לימוד
התחלה
אנדרס אינייסטה
פפ גווארדיולה
תודה
אימון
השראה
הצלחה
מצוינות

הוא לא נחמד

רוצים לאמן את המוח?

על עקביות

על התמחות מוקדמת וגיוון - המחקר

A season on the brink / John Feinstein

גנבת האושר

כשהכיסא עף למגרש

האם יש טכניקה אידאלית?

ניהול משחק בגילאים צעירים

שני נילים ותסמונת המתחזה

זה הבית שלי

זום אאוט

הסתברויות במקום ציפיות

מה אני עושה כשאני מתרגש

קל להיות עסוקים

Playing for keeps / David Halberstam

דרך הקאיזן / ד"ר רוברט מאורר

איך לקרוא יותר טוב? חלק 2

השפעת דברי המאמן על המשחק

איך לכתוב יותר טוב?

איך לקרוא יותר טוב?

סיכום עונה בקבוצת הנערות

טיפ טיפ, פוסט #2

נקודת מבט

אפקט דאנינג-קרוגר

תסמונת המתחזה

האם אני טוב/ה מספיק?

שימוש נבון בווידאו

לתת פתרון או לא?

Myths of sport coaching 2,5,10

הבנה/מהירות/הנאה - בחרו 2

טיפ טיפ, פוסט #1

Myths of sport coaching 1,4,9

על עצב וזיכרון

על עלים ועל הסתגלות

על השפעה ארוכת טווח

מולטי טאלנט

בתוך הראש שלנו

להתייחס לאדם כמו שהוא יכול להיות

על אימון והפקה מוזיקלית

על חשיבות המסע

ממבט ראשון / מלקולם גלדוול

10 מחשבות על להיות שוליה

עונג שבת - ג'ון סטוקטון

Assisted / John Stockton

שיווי משקל נאש

דרכים ליצור מזל - 6

Range VS Peak

הספר Peak - האם 10000 זה מספיק?

סיפורים על פופוביץ'

האתגר בכתיבה / טה-נהיסי קואטס

גריט - פרק 12 - תרבות של גריט

גריט - פרק 11 - איפה צומח גריט?

גריט - פרק 9 - תקווה

גריט - פרק 8 - תכלית

גריט - פרק 7 - אימון

גריט - פרק 6 - עניין

חשיבות הכתיבה וסיכום האימון

גריט - פרק 5 - איך מצמיחים גריט?

גריט - פרק 4 - כמה גריט יש לך?

גריט - פרק 2+3 - מאמץ וכישרון

גריט - פרק 1 - פשוט לבוא.

Grit / Angela Duckworth

do your job

פוסט סיכום יום הולדת

לצאת מהקווים - מאמנים מדברים על אימון - הפרק עם עודד קטש

טיפים ללמידה 48-50

טיפים ללמידה 45-47

טיפים ללמידה 43-44

טיפים ללמידה 42

טיפים ללמידה 40-41

Red and me / Bill Russell

טיפים ללמידה 37-39

תובנות ממשחק הכדורסל - קריסטל דיינג'רפילד

טיפים ללמידה 34-36

טיפים ללמידה 31-33

טיפים ללמידה 28-30

טיפים ללמידה 25-27

טיפים ללמידה 22-24

טיפים ללמידה 19-21

טיפים ללמידה 16-18

טיפים ללמידה 13-15

טיפים ללמידה 10-12

טיפים ללמידה 7-9

טיפים ללמידה 4-6

טיפים ללמידה 1-3

The little book of talent

מי מפתח אצלנו מיינדסט?

מיינדסט ומערכות יחסים

ג'ינו אוריימה - הפלייליסט המלא

מיינדסט - תבנית חשיבה של מנהיגים

לצאת מהקווים - מאמנים מדברים על אימון - הפרק עם ליאת גלר

מיינדסט - תבנית חשיבה של אלופים

מאסטרקלאס במשחק עם סמואל ל. ג'קסון

Geno / Geno Auriemma

מיינדסט - על יכולת והישגים

מיינדסט - בתוך תבניות החשיבה

Mindset / Carol S. Dweck

שבעה מאפיינים של הקפטנים הגדולים - 7

שבעה מאפיינים של הקפטנים הגדולים - 6

אולי יעניינו אותך גם הפוסטים האלו...

בחזרה לעמוד הבלוג