בארסה גידלה שחקנים מהאקדמיה לבוגרים, וגם בבוגרים גווארדיולה שיפר אותם.
זה החלק השלישי.
החלק השני - הארכיטקט - בלחיצה כאן.
החווה.
החוק הראשון של אחד הסקאוטים של ברצלונה היה שהרושם הראשוני קובע, כי ככל שאתה צופה במישהו יותר זמן, אתה רואה יותר בעיות.
באמצע המאה הקודמת המנהלים של ברצלונה חלמו שרוב ההרכב יהיה קטלאני, אבל הם המשיכו למצוא שחקנים צעירים עם פוטנציאל מחוץ לעיר וגם מחוץ למדינה.
בשביל לאפשר להם להיות חלק מהקבוצה, הם בנו את "החווה" - La Masia.
אם יוהאן קרויף ראה ילד צעיר שהיה טוב מכדי לשחק עם בני גילו, הוא לא נתן לו להישאר שם כדי שהקבוצה תיקח אליפות.
הוא העלה אותו לשחק עם קבוצת גיל מעליו.
זה הפריע למאמן של השחקן כי לקחו לו את השחקן הכי טוב, וזה הפריע למאמן של קבוצת הגיל מעל כי הוא קיבל שחקן רזה ולא מועיל - אבל השחקן עצמו השתפר.
בסביבות 2020 אמא של שחקן צעיר שהתקבל לאקדמיה של ברצלונה סיפרה שהאנשים שאחראים על קשר עם ההורים שלחו עדכונים קבועים לגבי השינה של הבן שלה, התזונה, שיעורי הבית והרגלי הלמידה שלו. הילד התאמן בהתחלה 3 אימונים בשבוע ובגיל 14 ארבעה אימונים בשבוע, והיו לו משחק או שניים כל שבוע.
לא היה צריך לדבר יותר מדי עם הילדים על עקרונות המשחק. אם לא הצלחת למצוא מרווחים קטנים למסור בהם ברונדו היית תקוע באמצע. אם לא הצלחת למצוא מרווחים קטנים לרוץ בהם ולבקיע בהם כששיחקת 10 על 10 במגרש של 30 מטר, אז הפסדת. אבל אחר כך, כשהיית עולה על מגרש כדורגל "רגיל", הכול היה נראה מרווח.
כשהשחקנים הצעירים שעלו לבוגרים ראו שהמועדון נמצא בתקופה לא טובה, הם נשבעו לעצמם שהם לא יתנו יותר לכוכבים אנוכיים להרוס את הקבוצה. הם ינהלו את חדר ההלבשה.
כשמאמן נוער שלח שחקן לקבוצה הבוגרת, הוא היה יכול להגיד לאנדרס אינייסטה "שים לב אליו" ואינייסטה היה אומר לו שהם ידאגו לו היטב.
המאמן.
לפני עונת 2007 יצרו בברצלונה מסמך דרישות למאמן החדש. מי שענה על הדרישות בצורה הכי טובה היה פפ גווארדיולה.
אתה צריך שיהיה מישהו שאומר לך "תיכנס".
פפ גווארדיולה גדל באקדמיה של ברצלונה וכמאמן הקבוצה השנייה וגם הראשונה הכיר את כל השחקנים הצעירים.
הוא רצה שהם יצליחו.
היו שחקנים שבמשחק הראשון שלהם בקבוצה עשו תיקו עם קבוצת תחתית, ושנתיים אחר כך כבר זכו בליגת האלופות ובמונדיאל.
כשגווארדיולה עיצב את חדר ההלבשה במנצ'סטר סיטי, הוא עיצב אותו בצורת אליפסה, כדי שלא יהיו טורים ושורות, שלא אפשר יהיה לשבת בפינה וכולם ייראו את כולם.
בברצלונה, הוא אסר על שני חברים לקבוצה לדבר צרפתית ביניהם כדי למנוע מהם ליצור תת-קבוצה.
הם הצליחו להתמיד בהצלחה שלהם במשך שנים רבות כל כך כי הם נהנו.
יורגן קלופ, באותה תקופה מאמן בורוסיה דורטמונד, אמר עליהם: "הם חוגגים כל גול כאילו הם מעולם לא הבקיעו."
גווארדיולה ידע שענפי ספורט רבים הקדימו את הכדורגל בברצלונה מבחינת טקטיקה ושיטות אימון. כולן השתמשו בשיטות האימון של סיירולו: להתאמן עם הכדור, תקשורת בעזרת מסירות ועידוד השחקנים להחליט החלטות בעצמם. המאמנים של ענפי הספורט השונים בברצלונה החלו להיפגש זה עם זה באופן קבוע.
מאמן הפוטסל אמר על גווארדיולה שהוא אדם סקרן ורוצה לדעת איך אחרים עובדים. בזכות הסקרנות הזו הוא היה מהמובילים בהפיכת חסימות לחלק מהמצבים הנייחים בכדורגל.
הוא גם ציין שצפייה באינייסטה גרמה לו להבין מה חשיבות תקיפת הקשר האחורי ומשיכתו החוצה. זה עוזר לפתוח את ההגנה.
זה הזכיר לי את החשיבות של תקיפת הסנטר של היריבה בכדורסל ולגרום לו לצאת מהצבע כדי לפנות מקום לחיתוכים.
עוד גווארדיולה מזכיר את חשיבות שחקני הכנף - שיישארו צמודים לקו האורך ויחתכו פנימה רק כשהכדור באזור הרחבה - כמו שקלעים יישארו מחוץ לקשת בכנפיים ויחתכו רק כאשר ההגנה כבר לא מתייחסת אליהם ואם יש הזדמנות לסל קל.
בברצלונה השחקנים לפעמים הרגישו שהם משחקים כמו קבוצת כדורסל. היו תרגילים מוכנים שעליהם היו מתאמנים.
גווארדיולה תמיד היה אומר שאם מהלך מתחיל בצד אחד הוא צריך להסתיים בצד השני. אתה גורם ליריבה להגיע לצד אחד של המגרש על ידי העמסה של שחקנים שם, ואז מעביר את הכדור במהירות לצד השני ומנצל את החוסר בשחקנים כדי ליצור מצב נוח.
גווארדיולה גם הפך, כמובן, את סיירולו למאמן היכולת הגופנית של קבוצת הכדורגל. "כמעט 99 אחוז מהזמן אנחנו עושים דברים עם כדור. זו לא הייתה הכנה גופנית אלא הכנה לכדורגל. אתה אף פעם לא רץ בוואקום. אתה תמיד רץ כדי לעשות התאמות ביחד לכדור או ליריב. אתה מתאמן לכדורגל על ידי זה שאתה משחק כדורגל."
הרגע המבריק הזה, הנפלא הזה, זה שנותן את המשמעות למקצוע שלי. אני מאמן בשביל הרגע הזה, כל השאר זה רק תפאורה. לפעמים זה דקה וחצי, לפעמים דקה… לפעמים אני צריך לצפות בשני משחקים מלאים בשביל הרגע הזה אבל הוא מגיע ואני אומר - "זהו, יש לי את זה. ניצחנו."
וג'רארד פיקה מוסיף: יש לגווארדיולה את היכולת להעביר את זה לשחקנים. הוא יוצר את המשחק לפני שהוא משחק אותו.