החוקים - practice perfect

ספר מרתק, שבעיקרון מיועד למורים, אבל בהחלט רלוונטי למאמנים, ולמעשה, לכל מי שרוצה להשתפר. לא סתם כותרת המשנה שלו היא "42 חוקים בשביל להשתפר בלהשתפר".

צילום:

לפני כמה שבועות קראתי ספר מרתק, שבעיקרון מיועד למורים, אבל בהחלט רלוונטי למאמנים, ולמעשה, לכל מי שרוצה להשתפר.

לא סתם כותרת המשנה שלו היא "42 חוקים בשביל להשתפר בלהשתפר".

אבל הגעתם לכאן כדי לקרוא חוקים, אז הנה:

Practice Perfect – החוקים:

 

הפרק - לחשוב מחדש על אימון

חוק 1 – לקודד הצלחה (לא לאפשר דברים שלא אמורים לקרות)

חוק 2 – להתאמן על ה-20% (החשובים, אחרי שהגדרנו מה הם)

חוק 3 – תן למוח לבוא אחרי שהגוף יעשה (לתרגל עד אוטומציה כדי שהמוח לא יצטרך לחשוב על זה)

חוק 4 – לפתח יצירתיות בעזרת חזרות (אחרי שאתה יודע מה הגבולות, אתה יכול לשחק בתוכם ולחצות אותם)

חוק 5 – להחליף את התכלית עם מטרה (צריך משהו מוגדר שאפשר למדוד)

חוק 6 – להתאמן גם על נקודות אור (לא רק על חולשות, גם על חוזקות)

חוק 7 – להבדיל בין תרגיל אימון לבין משחק אימון (בתרגיל מבודדים מיומנות או אלמנט בצורה שונה מהמשחק, במשחק אימון נותנים להם להביא לידי ביטוי מה שיודעים)

חוק 8 – לא לבקר, לתקן (לא רק להגיד מה היה טוב או לא, להגיד מה היה צריך לקרות ולתת הזדמנות לעשות שוב)

הפרק - איך להתאמן

חוק 9 – לנתח את המשחק (לדעת מה חשוב בו ומה קורה בו הרבה כדי לדעת מה לאמן וכמה)

חוק 10 – לבודד את המיומנות (עד שהמתאמן הבין ושולט בה)

חוק 11 – לתת לזה שם (כדי לזכור, כדי לחסוך זמן, כדי לייצר שפה משותפת)

חוק 12 – לשלב את המיומנויות זו עם זו (כדי שיהיה יותר דומה למשחק,להתאים מיומנויות לזמן או המצב המתאימים)

חוק 13 – לתכנן (עם מטרות מדויקות בראש, לתכנן כל דקה באימון, לעשות חזרות ולשנות את התכנית בהתאם, לצלם את האימון ולבדוק איך היה)

חוק 14 – להפוך כל דקה לחשובה (להשתמש במשרוקית, לגלות מה מבזבז זמן, ולטפל בזה עד שזה הופך לרוטינה)

הפרק - להשתמש במודלים / דוגמאות לחיקוי

חוק 15 – לתאר וגם להראות (כי רק אחד מהם לפעמים לא מספיק, כי צריך לשכפל וגם להבין)

חוק 16 – להכריז מראש (כי לא בטוח שהם יבינו על מה הם צריכים להסתכל כשמדגימים)

חוק 17 – להשתמש במודלים אמינים (כמו למשל באותו הקשר של המשחק, או דוגמה חיה במקום וידאו)

חוק 18 – לנסות סופרמודל (לא, לא קים קרדשיאן. בזמן שאת מסבירה על מיומנות מסוימת, את יכולה להדגים גם איך מסבירים עם ביטחון, משתמשים בקול, עומדים בצורה סמכותית, ועוד...)

חוק 19 – ללכת בדרך הזאת (לפעמים, כשמתחילים לחקות מישהו, כדאי לחקות אותו אחד לאחד)

חוק 20 – להדגים חלקים קטנים (לפרק את המיומנות לחלקים שניתן לבצע ולבנות את ההמשך משם)

חוק 21 – להראות איך הגעת לכאן (לא לכולם ברור למה אתה מדבר בצורה שאתה מדבר, או איך אתה מעז לשתוק בפסק זמן חשוב, חשוב להסביר מה נעשה עד לרגע הנוכחי)

חוק 22 – להתכונן לקלוז-אפ (שימוש בווידאו כדי למצוא מודלים שאפשר להשתמש בהם שוב ושוב)

 

הפרק - משוב / פידבק

חוק 23 – להתאמן על להשתמש בפידבק (לא רק לקבל אותו)

חוק 24 – קודם ליישם, אחר כך להרהר (להסיר את המחסום הזה שמפריע לנסות, ולהשיג יותר מידע עבור ההרהור שיבוא אחר כך)

חוק 25 – לקצר את הזמן עד קבלת המשוב (עדיף משוב מיידי מאשר זמן ארוך)

חוק 26 – להשתמש בכוח של משוב חיובי (כי אנחנו רוצים שיחזרו על פעולות שמוגדרות מועילות. לזהות עבורם מה היה חיובי, לעזור להם לעשות את זה שוב, למצוא עבורם סביבה חדשה בה אפשר לנצל את המיומנות)

חוק 27 – להגביל את עצמך (אי אפשר לזכור 9 דגשים באותו זמן, ואם מספר אנשים נותנים משוב לאותו אדם, להסכים על 2-3 דברים שכולם יתמקדו בהם)

חוק 28 – להפוך את זה לעניין יומיומי (ככל שזה קורה בצורה עקבית יותר, זה הופך יותר נורמלי, להתחיל לתת משוב מיד בתחילת האימונים, לא לחכות עד שמשהו שלילי יקרה, להשתמש במבנה משפט אחיד כדי לתת משוב)

חוק 29 – לתאר את הפתרון (לא את הבעיה; אל תגיד דברים חסרי טקט בפגישה < תגיד משהו אחר בפעם הבאה < תגיד שזה כבוד עבורך לפגוש אותם, לעבור ממשפטים מלאים למילות קוד)

חוק 30 – לוודא (שמה שרצית לומר זה מה שנאמר ומה שנקלט; לסכם את המשוב, להגיד מה היו הרעיונות הכי חשובים / רלוונטיים שעלו, להגיד מה הדבר הבא שאמור לקרות)

הפרק - תרבות אימון

חוק 31 – להפוך שגיאות לנורמליות (כדי להתקדם צריך לעשות דברים חדשים וזה כולל טעויות, לא צריך להתעלם מטעויות או למזער אותן, לעזור למי שלומד לזהות טעויות באופן עצמאי, ללמד תגובות לשגיאה מבעוד מועד)

חוק 32 – לשבור מחסומים לאימון (מה מפריע למישהו להתחיל להתאמן? מה מונע ממנו לגשת לעניין? "אני לא מאמין ב...", "זה לא ממש דומה למציאות...",  לתת למה שמפריע שם, להתחיל להתאמן ואחר כך לתת ביקורת)

חוק 33 – להפוך אימון לכיף (למרות שלא תמיד זה יהיה כיף. למצוא משחקים ותחרויות שיסיחו את הדעת מהחלק המשעמם, לעשות יחד עם אחרים, לעודד זה את זה, ליצור הפתעות ומתח [מי ידגים את המוב החדש?])

חוק 34 – כולם עושים את זה (גם המאמן, גם המנהל הגדול).

חוק 35 – לנצל אחריות של התלמידים / ספורטאים זה לזה (לזהות עבור עצמם נושאים לשיפור, לעבוד יחד, למשוך זה את זה מעלה, לגרום לזה שהאחריות לקבוצה תגרום ליחידים להתקדם)

חוק 36 – לשכור אנשים שרוצים להתאמן (לא רק כאלה שמעולים עכשיו, כאלה שרוצים ויודעים להתאמן כדי להיות יותר טובים כל הזמן, לדעת מה אפשר לשפר ולבחון מישהו בתחום הזה כולל איך הוא מגיב למשוב)

חוק 37 – לתת מחמאות (שיהיו ספציפיות, שיהיו קשורות למעשה ולא לתכונה, שיהיו אמיתיות, שיהיו פומביות, ויש להבדיל בין מחמאות [כל הכבוד ששטפת את כל הבית למרות שלא היית צריך] לבין הכרה [תודה שעשית את התפקיד שלך ושטפת כלים])

אחרי האימון

חוק 38 – לחפש את הדברים הנכונים (האם במשחק/בתחרות השחקנים הצליחו להביא לידי ביטוי את מה שלמדו ותרגלו באימונים? ליצור כלי שבעזרתו מנהלים ומנהיגים יוכלו לבדוק האם בוצע מה שהתאמנו עליו)

חוק 39 – בזמן המשחק צריך לאמן (לא ללמד, זה מבלבל. בהופעה מבצעים מה שנלמד ומה שהתאמנו עליו, ועליהם יש לתת משוב)

חוק 40 – להמשיך לדבר (כדי ליצור שפה שהספורטאים/תלמידים מבינים ואפשר יהיה להשתמש בה בזמן תחרויות או משחקים)

חוק 41 – ללכת על החבל הדק בין תמיכה לדרישה (במשחק התפקיד הוא להעריך מה עובד ומה לא, לתגמל עבודה קשה, לדרוש במקום להמליץ על שיפור)

חוק 42 – למדוד הצלחה (האם משהו שנעשה באימון מאפשר לשחקן/תלמיד לבצע אותו בתחרות/מבחן? האם הם מתאמנים על הדברים שצריכים להתאמן עליהם כדי לשפר את הביצוע שלהם? להשתמש בתחרויות כדי לדעת מה הייתה האפקטיביות של האימון ועל מה יש עוד צורך להתאמן, להשתמש בכלים שונים: דיווח עצמי של המבצע/ת, השקפה מהצד של המאמנ/ת, כלים אובייקטיביים)

מכירים מישהו שזה עשוי לעניין אותו? שתפו!
משמעת
תקשורת
אחריות
מנהיגות
פציעה
יכולת גופנית
מנטור
פילוסופיה
שחקן ותיק
קושי
וודן
ביטחון
מיינדפולנס
זכוכית מגדלת
כיף
הקרבה
עונג שבת
הכנה
הרגל
מוטיבציה
שחיקה
תמיד קדימה
חוויה
הורים
סטנדרט
התמדה
גריט
למידה
הסבר
במשפט אחד
פשטות
קובי
student of the game
פודיום
רוטינה
קריירה
תירוץ
סדר עדיפויות
תרבות
פודקאסט
יצירתיות
עשייה
פירגון
הלך רוח
כישרון
אלברט איינשטיין
מיינדסט
אהבה
חינוך
שיחה
מאמץ
כשרון
מופנמים
אופי
מועדון קריאה
תכנון
דחיית סיפוקים
חסכון
דרך
זמן
תהליך
שקדנות
סבלנות
הרצאה
אסטרטגיה
הוראה
לימוד
התחלה
אנדרס אינייסטה
פפ גווארדיולה
תודה
אימון
השראה
הצלחה
מצוינות

Reach for the Summit / Pat Summitt

תכנון - זה לא תמיד מצליח

Leading with the heart / Mike Krzyzewsky

לצאת מהקווים - מאמנים מדברים על אימון - פרק 5

Leading / Alex Ferguson

על יכולת גופנית - המאמנים מסכמים מה למדו וממי

כמה להתאמן וכמה לנוח?

על חזרות וגיוון

לצאת מהקווים - מאמנים מדברים על אימון - פרק 4

על חשיבות שחרור אחרי אימון

על חשיבות החימום לפני אימון

על יכולת ניתור

על חשיבות תרגילים להפחתת סיכון לפציעה

על חשיבות הגמישות

דבר אחד פשוט שספורטאים יכולים לעשות כבר מהיום כדי להשתפר

על חשיבות אימון הכוח

איך נראה שבוע אידאלי של ספורטאי/ת מקצועני/ת?

איך נראה יום אידאלי של ספורטאי/ת מקצועני/ת?

דברים שכדאי לדעת על יכולת גופנית

Do Nothing / Celeste Headlee

לצאת מהקווים - מאמנים מדברים על אימון - פרק 3

תובנות ממשחק הכדורסל - אלישה קלארק

מחשבות אחרונות על הסדרה The last dance

תובנות ממשחק הכדורסל - שיחה עם אגדות כדורסל יווניות

השחקן הוותיק שלי - וינס קרטר

The last dance 7+8 - מחשבה ראשונה

איך לקרוא יותר ספרים

לצאת מהקווים - מאמנים מדברים על אימון - פרק 2

kaizen / Sarah Harvey

תובנות ממשחק הכדורסל - ארגון שחקניות הכדורסל

השחקן הוותיק שלי - ריי אלן

דברים מתפוררים

לצאת מהקווים - מאמנים מדברים על אימון - פרק 1

השחקן הוותיק שלי - אייזיאה תומאס

10 מחשבות על תכנות

עונג שבת - סקוטי פיפן

על מפגש עם אנשים בימי קורונה - 2

השחקנית הותיקה שלי - ליעד סואץ קרני

השחקן הוותיק שלי - דניס סקוט

השחקן הוותיק שלי - פרוויס שורט

על מפגש עם אנשים בימי קורונה - 1

פיט קרול מארח את סטיב קר - פרק 1

10 דברים שלמדתי בקריירה שלי - גל מקל

השחקן הוותיק שלי - כריס מאלין

על חירות וחופש

Mastery / Robert Greene

The last pass / Gary M. Pomerantz

חוויות ותובנות מתואר שני באוסטרליה

Legacy / James Kerr

רע כמו שמתחשק לי / דניס רודמן

דוד וגוליית / מלקולם גלדוול

לחשוב כמו אלופים - ביטחון

עכשיו צריך לשנות הרגלים - וככה אפשר

על תרבות קבוצתית - ביקור בנימבורק ובאקדמיה בפראג

לחשוב כמו אלופים - תנאים קשים

לחשוב כמו אלופים - הקדמה

Coach Wooden and me / Kareem Abdul-Jabbar

יכול להיות שאנחנו בטוחים מדי בעצמנו

דרכים להרוויח ביטחון

לא חסר לך ביטחון - חסרה לך יכולת

יאניס על ביטחון ועבודה קשה

על למה מיינדפולנס זה לא טרנד חולף

התחלתי פאזל של 1000 חלקים

מדיטציה חמש דקות ביום - קובי בראיינט ממליץ

על מוסר עבודה ועל יעילות

אלו הם מים / דיוויד פוסטר וואלאס

Showboat - the Life of Kobe Bryant

עכשיו

אני רוצה להיות שם

עונג שבת - סברינה יונסקו

היום

מה זה מיינדפולנס (קשיבות)?

איך לשבת / How to sit

להיות ברגע הזה

שיטת מדידה שונה

לא קל לעקוב אחרי הכול

לברוח מגשם ומברד

כל יום רוטינה - סיכום האתגר

זכוכית מגדלת - הדר חדד

הופכים ערך לרוטינה

כל יום רוטינה - שבוע שמיני

The grandmaster / Brin-Jonathan Eduards

כל חודש פוסט באתר ארגון המאמנים

אד שירן ממשיך הלאה

רוטינה שנתית - מה עושים במועדון?

כל יום רוטינה - שבוע שביעי

עונג שבת - ביל ראסל

עונג שבת - קובי בראיינט

עונג שבת - דראז'ן פטרוביץ'

עונג שבת - המשחקים הגדולים

עונג שבת - אנדרה איגודלה

Fierce / Aly Raisman

כל יום רוטינה - שבוע שישי

עצלנות היא לא הסיבה שאנחנו לא משנים הרגלים

כל יום רוטינה - שבוע חמישי

From the outside / Ray Allen

ג'יי ג'יי רדיק על רוטינה

כל יום רוטינה - שבוע רביעי

שני סוגים של הרגל (2)

שני סוגים של הרגל

אולי יעניינו אותך גם הפוסטים האלו...

בחזרה לעמוד הבלוג