גריט - פרק 8 - תכלית

אנשים בעלי גריט רב הם אנשים שרוצים לעזור לאחרים. זה נותן משמעות רחבה יותר לעשייה שלהם.

צילום:

מה הסיפור מאחורי הספר? לחצו כאן.

לפרק 1 לחצו כאן.

לפרק 2+3 לחצו כאן.

לפרק 4 לחצו כאן.

לפרק 5 לחצו כאן.

לפרק 6 לחצו כאן.

לפרק 7 לחצו כאן.

שלושה בנאים נשאלו מה הם עושים.

אמר הראשון, "אני מניח לבנים."

אמר השני, "אני בונה כנסייה."

אמר השלישי, "אני בונה את בית האלוהים."

לבנאי הראשון יש עבודה, לבנאי השני יש קריירה, לשלישי יש ייעוד.


אחרי שפיתחנו עניין והתאמנו, אנחנו עשויים לגלות 2 דברים.

הראשון: אנחנו מתקדמים ומשתפרים.

השני: אנחנו יכולים לעזור לאחרים.

מי הם האחרים? הילדים שלנו, הלקוחות שלנו, התלמידים שלנו, המדינה, ענף הספורט, החברה.

בני אדם הם חיה חברתית, ועל אף שאנחנו מתוכנתים אבולוציונית על מנת לשרוד, ברגע שהבטחנו לעצמנו קורת גג, מספיק מזון ומים והמשכיות בעזרת צאצאים, אנחנו גם שואפים לרווחה נפשית ולמיצוי פוטנציאל רגשי ורוחני. החברה שסביבנו יכולה לעזור לנו בשני התחומים – הישרדות וגם מימוש עצמי.

אז נכון, יכול להיות שלמנהיגים הנוראים ביותר בעולם, כאלה שהיו אחראיים למותם של מיליונים, יש גריט ברמות גבוהות מאוד והם דווקא לא מנסים להיטיב עם רוב האוכלוסיה, אלא ההיפך. אבל אפילו אצלם, הם עושים זאת מתוך רעיון שהם משרתים מדינה, חברה או עם בצורה הכי טובה שנראית להם.

אנשים עם עבודה נעדרים ב-33% יותר מהעבודה שלהם מאשר אנשים שיש להם ייעוד. אנשים שרמת הסיפוק בעבודה שלהם גבוהה כי הם רואים בה את הייעוד שלהם הם אנשים שלא ירצו לפספס ימים.

הופתעתי לקרוא שהמחקר מראה שזה לא משנה מה המקצוע או תחום העיסוק. יש אנשים שעשויים לראות בו עבודה, יש אנשים שייראו בו קריירה, ויש אנשים ייראו בו ייעוד, והחלוקה היא יחסית שווה. זאת אומרת שאין צורך לשנות מקצוע או תפקיד כדי לחוש תכלית גדולה בעבודה שלנו. רק להסתכל עליה בצורה אחרת.

עם זאת, הדבר דורש פיתוח והעמקה של התחום. ניסיון להבין איך הוא מתחבר לאנשים אחרים ועוזר להשפיע על החיים שלהם בצורה חיובית.

אבל רגע, אם אנחנו עסוקים בעזרה לאחרים, איך נגיע למטרות של עצמנו?

אדם גרנט, פרופסור בבית הספר לעסקים וורטון באוני' פנסילבניה וגם סופר ומרצה מוערך, אומר ש"רוב האנשים חושבים שמניעים שממוקדים בנו ומניעים הממוקדים באחרים הם שני קצוות על אותו רצף. אבל אני מוצא באופן עקבי שאלה מניעים עצמאיים לגמרי. יש אנשים בלי אף אחד מהם ויש אנשים עם שניהם."

איך נעזור לילדים/לשחקנים/לתלמידים שלנו לפתח תכלית?

נגלה מה מעורר בהם עניין, ונאפשר להם לגלות מהי תכלית על ידי שנחשוף אותם לאנשים בעלי תכלית ולפעולות שלהם. דמויות מופת כאלה יעוררו בהם את ההרגשה שזה כיוון שכדאי לקחת.

בנוסף, נצטרך לעזור להם לגלות שהם בעצמם מסוגלים לגרום לשינוי חיובי בתחום בו הם בוחרים. הם צריכים לדעת שהמאמצים שלהם לא יהיו לחינם.


לפרק 9 לחצו כאן.

מכירים מישהו שזה עשוי לעניין אותו? שתפו!
Coach K
ספר הכדורסל האחרון
פיל ג'קסון
פסיכולוגיה של הספורט
כל יום החלטה
צוות
פסח
כתיבה
הטיות
כל יום סרטון
פוקוס
כישלון
קבלת החלטות
פוטנציאל
שינה
אמונה
מטרה
סימני דרך
גיוון
עצמאות
קורונה
לחשוב כמו אלופים
ביצועים
כלים מנטליים
תחרותיות
משמעת
תקשורת
אחריות
מנהיגות
פציעה
יכולת גופנית
מנטור
פילוסופיה
שחקן ותיק
קושי
וודן
ביטחון
מיינדפולנס
זכוכית מגדלת
כיף
הקרבה
עונג שבת
הכנה
הרגל
מוטיבציה
שחיקה
תמיד קדימה
חוויה
הורים
סטנדרט
התמדה
גריט
למידה
הסבר
במשפט אחד
פשטות
קובי
student of the game
פודיום
רוטינה
קריירה
תירוץ
סדר עדיפויות
תרבות
פודקאסט
יצירתיות
עשייה
פירגון
הלך רוח
כישרון
אלברט איינשטיין
מיינדסט
אהבה
חינוך
שיחה
מאמץ
כשרון
מופנמים
אופי
מועדון קריאה
תכנון
דחיית סיפוקים
חסכון
דרך
זמן
תהליך
שקדנות
סבלנות
הרצאה
אסטרטגיה
הוראה
לימוד
התחלה
אנדרס אינייסטה
פפ גווארדיולה
תודה
אימון
השראה
הצלחה
מצוינות

איך לגדל ילדים שהם לא בריונים

איך לגדל ילדים חזקים מנטלית ובעלי מוטיבציה

How to raise kids who aren’t assholes / Melinda Wenner Moyer

Coach K - מסכמים קריירה

Coach K - חוזרים לנצח

Coach K - התמוטטות

Coach K - מתחילים לנצח

Coach K - התחלה קשה בדיוק

Coach K - Army

Coach K / Ian O’Connor

חזון לעתיד - שינוי כיוון

טרי פראצ'ט על כתיבה ועל החיים

Terry Pratchett - A life with footnotes / Rob Wilkins

תרגילי אימון שכנראה לא שמעתם עליהם

עקרונות משחק

פיתוח שחקנים עדכני

מיישמים CLA בכדורסל

מדוע למידה היא לא לינארית

כוחה של תפיסה

מהי מיומנות?

להתגבר על הסטטוס קוו

Transforming basketball / Alex Sarama

The courage to teach / Parker Palmer

My turn - על כדורגל ואימון

My turn / Johan Cruyff

לאמן ביעילות במשחקים

מה זה IZOF

לוודא מוכנות לתחרות

Rafa - My story / Rafael Nadal

The little big things / Tom Peters

Quiet power / Susan cain

לחיות עם כשלונות

הערכה למערכות

למה אנחנו לא לומדים מכישלון?

כשלונות מורכבים

לעצב סביבות למידה יעילות

טעויות בסיסיות

כשלונות אינטליגנטיים

Right kind of wrong / Amy Edmondson

למקסם למידה של הספורטאים

Blood on the horns 3

Blood on the horns 2

Blood on the horns / Roland Lazenby

Teambuilding / Rinus Michels

פתחו יכולות גופניות ומיומנות

Chop wood carry water / Joushua Medcalf

The tyranny of talent / Joe Baker

מנהיגות טרנספורמטיבית

בנו אמון וצרו לכידות

אנסון דוראנס פורש מאימון

The man watching - מה שחשוב

הציבו מטרות והגדירו תוצאות

The man watching - אופי של מאמן

חברו ערכים לפילוסופיית האימון

The man watching - תמיד קדימה

The man watching - סדר עדיפויות וגיוס

הצטרפות לקבוצת הווטסאפ

The man watching - למידה ומנהיגות

The man watching - אימונים

הגדירו תכלית וערכים מרכזיים

Coaching better every season

The man watching - נצחונות

The man watching - התחלה

The man watching / Tim Crothers

על נוכחות ושיעורי בית

שינה אופטימלית היא יתרון תחרותי

The last enforcer / Charles Oakley

Deep work / שעמום ומדיה חברתית

אפקט איינסטלונג

Deep work / תכלס

Deep work / Cal Newport

מה דרוש כדי להישאר ב-NBA

The manager / Mike Carson

Barca / תזונה

למאמנ/ת אין יום רע

Barca / מסי

Barca / גווארדיולה ושיטות האימון

Barca / הארכיטקט

יום הזיכרון (ועוד 364 של שכחה)

Barca / Simon Kuper

Let them play / Jerry Lynch

ויל 8

ויל 7

ויל 6

ויל 5

ויל 4

ויל 3

ויל 2

ויל / וויל סמית'

Second set of eyes / Cody Royle

אינטואיציה באימון

הדופק כמראה של הנפש

מערכות יחסים באימון

בשביל מה צריך מאמן?

עוד פרספקטיבה

Clear thinking

Second set of eyes

לטובים ביותר יש מאמנ/ת

המיתוס הכי גדול באימון מקצועני

היא לא רוצה לנצח כמוני

אולי יעניינו אותך גם הפוסטים האלו...

בחזרה לעמוד הבלוג