בית ספר לערכים ולספורט - חלק ב'

בפוסט השני שלו בנושא, ליאור קרת מציע יישום לרשויות ולמועצות לבית הספר לערכים ולספורט - איך עוברים הילדים מהחוגים אל השלב הבא.

צילום:
Nikola Radojcic on Unsplash

ברשויות מקומיות רבות פועל הספורט תחת עמותה עירונית או מועצתית המאגדת בתוכה מספר ענפי ספורט אותם בחרה הרשות לקדם ולטפח. לכן, התקציב ובתוכו מרכיב הגבייה מהורים מנוהל תחת מערכת אחת.

לפיכך אני מציע מודל יישומי שמטרתו להפוך את הילדים לספורטאים מגוונים יותר בעלי ערכים של משמעת עצמית, התמדה, הכלת תסכול, סבלנות, פרגון, שיתוף פעולה, מאמץ מרבי ויכולת למידה מוטורית.

כפי שהצגתי בפוסט הקודם הילדים יתאמנו במספר ענפי ספורט אישיים וקבוצתיים במהלך שש שנים (גילאי 6-12 שנים).

בעיניי, המדד החשוב ביותר לבחירת הענפים בכל רשות הם המאמנים - בכל רשות ישנם מאמנים שמתמחים בעבודה עם הגילאים הללו ולעיתים אף עם ילדים צעירים יותר (גילאי 4-6 שנים). לרוב, מאמנים אלו מושכים כמויות גדולות של ילדים בשל אישיותם והתאמתם לצרכים ההתפתחותיים בגילאים הללו.

רבים מהם עובדים באופן עצמאי - ללא תמיכה או פיקוח של הרשות המקומית מאחר וזה יותר כדאי עבורם מבחינה כלכלית.

המודל שאני מציע מבוסס על כך שהרשות המקומית "תחבק" את המאמנים הללו ותתגמל אותם בשכר ראוי עבור עבודתם החשובה שמייצרת בסיס פירמידה רחב עבור שלל ענפי הספורט.

בכל רשות יתאמנו ילדים רבים אצל מאמנים שיחדירו בהם את האהבה לספורט, יגרמו להם ליהנות ממנו ויטמיעו בהם ערכים חינוכיים משמעותיים.

בהגיעם לגיל 12 יתקיים "דראפט" – אירוע גדול בו המנהלים המקצועיים של ענפי הספורט המרכזיים בכל רשות מקומית יוכלו לבחור את הילדים בעלי הפוטנציאל הגדול ביותר - המתאימים ביותר להצליח בכל ענף ספורט.

תינתן לכל מנהל מקצועי הזכות לפנות לילד ולהוריו ולהסביר להם מדוע הענף עליו הוא אחראי מתאים עבורו אך כמובן שזכות הבחירה וההחלטה היא של הילד והוריו.

יבוצע סבב בחירות אשר ישווה את התנאים בין הענפים השונים, לדוגמא:

נניח שברשות מקומית מסוימת ישנם 5 ענפים מרכזיים: כדורסל, שחייה, טריאתלון, כדורגל וג'ודו. באותה רשות סיימו את ביה"ס לספורט כ-150 ילדים באותה שנה.

כל אחד מהילדים יקבל דירוג כספורטאי והמלצה באילו ענפים יש לו את סיכויי ההצלחה הגדולים ביותר, במקביל כל ילד ידרג את ענפי הספורט בהם הוא מעוניין להתקדם ולהתפתח.

מהעשירייה הראשונה של הילדים יבחר כל מנהל מקצועי שני ילדים, וכך הלאה עד לעשירייה האחרונה (15).

בכל עשירייה ישתנה סדר הבחירה ומובן שאם ילד לא יבחר בענף הספורט אליו הוא נבחר זכות הבחירה של אותו מנהל מקצועי תעבור לילד הבא באותה עשירייה ומנהל מקצועי שילד בחר בענף שלו יאבד את זכות הבחירה באותה עשירייה.

העובדה שבתחילת דרכם יתאמנו הילדים אצל המאמנים הטובים ביותר שיש לרשות המקומית להציע ולאחר מכן ימשיכו, ברובם, להתמקצע בהתאם ליכולותיהם ולענפי הספורט אותם בחרה הרשות המקומית לטפח, תייצר מצב בו המיקוד יהיה בקידום, טיפוח ופיתוח המאמנים הטובים והמתאימים ביותר בנוסף לבחירה מדויקת ומותאמת של ענפי הספורט בהם משקיעה הרשות - חלקם מסורתיים וחלקם חדשים.

בפוסט הבא נדון במאפייני המאמנים עליהם נכתב כאן, אלה שבחרו לעבוד עם ילדים צעירים ועושים זאת בהנאה, במקצועיות ומתוך תחושת ייעוד ושליחות.

מכירים מישהו שזה עשוי לעניין אותו? שתפו!
אמונה
מטרה
סימני דרך
גיוון
עצמאות
קורונה
לחשוב כמו אלופים
ביצועים
כלים מנטליים
תחרותיות
משמעת
תקשורת
אחריות
מנהיגות
פציעה
יכולת גופנית
מנטור
פילוסופיה
שחקן ותיק
קושי
וודן
ביטחון
מיינדפולנס
זכוכית מגדלת
כיף
הקרבה
עונג שבת
הכנה
הרגל
מוטיבציה
שחיקה
תמיד קדימה
חוויה
הורים
סטנדרט
התמדה
גריט
למידה
הסבר
במשפט אחד
פשטות
קובי
student of the game
פודיום
רוטינה
קריירה
תירוץ
סדר עדיפויות
תרבות
פודקאסט
יצירתיות
עשייה
פירגון
הלך רוח
כישרון
אלברט איינשטיין
מיינדסט
אהבה
חינוך
שיחה
מאמץ
כשרון
מופנמים
אופי
מועדון קריאה
תכנון
דחיית סיפוקים
חסכון
דרך
זמן
תהליך
שקדנות
סבלנות
הרצאה
אסטרטגיה
הוראה
לימוד
התחלה
אנדרס אינייסטה
פפ גווארדיולה
תודה
אימון
השראה
הצלחה
מצוינות

היום מתחשק לי לאכול ילד!

עקרונות עיצוב אימון בגישת ההגבלות

5 מילים שכדאי להתחיל להגיד

למידה מווידאו בימי קורונה - 2

תיאוריית הדינמיקה האקולוגית ללמידה מוטורית

על אמונה

לצאת מהקווים - מאמנים מדברים על אימון - פרק 13

למידה מווידאו בימי קורונה - 1

על התמדה

מודל האילוצים של Newell

Bird at the buzzer / Jeff Goldberg

על שעמום ולמידה

אימון עם חסימת ראייה

מטרת האימון

מיטל

לצאת מהקווים - מאמנים מדברים על אימון - פרק 12

למידה דיפרנציאלית - לספורטאים בימי הקורונה

טעימה מהעוגיות

להגביל כדי לאפשר

שימוש בציוד כדי להפוך אימון לדומה למשחק

דרכים להתמודדות עם לחץ

הקושי באימונים בתנאי בידוד

10 דברים שעושים הקופצים למים הטובים בעולם - חלק ב'

עיצוב סביבת למידה ייצוגית

10 דברים שעושים הקופצים למים הטובים בעולם - חלק א'

לצאת מהקווים - מאמנים מדברים על אימון - פרק 11

ציפייה - ניבוי ביצועים 2

קור רוח - poise

אימון על משטחים לא יציבים – לגיטימי או גימיק?

חזרות ללא חזרה

מכתב לעצמי - ג'יי הנסי

ציפייה - ניבוי ביצועים

תפיסה ופעולה

לחשוב כמו אלופים - לימודים

לצאת מהקווים - מאמנים מדברים על אימון - פרק 10

עין שקטה 2

הסוד של הכדורסל

תאוריית שילוב הכיף: שימור השתתפות ילדים ונוער בספורט

מכתב להורים אחרים בפארק

בית ספר לערכים ולספורט

עין שקטה - Quiet Eye

על כתמים, פרופורציות והקשר

שיפור ביצועים באמצעות מוטיבציה פנימית ותשומת לב ללמידה

לצאת מהקווים - מאמנים מדברים על אימון - פרק 9

ישיבה על הספסל

להגיע לקצה

סקירת מחקר על למידה לעומת ביצועים

דיבור עצמי

לצאת מהקווים - מאמנים מדברים על אימון - פרק 8

BOOST! / מיכאל בר-אלי

נקודת מבט חדשנית על שילוב האספקט המנטאלי בתהליך האימוני

לגדל ספורטאי/ת - תגובה

לגדל ספורטאי/ת

סימני דרך - קורל חזן

זכוכית מגדלת - ליעד אורבך

לצאת מהקווים - מאמנים מדברים על אימון - פרק 7

הדרישות מספורטאית אולימפית - אירה ויגדורצ'יק

Belichick (חלק 4 - הדרך של הפטריוטס)

Belichick (חלק 3 - אימון)

Belichick (חלק 2 - מאמן ראשי)

Belichick (חלק 1 - ההתחלה)

מאמנים מדברים על אימון - תובנות מ-6 פרקים ראשונים

לצאת מהקווים - מאמנים מדברים על אימון - פרק 6

המאמנות כותבות - The Definite Dozen (חלק 2)

המאמנות כותבות - The Definite Dozen (חלק 1)

Reach for the Summit / Pat Summitt

תכנון - זה לא תמיד מצליח

Leading with the heart / Mike Krzyzewsky

לצאת מהקווים - מאמנים מדברים על אימון - פרק 5

Leading / Alex Ferguson

על יכולת גופנית - המאמנים מסכמים מה למדו וממי

כמה להתאמן וכמה לנוח?

על חזרות וגיוון

לצאת מהקווים - מאמנים מדברים על אימון - פרק 4

על חשיבות שחרור אחרי אימון

על חשיבות החימום לפני אימון

על יכולת ניתור

על חשיבות תרגילים להפחתת סיכון לפציעה

על חשיבות הגמישות

דבר אחד פשוט שספורטאים יכולים לעשות כבר מהיום כדי להשתפר

על חשיבות אימון הכוח

איך נראה שבוע אידאלי של ספורטאי/ת מקצועני/ת?

איך נראה יום אידאלי של ספורטאי/ת מקצועני/ת?

דברים שכדאי לדעת על יכולת גופנית

Do Nothing / Celeste Headlee

לצאת מהקווים - מאמנים מדברים על אימון - פרק 3

תובנות ממשחק הכדורסל - אלישה קלארק

מחשבות אחרונות על הסדרה The last dance

תובנות ממשחק הכדורסל - שיחה עם אגדות כדורסל יווניות

השחקן הוותיק שלי - וינס קרטר

The last dance 7+8 - מחשבה ראשונה

איך לקרוא יותר ספרים

לצאת מהקווים - מאמנים מדברים על אימון - פרק 2

kaizen / Sarah Harvey

תובנות ממשחק הכדורסל - ארגון שחקניות הכדורסל

השחקן הוותיק שלי - ריי אלן

דברים מתפוררים

לצאת מהקווים - מאמנים מדברים על אימון - פרק 1

השחקן הוותיק שלי - אייזיאה תומאס

10 מחשבות על תכנות

אולי יעניינו אותך גם הפוסטים האלו...

בחזרה לעמוד הבלוג