עצלנות היא לא הסיבה שאנחנו לא משנים הרגלים

כששואלים אנשים למה הם לא מצליחים להתמיד בהחלטות שלהם לשינוי, הם עונים שחסרה להם שליטה עצמית ומייחסים את הקשיים שלהם לעצלנות ולפינוק. לפסיכולוגיה החברתית יש תשובה אחרת לנושא.

צילום:

בכל יום, חלק גדול מהדברים שאנחנו עושים מתבצעים בלי מחשבה. מדובר בהתנהגויות שאנחנו חוזרים עליהן כל פעם מחדש. אנשים שמפגינים רמות גבוהות של שליטה עצמית הם אלה שלא צריכים להיאבק באופן תמידי בפיתוי. יש להם הרגלים טובים, ולכן עבורם לשלם את החשבונות בזמן או ללכת לחדר כושר, זה משהו שקורה בלי שיחשבו עליו כמעט.

במובן הזה, שליטה עצמית גבוהה היא אשליה, שלמעשה מורכבת מהרגלים יציבים. זה מאוד הגיוני, אנחנו הרי יודעים כמה מתיש זה להיאבק בעצמנו שוב ושוב כדי לשלוט בפעולות שלנו ולעשות את הדבר הנכון.

וונדי ווד היא פרופסור לפסיכולוגיה ולמינהל עסקים ב-USC. ספרה החדש "הרגלים טובים, הרגלים רעים" ייצא בקרוב לאור.

ווד מספרת: התחלתי בתצפיות וניסיתי להבין מה מניע את ההתנהגות של אנשים שמצליחים להיות עקביים בחיים היומיומיים. גיליתי שהאנשים האלה מצליחים להפוך את ההתנהגויות הרצויות לאוטומטיות, באופן כזה שהן קורות כמעט מעצמן.

חלק גדול מההתנהגויות שלנו חוזרות על עצמן בכל יום, בזמן שאנחנו חושבים על דברים אחרים. זה מה שהרגלים מאפשרים לנו לעשות, אנחנו חופשיים לחשוב על דברים מעניינים יותר ולקבל החלטות משמעותיות יותר.

אנחנו לא רוצים להיאבק בכל יום מחדש בשאלה אם אנחנו רוצים קפה בבוקר ואם כשנחזור מהעבודה נשב על הספה או נתעמל.

רוב האנשים מאמינים ששינוי מתרחש באמצעות כוח רצון ושליטה עצמית. זה לא פועל ככה. מי שמשתמש בשליטה עצמית ובכוח רצון הם האנשים שלא טובים ביצירת שינוי ושלא מצליחים להשתנות. אנשים שמצליחים להשתנות הם אנשים שיודעים איך לבנות הרגלים. הם לא נאבקים ולא מקבלים החלטות, הם לא משתמשים בשליטה העצמית שלהם. הם טובים מאוד בעיצוב סביבות והרגלים שעוזרים להם להשיג את המטרות שלהם. סטודנטים שמצליחים לנהל את הלימודים שלהם באמצעות הרגלים טובים, יודעים לכבות מדיות חברתיות ולא לבלות עם אנשים שמסיחים אותם מהלמידה".

אם את נכשלת בניסיון לשנות הרגל כלשהו, תסתכלי סביבך ותבדקי מה את יכולה לשנות כדי להקל על עצמך. תעיפי את האוכל הלא בריא מהבית, תשתמשי במזומן במקום בכרטיס אשראי, כדי שלבזבז כסף יהיה קצת יותר קשה.

"הרגלים הם קיצור דרך מנטלי.

הם הדרך שבה המוח שלנו לומד לחזור על משהו שעשינו בעבר והשיג לנו תגמול. כדי לייצר הרגל אנחנו חייבים לבצע את ההתנהגות באופן עקבי, ושם רוב האנשים נכשלים.

אנחנו מתמקדים בתוצאה, בדבר שאותו אנחנו מנסים להשיג — להפסיק עם הדחיינות, לדוגמה, ואנחנו עושים את זה בכל דרך שאפשר לחשוב עליה.

זה בדיוק מה שמונע מהרגלים להיווצר.

בצורה כזו ההתנהגות שלנו נסמכת בכל פעם מחדש על השליטה העצמית שלנו, ואז שינוי ההרגלים נכשל.

שינוי ההרגלים מצליח כאשר אנחנו חוזרים על אותה ההתנהגות שוב ושוב, ומתחילים לייצר זיכרונות של הרגל, שמאפשרים להתנהגות להתקבע, אפילו אחרי שהפסקנו לחשוב עליה.

העקביות הזאת חשובה מאוד.

מכירים מישהו שזה עשוי לעניין אותו? שתפו!
קבלת החלטות
פוטנציאל
שינה
אמונה
מטרה
סימני דרך
גיוון
עצמאות
קורונה
לחשוב כמו אלופים
ביצועים
כלים מנטליים
תחרותיות
משמעת
תקשורת
אחריות
מנהיגות
פציעה
יכולת גופנית
מנטור
פילוסופיה
שחקן ותיק
קושי
וודן
ביטחון
מיינדפולנס
זכוכית מגדלת
כיף
הקרבה
עונג שבת
הכנה
הרגל
מוטיבציה
שחיקה
תמיד קדימה
חוויה
הורים
סטנדרט
התמדה
גריט
למידה
הסבר
במשפט אחד
פשטות
קובי
student of the game
פודיום
רוטינה
קריירה
תירוץ
סדר עדיפויות
תרבות
פודקאסט
יצירתיות
עשייה
פירגון
הלך רוח
כישרון
אלברט איינשטיין
מיינדסט
אהבה
חינוך
שיחה
מאמץ
כשרון
מופנמים
אופי
מועדון קריאה
תכנון
דחיית סיפוקים
חסכון
דרך
זמן
תהליך
שקדנות
סבלנות
הרצאה
אסטרטגיה
הוראה
לימוד
התחלה
אנדרס אינייסטה
פפ גווארדיולה
תודה
אימון
השראה
הצלחה
מצוינות

על מנוחה ולמה היא חשובה

חשיבות הציפייה

חשיבות זמן התגובה

ג'ורדן, מאלון וקבלת החלטות בספורט

התאוריה של קבלת החלטות בספורט 2

על שינה וזיכרון

סוגים שונים של קבלת החלטות בספורט 1

שינה ורשתות חברתיות

התיאוריה של קבלת החלטות בספורט 1

לצאת מהקווים - מאמנים מדברים על אימון - פרק 19

סיכום 2020 באתר

חוב שינה והשלמת שעות שינה

שינה ומכשירים אלקטרוניים

5 מיתוסים על שינה

לצאת מהקווים - מאמנים מדברים על אימון - פרק 18

הקושי הכי גדול, הגאווה הכי גדולה

על מעברי שחקנים בין מועדונים

על סגלי מצוינות - כן או לא, למה ואיך?

על קידום המאמנים וטיפ למאמן המתחיל

מה חשוב למנהלים המקצועיים במאמנים במועדון?

על הקשר בין המועדון לבין הורים

אימון קבוצות במועדון - כן או לא ולמה?

סדר יום ממוצע של מנהל מקצועי

סגנון משחק ודגשים מקצועיים

ערכים מובילים במועדון

על מועדוני הכדורסל המובילים בישראל

לצאת מהקווים - מאמנים מדברים על אימון - פרק 17

אנלוגיות באימון

על הקשר בין מאמנים לשחקנים

חשיבותה של השינה

לצאת מהקווים - מאמנים מדברים על אימון - פרק 16

Quotable Michael Jordan / Pat Williams

על ביצוע במאני-טיים ומה שבא לפניו - 2

על ביצוע במאני-טיים ומה שבא לפניו - 1

דני אבדיה, גנטיקה ומאמץ

לקלוע מישיבה על הספסל

יישום בפועל של עקרונות עיצוב האימון - כדורסל

לצאת מהקווים - מאמנים מדברים על אימון - פרק 15

הפרעת הקשר: אימון אקראי לעומת אימון חזרות

יישום בפועל של עקרונות עיצוב האימון

לעשות משהו דוחה

תמצא/י תשובה בעצמך

משוב חופשי ותרומתו לאימון

The inner game of tennis / W. Timothy Gallway

הנסיכה הכי גרועה

לצאת מהקווים - מאמנים מדברים על אימון - פרק 14

שימוש בדמיון באימון בזמן קורונה

זה לא ארגז

היום מתחשק לי לאכול ילד!

עקרונות עיצוב אימון בגישת ההגבלות

5 מילים שכדאי להתחיל להגיד

למידה מווידאו בימי קורונה - 2

תיאוריית הדינמיקה האקולוגית ללמידה מוטורית

על אמונה

לצאת מהקווים - מאמנים מדברים על אימון - פרק 13

למידה מווידאו בימי קורונה - 1

על התמדה

מודל האילוצים של Newell

Bird at the buzzer / Jeff Goldberg

על שעמום ולמידה

אימון עם חסימת ראייה

מטרת האימון

מיטל

לצאת מהקווים - מאמנים מדברים על אימון - פרק 12

למידה דיפרנציאלית - לספורטאים בימי הקורונה

טעימה מהעוגיות

להגביל כדי לאפשר

שימוש בציוד כדי להפוך אימון לדומה למשחק

דרכים להתמודדות עם לחץ

בית ספר לערכים ולספורט - חלק ב'

הקושי באימונים בתנאי בידוד

10 דברים שעושים הקופצים למים הטובים בעולם - חלק ב'

עיצוב סביבת למידה ייצוגית

10 דברים שעושים הקופצים למים הטובים בעולם - חלק א'

לצאת מהקווים - מאמנים מדברים על אימון - פרק 11

ציפייה - ניבוי ביצועים 2

קור רוח - poise

אימון על משטחים לא יציבים – לגיטימי או גימיק?

חזרות ללא חזרה

מכתב לעצמי - ג'יי הנסי

ציפייה - ניבוי ביצועים

תפיסה ופעולה

לחשוב כמו אלופים - לימודים

לצאת מהקווים - מאמנים מדברים על אימון - פרק 10

עין שקטה 2

הסוד של הכדורסל

תאוריית שילוב הכיף: שימור השתתפות ילדים ונוער בספורט

מכתב להורים אחרים בפארק

בית ספר לערכים ולספורט

עין שקטה - Quiet Eye

על כתמים, פרופורציות והקשר

שיפור ביצועים באמצעות מוטיבציה פנימית ותשומת לב ללמידה

לצאת מהקווים - מאמנים מדברים על אימון - פרק 9

ישיבה על הספסל

להגיע לקצה

סקירת מחקר על למידה לעומת ביצועים

דיבור עצמי

לצאת מהקווים - מאמנים מדברים על אימון - פרק 8

BOOST! / מיכאל בר-אלי

נקודת מבט חדשנית על שילוב האספקט המנטאלי בתהליך האימוני

אולי יעניינו אותך גם הפוסטים האלו...

בחזרה לעמוד הבלוג