למה הורים לבנים לא מדברים על גזע?

כולנו היינו רוצים שהילדים שלנו יוכלו לרכוש חברים ולהתייחס לכל אדם לפי ההתנהגות שלו ולא לפי צבע עורו. אבל מה אנחנו עושים בשביל זה?

צילום:

לפרק השני - על שינה - לחצו כאן.

כולנו היינו רוצים שהילדים שלנו יגדלו ויהיו "עיוורי צבעים" במובן הגזעי – שהם יוכלו לרכוש חברים ולהתייחס לכל אדם לפי ההתנהגות שלו ולא לפי צבע עורו. אבל מה אנחנו עושים בשביל זה?

האם להצביע על הבדלים בצבע העור זה משהו שעוזר לילדים להימנע מהשוואות, או דווקא גורם ההיפך?

האם זה משנה שנשיא ארצות הברית לשעבר, ברק אובמה, הוא בעל צבע עור שונה מכל הנשיאים שקדמו לו?

אם זה לא משנה, כי אין סיבה שיהיו הבדלים, אז אין צורך לציין את זה בפני הילדים.

אם זה משנה, כי אובמה היה הראשון בעל צבע עור שונה, אנחנו אלה שיוצרים לילדים הבחנה איפה שלא בטוח שהם היו עושים אותה בעצמם.

אנחנו אומרים לילדים ש"ורוד זה לבנות" ו"כחול זה לבנים", אבל אנחנו לא אומרים להם כלום על שחור ולבן?

ילדים יוצרים קבוצות ומעדיפים השתייכות לקבוצה אחת על פני אחרת, גם אם הצבע הוא מקרי, כמו צבע החולצות שקיבלו בתוך ניסוי. קשה לילדים להבחין בין אוכלוסיות ביותר מקטגוריה אחת, אז הם מבדילים בעזרת הקטגוריה הכי ברורה לעין – צבע העור.

תינוקות מתעכבים עם המבט על תמונות של אנשים בעלי צבע עור שונה מזה של הוריהם – מה שמצביע שהם יודעים שיש הבדל. ילדים בני שש מחלקים חבילת קלפים לפי גזע ב-68% מהפעמים – למרות שהיו יכולים לחלק לפי מגדר, למשל. בגיל בו הילדים שלנו כבר מגבשים את הדעה שלהם ושמים לב להבדלים בין גזעיים – אנחנו מניחים שהם "עיוורי צבעים" כלפי גזע.

פיתרון נפוץ נוסף להבדלה בין גזעים היה (ועדיין) שילוב בין גזעים שונים – בבית הספר, בשכונות המגורים. למעשה, גם בתוך בית הספר הילדים יכולים להפריד את עצמם לפי צבע עור. כמו שאמרה אחת החוקרות המובילות בתחום: "ללכת לבית ספר שמשלב אוכלוסיות יכול לעזור לך ללמוד סטריאוטיפים בדיוק כמו שהוא יכול לעזור לך לשכוח מהם." מחקרים אחרים הראו שככל שיש לך יותר הזדמנויות בתוך בית הספר לרכוש חבר בעלי צבע עור שונה, ככה יש פחות סיכוי שזה אכן יקרה במציאות.

בנוסף, בחברות בהן התפתחות אישית מודגשת, רואים יותר חלוקה לקבוצות, כדי ליצור זהות אישית. בחברות כמו יפן, בהן הדגש הוא חברתי ולא אישי, יש פחות דוגמאות לתת-קבוצות בחברה.

אם כך, מה צריך לעשות כשילדים הוגים משפטים כמו "אתה צריך להיות שחקן כדורסל כי אתה שחור, אתה לא יכול להיות כדורסלן כי אתה לבן" או "את לא יכולה להיות רופאה כי צבע העור שלך כהה מדי"?

להשתיק אותם לא יעזור, ואולי רק יעביר מסר שגזע זה נושא שלא מדברים עליו. ההורים והמבוגרים האחראיים צריכים לעזור לילדים לבנות את הקטגוריות שנמצאות בראש שלהם – זה דורש תיקון פעיל ומפורש, בדיוק כמו שהיינו מתקנים מישהו שאומר שרק גברים יכולים להיות רופאים ונשים לא.


לפרק הרביעי -למה ילדים משקרים -לחצו כאן

מכירים מישהו שזה עשוי לעניין אותו? שתפו!
ספר הכדורסל האחרון
פיל ג'קסון
פסיכולוגיה של הספורט
כל יום החלטה
צוות
פסח
כתיבה
הטיות
כל יום סרטון
פוקוס
כישלון
קבלת החלטות
פוטנציאל
שינה
אמונה
מטרה
סימני דרך
גיוון
עצמאות
קורונה
לחשוב כמו אלופים
ביצועים
כלים מנטליים
תחרותיות
משמעת
תקשורת
אחריות
מנהיגות
פציעה
יכולת גופנית
מנטור
פילוסופיה
שחקן ותיק
קושי
וודן
ביטחון
מיינדפולנס
זכוכית מגדלת
כיף
הקרבה
עונג שבת
הכנה
הרגל
מוטיבציה
שחיקה
תמיד קדימה
חוויה
הורים
סטנדרט
התמדה
גריט
למידה
הסבר
במשפט אחד
פשטות
קובי
student of the game
פודיום
רוטינה
קריירה
תירוץ
סדר עדיפויות
תרבות
פודקאסט
יצירתיות
עשייה
פירגון
הלך רוח
כישרון
אלברט איינשטיין
מיינדסט
אהבה
חינוך
שיחה
מאמץ
כשרון
מופנמים
אופי
מועדון קריאה
תכנון
דחיית סיפוקים
חסכון
דרך
זמן
תהליך
שקדנות
סבלנות
הרצאה
אסטרטגיה
הוראה
לימוד
התחלה
אנדרס אינייסטה
פפ גווארדיולה
תודה
אימון
השראה
הצלחה
מצוינות

Second set of eyes / Cody Royle

אינטואיציה באימון

הדופק כמראה של הנפש

מערכות יחסים באימון

בשביל מה צריך מאמן?

עוד פרספקטיבה

Clear thinking

Second set of eyes

לטובים ביותר יש מאמנ/ת

המיתוס הכי גדול באימון מקצועני

היא לא רוצה לנצח כמוני

שיחה עם סרחיו לארה-ברסיאל

חוקים להעסקת מאמן NFL

שיאנית הניצחונות בכדורסל המכללות

תכניות לשנה החדשה

חרדת ביצוע בספורט

מנטליות של חגורה לבנה

פציעות ראש, צוואר ופנים בכדורסל

רגשות וקוגניציה בספורט התחרותי

פציעות כדורסל: אפידמיולוגיה וגורמי סיכון

ניהול מיידי של טראומה אקוטית על המגרש בכדורסל

ידע של נהג

איך לא ליפול להטיית ההישרדות

צ'ארלי מאנגר

לרצות מה שבאמת משנה

החלטות בפעולה 2

כמה "הרהורי כפירה" על מומחים ומומחיות

החלטות בפעולה 1

מנהלים חולשה

מועצת מנהלים אישית

בונים כוח

nice VS kind

האויבים של חשיבה צלולה

Clear thinking / Shane Parrish

ביומכניקה של תנועות ופציעות פלג גוף עליון בכדורסל

שיפוט וקבלת החלטות בספורט

The infinite game

Legacy

ממוקדים

דום לב והחייאה בכדורסל

11 אליפויות חלק 6

11 אליפויות חלק 5

11 אליפויות חלק 4

11 אליפויות חלק 3

11 אליפויות חלק 2

11 אליפויות / פיל ג'קסון

master the basics

The last season / Phil Jackson

More than a game / Phil Jackson

מתכוננים לגרוע מכל

קשב וביצוע בספורט

How children succeed / Paul Tough

Make it stick

Make it stick - שיפור יכולות

Make it stick - על סגנונות למידה

קריירת הספורט

Make it stick - להימנע מהאשליה שיודעים

Make it stick - להשתמש בקושי

Make it stick - לגוון

Make it stick - להיזכר

Make it stick / Brown, Roediger, McDaniel

Greenlights / Matthew McConaughey

Edge 3

Edge 2

Edge / Ben Lyttleton

מנהיגות בספורט 2

The creative act: A way of being 4

דברים שאסור לפספס בבדיקות על המגרש

The creative act: A way of being 3

The creative act: A way of being 2

מנהיגות בספורט 1

The creative act: A way of being / Rick Rubin

Nudge מתי להשתמש?

Nudge דרכים לעזור

Nudge / Thaler, Sunstein

שבילי המיינדפולנס 4

גישת הקופסה השחורה / מת'יו סייד

שבילי המיינדפולנס 3

שבילי המיינדפולנס 2

שבילי המיינדפולנס / מתי ליבליך

Top dog / Bronson & Merryman

You're not listening / Kate Murphy

נשימה / ג'יימס נסטור

The art of living / Thich Nhat Hanh

מיינדפולנס למתחילים / פדי ברוסנן

ציידים, לקטים, הורים 4

ציידים, לקטים, הורים 3

ציידים, לקטים, הורים 2

ציידים, לקטים, הורים / מייקלין דוקלף

להתמחות בתפקיד שלי / לדעת עוד תפקידים

ממוקדים / ניר אייל

Focus / Daniel Goleman

Sacred hoops 3

Sacred hoops 2

Sacred hoops / Phil Jackson

How to change 4

How to change 3

How to change 2

How to change / Katy Milkman

יום הולדת 4 לאתר

אולי יעניינו אותך גם הפוסטים האלו...

בחזרה לעמוד הבלוג