מכתב להורים אחרים בפארק

"הורים-אחרים-בפארק יקרים, בבקשה אל תרימו את הילדים שלי לראש הסולם. הם לא כאן כדי להגיע לראש הסולם; הם כאן כדי ללמוד לטפס."

צילום:
Armand Khoury on Unsplash

הורים-אחרים-בפארק יקרים:

בבקשה אל תרימו את הילדים שלי לראש הסולם, בייחוד אחרי ששמעתם אותי הרגע אומרת להם שאני לא אעשה זאת עבורם ועודדתי אותם לנסות בעצמם.

אני לא יושבת כאן, 5 מטרים מהילדים שלי, כי אני עצלה מדי בשביל לקום. אני יושבת כאן כי לא באתי לפארק ללמד אותם איך לגרום לאחרים לעשות את העבודה הקשה עבורם. הבאתי אותם לכאן כדי שילמדו לעשות זאת בעצמם.

הם לא כאן כדי להגיע לראש הסולם; הם כאן כדי ללמוד לטפס. אם הם לא יכולים לעשות זאת בעצמם, הם ישרדו את האכזבה וגם תהיה להם מטרה ותמריץ כדי להשיג אותה.

זה לא התפקיד שלי – וזה בטח לא התפקיד שלכם – למנוע מהילדים שלי להרגיש תסכול, פחד או חוסר נוחות. אם אני אעשה את זה, אגזול מהם הזדמנות ללמוד שהדברים האלה אינם סוף העולם ושאפשר להתגבר עליהם ולהשתמש בהם לטובה.

אם הם נתקעים, זה לא תפקידי להציל אותם מיד. אם אעשה כך, אני לוקחת מהם את ההזדמנות ללמוד להרגיע את עצמם, להעריך את מצבם ולפתור את הבעיה עבור עצמם.

זה גם לא תפקידי למנוע מהם ליפול. עליהם להבין שנפילה היא אפשרית אך עשויה להיות שווה את הסיכון ושהם אכן יכולים לקום ממנה.

אני רוצה שהילדים שלי יכירו את ההתרגשות העצומה של התגברות על פחד ועל ספק ושל השגת הצלחה בזכות מאמץ.

אני רוצה שיקבלו את המגבלות של עצמם עד שיפענחו דרך לעקוף אותן בכוחות עצמם.

אני רוצה שירגישו שהם מסוגלים להחליט החלטות עבור עצמם, לפתח את המיומנויות של עצמם, לקחת סיכונים משל עצמם ולהתמודד עם הרגשות של עצמם.

אני רוצה שהם יטפסו על הסולם הזה ללא שום עזרה, לא משנה כמה אתם רוצים לעזור להם.

משום שהם יכולים. אני יודעת את זה. ואם אני אתן להם קצת מרחב, גם הם יידעו את זה בקרוב.

אז אני אודה לכם אם תקחו כמה צעדים אחורה ותנו לי לעשות את תפקידי שכרגע בעיקר מורכב מלהתנגד לדחף של עצמי לעשות את מה שאתם עושים בלי לחשוב, ולתפוס את עצמי כדי לא לצעוק "זהירות!", ולבחור בכוונה, בכאב, כל פעם מחדש, לעמוד מהצד במקום לרוץ לעזור.

משום שכשהם יגדלו, הסולמות יהיו גבוהים יותר ומפחידים יותר, והרבה יותר קשים לטיפוס, ואני לא יודעת לגביכם, אבל אני מעדיפה שלילדים שלי יהיו בעתיד הכלים להתמודד עם סולמות כאלה, והם ילמדו להגיד לעצמם שהם יכולים כל עוד הסולמות כרגע עלולים בסך הכול לגרום לפצע בברך וכאשר, בינתיים, 5 המטרים המפרידים בינינו עדיין מרגישים להם מאוד רחוקים.


המכתב המקורי באנגלית כאן.

מכירים מישהו שזה עשוי לעניין אותו? שתפו!
פסח
כתיבה
הטיות
כל יום סרטון
פוקוס
כישלון
קבלת החלטות
פוטנציאל
שינה
אמונה
מטרה
סימני דרך
גיוון
עצמאות
קורונה
לחשוב כמו אלופים
ביצועים
כלים מנטליים
תחרותיות
משמעת
תקשורת
אחריות
מנהיגות
פציעה
יכולת גופנית
מנטור
פילוסופיה
שחקן ותיק
קושי
וודן
ביטחון
מיינדפולנס
זכוכית מגדלת
כיף
הקרבה
עונג שבת
הכנה
הרגל
מוטיבציה
שחיקה
תמיד קדימה
חוויה
הורים
סטנדרט
התמדה
גריט
למידה
הסבר
במשפט אחד
פשטות
קובי
student of the game
פודיום
רוטינה
קריירה
תירוץ
סדר עדיפויות
תרבות
פודקאסט
יצירתיות
עשייה
פירגון
הלך רוח
כישרון
אלברט איינשטיין
מיינדסט
אהבה
חינוך
שיחה
מאמץ
כשרון
מופנמים
אופי
מועדון קריאה
תכנון
דחיית סיפוקים
חסכון
דרך
זמן
תהליך
שקדנות
סבלנות
הרצאה
אסטרטגיה
הוראה
לימוד
התחלה
אנדרס אינייסטה
פפ גווארדיולה
תודה
אימון
השראה
הצלחה
מצוינות

הוא לא נחמד

רוצים לאמן את המוח?

על עקביות

על התמחות מוקדמת וגיוון - המחקר

A season on the brink / John Feinstein

גנבת האושר

כשהכיסא עף למגרש

האם יש טכניקה אידאלית?

ניהול משחק בגילאים צעירים

שני נילים ותסמונת המתחזה

זה הבית שלי

זום אאוט

הסתברויות במקום ציפיות

מה אני עושה כשאני מתרגש

קל להיות עסוקים

Playing for keeps / David Halberstam

דרך הקאיזן / ד"ר רוברט מאורר

איך לקרוא יותר טוב? חלק 2

השפעת דברי המאמן על המשחק

איך לכתוב יותר טוב?

איך לקרוא יותר טוב?

סיכום עונה בקבוצת הנערות

טיפ טיפ, פוסט #2

נקודת מבט

אפקט דאנינג-קרוגר

תסמונת המתחזה

האם אני טוב/ה מספיק?

שימוש נבון בווידאו

לתת פתרון או לא?

Myths of sport coaching 2,5,10

הבנה/מהירות/הנאה - בחרו 2

טיפ טיפ, פוסט #1

Myths of sport coaching 1,4,9

על עצב וזיכרון

על עלים ועל הסתגלות

על השפעה ארוכת טווח

מולטי טאלנט

בתוך הראש שלנו

להתייחס לאדם כמו שהוא יכול להיות

על אימון והפקה מוזיקלית

על חשיבות המסע

ממבט ראשון / מלקולם גלדוול

10 מחשבות על להיות שוליה

עונג שבת - ג'ון סטוקטון

Assisted / John Stockton

שיווי משקל נאש

דרכים ליצור מזל - 6

Range VS Peak

הספר Peak - האם 10000 זה מספיק?

סיפורים על פופוביץ'

האתגר בכתיבה / טה-נהיסי קואטס

גריט - פרק 12 - תרבות של גריט

גריט - פרק 11 - איפה צומח גריט?

גריט - פרק 9 - תקווה

גריט - פרק 8 - תכלית

גריט - פרק 7 - אימון

גריט - פרק 6 - עניין

חשיבות הכתיבה וסיכום האימון

גריט - פרק 5 - איך מצמיחים גריט?

גריט - פרק 4 - כמה גריט יש לך?

גריט - פרק 2+3 - מאמץ וכישרון

גריט - פרק 1 - פשוט לבוא.

Grit / Angela Duckworth

do your job

פוסט סיכום יום הולדת

לצאת מהקווים - מאמנים מדברים על אימון - הפרק עם עודד קטש

טיפים ללמידה 48-50

טיפים ללמידה 45-47

טיפים ללמידה 43-44

טיפים ללמידה 42

טיפים ללמידה 40-41

Red and me / Bill Russell

טיפים ללמידה 37-39

תובנות ממשחק הכדורסל - קריסטל דיינג'רפילד

טיפים ללמידה 34-36

טיפים ללמידה 31-33

טיפים ללמידה 28-30

טיפים ללמידה 25-27

טיפים ללמידה 22-24

טיפים ללמידה 19-21

טיפים ללמידה 16-18

טיפים ללמידה 13-15

טיפים ללמידה 10-12

טיפים ללמידה 7-9

טיפים ללמידה 4-6

טיפים ללמידה 1-3

The little book of talent

מי מפתח אצלנו מיינדסט?

מיינדסט ומערכות יחסים

ג'ינו אוריימה - הפלייליסט המלא

מיינדסט - תבנית חשיבה של מנהיגים

לצאת מהקווים - מאמנים מדברים על אימון - הפרק עם ליאת גלר

מיינדסט - תבנית חשיבה של אלופים

מאסטרקלאס במשחק עם סמואל ל. ג'קסון

Geno / Geno Auriemma

מיינדסט - על יכולת והישגים

מיינדסט - בתוך תבניות החשיבה

Mindset / Carol S. Dweck

שבעה מאפיינים של הקפטנים הגדולים - 7

שבעה מאפיינים של הקפטנים הגדולים - 6

אולי יעניינו אותך גם הפוסטים האלו...

בחזרה לעמוד הבלוג