גריט - פרק 1 - פשוט לבוא.

מה זה בכלל גריט, במה זה עוזר, ואיך זה נולד?

צילום:

מה הסיפור מאחורי הספר? לחצו כאן.

האקדמיה הצבאית של ארצות הברית נמצאת בווסט פוינט. לפני שמישהו בכלל מגיע לשם הוא צריך לעבור די הרבה משוכות.

14,000 מתחילים כל שנה את התהליך בכיתה י"א. הם צריכים ציונים מעולים בבית הספר ובבחינות פסיכומטריות, הם צריכים הפניה מחבר קונגרס, סנטור או סגן נשיא ארה"ב, והם צריכים לעמוד במבחנים פיזיים לא קלים. רק 4,000 משיגים את ההמלצות. רק 2,500 עומדים בדרישות הלימודיות והגופניות. מכל אלה מתקבלים ונרשמים רק 1,200.

כך מתחיל מסלול האימונים:

20% מהם נושרים ממסלול האימונים עוד לפני שהוא נגמר. למה לנשור ממשהו מבחירה אחרי שהתאמצת כל כך להתקבל אליו?

אנג'לה דאקוורת' הצטרפה כתלמידת מחקר אל הפסיכולוג שתפקידו לבחון, לבדוק ולנבא מי יצליח להישאר ומי יעזוב.

הם ניסו לתת להם להסתכל על תמונות ולספר עליהן סיפור, ולנבא לפי הסיפור.

לא עבד.

הם ניסו לחשב ציון משוקלל (WCS) שכלל ציונים בבית הספר, ציון מנהיגות שניתן על ידי מומחים וציון יכולת גופנית אובייקטיבית. זה היה ה-מדד לבחון מי יצליח בתהליך.

לא עבד.

אנג'לה דאקוורת' חקרה עבור עצמה את הנושא במהלך השנים האלה. היא ניסתה להבין מה הופך אנשים למצוינים. זה לא רק "כישרון."

הרי יש אנשים עם כישרון שמוותרים כשדברים הופכים להיות קשים. אז מה גורם לאנשים להישאר גם כשקשה?

חוסן נפשי ונכונות לעבוד קשה, ביחד עם ידיעה מה הם רוצים. תשוקה ויכולת התמדה. גריט.

אבל איך מודדים את זה?

בחודש יולי 2004, ביום השני של המסלול, כל 1,218 המועמדים מילאו שאלון גריט, לראשונה אי פעם.

המתאם בין שאלוני הגריט לשאלוני WCS היה נמוך. עד סיום המסלול נשרו 71 מועמדים. WCS לא ניבא מי מהם זה יהיה. גריט כן. וכך גם בשנה לאחר מכן.

דאקוורת' לקחה את השאלון גם למקומות אחרים שדורשים אתגר גדול:

היא בחנה נציגי מכירות – מקצוע שסובלים בו דחייה כל יום, כל שעה. אחרי שנה ממילוי השאלון, 55% מהנציגים כבר לא עבדו באותו מקום. הגריט שלהם ניבא היטב מי עזבו ומי נשארו.

היא בחנה תלמידי תיכון במערכת הציבורית של שיקגו. 12% מהתלמידים נשרו מבית הספר בשנה לאחר מילוי השאלון בפעם הראשונה. הגורם שניבא בצורה הכי טובה מי יישאר ומי ינשור היה גריט. יותר מיחס לבית הספר, יותר מדרגת הביטחון שחשו בבית הספר, יותר מכל מה שנמדד.

מבוגרים עם יותר גריט הגיעו רחוק יותר בלימודים שלהם באוניברסיטאות.

מועמדים ל"כומתות הירוקות", יחידה מיוחדת בצבא ארה"ב, פרשו מתכנית המיון אליה התקבלו אחרי מאמצים רבים. 42% פרשו ממנה עוד לפני שהסתיימה. מה ייחד את אלה שנשארו במסלול עד סופו? גריט.

ילדים שמתחרים בתחרות איות ארצית נמדדו. לא יכולת איות, לא אינטליגנציה מילולית. מי שזכה ב-IQ מילולי גבוה יותר לא היה מי שהתאמן יותר, וגם לא מי שהתחרה יותר. מה אפיין את המתמודדים הבכירים? נכון. גריט.


הפוטנציאל שלנו הוא דבר אחד. מה שאנחנו עושים עם הפוטנציאל שלנו הוא דבר אחר לגמרי.

לפרקים 2-3 לחצו כאן.

מכירים מישהו שזה עשוי לעניין אותו? שתפו!
פסח
כתיבה
הטיות
כל יום סרטון
פוקוס
כישלון
קבלת החלטות
פוטנציאל
שינה
אמונה
מטרה
סימני דרך
גיוון
עצמאות
קורונה
לחשוב כמו אלופים
ביצועים
כלים מנטליים
תחרותיות
משמעת
תקשורת
אחריות
מנהיגות
פציעה
יכולת גופנית
מנטור
פילוסופיה
שחקן ותיק
קושי
וודן
ביטחון
מיינדפולנס
זכוכית מגדלת
כיף
הקרבה
עונג שבת
הכנה
הרגל
מוטיבציה
שחיקה
תמיד קדימה
חוויה
הורים
סטנדרט
התמדה
גריט
למידה
הסבר
במשפט אחד
פשטות
קובי
student of the game
פודיום
רוטינה
קריירה
תירוץ
סדר עדיפויות
תרבות
פודקאסט
יצירתיות
עשייה
פירגון
הלך רוח
כישרון
אלברט איינשטיין
מיינדסט
אהבה
חינוך
שיחה
מאמץ
כשרון
מופנמים
אופי
מועדון קריאה
תכנון
דחיית סיפוקים
חסכון
דרך
זמן
תהליך
שקדנות
סבלנות
הרצאה
אסטרטגיה
הוראה
לימוד
התחלה
אנדרס אינייסטה
פפ גווארדיולה
תודה
אימון
השראה
הצלחה
מצוינות

הוא לא נחמד

רוצים לאמן את המוח?

על עקביות

על התמחות מוקדמת וגיוון - המחקר

A season on the brink / John Feinstein

גנבת האושר

כשהכיסא עף למגרש

האם יש טכניקה אידאלית?

ניהול משחק בגילאים צעירים

שני נילים ותסמונת המתחזה

זה הבית שלי

זום אאוט

הסתברויות במקום ציפיות

מה אני עושה כשאני מתרגש

קל להיות עסוקים

Playing for keeps / David Halberstam

דרך הקאיזן / ד"ר רוברט מאורר

איך לקרוא יותר טוב? חלק 2

השפעת דברי המאמן על המשחק

איך לכתוב יותר טוב?

איך לקרוא יותר טוב?

סיכום עונה בקבוצת הנערות

טיפ טיפ, פוסט #2

נקודת מבט

אפקט דאנינג-קרוגר

תסמונת המתחזה

האם אני טוב/ה מספיק?

שימוש נבון בווידאו

לתת פתרון או לא?

Myths of sport coaching 2,5,10

הבנה/מהירות/הנאה - בחרו 2

טיפ טיפ, פוסט #1

Myths of sport coaching 1,4,9

על עצב וזיכרון

על עלים ועל הסתגלות

על השפעה ארוכת טווח

מולטי טאלנט

בתוך הראש שלנו

להתייחס לאדם כמו שהוא יכול להיות

על אימון והפקה מוזיקלית

על חשיבות המסע

ממבט ראשון / מלקולם גלדוול

10 מחשבות על להיות שוליה

עונג שבת - ג'ון סטוקטון

Assisted / John Stockton

שיווי משקל נאש

דרכים ליצור מזל - 6

Range VS Peak

הספר Peak - האם 10000 זה מספיק?

סיפורים על פופוביץ'

האתגר בכתיבה / טה-נהיסי קואטס

גריט - פרק 12 - תרבות של גריט

גריט - פרק 11 - איפה צומח גריט?

גריט - פרק 9 - תקווה

גריט - פרק 8 - תכלית

גריט - פרק 7 - אימון

גריט - פרק 6 - עניין

חשיבות הכתיבה וסיכום האימון

גריט - פרק 5 - איך מצמיחים גריט?

גריט - פרק 4 - כמה גריט יש לך?

גריט - פרק 2+3 - מאמץ וכישרון

Grit / Angela Duckworth

do your job

פוסט סיכום יום הולדת

לצאת מהקווים - מאמנים מדברים על אימון - הפרק עם עודד קטש

טיפים ללמידה 48-50

טיפים ללמידה 45-47

טיפים ללמידה 43-44

טיפים ללמידה 42

טיפים ללמידה 40-41

Red and me / Bill Russell

טיפים ללמידה 37-39

תובנות ממשחק הכדורסל - קריסטל דיינג'רפילד

טיפים ללמידה 34-36

טיפים ללמידה 31-33

טיפים ללמידה 28-30

טיפים ללמידה 25-27

טיפים ללמידה 22-24

טיפים ללמידה 19-21

טיפים ללמידה 16-18

טיפים ללמידה 13-15

טיפים ללמידה 10-12

טיפים ללמידה 7-9

טיפים ללמידה 4-6

טיפים ללמידה 1-3

The little book of talent

מי מפתח אצלנו מיינדסט?

מיינדסט ומערכות יחסים

ג'ינו אוריימה - הפלייליסט המלא

מיינדסט - תבנית חשיבה של מנהיגים

לצאת מהקווים - מאמנים מדברים על אימון - הפרק עם ליאת גלר

מיינדסט - תבנית חשיבה של אלופים

מאסטרקלאס במשחק עם סמואל ל. ג'קסון

Geno / Geno Auriemma

מיינדסט - על יכולת והישגים

מיינדסט - בתוך תבניות החשיבה

Mindset / Carol S. Dweck

שבעה מאפיינים של הקפטנים הגדולים - 7

שבעה מאפיינים של הקפטנים הגדולים - 6

שבעה מאפיינים של הקפטנים הגדולים - 5

אולי יעניינו אותך גם הפוסטים האלו...

בחזרה לעמוד הבלוג