חוקים להעסקת מאמן NFL

במדינה עם אוכלוסייה של למעלה מ-330 מיליון, אנחנו צריכים להיות מסוגלים למצוא 32 אנשים שטובים באימון פוטבול, נכון?

צילום:
Getty Images/Ringer illustration

תורגם מהטור שכתב Sheil Kapadia באתר The Ringer בקישור הזה.

לרבע מהליגה יהיו מאמנים ראשיים חדשים בשנת 2024. אז איך בעלי קבוצות יכולים להיות כל כך גרועים במציאת מאמנים מוכשרים? במדינה עם אוכלוסייה של למעלה מ-330 מיליון, אנחנו צריכים להיות מסוגלים למצוא 32 אנשים שטובים באימון פוטבול, נכון?

האמת - ותכסו את האוזניים אם אתם נפגעים בקלות - היא שמועדוני NFL לא פועלים כמו מכונות משומנות במיוחד. בעלים מסתכלים לעתים קרובות על אותן רשימות המדווחות בתקשורת כמו אנשים רגילים כשהם מנסים לזהות מועמדים רציניים. הרשימות האלה מושפעות מסוכנים שמנסים להעלות את הפרופיל של הלקוחות שלהם. ככה כל העניין הזה עובד. מגוחך, לא?

אז כתבתי 11 חוקים כדי לעזור להם:

1. כדאי לשכור אדם, לא תוכנית.

אתה לא צריך להעסיק מישהו כי הוא יכול לפתור את ההתקפה של קייל שנהאן. אתה צריך מנהיג. תוכניות באות והולכות במחזוריות. מציאת מאמן שמבין בטקטיקה זה נהדר, אבל זה לא הדבר הכי חשוב. מנהיגות היא הדבר הכי חשוב. המאמן הראשי נותן את הטון לכל מי שנמצא בבניין. חשבו על כל האנשים השונים שהם צריכים לתקשר איתם - השחקנים שלהם, העוזרים שלהם, ההנהלה, הבעלים, התקשורת וכו'. כל מילות הבאז המעורפלות חלות כאן: מנהיגות, אחריות, תקשורת. המאמן בסופו של דבר הוא הקול של המועדון. האם הם יכולים להרגיע את כולם כשהדברים הולכים היטב? האם הם ייקחו אחריות כשהמצב יתקלקל?

השאלה השנייה חשובה כי דברים תמיד הולכים רע (בסופו של דבר). ביל בליצ'יק סיים 12-22 בשתי העונות האחרונות. אנדי ריד היה 12-20 בשנתיים האחרונות שלו עם האיגלס. הסטילרס של מייק טומלין עברו שבע עונות רצופות ללא ניצחון בפלייאוף. ואלה המאמנים הגדולים. רק תחשבו על האחרים! ה-NFL קשה, ויש כל כך הרבה משתנים - פציעות, חוזק לוח זמנים, שיפוט, מזל - שקובעים ניצחונות והפסדים. יהיו לך עונות שבהן הכדור לא יקפוץ בכיוון שלך. בזמנים האלה, אתה צריך מאמן עם יד יציבה. מישהו שמצביע על עצמו ומסוגל להמציא פתרונות. המאמנים הטובים ביותר מגיעים ביום שני בבוקר עם אותה התנהגות בין אם הקבוצה ניצחה או הפסידה יום קודם לכן. העקביות חשובה. זו עונה ארוכה. מישהו עם אישיות הפכפכה בראש יכול להתיש את כולם. קשה להעריך מנהיגות, אבל האמת היא שזו האיכות היחידה שבאמת חשובה אם אתה מנסה להשיג הצלחה מתמשכת.

2. מצאו מאמן שמבין מה התפקיד שלו.

ידוע גם בשם חוק טומלין. לפני כמה שנים, טומלין הופיע בפודקאסט Pivot ונתן את אחד הראיונות הטובים ביותר ששמעתי על אימון ב-NFL. אחד הקטעים האהובים עלי היה כשטומלין הסביר שהרבה מאמנים לא מבינים מה משלמים להם לעשות.

"אני אוהב לשמוע מאמנים מתנגדים לאחריות של אימון", אמר טומלין. "הם ידברו בצורה שלילית על בחור שלא יכול ללמוד ובלה, בלה. בנאדם, אם כולם היו יכולים ללמוד, היינו צריכים פחות מאמנים, נכון? אם הקבוצה לא הייתה צריכה ניהול, אז לא היינו מרוויחים כל כך הרבה.

"אני אוהב לקרוא הערכות לקראת הדראפט ומישהו מדבר על כל דבר מלבד יכולת, מדבר על כמה גרוע השימוש ביד של מישהו. ובכן, זה אימון. אני לא בורח מאימון. אני רץ לאימון. כל זה עולה בקנה אחד עם לא לחפש נחמה כי כשאתה מאמן שמדבר על זה ש'מישהו לא יכול ללמוד', אתה מחפש נחמה כי יכולת ההוראה שלך לא מספיקה".

כשמאמן מאשים שחקנים בביצוע, זה דגל אדום. היי אחי, התפקיד שלך הוא פשוטו כמשמעו לגרום לשחקנים להוציא לפועל. כמו שדון דרייפר היה אומר, בשביל זה משלמים לך!

אה, אתה מתכוון ששחקני מכללות פוטנציאלים לא מגיעים לליגה כמוצרים מוגמרים? אני מצטער שאנחנו לא עושים את זה מספיק קל בשבילך. למעשה, אתה תצטרך לעזור להם לשפר את עצמם. אני מקווה שזה לא יותר מדי אי נוחות.

3. הימנעו ממאמנים שמתכננים להעסיק את ילדיהם.

בוא בוא רגע. תן לי לגלות לך סוד: אתה יכול להיות אידיוט מוחלט כשזה מגיע לתכניות התקפה או הגנה, אבל אם אתה מנהיג טוב ויכול להעסיק צוות טוב, אתה עדיין יכול להיות מאמן NFL טוב.

איך אתה יכול לדעת אם מועמד הולך להרכיב צוות טוב? כמה רמזים: האחד, האם תוכנית א' של האדם היא לשכור חברים מתחנות אימון קודמות? שניים, האם הם מתכננים להעסיק את ילדיהם? שלוש, האם הם עוברים כברירת מחדל לעוזרים שמיוצגים על ידי אותו סוכן כמותם? אם התשובה לכל אחד מהאמור לעיל היא חיובית, המשיכו בזהירות. 

אתה רוצה מועמד שיש לו תוכנית לזיהוי אנשים מוכשרים ויצירתיים. מישהו שמאמין בהרכבת צוות מגוון המשלב רעיונות חדשים עם ניסיון רב ערך. מישהו שיש לו תוכנית לבניית המשכיות כך שכאשר מאמנים עוזבים תוכל לקדם מבפנים.

לא כל קבוצה זהה, אבל לעתים קרובות מאמני ההתקפה וההגנה הם אלה שאחראים על יצירת תוכניות משחק, קריאת משחק וביצוע התאמות. האצלת אחריות צריכה להיות חלק מהמשוואה. מאמנים ראשיים צריכים אנשים מוכשרים שהם יכולים לסמוך עליהם, או שהמיקרו-ניהול משתלט וכל העניין מתפרק.

גם מאמני התפקידים חשובים - מאוד. הם אחראים לעזור ליחידים להשתפר, במיוחד לשחקני ספסל ושחקנים בסגל האימון שעלולים להיות תלויים בהם בשלב מסוים של העונה.

4. מצא מישהו שמעריך יחסים עם השחקנים.

יש את הפתגם הישן: לא אכפת להם כמה אתה יודע עד שהם יודעים כמה אכפת לך. נָדוֹשׁ? אולי. רלוונטי? בהחלט.

יש יתרון אמיתי לבניית תרבות שבה שחקנים נהנים להגיע לעבודה כל יום, מרגישים שהקול שלהם נשמע, ומאמינים ברצינות שהמאמנים הולכים לעזור להם להשתפר. זה לא הולך להיות ורוד כל הזמן. לשחקנים יהיו תלונות על התפקידים שלהם או על התוכנית או על זמן משחק או על לוחות זמנים לאימון. אבל הימים של מאמני "הדרך שלי או הביתה" בגדול נגמרו. גישה הרבה יותר טובה משתמשת בתקשורת פתוחה ובדיאלוג. מאמנים לא תמיד צריכים לקבל הצעות של שחקנים, אבל הטובים ביותר פתוחים לפחות למשוב.

"מאמנים אוהבים לחשוב שאנחנו מקשיבים. מאמנים לא מקשיבים", אמר טומלין בפודקאסט ההוא שהתייחסתי אליו קודם לכן. "הם מחכים שהפיות של החבר'ה יפסיקו לזוז. ... כאשר בחורים מדברים, אני מקשיב. אני מקשיב באמת. זה לא בהכרח אומר שזה ייצור פעולה שתואמת את מה שהם רוצים, אבל אני מקשיב."

5. כדאי לתעדף יעילות התקפית.

הערה חשובה לפני שאתם צועקים עלי: זה לא אומר שאתה צריך לשכור מאמן התקפה. גם אם נתוני הניקוד וההתקפה ירדו מעט ב-2023, ההתקפה עדיין שולטת ב-NFL. שינויים בכללים הפכו את זה לקשה מאוד לשחק הגנה, וה-NFL רוצה שתשיגו טאצ'דאונים. אם אינכם יכולים לבנות התקפה יעילה, אין לכם כמעט סיכוי להצלחה מתמשכת.

6. להסתגל או למות.

בסדר, זה קצת דרמטי. רק רציתי לוודא שאתם עדיין איתי. לכל מאמן גדול ב-NFL חייבת להיות תוכנית ב' (ו-ג' וכו'). זו סיבה נוספת מדוע לעולם לא כדאי לשכור מאמנים עבור התוכניות שלהם. התוכניות לא יחזיקו מעמד. אתה צריך מאמן שיכול להסתגל.

אנחנו רואים את זה כל שנה ב-NFL. צ'יפ קלי כבש את ה-NFL בסערה בשנת 2013. ניק פולס זרק 27 טאצ'דאונים ושני אינטרספשנס באותה שנה! אבל ההגנות הבינו את העניין, לקלי לא הייתה תוכנית ב', והוא נעלם.

תראו מאמנים כמו שנהאן וריד. הם לא מנהלים את אותן ההתקפות שהם ניהלו לפני חמש שנים. הם כל הזמן מחפשים דרכים להתפתח. הם גונבים מהלכים מקבוצות אחרות. הם תמיד מנסים להישאר צעד אחד לפני ההגנות המתקדמות ביותר ב-NFL כי הם יודעים שככה אתה מנצח.

7. ודאו שיש להם תוכנית לניהול המשחק.

במהלך השבוע, המאמנים יעבדו ימים של 20 שעות ויתפארו שהם הולכים לישון במשרד שלהם. ואז ימי משחק מגיעים, והם לא עושים כלום. ה-NFL מועד לשוויוניות - 135 משחקים במהלך העונה הסדירה הוכרעו על שבע נקודות או פחות. קבלת החלטות אופטימליות במשחק יכולה להיות בעלת השפעה גדולה על ניצחון והפסד.

זה לא אומר שהמאמן צריך להיות אשף מספרים שמרענן כל הזמן את הבוט הרביעי של בן בולדווין. אבל באופן אידיאלי, הם לא יפחדו מהנתונים. הם יאמצו את הרעיון שיש מישהו בביתן במהלך המשחק שיוכל לייעץ להם מתי ללכת על זה בדאון הרביעי, מתי לתת פאנט, מתי להשתמש בפסקי זמן, מתי לערער, וכן הלאה.

אתה רוצה מישהו אגרסיבי שלא תמיד חושב על התרחיש הגרוע ביותר. אם במהלך הראיון הם אומרים שהם פשוט הולכים לסמוך על הבטן שלהם עם ההחלטות האלה, זה דגל אדום. אם הם מבטאים משפטים כמו "לסיים כל פוזשן בבעיטה" עדיף להזמין להם אובר. סוג כזה של גישה שמרנית הוא גזר דין מוות.

8. נסו למצוא מאמן "יותר עם פחות".

ישנן דרכים שונות להעריך מאמנים. הנפוצה ביותר היא רק להסתכל על מאזן ניצחונות-הפסדים, אבל זה רק לעתים רחוקות מספר את כל הסיפור. מאמן אחד עשוי לקבל במתנה קוורטרבק טופ 5 בליגה. אחר עשוי להיות בעל הסגל הגרוע ביותר ב-NFL. כמובן שלמאמן הראשון יהיה רקורד טוב יותר. אבל זה לא אומר שהם טובים יותר בעבודה שלהם מהמאמן השני.

לכן אני תמיד אוהב לזהות את המאמנים שמראים יכולת לעשות יותר עם פחות. שמתם לב לתפקידים שמאמני ההגנה בריאן פלורס ופטריק גרהם עשו עבור הוויקינגס והריידרס, בהתאמה? היה להם מעט מאוד עם מה לעבוד מבחינת כישרון, אבל הם עדיין מצאו דרכים להציב הגנות תחרותיות ויעילות. זה יותר עם פחות.

9. הטילו רשת רחבה במהלך תהליך הראיון.

בעולם מושלם, אתה לא עושה את זה כל שנתיים-שלוש (או כל שנה, אם אתה הפנתרס). נצלו את ההזדמנות. מתי עוד אפשר להביא מאמנים מקבוצות אחרות, לשאול אותם שאלות ולאסוף מידע? לעולם לא.

המועמדים מקבלים תמריץ להביא את מיטב הרעיונות שלהם לשולחן. ונחשו מה: אתם יכולים לגנוב אותם! אולי מישהו מרשים אתכם אבל לא ממש מוכן להיות מאמן ראשי. יכולה להיות הזדמנות לשכור אותם לתפקיד אחר בהמשך, ועכשיו יש לכם מערכת יחסים איתם.

תחשבו כמה מטופש התהליך הנוכחי. נראה שהבעלים פשוט שמים על הכוונת את מאמני ההתקפה/ההגנה של הקבוצות הטובות ביותר. מה הסיכויים שאותם מאמנים הם בעצם המועמדים הטובים ביותר במאגר כולו? די נמוך! זה שהיית מאמן התקפה בקבוצה נהדרת לא אומר שאתה הולך להיות מאמן ראשי גדול.

הנקודה היא שאתה צריך להטיל רשת רחבה - מאמני מכללות, מאמנים מכל רקע גזעי, נשים - ולא רק בגלל שחוק רוני של ה-NFL אומר שאתה חייב. הקשיבו לרעיונות שלהם. השתמשו בזה כדרך לאפס את הארגון שלכם וליישם את השינויים הדרושים. היכנסו לתהליך מתוך הכרה בכך שאין דרך מושלמת לזהות מועמד מצוין, והיו פתוחים למצוא אחד בכל מקום.

10. אל תלכו שולל - יש הרבה מלכודות בחוץ!

מאיפה בכלל להתחיל כאן? נתחיל עם קלאסיקה: התמיכה של שם מוכר. ביל בליצ'יק המליץ על ג'ו ג'אדג' לג'יאנטס. פייטון מאנינג המליץ על אדם גאס לג'טס. אופס. אלה לא יצאו טוב מדי. רק בגלל שהגדול בכל הזמנים אומר להעסיק מישהו לא אומר שאתם צריכים לעשות את זה. אולי הם פשוט עושים טובה לחבר. הם לא צריכים להתמודד עם ההשלכות אם זה לא יצליח. אתם כן. הקשיבו להמלצות, אבל קחו אותן בערבון מוגבל. הם רק חלק קטן מהפאזל.

אימון באוסמוזה. זה לא ממש דבר. זה שמישהו בילה כמה שנים עם שון מקוויי לא אומר שהוא יוכל לעצב התקפה כמוהו (או בכלל). זה שמישהו עבד תחת ויק פנג'יו לא אומר שהם יהיו מאסטרים בהסוואת מבנה הגנתי. האם יש ערך לחוויות הללו? בטוח. אבל עצי אימון עלולים להטעות. אל תטעו לחשוב שמועמד יוכל אוטומטית לשחזר את המאמנים שהם עבדו עבורם.

המלכודות האלה הפילו בעלים רבים במהלך השנים. תזהרו! אתם לא רוצים להיות הקורבן הבא.

11. הגדירו את המבנה הניהולי של מאמן-מנג'ר.

זה צריך להיות פתוח מההתחלה. פוליטיקה יכולה להשתלט על בנייני NFL, ומאבקי כוח מתרחשים כל הזמן. נסו להקדים ולפתור את הבעיה. הגדירו תפקידים מהיום הראשון. ההגדרה הטובה ביותר, לדעתי, היא ליישר את המאמן וה-GM על אותו מסלול. אם אחד מהם מצליח, שניהם מצליחים. אם אחד מהם נכשל, שניהם נכשלים. ודא שהם יודעים את זה, כדי שהם לא יפנו להצבעת אצבע ברגע שהדברים מדרדרים.

נכון, סוג כזה של הגדרה לא תמיד יהיה אפשרי. לפעמים, אחד מהשניים, או המאמן הראשי או ה-GM, בבירור טוב יותר בתפקידו מהשני. המפתח הוא שקיפות מההתחלה, וקבלת תשובות לשאלות הארגוניות הגדולות. כמה תובנות יהיו למאמן בענייני כוח אדם? מי מחליט את ההחלטה על בחירות הדראפט וסגלים של יום משחק? איך התהליך הולך להיות?

אם אתם קוראים את 11 ההנחיות וחושבים, "ביל בליצ'יק לא מתאים לקטגוריות האלה", אתם צודקים.

אם אתה בעלים ששכנע את עצמך שמצאת את הבליצ'יק הבא, אתה בסופו של דבר תתאכזב.

אם אתה בעלים שלמעשה שוכר את ביל בליצ'יק בקרוב הזה, ובכן, זה יכול להיות בסדר.

השורה התחתונה: כל מה שאתה יכול לעשות הוא לנסות ליישם תהליך נכון, להימנע מהטעויות הנפוצות שפורטו למעלה, להכיר בתפקיד המזל וחוסר הוודאות, ולקוות לטוב. 

אז הנה לך. ואפילו לא היית צריך לשלם עבור אחת מחברות החיפוש המפוארות האלה. בהצלחה!

מכירים מישהו שזה עשוי לעניין אותו? שתפו!
ספר הכדורסל האחרון
פיל ג'קסון
פסיכולוגיה של הספורט
כל יום החלטה
צוות
פסח
כתיבה
הטיות
כל יום סרטון
פוקוס
כישלון
קבלת החלטות
פוטנציאל
שינה
אמונה
מטרה
סימני דרך
גיוון
עצמאות
קורונה
לחשוב כמו אלופים
ביצועים
כלים מנטליים
תחרותיות
משמעת
תקשורת
אחריות
מנהיגות
פציעה
יכולת גופנית
מנטור
פילוסופיה
שחקן ותיק
קושי
וודן
ביטחון
מיינדפולנס
זכוכית מגדלת
כיף
הקרבה
עונג שבת
הכנה
הרגל
מוטיבציה
שחיקה
תמיד קדימה
חוויה
הורים
סטנדרט
התמדה
גריט
למידה
הסבר
במשפט אחד
פשטות
קובי
student of the game
פודיום
רוטינה
קריירה
תירוץ
סדר עדיפויות
תרבות
פודקאסט
יצירתיות
עשייה
פירגון
הלך רוח
כישרון
אלברט איינשטיין
מיינדסט
אהבה
חינוך
שיחה
מאמץ
כשרון
מופנמים
אופי
מועדון קריאה
תכנון
דחיית סיפוקים
חסכון
דרך
זמן
תהליך
שקדנות
סבלנות
הרצאה
אסטרטגיה
הוראה
לימוד
התחלה
אנדרס אינייסטה
פפ גווארדיולה
תודה
אימון
השראה
הצלחה
מצוינות

Let them play / Jerry Lynch

ויל 8

ויל 7

ויל 6

ויל 5

ויל 4

ויל 3

ויל 2

ויל / וויל סמית'

Second set of eyes / Cody Royle

אינטואיציה באימון

הדופק כמראה של הנפש

מערכות יחסים באימון

בשביל מה צריך מאמן?

עוד פרספקטיבה

Clear thinking

Second set of eyes

לטובים ביותר יש מאמנ/ת

המיתוס הכי גדול באימון מקצועני

היא לא רוצה לנצח כמוני

שיחה עם סרחיו לארה-ברסיאל

שיאנית הניצחונות בכדורסל המכללות

תכניות לשנה החדשה

חרדת ביצוע בספורט

מנטליות של חגורה לבנה

פציעות ראש, צוואר ופנים בכדורסל

רגשות וקוגניציה בספורט התחרותי

פציעות כדורסל: אפידמיולוגיה וגורמי סיכון

ניהול מיידי של טראומה אקוטית על המגרש בכדורסל

ידע של נהג

איך לא ליפול להטיית ההישרדות

צ'ארלי מאנגר

לרצות מה שבאמת משנה

החלטות בפעולה 2

כמה "הרהורי כפירה" על מומחים ומומחיות

החלטות בפעולה 1

מנהלים חולשה

מועצת מנהלים אישית

בונים כוח

nice VS kind

האויבים של חשיבה צלולה

Clear thinking / Shane Parrish

ביומכניקה של תנועות ופציעות פלג גוף עליון בכדורסל

שיפוט וקבלת החלטות בספורט

The infinite game

Legacy

ממוקדים

דום לב והחייאה בכדורסל

11 אליפויות חלק 6

11 אליפויות חלק 5

11 אליפויות חלק 4

11 אליפויות חלק 3

11 אליפויות חלק 2

11 אליפויות / פיל ג'קסון

master the basics

The last season / Phil Jackson

More than a game / Phil Jackson

מתכוננים לגרוע מכל

קשב וביצוע בספורט

How children succeed / Paul Tough

Make it stick

Make it stick - שיפור יכולות

Make it stick - על סגנונות למידה

קריירת הספורט

Make it stick - להימנע מהאשליה שיודעים

Make it stick - להשתמש בקושי

Make it stick - לגוון

Make it stick - להיזכר

Make it stick / Brown, Roediger, McDaniel

Greenlights / Matthew McConaughey

Edge 3

Edge 2

Edge / Ben Lyttleton

מנהיגות בספורט 2

The creative act: A way of being 4

דברים שאסור לפספס בבדיקות על המגרש

The creative act: A way of being 3

The creative act: A way of being 2

מנהיגות בספורט 1

The creative act: A way of being / Rick Rubin

Nudge מתי להשתמש?

Nudge דרכים לעזור

Nudge / Thaler, Sunstein

שבילי המיינדפולנס 4

גישת הקופסה השחורה / מת'יו סייד

שבילי המיינדפולנס 3

שבילי המיינדפולנס 2

שבילי המיינדפולנס / מתי ליבליך

Top dog / Bronson & Merryman

You're not listening / Kate Murphy

נשימה / ג'יימס נסטור

The art of living / Thich Nhat Hanh

מיינדפולנס למתחילים / פדי ברוסנן

ציידים, לקטים, הורים 4

ציידים, לקטים, הורים 3

ציידים, לקטים, הורים 2

ציידים, לקטים, הורים / מייקלין דוקלף

להתמחות בתפקיד שלי / לדעת עוד תפקידים

ממוקדים / ניר אייל

Focus / Daniel Goleman

אולי יעניינו אותך גם הפוסטים האלו...

בחזרה לעמוד הבלוג