פיתוח שחקנים עדכני

עדכון גירסה גם בתחום פיתוח השחקנים האישי.

צילום:

בגישה הדומיננטית לאימון, ההתקפה מקבלת הנחיה ממש ברורה מה עליה לבצע, והיא צריכה להתאמץ לבצע ללא קשר למצב ההגנה.

למשל, בסיומת. 

"אבל קואץ', אני לא יכול לסיים כמו שאמרת, הוא נמצא שם." 

"תזוז משם, אתה לא רואה שהוא מתאמן על הסיומת הספציפית מאוד שהכרחתי אותו לבצע בלי שום התייחסות להגנה?"

דיאלוג מהסוג הזה נשמע מופרך, אבל הוא נפוץ.

ההגנה (אם היא בכלל שם) היא רק עלה תאנה לרצון של המאמן שהסיומת תתבצע בדיוק כמו שהוא אמר, בצורה מושלמת טכנית.

ואז נגמר החלק ה"טכני" ועוברים לשחק,

והשחקנים עדיין לא מבצעים מה ש"צריך" ב"טכניקה הנכונה", כי הם התאמנו בלי הקשר למצב המשחק המפתיע והמגוון. 

המאמן רוצה שהם יבצעו מושלם, אבל לא כך עובד המשחק ולא כך עובדת למידה מוטורית.

אז מה כן עושים?

כדי לעזור לשחקנ/ית להתפתח בקליעה, למשל, מה בעצם אנחנו צריכים לעשות?

1. לזהות מה מגביל את השחקנ/ית - ברמה הטכנית, הטקטית, המנטלית, הפיזית, החברתית וכו'.

2. לבדוק אם המגבלה תלויה בעצמו

(אחיזה לא יעילה, בחירת זריקות לא טובה, חוסר ביטחון, כאב בכתף, אמרו לי לזרוק ככה)

או באחרים

(מסירה לא מדויקת, זווית חסימה לא יעילה, קושי למסור תחת לחץ, חוסר יכולת להגיע במסירה, לא אוהבים אותו).

3. לפתח תוכנית שתקדם את השחקנ/ית בכל ההיבטים הרלוונטיים.

4. לאפשר לשחקנ/ית להתנסות ולעקוב אחרי ההתקדמות.

תוכנית פיתוח שחקנ/ית איכותית ושלמה יכולה לכלול מרכיבים רבים:

1. מידע כללי על השחקנ/ית.

2. מגבלות, יכולות וחוזקות רלוונטיות, כולל פוטנציאל לפיתוח בעתיד.

3. הבנה מי משפיע על השחקנ/ית ואיך.

4. הבנה מה מניע את השחקנ/ית ומה חשוב לה.

5. דברים שדרושים שיפור ואיך אפשר להחביא אותם ברמה הקבוצתית בזמן הפיתוח.

6. רעיונות לתרגילים ולפעילויות שיעזרו להבליט חוזקות ולפתח מגבלות.

7. תיעוד של התרגילים הנ"ל שנעשה בהם שימוש בעבר עם משוב על היעילות שלהם, אם אפשר כולל וידאו.

8. תיעוד של התערבויות שונות שנעשו בתחומים אחרים, כמו מיינדפולנס, כוח ועוד והשפעתם על ההתפתחות.

9. תיעוד של אבחנות ממקורות חיצוניים כמו צופים, הורים, מאמני נבחרת ועוד.

10. תיעוד של היסטוריה רפואית ותהליכים פיזיותרפיים.

11. מדיה חברתית רלוונטית ומדיה בכלל שתומכת בתהליך או היא חלק ממנו.

מקומות בהם חשוב לפתח שחקנים/ות (יש מקומות שזה לא חשוב בהם?) צריכים להתייחס לתחום הזה בצורה יותר מחושבת ומתוכננת.

זה כולל את הפקדת התחום בידי אדם שזו ההתמחות שלו.

לתת את התפקיד הזה לשחקנים לשעבר ללא ניסיון בתחום ולאפשר למאמנים צעירים להתפתח "תוך כדי" רק יוצר תהליך בו אף אחד לא לומד ומתחדש אלא ממשיכים להעביר את אותם רעיונות, שנה אחרי שנה.

האם קבלת החלטות הוא נושא נפרד בפיתוח יכולות אישיות?

נראה שלא.

אפשר ללמוד קליעה ואז קבלת החלטות בקליעה, אבל אם ממילא יש אלמנט של קבלת החלטות בקליעה, למה לא לשלב אותו מראש לתוך אימון הפיתוח האישי?

אם ממילא יש אלמנט של קבלת החלטות בכדרור, למה לא לשלב אותו מראש? הרי זה לא מספיק לדעת לכדרר, צריך לכדרר רחוק מההגנה. ההגנה זזה, מושיטה ידיים, דוחפת. צריך להתמודד.

עוד מחשבות על קבלת החלטות מתוך ספר הכדורסל האחרון - לחצו כאן.

רעיון טוב לזמן אימון יכול להיות "מקבצים".

שחקן אחד משחק 3 פעמים ברצף בהתקפה 1 על 1, אבל כל פעם מול שומר שונה.

שחקנית אחת משחקת 5 פוזשנים ברצף פיקנרול, וכל פעם הפיתרון ההגנתי יכול להיות שונה.

וברמה הקבוצתית גם כן:

קבוצה אחת משחקת את אותו התרגיל 5 פוזשנים ברצף, וכל פעם ההגנה מונעת כדור משחקן אחר.

הצורך לבצע התאמות לא צפויות ולהיות מוכנים לפוזשן הבא שאולי יכלול התאמות אחרות לחלוטין יוצר גירסת אקסטרים של המשחק שמעצימה את הצורך להתמודד ולהישאר בפוקוס על המשימה.

הפוסט הבא בלחיצה כאן.

מכירים מישהו שזה עשוי לעניין אותו? שתפו!
Coach K
ספר הכדורסל האחרון
פיל ג'קסון
פסיכולוגיה של הספורט
כל יום החלטה
צוות
פסח
כתיבה
הטיות
כל יום סרטון
פוקוס
כישלון
קבלת החלטות
פוטנציאל
שינה
אמונה
מטרה
סימני דרך
גיוון
עצמאות
קורונה
לחשוב כמו אלופים
ביצועים
כלים מנטליים
תחרותיות
משמעת
תקשורת
אחריות
מנהיגות
פציעה
יכולת גופנית
מנטור
פילוסופיה
שחקן ותיק
קושי
וודן
ביטחון
מיינדפולנס
זכוכית מגדלת
כיף
הקרבה
עונג שבת
הכנה
הרגל
מוטיבציה
שחיקה
תמיד קדימה
חוויה
הורים
סטנדרט
התמדה
גריט
למידה
הסבר
במשפט אחד
פשטות
קובי
student of the game
פודיום
רוטינה
קריירה
תירוץ
סדר עדיפויות
תרבות
פודקאסט
יצירתיות
עשייה
פירגון
הלך רוח
כישרון
אלברט איינשטיין
מיינדסט
אהבה
חינוך
שיחה
מאמץ
כשרון
מופנמים
אופי
מועדון קריאה
תכנון
דחיית סיפוקים
חסכון
דרך
זמן
תהליך
שקדנות
סבלנות
הרצאה
אסטרטגיה
הוראה
לימוד
התחלה
אנדרס אינייסטה
פפ גווארדיולה
תודה
אימון
השראה
הצלחה
מצוינות

איך לגדל ילדים שהם לא בריונים

איך לגדל ילדים חזקים מנטלית ובעלי מוטיבציה

How to raise kids who aren’t assholes / Melinda Wenner Moyer

Coach K - מסכמים קריירה

Coach K - חוזרים לנצח

Coach K - התמוטטות

Coach K - מתחילים לנצח

Coach K - התחלה קשה בדיוק

Coach K - Army

Coach K / Ian O’Connor

חזון לעתיד - שינוי כיוון

טרי פראצ'ט על כתיבה ועל החיים

Terry Pratchett - A life with footnotes / Rob Wilkins

תרגילי אימון שכנראה לא שמעתם עליהם

עקרונות משחק

מיישמים CLA בכדורסל

מדוע למידה היא לא לינארית

כוחה של תפיסה

מהי מיומנות?

להתגבר על הסטטוס קוו

Transforming basketball / Alex Sarama

The courage to teach / Parker Palmer

My turn - על כדורגל ואימון

My turn / Johan Cruyff

לאמן ביעילות במשחקים

מה זה IZOF

לוודא מוכנות לתחרות

Rafa - My story / Rafael Nadal

The little big things / Tom Peters

Quiet power / Susan cain

לחיות עם כשלונות

הערכה למערכות

למה אנחנו לא לומדים מכישלון?

כשלונות מורכבים

לעצב סביבות למידה יעילות

טעויות בסיסיות

כשלונות אינטליגנטיים

Right kind of wrong / Amy Edmondson

למקסם למידה של הספורטאים

Blood on the horns 3

Blood on the horns 2

Blood on the horns / Roland Lazenby

Teambuilding / Rinus Michels

פתחו יכולות גופניות ומיומנות

Chop wood carry water / Joushua Medcalf

The tyranny of talent / Joe Baker

מנהיגות טרנספורמטיבית

בנו אמון וצרו לכידות

אנסון דוראנס פורש מאימון

The man watching - מה שחשוב

הציבו מטרות והגדירו תוצאות

The man watching - אופי של מאמן

חברו ערכים לפילוסופיית האימון

The man watching - תמיד קדימה

The man watching - סדר עדיפויות וגיוס

הצטרפות לקבוצת הווטסאפ

The man watching - למידה ומנהיגות

The man watching - אימונים

הגדירו תכלית וערכים מרכזיים

Coaching better every season

The man watching - נצחונות

The man watching - התחלה

The man watching / Tim Crothers

על נוכחות ושיעורי בית

שינה אופטימלית היא יתרון תחרותי

The last enforcer / Charles Oakley

Deep work / שעמום ומדיה חברתית

אפקט איינסטלונג

Deep work / תכלס

Deep work / Cal Newport

מה דרוש כדי להישאר ב-NBA

The manager / Mike Carson

Barca / תזונה

למאמנ/ת אין יום רע

Barca / מסי

Barca / גווארדיולה ושיטות האימון

Barca / הארכיטקט

יום הזיכרון (ועוד 364 של שכחה)

Barca / Simon Kuper

Let them play / Jerry Lynch

ויל 8

ויל 7

ויל 6

ויל 5

ויל 4

ויל 3

ויל 2

ויל / וויל סמית'

Second set of eyes / Cody Royle

אינטואיציה באימון

הדופק כמראה של הנפש

מערכות יחסים באימון

בשביל מה צריך מאמן?

עוד פרספקטיבה

Clear thinking

Second set of eyes

לטובים ביותר יש מאמנ/ת

המיתוס הכי גדול באימון מקצועני

היא לא רוצה לנצח כמוני

שיחה עם סרחיו לארה-ברסיאל

אולי יעניינו אותך גם הפוסטים האלו...

בחזרה לעמוד הבלוג