בית ספר לערכים ולספורט - חלק ב'

בפוסט השני שלו בנושא, ליאור קרת מציע יישום לרשויות ולמועצות לבית הספר לערכים ולספורט - איך עוברים הילדים מהחוגים אל השלב הבא.

צילום:
Nikola Radojcic on Unsplash

ברשויות מקומיות רבות פועל הספורט תחת עמותה עירונית או מועצתית המאגדת בתוכה מספר ענפי ספורט אותם בחרה הרשות לקדם ולטפח. לכן, התקציב ובתוכו מרכיב הגבייה מהורים מנוהל תחת מערכת אחת.

לפיכך אני מציע מודל יישומי שמטרתו להפוך את הילדים לספורטאים מגוונים יותר בעלי ערכים של משמעת עצמית, התמדה, הכלת תסכול, סבלנות, פרגון, שיתוף פעולה, מאמץ מרבי ויכולת למידה מוטורית.

כפי שהצגתי בפוסט הקודם הילדים יתאמנו במספר ענפי ספורט אישיים וקבוצתיים במהלך שש שנים (גילאי 6-12 שנים).

בעיניי, המדד החשוב ביותר לבחירת הענפים בכל רשות הם המאמנים - בכל רשות ישנם מאמנים שמתמחים בעבודה עם הגילאים הללו ולעיתים אף עם ילדים צעירים יותר (גילאי 4-6 שנים). לרוב, מאמנים אלו מושכים כמויות גדולות של ילדים בשל אישיותם והתאמתם לצרכים ההתפתחותיים בגילאים הללו.

רבים מהם עובדים באופן עצמאי - ללא תמיכה או פיקוח של הרשות המקומית מאחר וזה יותר כדאי עבורם מבחינה כלכלית.

המודל שאני מציע מבוסס על כך שהרשות המקומית "תחבק" את המאמנים הללו ותתגמל אותם בשכר ראוי עבור עבודתם החשובה שמייצרת בסיס פירמידה רחב עבור שלל ענפי הספורט.

בכל רשות יתאמנו ילדים רבים אצל מאמנים שיחדירו בהם את האהבה לספורט, יגרמו להם ליהנות ממנו ויטמיעו בהם ערכים חינוכיים משמעותיים.

בהגיעם לגיל 12 יתקיים "דראפט" – אירוע גדול בו המנהלים המקצועיים של ענפי הספורט המרכזיים בכל רשות מקומית יוכלו לבחור את הילדים בעלי הפוטנציאל הגדול ביותר - המתאימים ביותר להצליח בכל ענף ספורט.

תינתן לכל מנהל מקצועי הזכות לפנות לילד ולהוריו ולהסביר להם מדוע הענף עליו הוא אחראי מתאים עבורו אך כמובן שזכות הבחירה וההחלטה היא של הילד והוריו.

יבוצע סבב בחירות אשר ישווה את התנאים בין הענפים השונים, לדוגמא:

נניח שברשות מקומית מסוימת ישנם 5 ענפים מרכזיים: כדורסל, שחייה, טריאתלון, כדורגל וג'ודו. באותה רשות סיימו את ביה"ס לספורט כ-150 ילדים באותה שנה.

כל אחד מהילדים יקבל דירוג כספורטאי והמלצה באילו ענפים יש לו את סיכויי ההצלחה הגדולים ביותר, במקביל כל ילד ידרג את ענפי הספורט בהם הוא מעוניין להתקדם ולהתפתח.

מהעשירייה הראשונה של הילדים יבחר כל מנהל מקצועי שני ילדים, וכך הלאה עד לעשירייה האחרונה (15).

בכל עשירייה ישתנה סדר הבחירה ומובן שאם ילד לא יבחר בענף הספורט אליו הוא נבחר זכות הבחירה של אותו מנהל מקצועי תעבור לילד הבא באותה עשירייה ומנהל מקצועי שילד בחר בענף שלו יאבד את זכות הבחירה באותה עשירייה.

העובדה שבתחילת דרכם יתאמנו הילדים אצל המאמנים הטובים ביותר שיש לרשות המקומית להציע ולאחר מכן ימשיכו, ברובם, להתמקצע בהתאם ליכולותיהם ולענפי הספורט אותם בחרה הרשות המקומית לטפח, תייצר מצב בו המיקוד יהיה בקידום, טיפוח ופיתוח המאמנים הטובים והמתאימים ביותר בנוסף לבחירה מדויקת ומותאמת של ענפי הספורט בהם משקיעה הרשות - חלקם מסורתיים וחלקם חדשים.

בפוסט הבא נדון במאפייני המאמנים עליהם נכתב כאן, אלה שבחרו לעבוד עם ילדים צעירים ועושים זאת בהנאה, במקצועיות ומתוך תחושת ייעוד ושליחות.

מכירים מישהו שזה עשוי לעניין אותו? שתפו!
ספר הכדורסל האחרון
פיל ג'קסון
פסיכולוגיה של הספורט
כל יום החלטה
צוות
פסח
כתיבה
הטיות
כל יום סרטון
פוקוס
כישלון
קבלת החלטות
פוטנציאל
שינה
אמונה
מטרה
סימני דרך
גיוון
עצמאות
קורונה
לחשוב כמו אלופים
ביצועים
כלים מנטליים
תחרותיות
משמעת
תקשורת
אחריות
מנהיגות
פציעה
יכולת גופנית
מנטור
פילוסופיה
שחקן ותיק
קושי
וודן
ביטחון
מיינדפולנס
זכוכית מגדלת
כיף
הקרבה
עונג שבת
הכנה
הרגל
מוטיבציה
שחיקה
תמיד קדימה
חוויה
הורים
סטנדרט
התמדה
גריט
למידה
הסבר
במשפט אחד
פשטות
קובי
student of the game
פודיום
רוטינה
קריירה
תירוץ
סדר עדיפויות
תרבות
פודקאסט
יצירתיות
עשייה
פירגון
הלך רוח
כישרון
אלברט איינשטיין
מיינדסט
אהבה
חינוך
שיחה
מאמץ
כשרון
מופנמים
אופי
מועדון קריאה
תכנון
דחיית סיפוקים
חסכון
דרך
זמן
תהליך
שקדנות
סבלנות
הרצאה
אסטרטגיה
הוראה
לימוד
התחלה
אנדרס אינייסטה
פפ גווארדיולה
תודה
אימון
השראה
הצלחה
מצוינות

Barca / Simon Kuper

Let them play / Jerry Lynch

ויל 8

ויל 7

ויל 6

ויל 5

ויל 4

ויל 3

ויל 2

ויל / וויל סמית'

Second set of eyes / Cody Royle

אינטואיציה באימון

הדופק כמראה של הנפש

מערכות יחסים באימון

בשביל מה צריך מאמן?

עוד פרספקטיבה

Clear thinking

Second set of eyes

לטובים ביותר יש מאמנ/ת

המיתוס הכי גדול באימון מקצועני

היא לא רוצה לנצח כמוני

שיחה עם סרחיו לארה-ברסיאל

חוקים להעסקת מאמן NFL

שיאנית הניצחונות בכדורסל המכללות

תכניות לשנה החדשה

חרדת ביצוע בספורט

מנטליות של חגורה לבנה

פציעות ראש, צוואר ופנים בכדורסל

רגשות וקוגניציה בספורט התחרותי

פציעות כדורסל: אפידמיולוגיה וגורמי סיכון

ניהול מיידי של טראומה אקוטית על המגרש בכדורסל

ידע של נהג

איך לא ליפול להטיית ההישרדות

צ'ארלי מאנגר

לרצות מה שבאמת משנה

החלטות בפעולה 2

כמה "הרהורי כפירה" על מומחים ומומחיות

החלטות בפעולה 1

מנהלים חולשה

מועצת מנהלים אישית

בונים כוח

nice VS kind

האויבים של חשיבה צלולה

Clear thinking / Shane Parrish

ביומכניקה של תנועות ופציעות פלג גוף עליון בכדורסל

שיפוט וקבלת החלטות בספורט

The infinite game

Legacy

ממוקדים

דום לב והחייאה בכדורסל

11 אליפויות חלק 6

11 אליפויות חלק 5

11 אליפויות חלק 4

11 אליפויות חלק 3

11 אליפויות חלק 2

11 אליפויות / פיל ג'קסון

master the basics

The last season / Phil Jackson

More than a game / Phil Jackson

מתכוננים לגרוע מכל

קשב וביצוע בספורט

How children succeed / Paul Tough

Make it stick

Make it stick - שיפור יכולות

Make it stick - על סגנונות למידה

קריירת הספורט

Make it stick - להימנע מהאשליה שיודעים

Make it stick - להשתמש בקושי

Make it stick - לגוון

Make it stick - להיזכר

Make it stick / Brown, Roediger, McDaniel

Greenlights / Matthew McConaughey

Edge 3

Edge 2

Edge / Ben Lyttleton

מנהיגות בספורט 2

The creative act: A way of being 4

דברים שאסור לפספס בבדיקות על המגרש

The creative act: A way of being 3

The creative act: A way of being 2

מנהיגות בספורט 1

The creative act: A way of being / Rick Rubin

Nudge מתי להשתמש?

Nudge דרכים לעזור

Nudge / Thaler, Sunstein

שבילי המיינדפולנס 4

גישת הקופסה השחורה / מת'יו סייד

שבילי המיינדפולנס 3

שבילי המיינדפולנס 2

שבילי המיינדפולנס / מתי ליבליך

Top dog / Bronson & Merryman

You're not listening / Kate Murphy

נשימה / ג'יימס נסטור

The art of living / Thich Nhat Hanh

מיינדפולנס למתחילים / פדי ברוסנן

ציידים, לקטים, הורים 4

ציידים, לקטים, הורים 3

ציידים, לקטים, הורים 2

ציידים, לקטים, הורים / מייקלין דוקלף

להתמחות בתפקיד שלי / לדעת עוד תפקידים

אולי יעניינו אותך גם הפוסטים האלו...

בחזרה לעמוד הבלוג