ציידים, לקטים, הורים 2

תרבויות שונות מלמדות אותנו איך מגדלים ילדים עצמאיים, תורמים ומאושרים. חלק 2.

צילום:

זה חלק 2.

חלק 1 כאן.

טירוף הבוקר לא כלל טירוף. 

ילדיה של תרסה זרמו איתה, הם הקשיבו וידעו מה לעשות. כשהם לא הגיבו, היא לא לחצה עליהם להזדרז. היא פשוט עברה למשימות אחרות, וחזרה אחרי כמה דקות על אותה הוראה, באותו טון. 

היא אף פעם לא יזמה קונפליקט.

אם המטרה היא לשתף פעולה ולעבוד כקבוצה, צריך לפעול בצורה שתאפשר את זה. אם יש ילדה שיודעת להעיר את אחותה בצורה נעימה, כדאי לאפשר לה לעשות את זה. אם יש ילד שלוקח לו זמן בבוקר, לא יעזור לצעוק עליו. לכל אחד התכונות שלו.

הורים מתרבות המאיה לא מרגישים צורך להפעיל ולשעשע את הילדים שלהם.

הם לא מספקים זרם בלתי נגמר של הפעלות, סרטונים ומשחקים. הם לא משחקים בנסיכות או מוציאים אותם למוזיאון מיוחד לילדים. הם לא יוזמים פעילויות בהן הילד במרכז.

הם נותנים להם חוויה אפילו יותר מעניינת: החיים האמיתיים.

הם מעניקים להם גישה מלאה לעולם המבוגרים, כולל עבודתם.

הם מתקנים, מבשלים, מסדרים, יוצאים לקנות, והילדים באים איתם, נמצאים לצידם, משחקים עם עצמם או עוזרים במקרה הצורך.

האירועים המציאותיים הם הבידור של הילדים.

וילדים קטנים אוהבים את הפעילויות האלה. בעיניהם אין הבדל בין עבודת המבוגרים לבין משחק. ואם עושים זאת במשך מספיק זמן, "מטלות" הן כבר לא מטלות. הן משחק. הן מה שהילדים עושים.

כשהילדה באה עם אמא שלה לקניות, היא חלק מהנבחרת.

כשהילדה עוזרת לאמא לטאטא, היא חלק מהנבחרת.

כשהנבחרת מנקה, אני מנקה.

כשהנבחרת יוצאת מהבית בבוקר, אני יוצאת.

מה שאני עושה עוזר לאחרים או פוגע בהם.

אני חלק בלתי נפרד.

ואז הילדים יכולים לבחור. האם אני עוזרת או לא?

אם לא, זה גם בסדר.

ככל שנפנה פחות תשומת לב לילדים, כך הם ידרשו פחות תשומת לב.

הורים וילדים יכולים להתקיים זה לצד זה, ואלא אם כן יש צורך בעזרה אמיתי באותו רגע, אין שום סיבה להנחות את הילדים ולכוון אותם כל הזמן. לא צריך לשלוט בהם. פשוט לאפשר להם להיות.

חלק מתשומת הלב הזאת היא מחמאות.

מחמאות הן דרך לשלוט בהתנהגות של הילדים. אנחנו מחמיאים להם בקול רם שוב ושוב על כל מעשה שאנחנו תופסים כחיובי. החיסרון במחמאות הוא שהן חיזוק חיצוני.

מוטיבציה חיצונית יכולה להחזיק מעמד לזמן מוגבל. יש גבול כמה מחמאות את יכולה לשמוע על זה שהכנת טורטיה.

מוטיבציה פנימית, לעומת זאת, יכולה להחזיק אותנו שנים. אני כותב באתר שלי לא בשביל המחמאות או הלייקים או מספר הצפיות. אני כותב כי כיף לי לכתוב. אני אמשיך לכתוב.

ההורים מכירים בעזרה של הילדים שלהם באמצעות הבעת פנים שבעת רצון, אבל הם לא חוגגים כל עזרה קטנה.

ברור שהילדה תעזור. היא חלק מהנבחרת.

אפשר לציין כשאחרים עושים זאת. "אבא ממש עזר לי הבוקר. הוא שם לב שאני צריכה עזרה עם הכביסה ומיד עזר." הילדים לומדים מה חשוב לנו גם אם לא מחמיאים להם ישירות.

אפשר לציין גם כשהילדה לא עוזרת, ולהסביר לה למה חשוב שתעזור. היא חלק מהמשפחה ואם אנחנו מתאמצים גם היא יכולה להתאמץ.

חלק 3 כאן.

מכירים מישהו שזה עשוי לעניין אותו? שתפו!
ספר הכדורסל האחרון
פיל ג'קסון
פסיכולוגיה של הספורט
כל יום החלטה
צוות
פסח
כתיבה
הטיות
כל יום סרטון
פוקוס
כישלון
קבלת החלטות
פוטנציאל
שינה
אמונה
מטרה
סימני דרך
גיוון
עצמאות
קורונה
לחשוב כמו אלופים
ביצועים
כלים מנטליים
תחרותיות
משמעת
תקשורת
אחריות
מנהיגות
פציעה
יכולת גופנית
מנטור
פילוסופיה
שחקן ותיק
קושי
וודן
ביטחון
מיינדפולנס
זכוכית מגדלת
כיף
הקרבה
עונג שבת
הכנה
הרגל
מוטיבציה
שחיקה
תמיד קדימה
חוויה
הורים
סטנדרט
התמדה
גריט
למידה
הסבר
במשפט אחד
פשטות
קובי
student of the game
פודיום
רוטינה
קריירה
תירוץ
סדר עדיפויות
תרבות
פודקאסט
יצירתיות
עשייה
פירגון
הלך רוח
כישרון
אלברט איינשטיין
מיינדסט
אהבה
חינוך
שיחה
מאמץ
כשרון
מופנמים
אופי
מועדון קריאה
תכנון
דחיית סיפוקים
חסכון
דרך
זמן
תהליך
שקדנות
סבלנות
הרצאה
אסטרטגיה
הוראה
לימוד
התחלה
אנדרס אינייסטה
פפ גווארדיולה
תודה
אימון
השראה
הצלחה
מצוינות

Let them play / Jerry Lynch

ויל 8

ויל 7

ויל 6

ויל 5

ויל 4

ויל 3

ויל 2

ויל / וויל סמית'

Second set of eyes / Cody Royle

אינטואיציה באימון

הדופק כמראה של הנפש

מערכות יחסים באימון

בשביל מה צריך מאמן?

עוד פרספקטיבה

Clear thinking

Second set of eyes

לטובים ביותר יש מאמנ/ת

המיתוס הכי גדול באימון מקצועני

היא לא רוצה לנצח כמוני

שיחה עם סרחיו לארה-ברסיאל

חוקים להעסקת מאמן NFL

שיאנית הניצחונות בכדורסל המכללות

תכניות לשנה החדשה

חרדת ביצוע בספורט

מנטליות של חגורה לבנה

פציעות ראש, צוואר ופנים בכדורסל

רגשות וקוגניציה בספורט התחרותי

פציעות כדורסל: אפידמיולוגיה וגורמי סיכון

ניהול מיידי של טראומה אקוטית על המגרש בכדורסל

ידע של נהג

איך לא ליפול להטיית ההישרדות

צ'ארלי מאנגר

לרצות מה שבאמת משנה

החלטות בפעולה 2

כמה "הרהורי כפירה" על מומחים ומומחיות

החלטות בפעולה 1

מנהלים חולשה

מועצת מנהלים אישית

בונים כוח

nice VS kind

האויבים של חשיבה צלולה

Clear thinking / Shane Parrish

ביומכניקה של תנועות ופציעות פלג גוף עליון בכדורסל

שיפוט וקבלת החלטות בספורט

The infinite game

Legacy

ממוקדים

דום לב והחייאה בכדורסל

11 אליפויות חלק 6

11 אליפויות חלק 5

11 אליפויות חלק 4

11 אליפויות חלק 3

11 אליפויות חלק 2

11 אליפויות / פיל ג'קסון

master the basics

The last season / Phil Jackson

More than a game / Phil Jackson

מתכוננים לגרוע מכל

קשב וביצוע בספורט

How children succeed / Paul Tough

Make it stick

Make it stick - שיפור יכולות

Make it stick - על סגנונות למידה

קריירת הספורט

Make it stick - להימנע מהאשליה שיודעים

Make it stick - להשתמש בקושי

Make it stick - לגוון

Make it stick - להיזכר

Make it stick / Brown, Roediger, McDaniel

Greenlights / Matthew McConaughey

Edge 3

Edge 2

Edge / Ben Lyttleton

מנהיגות בספורט 2

The creative act: A way of being 4

דברים שאסור לפספס בבדיקות על המגרש

The creative act: A way of being 3

The creative act: A way of being 2

מנהיגות בספורט 1

The creative act: A way of being / Rick Rubin

Nudge מתי להשתמש?

Nudge דרכים לעזור

Nudge / Thaler, Sunstein

שבילי המיינדפולנס 4

גישת הקופסה השחורה / מת'יו סייד

שבילי המיינדפולנס 3

שבילי המיינדפולנס 2

שבילי המיינדפולנס / מתי ליבליך

Top dog / Bronson & Merryman

You're not listening / Kate Murphy

נשימה / ג'יימס נסטור

The art of living / Thich Nhat Hanh

מיינדפולנס למתחילים / פדי ברוסנן

ציידים, לקטים, הורים 4

ציידים, לקטים, הורים 3

ציידים, לקטים, הורים / מייקלין דוקלף

להתמחות בתפקיד שלי / לדעת עוד תפקידים

ממוקדים / ניר אייל

Focus / Daniel Goleman

אולי יעניינו אותך גם הפוסטים האלו...

בחזרה לעמוד הבלוג