ניהול משחק בגילאים צעירים

לקראת שיחה/הרצאה בקורס מדריכי כדורסל, יצא לי לחדד מחשבות ותהיות לגבי ניהול משחק בגילאים צעירים.

צילום:
Adrià Crehuet Cano on unsplash

לפי הכול, הקשיבו לקטע הקצר הזה בלחיצה כאן.

מה חשוב?

לנצח.

לאפשר לקבוצה סיכוי לנצח.

לזכות באליפות.

להישאר בליגה.

ליישם את מה שלומדים באימונים.

שיעשו מה שאנחנו אומרים להם.

שיעשו מה שהם רוצים.

שיעשו רק מה שהם טובים בו בינתיים.

שיחפשו הזדמנויות ליישם את הדברים שאנחנו מלמדים באימונים.

שישחקו לפי הכישורים והגודל הנוכחי.

שישחקו לפי הכישורים והגודל בעתיד.

שישחקו בכל העמדות ובכל התפקידים.

לעשות מה שהמנהל המקצועי אומר.

שהשחקנים יהנו.

שהקהל יהנה.

שהמאמנים יהנו.

מי מקבל יותר דקות? מי עולה בחמישיה? מי נמצא על המגרש כשגורל המשחק מוטל על הכף?

מי שהפוטנציאל שלו יותר גדול.

מי שיכולה לתרום עכשיו (ולא בהכרח בעתיד).

לחלק בצורה יחסית שווה.

מי שמגיע לה יותר מבחינת מאמץ ונוכחות והקשבה.

מי שקולע יותר סלים.

מי ששומרת יותר טוב.

מי שההורים שלו התלוננו.

מי שגבוהה וחזקה.

מי שאבא שלו בהנהלה.

מי שיעשה אצלי אימונים אישיים בתשלום.

מי שמתאמנת גם בבית.

מה דפוס החילופים הרצוי?

להוציא שחקנית רק כשהיא עייפה.

להוציא שחקן כשהוא טועה.

להוציא שחקנית כשהיא טועה יותר מפעם אחת אותה טעות.

להוציא שחקן כשהטעויות שלו עולות לקבוצה בפיגור במשחק.

להוציא שחקנית כשהיא מדברת לא יפה לחברות שלה.

להוציא שחקן כשהוא מדבר עם השופטים.

להוציא שחקנית כשהיא עונה למאמן.

להוציא שחקן כשהוא מחטיא זריקות טובות.

להוציא שחקנית כשהיא זורקת זריקות לא טובות (אבל קולעת).

להוציא שחקן כשעושים עליו סלים כשהוא שומר על הכדור.

להוציא שחקן כשהוא לא בא לעזרה בזמן.

להוציא שחקנית כשהיא לא סוגרת לריבאונד.

להוציא שחקן שלא יורד להגנה.

להחליט מראש מי תשחק מתי, ללא תלות בתוצאת המשחק.

מי שטוב באותו משחק שישחק יותר דקות, ללא תלות בתוצאת המשחק.

לחלק את הקבוצה למעמדות (היררכיה) ולחלק דקות ולבצע חילופים לפי זה.

הפוטנציאליים צריכים לשחק יותר, לא משנה מה (ביצוע, התנהגות, תוצאה).

הפוטנציאליים צריכים לעמוד בסטנדרט יותר גבוה, לא משנה מה (ביצוע, התנהגות, תוצאה).

להחזיר שחקן למגרש אחרי שנח מספיק (גם אם הקבוצה מתפקדת היטב בלעדיו).

להחזיר שחקן למגרש אחרי שנרגע מהעצבים שלו.

להחזיר שחקן למגרש אם הוא מתלהב ומעודד מהספסל.

להחזיר שחקן למגרש אם הוא עצוב כדי לעודד אותו.

להחזיר שחקן למגרש אם מאמן נבחרת בא במיוחד לראות אותו.

להחזיר שחקן למגרש אם ההורים שלו / סבא וסבתא באו במיוחד לראות אותו.

להחזיר שחקן למגרש אם השחקן בעמדה שלו טועה וצריך לצאת.

להחזיר שחקן למגרש אם השחקן בעמדה שלו מחטיא הרבה.

להחזיר שחקן למגרש אם השחקן בעמדה שלו בוחר זריקות רעות (אבל קולע).

 

 האם השחקנים/ות צריכים לדעת מה דפוס החילופים – מה ישאיר אותם במגרש ומה יגרום להם לצאת?

האם ההורים צריכים לדעת מה דפוס החילופים?

 

 

שלוש סקאלות עליהן אפשר לנוע: גיל, רמה, תחרותיות.

 

גיל צעיר, רמה נמוכה, תחרותיות נמוכה = שילוב של כולם, יותר מקום לטעויות, דגש על חינוך.

גיל מבוגר, רמה גבוהה, תחרותיות גבוהה = שילוב מי שעוזר לנצח, פחות מקום לטעויות, דגש על ביצוע.

בין לבין = תלוי. (גיל מבוגר אבל רמה ותחרותיות נמוכות, גיל צעיר אבל רמה ותחרותיות גבוהות)

מכירים מישהו שזה עשוי לעניין אותו? שתפו!
צוות
פסח
כתיבה
הטיות
כל יום סרטון
פוקוס
כישלון
קבלת החלטות
פוטנציאל
שינה
אמונה
מטרה
סימני דרך
גיוון
עצמאות
קורונה
לחשוב כמו אלופים
ביצועים
כלים מנטליים
תחרותיות
משמעת
תקשורת
אחריות
מנהיגות
פציעה
יכולת גופנית
מנטור
פילוסופיה
שחקן ותיק
קושי
וודן
ביטחון
מיינדפולנס
זכוכית מגדלת
כיף
הקרבה
עונג שבת
הכנה
הרגל
מוטיבציה
שחיקה
תמיד קדימה
חוויה
הורים
סטנדרט
התמדה
גריט
למידה
הסבר
במשפט אחד
פשטות
קובי
student of the game
פודיום
רוטינה
קריירה
תירוץ
סדר עדיפויות
תרבות
פודקאסט
יצירתיות
עשייה
פירגון
הלך רוח
כישרון
אלברט איינשטיין
מיינדסט
אהבה
חינוך
שיחה
מאמץ
כשרון
מופנמים
אופי
מועדון קריאה
תכנון
דחיית סיפוקים
חסכון
דרך
זמן
תהליך
שקדנות
סבלנות
הרצאה
אסטרטגיה
הוראה
לימוד
התחלה
אנדרס אינייסטה
פפ גווארדיולה
תודה
אימון
השראה
הצלחה
מצוינות

The Culture Code / Daniel Coyle

רלף קליין - המאמן

עונג שבת - רלף קליין

Garry Vitty / 32 years of titles and tears

זמן לחגוג

זמן לשחק

זמן למוטיבציה

זמן לבקרה עצמית

זמן להתאמן

זמן להסתגל מבפנים

זמן ללמוד את השפה

זמן לטפח מנהיגות

זמן לקבוע סטנדרטים

זמן ליצור מערכות יחסים

זמן לקבל פרספקטיבה

זמן להבין את ההקשר

זמן לבחור צוות

הכול זה בצוות

על רוחות וזרמים

זמן לפתח צוות תומך

הקבוצה הראשונה שאימנתי

הוא לא נחמד

רוצים לאמן את המוח?

פרידה

על עקביות

על התמחות מוקדמת וגיוון - המחקר

A season on the brink / John Feinstein

גנבת האושר

כשהכיסא עף למגרש

האם יש טכניקה אידאלית?

שני נילים ותסמונת המתחזה

זה הבית שלי

זום אאוט

הסתברויות במקום ציפיות

מה אני עושה כשאני מתרגש

קל להיות עסוקים

Playing for keeps / David Halberstam

דרך הקאיזן / ד"ר רוברט מאורר

איך לקרוא יותר טוב? חלק 2

השפעת דברי המאמן על המשחק

איך לכתוב יותר טוב?

איך לקרוא יותר טוב?

סיכום עונה בקבוצת הנערות

טיפ טיפ, פוסט #2

נקודת מבט

אפקט דאנינג-קרוגר

תסמונת המתחזה

האם אני טוב/ה מספיק?

שימוש נבון בווידאו

לתת פתרון או לא?

Myths of sport coaching 2,5,10

הבנה/מהירות/הנאה - בחרו 2

טיפ טיפ, פוסט #1

Myths of sport coaching 1,4,9

על עצב וזיכרון

על עלים ועל הסתגלות

על השפעה ארוכת טווח

מולטי טאלנט

בתוך הראש שלנו

להתייחס לאדם כמו שהוא יכול להיות

על אימון והפקה מוזיקלית

על חשיבות המסע

ממבט ראשון / מלקולם גלדוול

10 מחשבות על להיות שוליה

עונג שבת - ג'ון סטוקטון

Assisted / John Stockton

שיווי משקל נאש

דרכים ליצור מזל - 6

Range VS Peak

הספר Peak - האם 10000 זה מספיק?

סיפורים על פופוביץ'

האתגר בכתיבה / טה-נהיסי קואטס

גריט - פרק 12 - תרבות של גריט

גריט - פרק 11 - איפה צומח גריט?

גריט - פרק 9 - תקווה

גריט - פרק 8 - תכלית

גריט - פרק 7 - אימון

גריט - פרק 6 - עניין

חשיבות הכתיבה וסיכום האימון

גריט - פרק 5 - איך מצמיחים גריט?

גריט - פרק 4 - כמה גריט יש לך?

גריט - פרק 2+3 - מאמץ וכישרון

גריט - פרק 1 - פשוט לבוא.

Grit / Angela Duckworth

do your job

פוסט סיכום יום הולדת

לצאת מהקווים - מאמנים מדברים על אימון - הפרק עם עודד קטש

טיפים ללמידה 48-50

טיפים ללמידה 45-47

טיפים ללמידה 43-44

טיפים ללמידה 42

טיפים ללמידה 40-41

Red and me / Bill Russell

טיפים ללמידה 37-39

תובנות ממשחק הכדורסל - קריסטל דיינג'רפילד

טיפים ללמידה 34-36

טיפים ללמידה 31-33

טיפים ללמידה 28-30

טיפים ללמידה 25-27

טיפים ללמידה 22-24

אולי יעניינו אותך גם הפוסטים האלו...

בחזרה לעמוד הבלוג