יש מאמנים וארגונים שכבר התחילו ליישם.
1. יישום ברמת האימון הבודד
איך משתמשים בחסימה OFF THE BALL בכדורסל?
רוב המאמנים יראו דרך אחת עם 2-3 אופציות, אבל בואו נראה כמה דברים עשויים לקרות רק בין שני שחקנים - אחד שחוסם והשני שמשתמש בחסימה:
השחקן שמשתמש בוחר לוותר על החסימה ולחתוך לסל לפני שהגיע אליה.
השחקן שמשתמש בוחר לבצע CURL.
השחקן שמשתמש בוחר לצאת לקליעה מחוץ לקשת.
השחקן שמשתמש בוחר לבצע FADE.
השחקן שמשתמש בוחר לחסום את השומר של החוסם.
החוסם בוחר לחסום את השומר של השחקן השני.
החוסם בוחר לחסום את השומר של עצמו.
החוסם מבצע SLIP.
החוסם חוסם שוב, הפעם חסימת גב.
וזה עוד בלי לדבר על מה אפשר לעשות עם השחקן שנמצא עם הכדור ואמור למסור אותו.
איך מלמדים את כל הדברים האלה בלי הגנה? הרי הביצוע שלהם תלוי במה תעשה ההגנה.
עוד על חסימות OFF THE BALL מתוך ספר הכדורסל האחרון - לחצו כאן.
2. יישום ברמת היומיום.
בדומה למיומנות, גם המילה כישרון מתפספסת לנו.
לפני שאנחנו מצהירים שמישהו מוכשר, אנחנו קודם צריכים להסכים מה המילה הזאת בכלל אומרת.
ולא, להגיד כל אחד את דעתו זה לא מספיק, צריך ממש להסכים, אחרת איך נוכל למדוד מי מוכשר?
ג'וזף בייקר, החוקר המוביל בעולם בתחום הכישרון, מגדיר כישרון כדבר תלוי הקשר, כלומר הערך של הכישרון תלוי בסביבה בה הוא נמדד. אם מישהו יודע לכדרר מעולה יש כאלה שיגידו שהוא מוכשר, ויש כאלה שיגידו שהוא סתם מכדרר ולא מבין את המשחק.
בכל מקרה, כישרון הוא לא תכונה בודדת ולא תכונה קבועה. הוא מורכב ומתפתח.
עוד מתוך הספר שכתב בייקר - The tyranny of talent - לחצו כאן.
3. יישום ברמת התוכנית הרב שנתית.
בספר עוד מוצגים מאמנים שמיישמים את גישת ה-CLA ברמות שונות במיקומים שונים, מרמת מתחילים דרך מכללות, NBA, נבחרות ואיגודים.
לדוגמה, בשבדיה, שני מאמנים קיבלו הזמנה להציג את הנושא על ידי האיגוד ולתמוך במועדונים ובמאמנים כשהם מיישמים את הגישה.
נערכו השתלמויות בחלקים שונים בארץ, הכשרות למאמני נבחרות, למאמני האקדמיה הלאומית ולצוות הניהולי.
בנוסף, נוצרו תכנים מתאימים כמו ניוזלטר, פודקאסטים, ומשאבים אלקטרוניים אחרים.
בקרוב אצלנו.