פוסט מרכזי עם תובנות מכל פרק בספר חשוב לכל מי שרוצים להשתפר בתור מאמנים.
הפוסט הזה ירכז את התובנות המרכזיות שלי מקריאה בספר, לפי פרקים.
כל פרק שהכותרת בו גם בעברית הוא פרק שאפשר ללחוץ ולקרוא עליו.
Part I - Preseason: Envision
1. Define purpose and core values - הגדירו תכלית וערכים מרכזיים.
2. Connect values to philosophy - חברו ערכים לפילוסופיית האימון.
3. Set target outcomes - הציבו מטרות והגדירו תוצאות.
4. Build trust and cohesion - בנו אמון וצרו לכידות.
Part II - In-season: Enact
5. Develop athletic talent and skill - פתחו יכולות גופניות ומיומנות
6. Optimize athletes’ learning - מקסמו למידה של הספורטאים
7. Design effective practice environments - עצבו סביבות למידה יעילות
8. Ensure precompetition readiness - וודאו מוכנות לתחרות
9. Coach effectively on game day - אמנו ביעילות במשחקים
Part III - End of season: Evaluate
10. Design and implement an evaluation system - עצבו דרך להעריך את השנה וישמו אותה
11. Recognize and build on strengths - זהו חוזקות והשתמשו בהן
Part VI - Off-season: Enhance
12. Close performance gaps - צמצמו פערים ברמת הביצוע
13. Collaborate and learn - שתפו פעולה ולמדו
14. Recharge and Ignite - לטעון ולהתניע
אמריקאים אוהבים ראשי תיבות מגניבים וכותרות שמתחילות באות דומה. בספר Coaching better every season יש ארבעה E:
Envision, Enact, Evaluate, Enhance.
לפי השלב בשנה אנחנו רוצים א. ליצור חזון, ב. לפעול לפיו, ג. להעריך איך השנה עברה ו-ד. לשפר.
הדרך להיות מאמנים טובים יותר כל שנה היא בדיוק זו:
א. ליצור חזון
ליצור מודעות ברורה למה אנחנו מאמנים.
לוודא שהמאמנים והספורטאים/ות יודעים מה הערכים והסטנדרטים שמובילים את המועדון ואת הקבוצה.
לוודא שהרוטינות שייצרו את התרבות שלו קיימות ומובנות.
ליצור פילוסופיית אימון שממוקדת בספורטאים/ות.
לבדוק את ההתקדמות שלנו לכיוון המטרות המשותפות והחזון.
כל הספורטאים/ות מבינים את התפקיד שלהם ומוכנים לתרום בו.
אנחנו בונים מערכות יחסים ומשמשים דוגמה למנהיגות טרנספורמטיבית.
ב. לפעול לפיו
הלמידה האינדיבידואלית של הספורטאים/ות והידע הקודם שלהם משפיעים על הדרך בה אנחנו מאמנים.
אני מתכנן אימונים בצורה מפורטת ומוודא שהם יוצרים השתתפות מירבית אצל הספורטאים/ות.
האימונים באורך המתאים כדי לשמר פוקוס ואנרגיה אצל הספורטאים/ות.
תרגילי האימון דומים למשחק ומאתגרים.
אנחנו מלמדים את הספורטאים/ות איך להתכונן היטב לתחרות.
המסרים לפני התחרות מותאמים למצב הנוכחי של הספורטאים/ות.
בזמן התחרות אנחנו מתבוננים, מעודדים ומחנכים.
אנחנו מבינים מה עשוי לשנות מומנטום ועושים התאמות בזמן התחרות.
יש לנו רוטינת למידה והתאוששות אחרי תחרות.
ג. להעריך איך השנה עברה
זיהינו מה חשוב להעריך אצלנו בקבוצה / במועדון.
המידע בעזרתו נעריך את העונה מגיע ממספר מקורות (ספורטאים / מאמנים / הורים וכו').
יצרנו תהליך לדיווח התוצאות והמשמעות שלהן.
בנינו טקסים להכרה בנבחרים לפי הערכים שלנו ולהוקרת כל מי שתרמו לעונה.
זיהינו מה עבד לנו טוב ואנחנו מוסיפים עוד לבנים לבניין הביטחון העצמי שלנו כמאמנים.
ד. לשפר
אנחנו מהרהרים מה חסר לנו והיינו רוצים לשפר או להשלים במהלך הפגרה.
אנחנו מעודדים את הספורטאים/ות לעסוק בספורט אחר במהלך הפגרה לטובת התאוששות פיזית ומנטלית ומניעת שחיקה.
אנחנו מחפשים הזדמנויות לצמוח וללמוד כמאמנים באופן פעיל.
אנחנו שומרים זמן להתאוששות ולמערכות יחסים חשובות בחיינו.
אנחנו מתחילים את העונה הבאה עם אנרגיות מחודשות.