בית ספר לערכים ולספורט - חלק ב'

בפוסט השני שלו בנושא, ליאור קרת מציע יישום לרשויות ולמועצות לבית הספר לערכים ולספורט - איך עוברים הילדים מהחוגים אל השלב הבא.

צילום:
Nikola Radojcic on Unsplash

ברשויות מקומיות רבות פועל הספורט תחת עמותה עירונית או מועצתית המאגדת בתוכה מספר ענפי ספורט אותם בחרה הרשות לקדם ולטפח. לכן, התקציב ובתוכו מרכיב הגבייה מהורים מנוהל תחת מערכת אחת.

לפיכך אני מציע מודל יישומי שמטרתו להפוך את הילדים לספורטאים מגוונים יותר בעלי ערכים של משמעת עצמית, התמדה, הכלת תסכול, סבלנות, פרגון, שיתוף פעולה, מאמץ מרבי ויכולת למידה מוטורית.

כפי שהצגתי בפוסט הקודם הילדים יתאמנו במספר ענפי ספורט אישיים וקבוצתיים במהלך שש שנים (גילאי 6-12 שנים).

בעיניי, המדד החשוב ביותר לבחירת הענפים בכל רשות הם המאמנים - בכל רשות ישנם מאמנים שמתמחים בעבודה עם הגילאים הללו ולעיתים אף עם ילדים צעירים יותר (גילאי 4-6 שנים). לרוב, מאמנים אלו מושכים כמויות גדולות של ילדים בשל אישיותם והתאמתם לצרכים ההתפתחותיים בגילאים הללו.

רבים מהם עובדים באופן עצמאי - ללא תמיכה או פיקוח של הרשות המקומית מאחר וזה יותר כדאי עבורם מבחינה כלכלית.

המודל שאני מציע מבוסס על כך שהרשות המקומית "תחבק" את המאמנים הללו ותתגמל אותם בשכר ראוי עבור עבודתם החשובה שמייצרת בסיס פירמידה רחב עבור שלל ענפי הספורט.

בכל רשות יתאמנו ילדים רבים אצל מאמנים שיחדירו בהם את האהבה לספורט, יגרמו להם ליהנות ממנו ויטמיעו בהם ערכים חינוכיים משמעותיים.

בהגיעם לגיל 12 יתקיים "דראפט" – אירוע גדול בו המנהלים המקצועיים של ענפי הספורט המרכזיים בכל רשות מקומית יוכלו לבחור את הילדים בעלי הפוטנציאל הגדול ביותר - המתאימים ביותר להצליח בכל ענף ספורט.

תינתן לכל מנהל מקצועי הזכות לפנות לילד ולהוריו ולהסביר להם מדוע הענף עליו הוא אחראי מתאים עבורו אך כמובן שזכות הבחירה וההחלטה היא של הילד והוריו.

יבוצע סבב בחירות אשר ישווה את התנאים בין הענפים השונים, לדוגמא:

נניח שברשות מקומית מסוימת ישנם 5 ענפים מרכזיים: כדורסל, שחייה, טריאתלון, כדורגל וג'ודו. באותה רשות סיימו את ביה"ס לספורט כ-150 ילדים באותה שנה.

כל אחד מהילדים יקבל דירוג כספורטאי והמלצה באילו ענפים יש לו את סיכויי ההצלחה הגדולים ביותר, במקביל כל ילד ידרג את ענפי הספורט בהם הוא מעוניין להתקדם ולהתפתח.

מהעשירייה הראשונה של הילדים יבחר כל מנהל מקצועי שני ילדים, וכך הלאה עד לעשירייה האחרונה (15).

בכל עשירייה ישתנה סדר הבחירה ומובן שאם ילד לא יבחר בענף הספורט אליו הוא נבחר זכות הבחירה של אותו מנהל מקצועי תעבור לילד הבא באותה עשירייה ומנהל מקצועי שילד בחר בענף שלו יאבד את זכות הבחירה באותה עשירייה.

העובדה שבתחילת דרכם יתאמנו הילדים אצל המאמנים הטובים ביותר שיש לרשות המקומית להציע ולאחר מכן ימשיכו, ברובם, להתמקצע בהתאם ליכולותיהם ולענפי הספורט אותם בחרה הרשות המקומית לטפח, תייצר מצב בו המיקוד יהיה בקידום, טיפוח ופיתוח המאמנים הטובים והמתאימים ביותר בנוסף לבחירה מדויקת ומותאמת של ענפי הספורט בהם משקיעה הרשות - חלקם מסורתיים וחלקם חדשים.

בפוסט הבא נדון במאפייני המאמנים עליהם נכתב כאן, אלה שבחרו לעבוד עם ילדים צעירים ועושים זאת בהנאה, במקצועיות ומתוך תחושת ייעוד ושליחות.

מכירים מישהו שזה עשוי לעניין אותו? שתפו!
פסח
כתיבה
הטיות
כל יום סרטון
פוקוס
כישלון
קבלת החלטות
פוטנציאל
שינה
אמונה
מטרה
סימני דרך
גיוון
עצמאות
קורונה
לחשוב כמו אלופים
ביצועים
כלים מנטליים
תחרותיות
משמעת
תקשורת
אחריות
מנהיגות
פציעה
יכולת גופנית
מנטור
פילוסופיה
שחקן ותיק
קושי
וודן
ביטחון
מיינדפולנס
זכוכית מגדלת
כיף
הקרבה
עונג שבת
הכנה
הרגל
מוטיבציה
שחיקה
תמיד קדימה
חוויה
הורים
סטנדרט
התמדה
גריט
למידה
הסבר
במשפט אחד
פשטות
קובי
student of the game
פודיום
רוטינה
קריירה
תירוץ
סדר עדיפויות
תרבות
פודקאסט
יצירתיות
עשייה
פירגון
הלך רוח
כישרון
אלברט איינשטיין
מיינדסט
אהבה
חינוך
שיחה
מאמץ
כשרון
מופנמים
אופי
מועדון קריאה
תכנון
דחיית סיפוקים
חסכון
דרך
זמן
תהליך
שקדנות
סבלנות
הרצאה
אסטרטגיה
הוראה
לימוד
התחלה
אנדרס אינייסטה
פפ גווארדיולה
תודה
אימון
השראה
הצלחה
מצוינות

A season on the brink / John Feinstein

גנבת האושר

כשהכיסא עף למגרש

האם יש טכניקה אידאלית?

ניהול משחק בגילאים צעירים

שני נילים ותסמונת המתחזה

זה הבית שלי

זום אאוט

הסתברויות במקום ציפיות

מה אני עושה כשאני מתרגש

קל להיות עסוקים

Playing for keeps / David Halberstam

דרך הקאיזן / ד"ר רוברט מאורר

איך לקרוא יותר טוב? חלק 2

השפעת דברי המאמן על המשחק

איך לכתוב יותר טוב?

איך לקרוא יותר טוב?

סיכום עונה בקבוצת הנערות

טיפ טיפ, פוסט #2

נקודת מבט

אפקט דאנינג-קרוגר

תסמונת המתחזה

האם אני טוב/ה מספיק?

שימוש נבון בווידאו

לתת פתרון או לא?

Myths of sport coaching 2,5,10

הבנה/מהירות/הנאה - בחרו 2

טיפ טיפ, פוסט #1

Myths of sport coaching 1,4,9

על עצב וזיכרון

על עלים ועל הסתגלות

על השפעה ארוכת טווח

מולטי טאלנט

בתוך הראש שלנו

להתייחס לאדם כמו שהוא יכול להיות

על אימון והפקה מוזיקלית

על חשיבות המסע

ממבט ראשון / מלקולם גלדוול

10 מחשבות על להיות שוליה

עונג שבת - ג'ון סטוקטון

Assisted / John Stockton

שיווי משקל נאש

דרכים ליצור מזל - 6

Range VS Peak

הספר Peak - האם 10000 זה מספיק?

סיפורים על פופוביץ'

האתגר בכתיבה / טה-נהיסי קואטס

גריט - פרק 12 - תרבות של גריט

גריט - פרק 11 - איפה צומח גריט?

גריט - פרק 9 - תקווה

גריט - פרק 8 - תכלית

גריט - פרק 7 - אימון

גריט - פרק 6 - עניין

חשיבות הכתיבה וסיכום האימון

גריט - פרק 5 - איך מצמיחים גריט?

גריט - פרק 4 - כמה גריט יש לך?

גריט - פרק 2+3 - מאמץ וכישרון

גריט - פרק 1 - פשוט לבוא.

Grit / Angela Duckworth

do your job

פוסט סיכום יום הולדת

לצאת מהקווים - מאמנים מדברים על אימון - הפרק עם עודד קטש

טיפים ללמידה 48-50

טיפים ללמידה 45-47

טיפים ללמידה 43-44

טיפים ללמידה 42

טיפים ללמידה 40-41

Red and me / Bill Russell

טיפים ללמידה 37-39

תובנות ממשחק הכדורסל - קריסטל דיינג'רפילד

טיפים ללמידה 34-36

טיפים ללמידה 31-33

טיפים ללמידה 28-30

טיפים ללמידה 25-27

טיפים ללמידה 22-24

טיפים ללמידה 19-21

טיפים ללמידה 16-18

טיפים ללמידה 13-15

טיפים ללמידה 10-12

טיפים ללמידה 7-9

טיפים ללמידה 4-6

טיפים ללמידה 1-3

The little book of talent

מי מפתח אצלנו מיינדסט?

מיינדסט ומערכות יחסים

ג'ינו אוריימה - הפלייליסט המלא

מיינדסט - תבנית חשיבה של מנהיגים

לצאת מהקווים - מאמנים מדברים על אימון - הפרק עם ליאת גלר

מיינדסט - תבנית חשיבה של אלופים

מאסטרקלאס במשחק עם סמואל ל. ג'קסון

Geno / Geno Auriemma

מיינדסט - על יכולת והישגים

מיינדסט - בתוך תבניות החשיבה

Mindset / Carol S. Dweck

שבעה מאפיינים של הקפטנים הגדולים - 7

שבעה מאפיינים של הקפטנים הגדולים - 6

שבעה מאפיינים של הקפטנים הגדולים - 5

שבעה מאפיינים של הקפטנים הגדולים - 4

למה ילדים מסוימים מתחילים לדבר מוקדם מאחרים

משחקים יפה עם אחרים

אולי יעניינו אותך גם הפוסטים האלו...

בחזרה לעמוד הבלוג