גריט - פרק 8 - תכלית

אנשים בעלי גריט רב הם אנשים שרוצים לעזור לאחרים. זה נותן משמעות רחבה יותר לעשייה שלהם.

צילום:

מה הסיפור מאחורי הספר? לחצו כאן.

לפרק 1 לחצו כאן.

לפרק 2+3 לחצו כאן.

לפרק 4 לחצו כאן.

לפרק 5 לחצו כאן.

לפרק 6 לחצו כאן.

לפרק 7 לחצו כאן.

שלושה בנאים נשאלו מה הם עושים.

אמר הראשון, "אני מניח לבנים."

אמר השני, "אני בונה כנסייה."

אמר השלישי, "אני בונה את בית האלוהים."

לבנאי הראשון יש עבודה, לבנאי השני יש קריירה, לשלישי יש ייעוד.


אחרי שפיתחנו עניין והתאמנו, אנחנו עשויים לגלות 2 דברים.

הראשון: אנחנו מתקדמים ומשתפרים.

השני: אנחנו יכולים לעזור לאחרים.

מי הם האחרים? הילדים שלנו, הלקוחות שלנו, התלמידים שלנו, המדינה, ענף הספורט, החברה.

בני אדם הם חיה חברתית, ועל אף שאנחנו מתוכנתים אבולוציונית על מנת לשרוד, ברגע שהבטחנו לעצמנו קורת גג, מספיק מזון ומים והמשכיות בעזרת צאצאים, אנחנו גם שואפים לרווחה נפשית ולמיצוי פוטנציאל רגשי ורוחני. החברה שסביבנו יכולה לעזור לנו בשני התחומים – הישרדות וגם מימוש עצמי.

אז נכון, יכול להיות שלמנהיגים הנוראים ביותר בעולם, כאלה שהיו אחראיים למותם של מיליונים, יש גריט ברמות גבוהות מאוד והם דווקא לא מנסים להיטיב עם רוב האוכלוסיה, אלא ההיפך. אבל אפילו אצלם, הם עושים זאת מתוך רעיון שהם משרתים מדינה, חברה או עם בצורה הכי טובה שנראית להם.

אנשים עם עבודה נעדרים ב-33% יותר מהעבודה שלהם מאשר אנשים שיש להם ייעוד. אנשים שרמת הסיפוק בעבודה שלהם גבוהה כי הם רואים בה את הייעוד שלהם הם אנשים שלא ירצו לפספס ימים.

הופתעתי לקרוא שהמחקר מראה שזה לא משנה מה המקצוע או תחום העיסוק. יש אנשים שעשויים לראות בו עבודה, יש אנשים שייראו בו קריירה, ויש אנשים ייראו בו ייעוד, והחלוקה היא יחסית שווה. זאת אומרת שאין צורך לשנות מקצוע או תפקיד כדי לחוש תכלית גדולה בעבודה שלנו. רק להסתכל עליה בצורה אחרת.

עם זאת, הדבר דורש פיתוח והעמקה של התחום. ניסיון להבין איך הוא מתחבר לאנשים אחרים ועוזר להשפיע על החיים שלהם בצורה חיובית.

אבל רגע, אם אנחנו עסוקים בעזרה לאחרים, איך נגיע למטרות של עצמנו?

אדם גרנט, פרופסור בבית הספר לעסקים וורטון באוני' פנסילבניה וגם סופר ומרצה מוערך, אומר ש"רוב האנשים חושבים שמניעים שממוקדים בנו ומניעים הממוקדים באחרים הם שני קצוות על אותו רצף. אבל אני מוצא באופן עקבי שאלה מניעים עצמאיים לגמרי. יש אנשים בלי אף אחד מהם ויש אנשים עם שניהם."

איך נעזור לילדים/לשחקנים/לתלמידים שלנו לפתח תכלית?

נגלה מה מעורר בהם עניין, ונאפשר להם לגלות מהי תכלית על ידי שנחשוף אותם לאנשים בעלי תכלית ולפעולות שלהם. דמויות מופת כאלה יעוררו בהם את ההרגשה שזה כיוון שכדאי לקחת.

בנוסף, נצטרך לעזור להם לגלות שהם בעצמם מסוגלים לגרום לשינוי חיובי בתחום בו הם בוחרים. הם צריכים לדעת שהמאמצים שלהם לא יהיו לחינם.


לפרק 9 לחצו כאן.

מכירים מישהו שזה עשוי לעניין אותו? שתפו!
פסח
כתיבה
הטיות
כל יום סרטון
פוקוס
כישלון
קבלת החלטות
פוטנציאל
שינה
אמונה
מטרה
סימני דרך
גיוון
עצמאות
קורונה
לחשוב כמו אלופים
ביצועים
כלים מנטליים
תחרותיות
משמעת
תקשורת
אחריות
מנהיגות
פציעה
יכולת גופנית
מנטור
פילוסופיה
שחקן ותיק
קושי
וודן
ביטחון
מיינדפולנס
זכוכית מגדלת
כיף
הקרבה
עונג שבת
הכנה
הרגל
מוטיבציה
שחיקה
תמיד קדימה
חוויה
הורים
סטנדרט
התמדה
גריט
למידה
הסבר
במשפט אחד
פשטות
קובי
student of the game
פודיום
רוטינה
קריירה
תירוץ
סדר עדיפויות
תרבות
פודקאסט
יצירתיות
עשייה
פירגון
הלך רוח
כישרון
אלברט איינשטיין
מיינדסט
אהבה
חינוך
שיחה
מאמץ
כשרון
מופנמים
אופי
מועדון קריאה
תכנון
דחיית סיפוקים
חסכון
דרך
זמן
תהליך
שקדנות
סבלנות
הרצאה
אסטרטגיה
הוראה
לימוד
התחלה
אנדרס אינייסטה
פפ גווארדיולה
תודה
אימון
השראה
הצלחה
מצוינות

הוא לא נחמד

רוצים לאמן את המוח?

על עקביות

על התמחות מוקדמת וגיוון - המחקר

A season on the brink / John Feinstein

גנבת האושר

כשהכיסא עף למגרש

האם יש טכניקה אידאלית?

ניהול משחק בגילאים צעירים

שני נילים ותסמונת המתחזה

זה הבית שלי

זום אאוט

הסתברויות במקום ציפיות

מה אני עושה כשאני מתרגש

קל להיות עסוקים

Playing for keeps / David Halberstam

דרך הקאיזן / ד"ר רוברט מאורר

איך לקרוא יותר טוב? חלק 2

השפעת דברי המאמן על המשחק

איך לכתוב יותר טוב?

איך לקרוא יותר טוב?

סיכום עונה בקבוצת הנערות

טיפ טיפ, פוסט #2

נקודת מבט

אפקט דאנינג-קרוגר

תסמונת המתחזה

האם אני טוב/ה מספיק?

שימוש נבון בווידאו

לתת פתרון או לא?

Myths of sport coaching 2,5,10

הבנה/מהירות/הנאה - בחרו 2

טיפ טיפ, פוסט #1

Myths of sport coaching 1,4,9

על עצב וזיכרון

על עלים ועל הסתגלות

על השפעה ארוכת טווח

מולטי טאלנט

בתוך הראש שלנו

להתייחס לאדם כמו שהוא יכול להיות

על אימון והפקה מוזיקלית

על חשיבות המסע

ממבט ראשון / מלקולם גלדוול

10 מחשבות על להיות שוליה

עונג שבת - ג'ון סטוקטון

Assisted / John Stockton

שיווי משקל נאש

דרכים ליצור מזל - 6

Range VS Peak

הספר Peak - האם 10000 זה מספיק?

סיפורים על פופוביץ'

האתגר בכתיבה / טה-נהיסי קואטס

גריט - פרק 12 - תרבות של גריט

גריט - פרק 11 - איפה צומח גריט?

גריט - פרק 9 - תקווה

גריט - פרק 7 - אימון

גריט - פרק 6 - עניין

חשיבות הכתיבה וסיכום האימון

גריט - פרק 5 - איך מצמיחים גריט?

גריט - פרק 4 - כמה גריט יש לך?

גריט - פרק 2+3 - מאמץ וכישרון

גריט - פרק 1 - פשוט לבוא.

Grit / Angela Duckworth

do your job

פוסט סיכום יום הולדת

לצאת מהקווים - מאמנים מדברים על אימון - הפרק עם עודד קטש

טיפים ללמידה 48-50

טיפים ללמידה 45-47

טיפים ללמידה 43-44

טיפים ללמידה 42

טיפים ללמידה 40-41

Red and me / Bill Russell

טיפים ללמידה 37-39

תובנות ממשחק הכדורסל - קריסטל דיינג'רפילד

טיפים ללמידה 34-36

טיפים ללמידה 31-33

טיפים ללמידה 28-30

טיפים ללמידה 25-27

טיפים ללמידה 22-24

טיפים ללמידה 19-21

טיפים ללמידה 16-18

טיפים ללמידה 13-15

טיפים ללמידה 10-12

טיפים ללמידה 7-9

טיפים ללמידה 4-6

טיפים ללמידה 1-3

The little book of talent

מי מפתח אצלנו מיינדסט?

מיינדסט ומערכות יחסים

ג'ינו אוריימה - הפלייליסט המלא

מיינדסט - תבנית חשיבה של מנהיגים

לצאת מהקווים - מאמנים מדברים על אימון - הפרק עם ליאת גלר

מיינדסט - תבנית חשיבה של אלופים

מאסטרקלאס במשחק עם סמואל ל. ג'קסון

Geno / Geno Auriemma

מיינדסט - על יכולת והישגים

מיינדסט - בתוך תבניות החשיבה

Mindset / Carol S. Dweck

שבעה מאפיינים של הקפטנים הגדולים - 7

שבעה מאפיינים של הקפטנים הגדולים - 6

שבעה מאפיינים של הקפטנים הגדולים - 5

אולי יעניינו אותך גם הפוסטים האלו...

בחזרה לעמוד הבלוג