גריט - פרק 7 - אימון

נראה שהיתרון העיקרי בגריט נובע מהקדשת יותר זמן למשימות, אבל כולנו מכירים אנשים שמתאמנים הרבה ולא מתקדמים. מה עושים?

צילום:

מה הסיפור מאחורי הספר? לחצו כאן.

לפרק 1 לחצו כאן.

לפרק 2+3 לחצו כאן.

לפרק 4 לחצו כאן.

לפרק 5 לחצו כאן.

לפרק 6 לחצו כאן.

הסטר לייסי, אותה עיתונאית שראיינה עשרות אנשים מצליחים, אמרה ש"קאיזן" – הרצון המתמיד להשתפר – הוא מאפיין נוסף לכל אותם אנשים. "זה ההיפך משאננות. זהו הלך רוח חיובי, לא שלילי. לא מבט לאחור בחוסר סיפוק. זה מבט קדימה ורצון לצמוח."

מה שמצביע על כך שלא מדובר רק בכמות השעות, אלא גם באיכות שלהן.

עוד על הספר קאיזן בלחיצה כאן.

אנדרס אריקסון, המומחה העולמי למומחים עולמיים, מסכים.

בספרו PEAK הוא מציין שיש חשיבות גדולה לאיכות האימון. האימון צריך שתהיה לו מטרה ברורה, אנחנו צריכים להתמקד בו בלבד ללא הסחות דעת, לנהל מעקב שיטתי אחרי השיפור ולהעסיק מאמן שיוכל לתת לנו משוב.

עוד על הספר PEAK בלחיצה כאן.

אחרי שאדם כזה מסיים חלק מסוים והוא יודע שהוא מסוגל לבצע היטב את המיומנות, הוא מוצא דבר חדש להתאמן עליו, ומתחיל את התהליך מהתחלה. אימון כזה נקרא DELIBERATE PRACTICE.

כמה שעות של אימון מכוון חווים רוב האנשים בדרך כלל? 0.

אימון מכוון הוא לא אימון כיפי. ההרגשה בו פחות מהנה ויותר מאומצת. אבל הוא נותן תוצאות בדרך בה צורת אימון אחרת לא יכולה. הוא מאוד תובעני מבחינה מנטלית, ולכן קשה לבצע אותו יותר משעה ברצף, או יותר מ-3 שעות במהלך יום שלם. זו הסיבה שהרבה מומחים מרגישים צורך לישון בצהריים. מעבר לתועלת המוחית, הם פשוט מרגישים מותשים מהמאמץ.

דאקוורת' גם מקדישה חלק מהפרק לניסיון להבין איך תחושת המאמץ והתשישות משתלבות עם תחושת הזרימה שמומחים מתארים שהם מרגישים. לא ארחיב על כך כאן, אולי בהמשך כשנגיע לסקור את הספר "זרימה."

עם זאת, גריט והנאה מאימון מכוון הולכים יד ביד. אולי הם יותר נהנים להתאמץ אז הם מתאמצים יותר, ואולי משום שהם מתאמצים הם נהנים יותר מהתוצאות של המאמץ. בכל מקרה, גריט הולך טוב מאוד עם אימון מכוון.

מכיוון שאימון מכוון לא נחשב כיפי, כדאי להפוך אותו להרגל. אף אחד לא יספר על ההנאה שהוא מרגיש בזמן צחצוח שיניים, אבל כולנו עושים את זה פעמיים ביום. למה? כי התרגלנו. אנחנו לא חושבים על זה.

בספר DAILY RITUALS, מייסון קרי חושף רוטינות יומיומיות של אמנים, מדענים ויוצרים אחרים. חלק קמים מוקדם, חלק מאוחר. חלק יוצרים בלילה, חלק בבוקר. חלק יוצרים ברצף ואז נחים. חלק יוצרים שעה ואז מפסיקים וחוזרים ליצירה. לכל אחד רוטינה משלו, אבל לכל אחד מהם רוטינה.

עוד על הספר בלחיצה כאן.

ולבסוף, יהיה יותר נוח לקיים אימון מכוון אם נאהב את התוצאות שלו. מי שאוהב להתאמן על החולשות שלו ומוכן לטעות בדרך, ייראה תוצאות. אמנם החל מגיל בית ספר ילדים לומדים שלא כדאי לטעות, אך אם התלמידים או הספורטאים שבאחריותנו ייראו אותנו כדוגמה אישית לכך, הסיכוי שיאפשרו לעצמם לטעות ולהתקדם יעלה.


לפרק 8 לחצו כאן.

מכירים מישהו שזה עשוי לעניין אותו? שתפו!
פסח
כתיבה
הטיות
כל יום סרטון
פוקוס
כישלון
קבלת החלטות
פוטנציאל
שינה
אמונה
מטרה
סימני דרך
גיוון
עצמאות
קורונה
לחשוב כמו אלופים
ביצועים
כלים מנטליים
תחרותיות
משמעת
תקשורת
אחריות
מנהיגות
פציעה
יכולת גופנית
מנטור
פילוסופיה
שחקן ותיק
קושי
וודן
ביטחון
מיינדפולנס
זכוכית מגדלת
כיף
הקרבה
עונג שבת
הכנה
הרגל
מוטיבציה
שחיקה
תמיד קדימה
חוויה
הורים
סטנדרט
התמדה
גריט
למידה
הסבר
במשפט אחד
פשטות
קובי
student of the game
פודיום
רוטינה
קריירה
תירוץ
סדר עדיפויות
תרבות
פודקאסט
יצירתיות
עשייה
פירגון
הלך רוח
כישרון
אלברט איינשטיין
מיינדסט
אהבה
חינוך
שיחה
מאמץ
כשרון
מופנמים
אופי
מועדון קריאה
תכנון
דחיית סיפוקים
חסכון
דרך
זמן
תהליך
שקדנות
סבלנות
הרצאה
אסטרטגיה
הוראה
לימוד
התחלה
אנדרס אינייסטה
פפ גווארדיולה
תודה
אימון
השראה
הצלחה
מצוינות

הוא לא נחמד

רוצים לאמן את המוח?

על עקביות

על התמחות מוקדמת וגיוון - המחקר

A season on the brink / John Feinstein

גנבת האושר

כשהכיסא עף למגרש

האם יש טכניקה אידאלית?

ניהול משחק בגילאים צעירים

שני נילים ותסמונת המתחזה

זה הבית שלי

זום אאוט

הסתברויות במקום ציפיות

מה אני עושה כשאני מתרגש

קל להיות עסוקים

Playing for keeps / David Halberstam

דרך הקאיזן / ד"ר רוברט מאורר

איך לקרוא יותר טוב? חלק 2

השפעת דברי המאמן על המשחק

איך לכתוב יותר טוב?

איך לקרוא יותר טוב?

סיכום עונה בקבוצת הנערות

טיפ טיפ, פוסט #2

נקודת מבט

אפקט דאנינג-קרוגר

תסמונת המתחזה

האם אני טוב/ה מספיק?

שימוש נבון בווידאו

לתת פתרון או לא?

Myths of sport coaching 2,5,10

הבנה/מהירות/הנאה - בחרו 2

טיפ טיפ, פוסט #1

Myths of sport coaching 1,4,9

על עצב וזיכרון

על עלים ועל הסתגלות

על השפעה ארוכת טווח

מולטי טאלנט

בתוך הראש שלנו

להתייחס לאדם כמו שהוא יכול להיות

על אימון והפקה מוזיקלית

על חשיבות המסע

ממבט ראשון / מלקולם גלדוול

10 מחשבות על להיות שוליה

עונג שבת - ג'ון סטוקטון

Assisted / John Stockton

שיווי משקל נאש

דרכים ליצור מזל - 6

Range VS Peak

הספר Peak - האם 10000 זה מספיק?

סיפורים על פופוביץ'

האתגר בכתיבה / טה-נהיסי קואטס

גריט - פרק 12 - תרבות של גריט

גריט - פרק 11 - איפה צומח גריט?

גריט - פרק 9 - תקווה

גריט - פרק 8 - תכלית

גריט - פרק 6 - עניין

חשיבות הכתיבה וסיכום האימון

גריט - פרק 5 - איך מצמיחים גריט?

גריט - פרק 4 - כמה גריט יש לך?

גריט - פרק 2+3 - מאמץ וכישרון

גריט - פרק 1 - פשוט לבוא.

Grit / Angela Duckworth

do your job

פוסט סיכום יום הולדת

לצאת מהקווים - מאמנים מדברים על אימון - הפרק עם עודד קטש

טיפים ללמידה 48-50

טיפים ללמידה 45-47

טיפים ללמידה 43-44

טיפים ללמידה 42

טיפים ללמידה 40-41

Red and me / Bill Russell

טיפים ללמידה 37-39

תובנות ממשחק הכדורסל - קריסטל דיינג'רפילד

טיפים ללמידה 34-36

טיפים ללמידה 31-33

טיפים ללמידה 28-30

טיפים ללמידה 25-27

טיפים ללמידה 22-24

טיפים ללמידה 19-21

טיפים ללמידה 16-18

טיפים ללמידה 13-15

טיפים ללמידה 10-12

טיפים ללמידה 7-9

טיפים ללמידה 4-6

טיפים ללמידה 1-3

The little book of talent

מי מפתח אצלנו מיינדסט?

מיינדסט ומערכות יחסים

ג'ינו אוריימה - הפלייליסט המלא

מיינדסט - תבנית חשיבה של מנהיגים

לצאת מהקווים - מאמנים מדברים על אימון - הפרק עם ליאת גלר

מיינדסט - תבנית חשיבה של אלופים

מאסטרקלאס במשחק עם סמואל ל. ג'קסון

Geno / Geno Auriemma

מיינדסט - על יכולת והישגים

מיינדסט - בתוך תבניות החשיבה

Mindset / Carol S. Dweck

שבעה מאפיינים של הקפטנים הגדולים - 7

שבעה מאפיינים של הקפטנים הגדולים - 6

שבעה מאפיינים של הקפטנים הגדולים - 5

אולי יעניינו אותך גם הפוסטים האלו...

בחזרה לעמוד הבלוג