מה חשוב למנהלים המקצועיים במאמנים במועדון?

הנושא השישי הפגיש את המנהלים המקצועיים עם השאלות הבאות: אילו מאמנים אתה מחפש למועדון שלך? מה חשוב לך במאמנים?

צילום:

אורן אהרוני (מכבי תל אביב):

המאמנים שאנחנו מחפשים במכבי תל אביב הם קודם עושים את זה מתשוקה לכדורסל, מחויבים לפיתוח השחקן ולהתקדמות שלהם, מאמנים שרוצים ללמוד. 

איתי ירושלמי (גליל עליון):

במציאות הגלילית והרדיוס שבו אנו נמצאים לא קל למצוא מאמנים.

מה שאנחנו מחפשים במאמנים זה רעב ורצון ללמידה. מאמן שרוצה ללמוד יהיה מחויב ויתייחס לזה כאל יותר מסתם ״עבודה״.

הדבר הכי חשוב לנו אצל המאמנים זה שיהיו בני אדם.

ברק דמציאן (כפר סבא):

אני חושב שהיום הכי חשוב זה נושא "התשוקה": תשוקה ללמידה, תשוקה על המגרש לצד התנהלות מכובדת ומכבדת מול שחקנים, הורים והנהלה. 

דניאל ששר (ירושלים):

המאמנים הם ליבת המערכת, והחלק המשמעותי ביותר שלה.

אני מחפש קודם כל אנשים שהערכים שלהם דומים לערכים של המערכת.

שנית חשוב לי שהם יהיו עם ביטחון, אבל גם פתוחים ללמוד, ומבינים שבעסק הזה אף אחד לא יודע הכל.

כשאני בוחר מאמן למערכת, אני תמיד שואל את עצמי האם הייתי שולח את הילד שלי להתאמן איתו. אם התשובה היא כן - אז אשמח שהוא יצטרף אלינו.

חשוב לי גם מאוד שזה יהיה אדם שיודע להיות חלק ממערכת. המאמנים מתמודדים מדי שנה על אותם התפקידים אחד מול השני. כולם רוצים לאמן נוער על, כולם רוצים לאמן נערים לאומית, אבל יש רק אחד שיכול לקבל את הקבוצה כל שנה. זה מצב שעלול לעורר הרבה תסכול, ולכן מאוד חשוב לי שבמערכת יהיו אנשים שיודעים להתמודד עם התסכול הזה, וגם לפרגן לחברים שלהם שקיבלו את התפקיד שהם רצו.

לשמחתי הרבה זו בדיוק המערכת שלנו היום, ואני מאוד שמח - שלא לומר מתרגש - לראות את היחסים החבריים והחמים שבין המאמנים שלנו.

יהוא אורלנד (עמק חפר):

מאמנים כריזמטים אשר מתמחים ביכולתו האישית של השחקן.

מתן בירנבאום (עמק יזרעאל):

לפני הכל אנחנו מחפשים אנשי חינוך ואח"כ כדורסל.

חשוב לנו מאוד שהמאמן יהיה רעב ללמידה ושיפור ואחד שבא לטווח בינוני עד ארוך ולא לשנה או שנתיים.

הרוב המכריע של מאמני המועדון גדלו ושיחקו במחלק הנוער של עמק יזרעאל ולכן ההכרות שלנו איתם עוזרת מאוד ומקצרת את תהליך הלמידה של המאמנים.

נתי כהן (אשדוד):

חשוב לי מאמני כדורסל שהם קודם כל בני אדם, עם אישיות טובה, בעלי ערכים. מאמנים שפתוחים ורוצים ללמוד ולהשתפר.
למאמן חשוב שתהיה כריזמה, יכולת ללמד ולהעביר מידע, יכולת לנהל אנשים ולהתנהל עם אנשים מעבר לשחקנים שלו וברמות גבוהות / בוגרות יותר גם ניהול משחק חשוב למאמן.

עידן אוסטרייך (גלבוע מעיינות):

מה שהכי חשוב לי במאמנים שלנו זה תשוקה ואהבה למשחק, ואהבה אמיתית לילדים. את השאר אפשר ללמוד.

בנוסף חשוב לי שהמאמנים יהיו באוריינטציה של פיתוח היכולות האישיות של השחקן.

עידן לנקרי (הרצליה):

שלוש התכונות החשובות לי ביותר הן:

1. צניעות ופתיחות ללמידה.

2. מחויבות.

3. יכולת לקיחת אחריות.

עידן פלדה (הפועל תל אביב):

כמעט לא החלפנו מאמנים בתקופה שלי. המחלקה בריאה ואנחנו סומכים עליהם מאוד. חשוב לי שהמאמן יהיה מאוד יסודי. שהניצחון לא יהיה מהות העניין, אלא החינוך, ומחויבות כלפי הקבוצה והמועדון. אני רוצה שמאמן יבקש יותר אימונים, יהיה בקשר עם השחקנים מעבר לשעות האימון. ייתן אקסטרה.

רוני קאן (קרית טבעון):

צנועים.
שרואים בכדורסל דרך חיים.
שמבינים שכדורסל הוא כלי לחינוך והעברת מסרים.
שיכולים להשתלב במערכת מבחינת עזרה הדדית ושיתוף פעולה.
שיהיו יצירתיים וידעו לשלב את ה"אני מאמין" שלהם עם ה - dna של המועדון.
שיהיו מגוונים מבחינת דרכי העבודה - יסודות משחק, ניתוח וידאו, גיבוש, אספקט מנטלי, ניהול משחק (בעיקר מגיל ט' ומעלה).

רפי בוגטין (רחובות):

מאמנים צעירים שאפשר לעצב עם שיטה ודרך.

מחויבות, אינטליגנציה רגשית, רצון עז ללמוד ולהשתפר ובורח מבינוניות!

תומר בן חמו (ברנר):

שאלה מאוד מורכבת. מצד אחד אני מחפש מאמנים צעירים שרוצים להתקדם ורוצים ללמוד, מצד שני לקבוצות הנוער והנערים אני מחפש מאמנים עם ניסיון.

אבל הדבר שמוביל אותי בשני המקרים זה מאמנים שיהיו מחויבים ב 100 אחוז למועדון. מאמנים שיבינו שהפועל ברנר זה בית ומשפחה קודם כל. ובית ומשפחה לא עוזבים כל כך מהר.

מאמנים שמאמנים אצלי נמצאים בדרך כלל לאורך זמן ואני מאוד מאמין שזה הבסיס להצלחה שלנו.

כמובן, באישיות של המאמן אני מחפש בנאדם שיהיה קשוב לשחקנים ושישמש כמנהיג ודמות שהיא מודל לחיקוי.

לחזרה לעמוד הראשי של הפרויקט לחצו כאן

מכירים מישהו שזה עשוי לעניין אותו? שתפו!
קבלת החלטות
פוטנציאל
שינה
אמונה
מטרה
סימני דרך
גיוון
עצמאות
קורונה
לחשוב כמו אלופים
ביצועים
כלים מנטליים
תחרותיות
משמעת
תקשורת
אחריות
מנהיגות
פציעה
יכולת גופנית
מנטור
פילוסופיה
שחקן ותיק
קושי
וודן
ביטחון
מיינדפולנס
זכוכית מגדלת
כיף
הקרבה
עונג שבת
הכנה
הרגל
מוטיבציה
שחיקה
תמיד קדימה
חוויה
הורים
סטנדרט
התמדה
גריט
למידה
הסבר
במשפט אחד
פשטות
קובי
student of the game
פודיום
רוטינה
קריירה
תירוץ
סדר עדיפויות
תרבות
פודקאסט
יצירתיות
עשייה
פירגון
הלך רוח
כישרון
אלברט איינשטיין
מיינדסט
אהבה
חינוך
שיחה
מאמץ
כשרון
מופנמים
אופי
מועדון קריאה
תכנון
דחיית סיפוקים
חסכון
דרך
זמן
תהליך
שקדנות
סבלנות
הרצאה
אסטרטגיה
הוראה
לימוד
התחלה
אנדרס אינייסטה
פפ גווארדיולה
תודה
אימון
השראה
הצלחה
מצוינות

אימון אקראי על ידי גיוון ספורטיבי

לצאת מהקווים - מאמנים מדברים על אימון - הפרק עם עמית רחמילביץ

על מנוחה ולמה היא חשובה

חשיבות הציפייה

חשיבות זמן התגובה

ג'ורדן, מאלון וקבלת החלטות בספורט

התאוריה של קבלת החלטות בספורט 2

על שינה וזיכרון

סוגים שונים של קבלת החלטות בספורט 1

שינה ורשתות חברתיות

התיאוריה של קבלת החלטות בספורט 1

לצאת מהקווים - מאמנים מדברים על אימון - פרק 19

סיכום 2020 באתר

חוב שינה והשלמת שעות שינה

שינה ומכשירים אלקטרוניים

5 מיתוסים על שינה

לצאת מהקווים - מאמנים מדברים על אימון - פרק 18

הקושי הכי גדול, הגאווה הכי גדולה

על מעברי שחקנים בין מועדונים

על סגלי מצוינות - כן או לא, למה ואיך?

על קידום המאמנים וטיפ למאמן המתחיל

על הקשר בין המועדון לבין הורים

אימון קבוצות במועדון - כן או לא ולמה?

סדר יום ממוצע של מנהל מקצועי

סגנון משחק ודגשים מקצועיים

ערכים מובילים במועדון

על מועדוני הכדורסל המובילים בישראל

לצאת מהקווים - מאמנים מדברים על אימון - פרק 17

אנלוגיות באימון

על הקשר בין מאמנים לשחקנים

חשיבותה של השינה

לצאת מהקווים - מאמנים מדברים על אימון - פרק 16

Quotable Michael Jordan / Pat Williams

על ביצוע במאני-טיים ומה שבא לפניו - 2

על ביצוע במאני-טיים ומה שבא לפניו - 1

דני אבדיה, גנטיקה ומאמץ

לקלוע מישיבה על הספסל

יישום בפועל של עקרונות עיצוב האימון - כדורסל

לצאת מהקווים - מאמנים מדברים על אימון - פרק 15

הפרעת הקשר: אימון אקראי לעומת אימון חזרות

יישום בפועל של עקרונות עיצוב האימון

לעשות משהו דוחה

תמצא/י תשובה בעצמך

משוב חופשי ותרומתו לאימון

The inner game of tennis / W. Timothy Gallway

הנסיכה הכי גרועה

לצאת מהקווים - מאמנים מדברים על אימון - פרק 14

שימוש בדמיון באימון בזמן קורונה

זה לא ארגז

היום מתחשק לי לאכול ילד!

עקרונות עיצוב אימון בגישת ההגבלות

5 מילים שכדאי להתחיל להגיד

למידה מווידאו בימי קורונה - 2

תיאוריית הדינמיקה האקולוגית ללמידה מוטורית

על אמונה

לצאת מהקווים - מאמנים מדברים על אימון - פרק 13

למידה מווידאו בימי קורונה - 1

על התמדה

מודל האילוצים של Newell

Bird at the buzzer / Jeff Goldberg

על שעמום ולמידה

אימון עם חסימת ראייה

מטרת האימון

מיטל

לצאת מהקווים - מאמנים מדברים על אימון - פרק 12

למידה דיפרנציאלית - לספורטאים בימי הקורונה

טעימה מהעוגיות

להגביל כדי לאפשר

שימוש בציוד כדי להפוך אימון לדומה למשחק

דרכים להתמודדות עם לחץ

בית ספר לערכים ולספורט - חלק ב'

הקושי באימונים בתנאי בידוד

10 דברים שעושים הקופצים למים הטובים בעולם - חלק ב'

עיצוב סביבת למידה ייצוגית

10 דברים שעושים הקופצים למים הטובים בעולם - חלק א'

לצאת מהקווים - מאמנים מדברים על אימון - פרק 11

ציפייה - ניבוי ביצועים 2

קור רוח - poise

אימון על משטחים לא יציבים – לגיטימי או גימיק?

חזרות ללא חזרה

מכתב לעצמי - ג'יי הנסי

ציפייה - ניבוי ביצועים

תפיסה ופעולה

לחשוב כמו אלופים - לימודים

לצאת מהקווים - מאמנים מדברים על אימון - פרק 10

עין שקטה 2

הסוד של הכדורסל

תאוריית שילוב הכיף: שימור השתתפות ילדים ונוער בספורט

מכתב להורים אחרים בפארק

בית ספר לערכים ולספורט

עין שקטה - Quiet Eye

על כתמים, פרופורציות והקשר

שיפור ביצועים באמצעות מוטיבציה פנימית ותשומת לב ללמידה

לצאת מהקווים - מאמנים מדברים על אימון - פרק 9

ישיבה על הספסל

להגיע לקצה

סקירת מחקר על למידה לעומת ביצועים

דיבור עצמי

לצאת מהקווים - מאמנים מדברים על אימון - פרק 8

BOOST! / מיכאל בר-אלי

אולי יעניינו אותך גם הפוסטים האלו...

בחזרה לעמוד הבלוג