Thanks for the feedback / Stone & Heen

למה כל כך קשה לנו לקבל משוב ומה אפשר לעשות כדי להקל על עצמנו? ספר מעניין ממש לכל מי שאי פעם אמרו לו משהו...

צילום:
מעיין רימר

משוב (פידבק) הוא בעצם דרך לספק לאדם אחר מידע לגבי ההתנהגות שלו.

בשונה מהמילה "ביקורת" שיש לה הקשר לא חיובי אצל רוב האנשים, המילה "משוב" היא בעלת הקשר נייטרלי.

לכן, לפעמים, יש להוסיף למילה משוב את התואר "חיובי" או "שלילי".

האם יש דבר כזה משוב שלילי?

ובכן, אם מישהו יאמר לי שאני צריך להשתפר, אולי ההרגשה שלי תהיה שלילית באותו רגע – אכזבה, עצבות, כעס – אבל המשוב עצמו אינו שלילי. הוא פשוט מציין את המחשבות של הדובר לגבי ההתנהגות שלי.

שימו בצד רגע את ההבחנה בין רגשות חיוביים לשליליים. יש גישה שלמה שטוענת שמחשבות ורגשות אינם שליליים או חיוביים – הם פשוט קיימים וזהו.

מדוע אנחנו מתקשים כל כך לתת משוב ולקבל אותו ולמה רוב הזמן משוב עשוי להיתפס כביקורת או כ"שלילי"?

זאת אחת הסיבות בעקבותן נכתב הספר, שמתרכז בצד של קבלת משוב.

כמה תובנות מהספר:

אחד הדברים שחסרים לאנשים זה מילה טובה, ורצוי בתדירות של יותר מפעם בחודש.

אנחנו רגילים להעריך אנשים (זה היה גרוע / זה היה מצוין) ואנחנו רגילים לאמן אנשים (תעשה ככה אבל אל תעשה את זה ואת זה), אבל אנחנו לא רגילים לקבל שבחים מאנשים או להיות מועצמים על ידם.


חוקים סמויים.

אחת הסיבות שאנחנו מפרשים מידע באופן שונה זה מזה היא שהחוקים בתוך הראש שלנו שונים.

ויותר מזה, החוקים בתוך הראש שלי לא נחשבים החוקים שלי. הם נחשבים החוקים.

ואז מגיע מישהו ואומר שיש דרך אחרת לפרש את הדברים:

אני חשבתי שאני נחמד ולא נכנס לעימותים. הם חושבים שאני מנותק ולא רוצה לקדם שום דבר.

אני חשבתי שאני מציע רעיונות ושואל שאלות מעוררות מחשבה. הם חושבים שאני חופר ומפקפק בהכול.


אנחנו לא שומעים את הטון שלנו.

אתם מכירים את זה שאתם שומעים את עצמכם דרך הקלטה או בוידאו ואתם מופתעים שכך אתם נשמעים?

זה כי המנגנון שבאחריותו זיהוי טון דיבור נכבה כשאנחנו מדברים.

זו גם הסיבה שאנחנו לפעמים מופתעים כשמישהו אומר לנו שהטון שלנו נשמע מתנשא/לועג/תבוסתני.

אנחנו פשוט נטולי יכולת לשמוע את הטון של עצמנו בזמן אמת.

זו הסיבה שזמרים ברמה גבוהה זקוקים למאמנים שיעזרו להם וייתנו להם משוב. הם "האוזניים החיצוניות".


שני ערוצים.

דמיינו שאתם עומדים עם המכונית שלכם על המדרכה. זה לא נהוג, אבל כנראה הייתה לכם סיבה טובה...נכון?

מישהו מגיע ונותן לכם טפיחה על המכונית ואומר לכם "זו מדרכה, לא מגרש חנייה!"

אתם מתעצבנים שהוא טפח לכם על האוטו ושוכחים שיש משהו באמירה שלו. המכונית אכן לא אמורה לעמוד על המדרכה. אבל זה לא משנה. טון הדיבור והנגיעה במכונית עשו את שלהם.

ואז מגיע הצורך להפריד את המשוב לשני ערוצים.

יש את הערוץ של התוכן. מה שאמרו לכם.

יש את הערוץ של הצורה. איך שאמרו לכם.

חשוב לזכור שאלה שני ערוצים שונים, גם אם הם מולבשים זה על זה בזמן השיחה.

פיתרון טוב באופן כללי יהיה לענות על התוכן ואז לבקש לדבר גם על הצורה.


חלק 2 כאן.

מכירים מישהו שזה עשוי לעניין אותו? שתפו!
פסח
כתיבה
הטיות
כל יום סרטון
פוקוס
כישלון
קבלת החלטות
פוטנציאל
שינה
אמונה
מטרה
סימני דרך
גיוון
עצמאות
קורונה
לחשוב כמו אלופים
ביצועים
כלים מנטליים
תחרותיות
משמעת
תקשורת
אחריות
מנהיגות
פציעה
יכולת גופנית
מנטור
פילוסופיה
שחקן ותיק
קושי
וודן
ביטחון
מיינדפולנס
זכוכית מגדלת
כיף
הקרבה
עונג שבת
הכנה
הרגל
מוטיבציה
שחיקה
תמיד קדימה
חוויה
הורים
סטנדרט
התמדה
גריט
למידה
הסבר
במשפט אחד
פשטות
קובי
student of the game
פודיום
רוטינה
קריירה
תירוץ
סדר עדיפויות
תרבות
פודקאסט
יצירתיות
עשייה
פירגון
הלך רוח
כישרון
אלברט איינשטיין
מיינדסט
אהבה
חינוך
שיחה
מאמץ
כשרון
מופנמים
אופי
מועדון קריאה
תכנון
דחיית סיפוקים
חסכון
דרך
זמן
תהליך
שקדנות
סבלנות
הרצאה
אסטרטגיה
הוראה
לימוד
התחלה
אנדרס אינייסטה
פפ גווארדיולה
תודה
אימון
השראה
הצלחה
מצוינות

הוא לא נחמד

רוצים לאמן את המוח?

על עקביות

על התמחות מוקדמת וגיוון - המחקר

A season on the brink / John Feinstein

גנבת האושר

כשהכיסא עף למגרש

האם יש טכניקה אידאלית?

ניהול משחק בגילאים צעירים

שני נילים ותסמונת המתחזה

זה הבית שלי

זום אאוט

הסתברויות במקום ציפיות

מה אני עושה כשאני מתרגש

קל להיות עסוקים

Playing for keeps / David Halberstam

דרך הקאיזן / ד"ר רוברט מאורר

איך לקרוא יותר טוב? חלק 2

השפעת דברי המאמן על המשחק

איך לכתוב יותר טוב?

איך לקרוא יותר טוב?

סיכום עונה בקבוצת הנערות

טיפ טיפ, פוסט #2

נקודת מבט

אפקט דאנינג-קרוגר

תסמונת המתחזה

האם אני טוב/ה מספיק?

שימוש נבון בווידאו

לתת פתרון או לא?

Myths of sport coaching 2,5,10

הבנה/מהירות/הנאה - בחרו 2

טיפ טיפ, פוסט #1

Myths of sport coaching 1,4,9

על עצב וזיכרון

על עלים ועל הסתגלות

על השפעה ארוכת טווח

מולטי טאלנט

בתוך הראש שלנו

להתייחס לאדם כמו שהוא יכול להיות

על אימון והפקה מוזיקלית

על חשיבות המסע

ממבט ראשון / מלקולם גלדוול

10 מחשבות על להיות שוליה

עונג שבת - ג'ון סטוקטון

Assisted / John Stockton

שיווי משקל נאש

דרכים ליצור מזל - 6

Range VS Peak

הספר Peak - האם 10000 זה מספיק?

סיפורים על פופוביץ'

האתגר בכתיבה / טה-נהיסי קואטס

גריט - פרק 12 - תרבות של גריט

גריט - פרק 11 - איפה צומח גריט?

גריט - פרק 9 - תקווה

גריט - פרק 8 - תכלית

גריט - פרק 7 - אימון

גריט - פרק 6 - עניין

חשיבות הכתיבה וסיכום האימון

גריט - פרק 5 - איך מצמיחים גריט?

גריט - פרק 4 - כמה גריט יש לך?

גריט - פרק 2+3 - מאמץ וכישרון

גריט - פרק 1 - פשוט לבוא.

Grit / Angela Duckworth

do your job

פוסט סיכום יום הולדת

לצאת מהקווים - מאמנים מדברים על אימון - הפרק עם עודד קטש

טיפים ללמידה 48-50

טיפים ללמידה 45-47

טיפים ללמידה 43-44

טיפים ללמידה 42

טיפים ללמידה 40-41

Red and me / Bill Russell

טיפים ללמידה 37-39

תובנות ממשחק הכדורסל - קריסטל דיינג'רפילד

טיפים ללמידה 34-36

טיפים ללמידה 31-33

טיפים ללמידה 28-30

טיפים ללמידה 25-27

טיפים ללמידה 22-24

טיפים ללמידה 19-21

טיפים ללמידה 16-18

טיפים ללמידה 13-15

טיפים ללמידה 10-12

טיפים ללמידה 7-9

טיפים ללמידה 4-6

טיפים ללמידה 1-3

The little book of talent

מי מפתח אצלנו מיינדסט?

מיינדסט ומערכות יחסים

ג'ינו אוריימה - הפלייליסט המלא

מיינדסט - תבנית חשיבה של מנהיגים

לצאת מהקווים - מאמנים מדברים על אימון - הפרק עם ליאת גלר

מיינדסט - תבנית חשיבה של אלופים

מאסטרקלאס במשחק עם סמואל ל. ג'קסון

Geno / Geno Auriemma

מיינדסט - על יכולת והישגים

מיינדסט - בתוך תבניות החשיבה

Mindset / Carol S. Dweck

שבעה מאפיינים של הקפטנים הגדולים - 7

שבעה מאפיינים של הקפטנים הגדולים - 6

אולי יעניינו אותך גם הפוסטים האלו...

בחזרה לעמוד הבלוג