חזון לעתיד - שינוי כיוון

כמה טיפים על יכולת גופנית ויכולת מנטלית.

צילום:

מחשבה למאמנים של ספורטאים צעירים וספורטאיות צעירות:

אי אפשר לפתח את היכולות והכישורים של מי שלא חוזר/ת לאימון הבא.

אם הגישה שמוצעת בספר הזה היא יותר מהנה מאשר עמידה בטורים וביצוע חזרות על גבי חזרות של "יסודות", מה ההשלכות שלה על הקבוצה שאתם מאמנים? על המועדון שאתם מנהלים?

רעיונות ליישום הגישה בתחומים נוספים:

חזרות ללא חזרה באימוני כוח:

מיקום רגליים שונה בכל סט: רחב, צר.

רגל אחת, שתי רגליים: בפיסוק, במכרע, בזוויות שונות.

כל כף הרגל על הרצפה, רק העקב על הרצפה, רק האצבעות על הרצפה.

מיקום ידיים שונה בכל סט: רחב, צר.

כף יד לכיוון הגוף, לכיוון כף היד השנייה, גב יד לכיוון הגוף.

מהירות וכיוון:

קונצנטרי מהר, אקסצנטרי לאט. קוננצטרי לאט, אקסצנטרי מהר. וכל שילוב אחר.

שינוי כמות הזמן של כל חזרה: שניה 1, 3 שניות, 8 שניות וכו'.

איזומטרי קצר (מספר שניות מועט) או ארוך (שניות רבות).

ביצוע בעלייה או בירידה.

טווח תנועה חלקי או מלא.

ביצוע קדימה, אחורה, לצד אחד, לצד שני או בסיבוב.

שימוש במשקולת אחת או בשתיים.

שימוש במשקולת בצד אחד, בצד שני או באמצע.

שימוש בשתי משקולות במשקל זהה או במשקלים שונים.

שימוש במשקולות יד, קטלבלס, מוט גדול, מוט קטן, כדורי כוח, גומיות וכו'.

ברמה המנטלית:

דיבור עצמי בגוף שלישי (יאללה גלעד, אתה יכול לעשות את זה) או שני (אתה מסוגל!) עוזרים לנתק את הצד הרגשי של המוח מהבעיה ולקבל פרספקטיבה טובה יותר כדי לפתור אותה.

עוד על דיבור עצמי בלחיצה כאן.

להימנע מלהגיד להם מה לעשות בזמן שהם עושים את זה.

כשאנחנו נותנים הנחיות בזמן ביצוע אנחנו מפריעים להם לבצע. בנוסף, עד שהם שומעים, יכול מאוד להיות שההזדמנות לביצוע כבר חלפה. וכמובן, יכול להיות שגם היריבה שמעה את אותה הנחיה שלנו.

להכיר ברגשות שהשחקנים/ות חווים. אנחנו לא חייבים להסכים עם הפעולה שהגיעה לאחר הרגש (או בגללו), אבל טוב נעשה אם נאפשר מקום בטוח לחוות רגשות.

"אני מבין שאתה מתוסכל, אבל אצלנו יורדים להגנה גם כשמתוסכלים."

"אני מבין שאת כועסת, אבל אם היא פנויה היא צריכה לקבל את הכדור."

"אני מבין שנפגעת ממה שהיא אמרה, היא הייתה יכולה להגיד את זה בצורה אחרת, אבל אצלנו לא מקללים."

שאלות שכדאי לשאול כדי לבדוק אם אנחנו נותנים לספורטאים/ות לפתור בעיות בצורה טובה:

האם הבעיה תופיע גם במשחק?

האם ההגבלות השונות (מרחב, זמן, הגנה) יופיעו במשחק או יעצימו את מצב המשחק?

האם הבעיה מצריכה שימוש בחושים, במחשבות וברגשות?

האם המטרה של פתרון הבעיה קשורה למשחק?

האם הבעיה מאפשרת לספורטאים/ות פתרון בדרך שלהם?

האם הבעיה מספיק לא צפויה כדי לגרום לספורטאי/ת להחליט החלטות בעצמם?

האם הבעיה מתפתחת ומשתנה תוך כדי ומאפשרת הזדמנויות מגוונות וחזרות ללא חזרה?

חזרה לפרק הראשון בסדרת הפוסטים מהספר בלחיצה כאן.

מכירים מישהו שזה עשוי לעניין אותו? שתפו!
Coach K
ספר הכדורסל האחרון
פיל ג'קסון
פסיכולוגיה של הספורט
כל יום החלטה
צוות
פסח
כתיבה
הטיות
כל יום סרטון
פוקוס
כישלון
קבלת החלטות
פוטנציאל
שינה
אמונה
מטרה
סימני דרך
גיוון
עצמאות
קורונה
לחשוב כמו אלופים
ביצועים
כלים מנטליים
תחרותיות
משמעת
תקשורת
אחריות
מנהיגות
פציעה
יכולת גופנית
מנטור
פילוסופיה
שחקן ותיק
קושי
וודן
ביטחון
מיינדפולנס
זכוכית מגדלת
כיף
הקרבה
עונג שבת
הכנה
הרגל
מוטיבציה
שחיקה
תמיד קדימה
חוויה
הורים
סטנדרט
התמדה
גריט
למידה
הסבר
במשפט אחד
פשטות
קובי
student of the game
פודיום
רוטינה
קריירה
תירוץ
סדר עדיפויות
תרבות
פודקאסט
יצירתיות
עשייה
פירגון
הלך רוח
כישרון
אלברט איינשטיין
מיינדסט
אהבה
חינוך
שיחה
מאמץ
כשרון
מופנמים
אופי
מועדון קריאה
תכנון
דחיית סיפוקים
חסכון
דרך
זמן
תהליך
שקדנות
סבלנות
הרצאה
אסטרטגיה
הוראה
לימוד
התחלה
אנדרס אינייסטה
פפ גווארדיולה
תודה
אימון
השראה
הצלחה
מצוינות

איך לגדל ילדים שהם לא בריונים

איך לגדל ילדים חזקים מנטלית ובעלי מוטיבציה

How to raise kids who aren’t assholes / Melinda Wenner Moyer

Coach K - מסכמים קריירה

Coach K - חוזרים לנצח

Coach K - התמוטטות

Coach K - מתחילים לנצח

Coach K - התחלה קשה בדיוק

Coach K - Army

Coach K / Ian O’Connor

טרי פראצ'ט על כתיבה ועל החיים

Terry Pratchett - A life with footnotes / Rob Wilkins

תרגילי אימון שכנראה לא שמעתם עליהם

עקרונות משחק

פיתוח שחקנים עדכני

מיישמים CLA בכדורסל

מדוע למידה היא לא לינארית

כוחה של תפיסה

מהי מיומנות?

להתגבר על הסטטוס קוו

Transforming basketball / Alex Sarama

The courage to teach / Parker Palmer

My turn - על כדורגל ואימון

My turn / Johan Cruyff

לאמן ביעילות במשחקים

מה זה IZOF

לוודא מוכנות לתחרות

Rafa - My story / Rafael Nadal

The little big things / Tom Peters

Quiet power / Susan cain

לחיות עם כשלונות

הערכה למערכות

למה אנחנו לא לומדים מכישלון?

כשלונות מורכבים

לעצב סביבות למידה יעילות

טעויות בסיסיות

כשלונות אינטליגנטיים

Right kind of wrong / Amy Edmondson

למקסם למידה של הספורטאים

Blood on the horns 3

Blood on the horns 2

Blood on the horns / Roland Lazenby

Teambuilding / Rinus Michels

פתחו יכולות גופניות ומיומנות

Chop wood carry water / Joushua Medcalf

The tyranny of talent / Joe Baker

מנהיגות טרנספורמטיבית

בנו אמון וצרו לכידות

אנסון דוראנס פורש מאימון

The man watching - מה שחשוב

הציבו מטרות והגדירו תוצאות

The man watching - אופי של מאמן

חברו ערכים לפילוסופיית האימון

The man watching - תמיד קדימה

The man watching - סדר עדיפויות וגיוס

הצטרפות לקבוצת הווטסאפ

The man watching - למידה ומנהיגות

The man watching - אימונים

הגדירו תכלית וערכים מרכזיים

Coaching better every season

The man watching - נצחונות

The man watching - התחלה

The man watching / Tim Crothers

על נוכחות ושיעורי בית

שינה אופטימלית היא יתרון תחרותי

The last enforcer / Charles Oakley

Deep work / שעמום ומדיה חברתית

אפקט איינסטלונג

Deep work / תכלס

Deep work / Cal Newport

מה דרוש כדי להישאר ב-NBA

The manager / Mike Carson

Barca / תזונה

למאמנ/ת אין יום רע

Barca / מסי

Barca / גווארדיולה ושיטות האימון

Barca / הארכיטקט

יום הזיכרון (ועוד 364 של שכחה)

Barca / Simon Kuper

Let them play / Jerry Lynch

ויל 8

ויל 7

ויל 6

ויל 5

ויל 4

ויל 3

ויל 2

ויל / וויל סמית'

Second set of eyes / Cody Royle

אינטואיציה באימון

הדופק כמראה של הנפש

מערכות יחסים באימון

בשביל מה צריך מאמן?

עוד פרספקטיבה

Clear thinking

Second set of eyes

לטובים ביותר יש מאמנ/ת

המיתוס הכי גדול באימון מקצועני

היא לא רוצה לנצח כמוני

שיחה עם סרחיו לארה-ברסיאל

אולי יעניינו אותך גם הפוסטים האלו...

בחזרה לעמוד הבלוג