The infinite game / Simon Sinek

מהו המשחק האינסופי, מי האנשים שמשחקים בו ואיך זה עוזר להם ולכל מי שסביבם? ספר מרתק של סיימון סינק.

צילום:
מעיין רימר

מנהיג בעל חשיבה סופית (finite) פועל כדי לנצח. זה, בהכרח, אומר שיהיה גם מפסיד. הוא מאמין שהוא חייב לנהוג כך כי למה שהוא יפסיד ומישהו אחר ינצח? עדיף כבר לנצח.

אבל אין הכרח שזה יקרה כך.

מנהיג בעל חשיבה אינסופית (infinite) פועל כדי להמשיך לפעול. משחק כדי להמשיך לשחק. בעסקים או בפוליטיקה מדובר במנהיג שמוודא שהארגון או המדינה יוכלו להתקיים ולשגשג גם אחרי שהמנהיג עצמו לא יהיה שם יותר.

בחברה בה כולם שמים פוקוס על הסופי – השורה התחתונה – סיכויים גדולים שרוב המשאבים יוקדשו למה שדחוף במקום למה שחשוב. מה זה אומר? זה אומר שהאנשים יגיבו בלבד ולא ייזמו, וכנראה גם יתעסקו רק במה שקיים אצלם ואצל אחרים, במקום לחשוב על אופציות אחרות, אולי טובות יותר.

איך נדע אם אנחנו פועלים עבור מטרה ראויה (Just Cause)?

עבור משהו – חיובי ואופטימי.

כוללני – פתוח לכל מי שירצו לתרום.

שירותי – בשביל לעזור ולשרת אחרים על מנת שהם ירוויחו.

קשוח – מסוגל לשרוד שינויים תרבותיים, טכנולוגיים ופוליטיים.

אידאליסטי – גדול, נועז ובסופו של דבר בלתי ניתן להשגה.


יש משמעות למילים.

מרטין לותר קינג קרא לנאום המפורסם שלו "יש לי חלום", לא "יש לי תכנית".

זה לא משום שלא הייתה לו תכנית. הייתה לו, והוא כמובן נכח בפגישות כדי לקדם את התכנית הזו. אבל זה לא היה מרגש אנשים.

מרטין לותר קינג, כמו מנהיגים רבים אחרים שהצליחו במשחק האינסופי, התעסק בעתיד ובתיאוריה. אחרים בארגון התעסקו, תחת השגחתו והשראתו, בהווה ובמעשה.


תכונות כמו כנות, יושרה, אומץ, קשיחות, התמדה, יכולת שיפוט והחלטיות הן תכונות שחיל הים של ארה"ב, ה-Marines, הבין שמשיגות הצלחה לאורך זמן בתדירות יותר גבוהה.

כן, יותר מ"מצליחנות".

היכולת להצליח במשימה לא הופכת מנהיג למנהיג טוב. לפעמים מצליחים בטעות ולפעמים מפסידים למרות שהכול נעשה היטב, פשוט משום שהיריב עשה גם הוא היטב.


מהו יריב ראוי? מה ההבדל בינו ובין המתחרה שלי?

אנחנו רגילים מהספורט שיש צד מנצח וצד מפסיד. אנחנו רגילים לחשוב על "אנחנו" מול "הם".

אם אנחנו רוצים להצטרף למשחק האינסופי, אנחנו צריכים להתרגל לתפיסה אחרת – הצד השני הוא לא מתחרה, הוא יריב שההתמודדות מולו חושפת את היתרונות והחסרונות שלנו ומאפשרת לנו להתקדם ולהשתפר.

הם יכולים כאלה מהקבוצה שלנו, או כאלה מתחום עיסוק שונה לחלוטין. אנחנו לא צריכים לאהוב אותם או להסכים איתם. אנחנו פשוט צריכים להכיר בעובדה שיש להם מה ללמד אותנו.

הם לא חייבים להיות יותר גדולים או יותר חזקים. הם יכולים להיות יותר ניידים או יותר מתוחכמים או יותר אמיצים.


מכירים מישהו שזה עשוי לעניין אותו? שתפו!
פסח
כתיבה
הטיות
כל יום סרטון
פוקוס
כישלון
קבלת החלטות
פוטנציאל
שינה
אמונה
מטרה
סימני דרך
גיוון
עצמאות
קורונה
לחשוב כמו אלופים
ביצועים
כלים מנטליים
תחרותיות
משמעת
תקשורת
אחריות
מנהיגות
פציעה
יכולת גופנית
מנטור
פילוסופיה
שחקן ותיק
קושי
וודן
ביטחון
מיינדפולנס
זכוכית מגדלת
כיף
הקרבה
עונג שבת
הכנה
הרגל
מוטיבציה
שחיקה
תמיד קדימה
חוויה
הורים
סטנדרט
התמדה
גריט
למידה
הסבר
במשפט אחד
פשטות
קובי
student of the game
פודיום
רוטינה
קריירה
תירוץ
סדר עדיפויות
תרבות
פודקאסט
יצירתיות
עשייה
פירגון
הלך רוח
כישרון
אלברט איינשטיין
מיינדסט
אהבה
חינוך
שיחה
מאמץ
כשרון
מופנמים
אופי
מועדון קריאה
תכנון
דחיית סיפוקים
חסכון
דרך
זמן
תהליך
שקדנות
סבלנות
הרצאה
אסטרטגיה
הוראה
לימוד
התחלה
אנדרס אינייסטה
פפ גווארדיולה
תודה
אימון
השראה
הצלחה
מצוינות

A season on the brink / John Feinstein

גנבת האושר

כשהכיסא עף למגרש

האם יש טכניקה אידאלית?

ניהול משחק בגילאים צעירים

שני נילים ותסמונת המתחזה

זה הבית שלי

זום אאוט

הסתברויות במקום ציפיות

מה אני עושה כשאני מתרגש

קל להיות עסוקים

Playing for keeps / David Halberstam

דרך הקאיזן / ד"ר רוברט מאורר

איך לקרוא יותר טוב? חלק 2

השפעת דברי המאמן על המשחק

איך לכתוב יותר טוב?

איך לקרוא יותר טוב?

סיכום עונה בקבוצת הנערות

טיפ טיפ, פוסט #2

נקודת מבט

אפקט דאנינג-קרוגר

תסמונת המתחזה

האם אני טוב/ה מספיק?

שימוש נבון בווידאו

לתת פתרון או לא?

Myths of sport coaching 2,5,10

הבנה/מהירות/הנאה - בחרו 2

טיפ טיפ, פוסט #1

Myths of sport coaching 1,4,9

על עצב וזיכרון

על עלים ועל הסתגלות

על השפעה ארוכת טווח

מולטי טאלנט

בתוך הראש שלנו

להתייחס לאדם כמו שהוא יכול להיות

על אימון והפקה מוזיקלית

על חשיבות המסע

ממבט ראשון / מלקולם גלדוול

10 מחשבות על להיות שוליה

עונג שבת - ג'ון סטוקטון

Assisted / John Stockton

שיווי משקל נאש

דרכים ליצור מזל - 6

Range VS Peak

הספר Peak - האם 10000 זה מספיק?

סיפורים על פופוביץ'

האתגר בכתיבה / טה-נהיסי קואטס

גריט - פרק 12 - תרבות של גריט

גריט - פרק 11 - איפה צומח גריט?

גריט - פרק 9 - תקווה

גריט - פרק 8 - תכלית

גריט - פרק 7 - אימון

גריט - פרק 6 - עניין

חשיבות הכתיבה וסיכום האימון

גריט - פרק 5 - איך מצמיחים גריט?

גריט - פרק 4 - כמה גריט יש לך?

גריט - פרק 2+3 - מאמץ וכישרון

גריט - פרק 1 - פשוט לבוא.

Grit / Angela Duckworth

do your job

פוסט סיכום יום הולדת

לצאת מהקווים - מאמנים מדברים על אימון - הפרק עם עודד קטש

טיפים ללמידה 48-50

טיפים ללמידה 45-47

טיפים ללמידה 43-44

טיפים ללמידה 42

טיפים ללמידה 40-41

Red and me / Bill Russell

טיפים ללמידה 37-39

תובנות ממשחק הכדורסל - קריסטל דיינג'רפילד

טיפים ללמידה 34-36

טיפים ללמידה 31-33

טיפים ללמידה 28-30

טיפים ללמידה 25-27

טיפים ללמידה 22-24

טיפים ללמידה 19-21

טיפים ללמידה 16-18

טיפים ללמידה 13-15

טיפים ללמידה 10-12

טיפים ללמידה 7-9

טיפים ללמידה 4-6

טיפים ללמידה 1-3

The little book of talent

מי מפתח אצלנו מיינדסט?

מיינדסט ומערכות יחסים

ג'ינו אוריימה - הפלייליסט המלא

מיינדסט - תבנית חשיבה של מנהיגים

לצאת מהקווים - מאמנים מדברים על אימון - הפרק עם ליאת גלר

מיינדסט - תבנית חשיבה של אלופים

מאסטרקלאס במשחק עם סמואל ל. ג'קסון

Geno / Geno Auriemma

מיינדסט - על יכולת והישגים

מיינדסט - בתוך תבניות החשיבה

Mindset / Carol S. Dweck

שבעה מאפיינים של הקפטנים הגדולים - 7

שבעה מאפיינים של הקפטנים הגדולים - 6

שבעה מאפיינים של הקפטנים הגדולים - 5

שבעה מאפיינים של הקפטנים הגדולים - 4

למה ילדים מסוימים מתחילים לדבר מוקדם מאחרים

משחקים יפה עם אחרים

אולי יעניינו אותך גם הפוסטים האלו...

בחזרה לעמוד הבלוג