חוויות ותובנות מתואר שני באוסטרליה

תום הררי הוא פיזיותרפיסט שלומד לתואר שני בפרת' שבאוסטרליה. תום בעל ניסיון כמאמן כדורסל ומאמן יכולת גופנית, והוא משתף בתובנות ובחוויות שלו מהחודשיים הראשונים באוסטרליה.

צילום:
Josh Spires - dronenr on Unsplash

לא כל אחד מעז לגשת ולא כל אחד זוכה להתקבל ללימודי תואר שני בארץ אחרת.

הנה החוויות והתובנות של תום מהתקופה הראשונה שם, כולל התייחסות למצב הנוכחי של המאבק בנגיף הקורונה

על המטרות לנסיעה:

להרחיב אופקים. לחוות איך דברים נעשים במקומות אחרים. זה לא שאין לנו מושג. אבל בארץ אתה רגיל שהכול סובב סביבך.

יש מישהו ממהרשה (ליד מדגסקר). נשוי פלוס ילדה בת חודשיים. הן במהרשה, הוא באוסטרליה. אנשים עושים מה שצריך כדי לקיים ולפרנס את המשפחה שלהם. זה נותן פרופורציות. כשצעירים מתלבטים אם ללמוד לתואר או איפה, זה מוזר לשמוע את השיקולים.

ואם אדם ממדגסקר עוזב את האישה והילדה לכמה חודשים, עולה השאלה:

ספורטאים – למה אתם לא במגרש?

בנוסף, בזכות הלו"ז של הלימודים, יש זמן לחוות את אוסטרליה עם המשפחה וגם זו מטרה. לא תמיד אלך לים עם הסטודנטים האחרים. יש משפחה ורוצה לחוות את החוויה הזו איתן.

 

צוות המרצים והמנחים:

כל מי שמלמד זה דוקטורים ופרופסורים שמפרסמים מאמרים וספרים וגם עובדים ומטפלים. המנחה שלי בקורס project proposal פרסם כבר שלושים מאמרים. מרצה אחר מעל מאתיים. אתה רוצה להקשיב לאנשים כאלה.

בעקבות המצב הנוכחי עם הקורונה, עשו שבוע חופש כדי שהמרצים יכינו את העברת החומר למצב החדש. אולי זה לא יהיה 100% כמו בתכנון אבל הם מחויבים לנושא. בנוסף, יש משהו נחמד בזה שאנחנו חווים משהו בפעם הראשונה – כולנו יחד. הם צריכים אותנו לא פחות ממה שאנחנו צריכים אותם. מתייחסים אלינו כאל קולגות, ועכשיו מרגישים את זה מאוד.

 

סגנון הלמידה:

זמן הכיתה זניח. חלק מהתואר מתרחש בכיתה ואז יש התנסות ומשימות בשטח. יש מבחני אמצע סמסטר, יש עבודות להגיש, אבל יש גם הרבה עבודה עצמית, קריאה בבית (אבל לא ישאלו אותך אם קראת).

סמסטר ראשון די מעשי, סמסטר שני יהיה יותר מעשי.

הכול מאוד מתודי. כתוב וברור ומובנה. יש unit outline. כתוב הכול על היחידה. לא יענו לך על שאלות שאפשר למצוא בדפים.

מתייחסים אליך כעמית למקצוע. אחת הדרישות לקבלה היא ניסיון קליני. אם תקרא ספר יהיה לך ידע. כאן מנסים לעשות אינטגרציה של הידע כדי להגיע ל-clinical reasoning. רוצים שנגיע למסקנה בעלת אחוזים גבוהים להיות צודקת. משלבים ידע, בדיקה פרקטית של המטופל וניסיון. רוצים ליצור מין תרשים זרימה לטיפול יעיל ומועיל.

מעבר לזה יש המון לקרוא. כל שבוע 8-12 מאמרים. יהיו מטלות להתכונן להצגה בכיתה להובלת שיעור אנטומיה. לעבוד על המחקר.

רוצים ומצפים שנתקשר זה עם זה, ומאפשרים את זה במהלך השיעורים. כל כמה שקופיות המרצה מעלה שאלה שקשורה לנושא. קחו חצי דקה ודברו עם מי שיושב לידכם. אי אפשר לשבת בשקט. אתה חייב ליצור קשר. היכולת לנהל דיון עם איש מקצוע אחר חשובה. וגם זה מגבש...

בעקבות המעבר ללמידה און ליין בגלל הקורונה, יש לנו חדרי פגישה וירטואליים שפתחה האוניברסיטה.

בשישי נפגשנו אני ושני נורבגים ועשינו הכנה לשיעור אנטומיה ביחד. בשיעורים יש אופציה להתחלק לחדרים. כל 5-6 מתפרקים לחדר נפרד. דנים בשאלה וחוזרים. לפעמים זה קצת מסורבל אבל חשוב להם שהחלק הזה של האינטראקציה בין הסטודנטים לא ייפגע.

 

יחס וגישה של הסטודנטים ואליהם:

אני פה. וואו. עבדתי קשה כדי להגיע לפה. אפשר לזרום. אפשר לעבור את המבחנים. צריך לעבור אותם בציון 50. אבל אני רוצה להוציא את המקסימום. לפתח את צורת החשיבה. לשפר את יכולת הניתוח. הלו"ז לא ממש עמוס. יש יומיים ארוכים יותר, שלושה ימים קצרים יותר. לא חובה להגיע להרצאות – כדאי להגיע. אתה בא כי יש דברים שמעניין אותך לדעת. להקשיב גם לשאלות של אחרים. אתה אחראי על הלמידה שלך.

הכול מוכוון לסיים כשאתה יותר ממה שהתחלת. לא רק בכמות הידע. בשיעור מצפים ממך להיות מוכן. להבין מה חסר לך או קשה לך מהמשימה לבית ולברר את זה.

בשיעור אתה צריך לנצל את הציוד והמרצים כדי ללמוד. תבוא כשאתה יודע מה אתה צריך ללמוד. עברת על הדברים. אל תיתן למרצה לעשות את העבודה. תהיה אקטיבי. השיעור בנוי מהשאלות שלנו.

העבודה בקבוצות. מדברים על הדברים שבנושא. אתה שואל שאלות את האחרים, נעזר אקטיבית במרצים. כל מה שאתה צריך לדעת כבר נשלח לך. השיעור נועד כדי לעזור לפתור בעיות שעלו בלמידה.

יש קורס שנקרא ADVANCED EVB PHYSOITHERAPY –  שמתעסק באיך קוראים מחקרים ומנתחים ברמה סטטיסטית. הנושא שלנו להצעת מחקר – איך פיזיותרפיסטים מחפשים ראיות לתמוך במה שהם עושים בקליניקה?

עכשיו בעקבות הקורונה והלמידה מרחוק, אין דבר כזה אין מה לעשות ואין ברירה. לא קיים. האוניברסיטה אחראית לתת לנו את התוצאה שלשמה באנו. השיטה תהיה שונה אבל נקבל את מה שבאנו עבורו. כשנחזור מהמצב הזה תהיה השלמה אינטנסיבית של דברים שאי אפשר היה לעשות.

 

על אוסטרליה:

המרחבים כאן מטורפים. רק מערב אוסטרליה – איפה שאני גר – הייתה המדינה העשירית בגודלה בעולם אם הייתה לבדה.

הרחובות גדולים. הכבישים גדולים. החניות גדולות. אין פקקים. יש מין הרגשה שאין מספיק אנשים. כל קילומטר יש פארק עם מדשאות והכול שמור.

אנחנו גרים בויקטוריה פארק, שהיא פרבר של פרת', 2.5 מיליון אנשים. הגודל over whelming. נראה שאנשים לא נמצאים בחוץ, או יותר נכון יש מרחבים עצומים אז לא רואים הרבה אנשים.

לפני שהתחיל המשבר עם הקורונה, הכול היה פתוח כל היום. גם שבת וראשון. בתור מדינה האוסטרלים נחמדים מאוד. מתחילים שיחה בתור, אוהבים תינוקות. פרת' מגוונת באוכלוסיה שלה. הכרנו כמה ישראלים שגרים פה. קנינו רכב מאתר יד שנייה. בחור ארגנטינאי עם אזרחות אוסטרלית. עשינו על האש איתם בשבת ועם עוד זוג מאורוגוואי.

עכשיו כשיש התייחסות למשבר, במערב אוסטרליה רמת הסגר יותר נמוכה כי אפשר לצאת לפארק ולא לפגוש אף אחד – לא כי יש סגר. כי יש המון מקומות ללכת אליהם – בים יש המון אנשים אבל לפחות 5 מטרים ביניהם פשוט כי יש מקום. לא מנסים להתרחק אבל הכול כל כך מרווח אז אין סיבה להתקרב יותר מדי. יש הגבלות (משלוחים, אוניברסיטה) אבל פחות מרגישים את זה ממה שזה היה עלול להשפיע כי לא צפוף בדרך כלל.

מכירים מישהו שזה עשוי לעניין אותו? שתפו!
קבלת החלטות
פוטנציאל
שינה
אמונה
מטרה
סימני דרך
גיוון
עצמאות
קורונה
לחשוב כמו אלופים
ביצועים
כלים מנטליים
תחרותיות
משמעת
תקשורת
אחריות
מנהיגות
פציעה
יכולת גופנית
מנטור
פילוסופיה
שחקן ותיק
קושי
וודן
ביטחון
מיינדפולנס
זכוכית מגדלת
כיף
הקרבה
עונג שבת
הכנה
הרגל
מוטיבציה
שחיקה
תמיד קדימה
חוויה
הורים
סטנדרט
התמדה
גריט
למידה
הסבר
במשפט אחד
פשטות
קובי
student of the game
פודיום
רוטינה
קריירה
תירוץ
סדר עדיפויות
תרבות
פודקאסט
יצירתיות
עשייה
פירגון
הלך רוח
כישרון
אלברט איינשטיין
מיינדסט
אהבה
חינוך
שיחה
מאמץ
כשרון
מופנמים
אופי
מועדון קריאה
תכנון
דחיית סיפוקים
חסכון
דרך
זמן
תהליך
שקדנות
סבלנות
הרצאה
אסטרטגיה
הוראה
לימוד
התחלה
אנדרס אינייסטה
פפ גווארדיולה
תודה
אימון
השראה
הצלחה
מצוינות

על קשיחות

עיניים משקרות

אימון אקראי על ידי גיוון ספורטיבי

לצאת מהקווים - מאמנים מדברים על אימון - הפרק עם עמית רחמילביץ

על מנוחה ולמה היא חשובה

חשיבות הציפייה

חשיבות זמן התגובה

ג'ורדן, מאלון וקבלת החלטות בספורט

התאוריה של קבלת החלטות בספורט 2

על שינה וזיכרון

סוגים שונים של קבלת החלטות בספורט 1

שינה ורשתות חברתיות

התיאוריה של קבלת החלטות בספורט 1

לצאת מהקווים - מאמנים מדברים על אימון - פרק 19

סיכום 2020 באתר

חוב שינה והשלמת שעות שינה

שינה ומכשירים אלקטרוניים

5 מיתוסים על שינה

לצאת מהקווים - מאמנים מדברים על אימון - פרק 18

הקושי הכי גדול, הגאווה הכי גדולה

על מעברי שחקנים בין מועדונים

על סגלי מצוינות - כן או לא, למה ואיך?

על קידום המאמנים וטיפ למאמן המתחיל

מה חשוב למנהלים המקצועיים במאמנים במועדון?

על הקשר בין המועדון לבין הורים

אימון קבוצות במועדון - כן או לא ולמה?

סדר יום ממוצע של מנהל מקצועי

סגנון משחק ודגשים מקצועיים

ערכים מובילים במועדון

על מועדוני הכדורסל המובילים בישראל

לצאת מהקווים - מאמנים מדברים על אימון - פרק 17

אנלוגיות באימון

על הקשר בין מאמנים לשחקנים

חשיבותה של השינה

לצאת מהקווים - מאמנים מדברים על אימון - פרק 16

Quotable Michael Jordan / Pat Williams

על ביצוע במאני-טיים ומה שבא לפניו - 2

על ביצוע במאני-טיים ומה שבא לפניו - 1

דני אבדיה, גנטיקה ומאמץ

לקלוע מישיבה על הספסל

יישום בפועל של עקרונות עיצוב האימון - כדורסל

לצאת מהקווים - מאמנים מדברים על אימון - פרק 15

הפרעת הקשר: אימון אקראי לעומת אימון חזרות

יישום בפועל של עקרונות עיצוב האימון

לעשות משהו דוחה

תמצא/י תשובה בעצמך

משוב חופשי ותרומתו לאימון

The inner game of tennis / W. Timothy Gallway

הנסיכה הכי גרועה

לצאת מהקווים - מאמנים מדברים על אימון - פרק 14

שימוש בדמיון באימון בזמן קורונה

זה לא ארגז

היום מתחשק לי לאכול ילד!

עקרונות עיצוב אימון בגישת ההגבלות

5 מילים שכדאי להתחיל להגיד

למידה מווידאו בימי קורונה - 2

תיאוריית הדינמיקה האקולוגית ללמידה מוטורית

על אמונה

לצאת מהקווים - מאמנים מדברים על אימון - פרק 13

למידה מווידאו בימי קורונה - 1

על התמדה

מודל האילוצים של Newell

Bird at the buzzer / Jeff Goldberg

על שעמום ולמידה

אימון עם חסימת ראייה

מטרת האימון

מיטל

לצאת מהקווים - מאמנים מדברים על אימון - פרק 12

למידה דיפרנציאלית - לספורטאים בימי הקורונה

טעימה מהעוגיות

להגביל כדי לאפשר

שימוש בציוד כדי להפוך אימון לדומה למשחק

דרכים להתמודדות עם לחץ

בית ספר לערכים ולספורט - חלק ב'

הקושי באימונים בתנאי בידוד

10 דברים שעושים הקופצים למים הטובים בעולם - חלק ב'

עיצוב סביבת למידה ייצוגית

10 דברים שעושים הקופצים למים הטובים בעולם - חלק א'

לצאת מהקווים - מאמנים מדברים על אימון - פרק 11

ציפייה - ניבוי ביצועים 2

קור רוח - poise

אימון על משטחים לא יציבים – לגיטימי או גימיק?

חזרות ללא חזרה

מכתב לעצמי - ג'יי הנסי

ציפייה - ניבוי ביצועים

תפיסה ופעולה

לחשוב כמו אלופים - לימודים

לצאת מהקווים - מאמנים מדברים על אימון - פרק 10

עין שקטה 2

הסוד של הכדורסל

תאוריית שילוב הכיף: שימור השתתפות ילדים ונוער בספורט

מכתב להורים אחרים בפארק

בית ספר לערכים ולספורט

עין שקטה - Quiet Eye

על כתמים, פרופורציות והקשר

שיפור ביצועים באמצעות מוטיבציה פנימית ותשומת לב ללמידה

לצאת מהקווים - מאמנים מדברים על אימון - פרק 9

ישיבה על הספסל

להגיע לקצה

סקירת מחקר על למידה לעומת ביצועים

אולי יעניינו אותך גם הפוסטים האלו...

בחזרה לעמוד הבלוג