הופכים ערך לרוטינה

כל מנהיגה או מנהיג היו רוצים שהערכים שחשובים להם יופנמו ויבואו לידי ביטוי על ידי אלה שהם מנהיגים. אבל איך?

צילום:
Iker Urteaga on Unsplash

אתמול (18.12.19) הייתי בכנס הלאומי למדעי האימון התחרותי, ובחלק האחרון של היום השתתפתי בסדנה שהנחתה הילה הראל.

הסדנה עסקה בשאלה המרכזית איך לדעת שאני המנהיג/ה שאני רוצה להיות.

במהלך הסדנה עלתה הנקודה שכוח הרצון של בני אדם מוגבל והוא לרוב מתדלדל בניסיון להחזיק דברים אחרים שקשה לנו להחזיק, למשל להתאפק לא לדבר עם חבר, או להגיב באיפוק כשמעירים לי.

הראל הציעה שכדי להכניס ערכים לשגרה שלנו או של האנשים עליהם אנחנו אחראיים, נוכל להכניס את יישום הערכים האלה לרוטינה יומיומית, כזו שלא תדרוש מחשבה מאלה שאנו אחראיים להנהיג אותם.

לא מצאתי את המאמר "מעשים שמניעים אנשים" של אבי אלטמן שהראל התייחסה אליו, אבל כן מצאתי את הסיכום הקצר הזה:

"מעשים שמניעים אנשים" של אבי אלטמן הוא מאמר קצר שמרכז בתוכו את התמצית של מה שנדרש ממנהל כדי להשפיע ולהעביר מסר ברור לאנשיו לגבי מה חשוב לו באמת. וכמו שהשם מרמז: זה לא מה שהוא אומר. זה מה שהוא עושה.

אלטמן מונה 4 סוגיות מרכזיות שמרכזות "רגעי אמת" של מנהלים, דרכם העובדים חשים אותם ואת מה שחשוב להם באמת (קוזס ופוזנר):

1. למה המנהלים מקדישים זמן? - איפה שאתה מקדיש את רוב זמנך זה מה שחשוב לך.

2. מה הם שואלים? - דרך שאלות אתה מספר מה חשוב לך, ומסמן לעובדים להיות "על זה" להבא.

3. כיצד הם מגיבים לאירועים קריטיים? - רגעי לחץ הם רגעי מבחן, והם גם נחרטים בזכרון הארגוני לאורך זמן.

4. עבור מה הם מתגמלים? - סנקציה או תגמול חיובי - שניהם ערוצים דרכם אתה מדגיש מה נחשב בעינך, ומה בלתי מתקבל.

להתנהגות היום יומית של המנהל באינטראקציות שלו עם סביבתו יש השפעה הרבה יותר משמעותית על עובדיו ועל התרבות הארגונית של היחידה שלו מאשר למה שהוא אומר, או לערכים שהוא בוחר לשים בחזון, לדוגמה."

הסיכום לקוח במלואו מתוך הפוסט הזה.

בנוסף, משתתף נוסף בסדנה (דדי, תודה!) שיתף איתי משהו נוסף שעשוי להתקשר לרעיון - איך אפשר להניע אנשים לעשות דברים "בלי שהם ישימו לב"

תנו לחיצה כאן לפלייליסט של FUN THEORY.

מכירים מישהו שזה עשוי לעניין אותו? שתפו!
אמונה
מטרה
סימני דרך
גיוון
עצמאות
קורונה
לחשוב כמו אלופים
ביצועים
כלים מנטליים
תחרותיות
משמעת
תקשורת
אחריות
מנהיגות
פציעה
יכולת גופנית
מנטור
פילוסופיה
שחקן ותיק
קושי
וודן
ביטחון
מיינדפולנס
זכוכית מגדלת
כיף
הקרבה
עונג שבת
הכנה
הרגל
מוטיבציה
שחיקה
תמיד קדימה
חוויה
הורים
סטנדרט
התמדה
גריט
למידה
הסבר
במשפט אחד
פשטות
קובי
student of the game
פודיום
רוטינה
קריירה
תירוץ
סדר עדיפויות
תרבות
פודקאסט
יצירתיות
עשייה
פירגון
הלך רוח
כישרון
אלברט איינשטיין
מיינדסט
אהבה
חינוך
שיחה
מאמץ
כשרון
מופנמים
אופי
מועדון קריאה
תכנון
דחיית סיפוקים
חסכון
דרך
זמן
תהליך
שקדנות
סבלנות
הרצאה
אסטרטגיה
הוראה
לימוד
התחלה
אנדרס אינייסטה
פפ גווארדיולה
תודה
אימון
השראה
הצלחה
מצוינות

על ביצוע במאני-טיים ומה שבא לפניו - 2

על ביצוע במאני-טיים ומה שבא לפניו - 1

דני אבדיה, גנטיקה ומאמץ

לקלוע מישיבה על הספסל

יישום בפועל של עקרונות עיצוב האימון - כדורסל

לצאת מהקווים - מאמנים מדברים על אימון - פרק 15

הפרעת הקשר: אימון אקראי לעומת אימון חזרות

יישום בפועל של עקרונות עיצוב האימון

לעשות משהו דוחה

תמצא/י תשובה בעצמך

משוב חופשי ותרומתו לאימון

The inner game of tennis / W. Timothy Gallway

הנסיכה הכי גרועה

לצאת מהקווים - מאמנים מדברים על אימון - פרק 14

שימוש בדמיון באימון בזמן קורונה

זה לא ארגז

היום מתחשק לי לאכול ילד!

עקרונות עיצוב אימון בגישת ההגבלות

5 מילים שכדאי להתחיל להגיד

למידה מווידאו בימי קורונה - 2

תיאוריית הדינמיקה האקולוגית ללמידה מוטורית

על אמונה

לצאת מהקווים - מאמנים מדברים על אימון - פרק 13

למידה מווידאו בימי קורונה - 1

על התמדה

מודל האילוצים של Newell

Bird at the buzzer / Jeff Goldberg

על שעמום ולמידה

אימון עם חסימת ראייה

מטרת האימון

מיטל

לצאת מהקווים - מאמנים מדברים על אימון - פרק 12

למידה דיפרנציאלית - לספורטאים בימי הקורונה

טעימה מהעוגיות

להגביל כדי לאפשר

שימוש בציוד כדי להפוך אימון לדומה למשחק

דרכים להתמודדות עם לחץ

בית ספר לערכים ולספורט - חלק ב'

הקושי באימונים בתנאי בידוד

10 דברים שעושים הקופצים למים הטובים בעולם - חלק ב'

עיצוב סביבת למידה ייצוגית

10 דברים שעושים הקופצים למים הטובים בעולם - חלק א'

לצאת מהקווים - מאמנים מדברים על אימון - פרק 11

ציפייה - ניבוי ביצועים 2

קור רוח - poise

אימון על משטחים לא יציבים – לגיטימי או גימיק?

חזרות ללא חזרה

מכתב לעצמי - ג'יי הנסי

ציפייה - ניבוי ביצועים

תפיסה ופעולה

לחשוב כמו אלופים - לימודים

לצאת מהקווים - מאמנים מדברים על אימון - פרק 10

עין שקטה 2

הסוד של הכדורסל

תאוריית שילוב הכיף: שימור השתתפות ילדים ונוער בספורט

מכתב להורים אחרים בפארק

בית ספר לערכים ולספורט

עין שקטה - Quiet Eye

על כתמים, פרופורציות והקשר

שיפור ביצועים באמצעות מוטיבציה פנימית ותשומת לב ללמידה

לצאת מהקווים - מאמנים מדברים על אימון - פרק 9

ישיבה על הספסל

להגיע לקצה

סקירת מחקר על למידה לעומת ביצועים

דיבור עצמי

לצאת מהקווים - מאמנים מדברים על אימון - פרק 8

BOOST! / מיכאל בר-אלי

נקודת מבט חדשנית על שילוב האספקט המנטאלי בתהליך האימוני

לגדל ספורטאי/ת - תגובה

לגדל ספורטאי/ת

סימני דרך - קורל חזן

זכוכית מגדלת - ליעד אורבך

לצאת מהקווים - מאמנים מדברים על אימון - פרק 7

הדרישות מספורטאית אולימפית - אירה ויגדורצ'יק

Belichick (חלק 4 - הדרך של הפטריוטס)

Belichick (חלק 3 - אימון)

Belichick (חלק 2 - מאמן ראשי)

Belichick (חלק 1 - ההתחלה)

מאמנים מדברים על אימון - תובנות מ-6 פרקים ראשונים

לצאת מהקווים - מאמנים מדברים על אימון - פרק 6

המאמנות כותבות - The Definite Dozen (חלק 2)

המאמנות כותבות - The Definite Dozen (חלק 1)

Reach for the Summit / Pat Summitt

תכנון - זה לא תמיד מצליח

Leading with the heart / Mike Krzyzewsky

לצאת מהקווים - מאמנים מדברים על אימון - פרק 5

Leading / Alex Ferguson

על יכולת גופנית - המאמנים מסכמים מה למדו וממי

כמה להתאמן וכמה לנוח?

על חזרות וגיוון

לצאת מהקווים - מאמנים מדברים על אימון - פרק 4

על חשיבות שחרור אחרי אימון

על חשיבות החימום לפני אימון

על יכולת ניתור

על חשיבות תרגילים להפחתת סיכון לפציעה

על חשיבות הגמישות

דבר אחד פשוט שספורטאים יכולים לעשות כבר מהיום כדי להשתפר

על חשיבות אימון הכוח

איך נראה שבוע אידאלי של ספורטאי/ת מקצועני/ת?

איך נראה יום אידאלי של ספורטאי/ת מקצועני/ת?

אולי יעניינו אותך גם הפוסטים האלו...

בחזרה לעמוד הבלוג