Mastery teaching / Madeline Hunter

ספר שמיועד לעזור למורים להגיע לרמת לימוד גבוהה, ויכול בקלות לעזור למאמנים ולמדריכים.

צילום:

החלטות בהוראה.

ההחלטות בהוראה נכנסות למספר קטגוריות:

1. תוכן.

נכון, זה יכול להיות היסטוריה או ספרות או כדורגל, אבל, כמובן, זה לא מסתכם בזה.

האם הם כבר יודעים מה שתכננת ללמד? האם הם למדו את זה מזמן, או לפני חודש?

מה מתוכנן להמשך השנה? האם זה מתאים לתהליך שלהם?

האם החומר ברמה שלהם? מורכב מדי? פשוט מדי?

2. התנהגות של התלמיד.

כן, הוא צריך להיות מסוגל להראות שהוא מבין את החומר. אבל איך?

זה יכול להיות בכתב, או בעל פה. אבל בספורט זה, כמובן, לא מספיק.

אז צריך להדגים על המגרש. אבל איך? עם הגנה? בלי הגנה? תחת לחץ זמן? עם קהל או בלי? איך נדע שהוא מבין את החומר ומסוגל להשתמש בו?

3. התנהגות של המורה.

אמת, רוב הזמן זה לתכנן שיעור, ולדאוג שהוא יעבור לתלמידים/ספורטאים. אבל איך?

אינטואיציה? מדע? בחיוך? בעזרת המקל או הגזר? באיזו שיטת לימוד? באיזה ווליום? באיזה טון דיבור?


הגברת מוטיבציה 1.

מספר דרכים להגביר מוטיבציה אצל התלמידים (ובעצם, אצל כל אחד כמעט):

1. רמת דאגה.

אם התלמיד דואג מאוד, הוא לא יצליח לבצע את המשימה והמוטיבציה שלו תדעך.

אם התלמיד לא דואג בכלל, והחומר לא מעניין, לא תתעורר בו מוטיבציה לבצע את הדרוש.

אם החומר מעניין, אין צורך בדאגה. הוא יעשה.

אם החומר לא מעניין, דרושה רמה מסוימת של דאגה כדי לבצע, למשל ציון, הופעה מול אחרים, הסבר להורים למה לא עשית, ועדת משמעת ועוד...

2. גוון הרגש.

יש סיכוי גדול שהתלמיד ירצה לבצע את המשימה אם הלמידה עצמה והיכולת להצליח בה יעוררו הרגשה טובה. "אני חושב שאני יכול להצליח בזה, ואין שום איום עליי אם לא אצליח."

לפעמים יש צורך בהגברת הדאגה (ראו סעיף 1) כדי לעורר מוטיבציה ללמידה, והדבר עלול ליצור הרגשה לא נעימה. ההרגשה הזו תעזור לביצוע הנדרש, אבל עלולה גם לגרום לחוסר רצון למעורבות עם הנושא, או עם המורה, בעתיד.

3. הצלחה.

אנחנו לא חווים תחושת הצלחה מכל דבר. כשאנחנו מורידים את הידית של הדלת והדלת נפתחת, לא מתעוררת אצלנו תחושת הישג. היא כן מתעוררת אם הדלת הייתה תקועה והיינו צריכים למצוא פתרון יצירתי כדי לפתוח אותה.

תפקיד המורה הוא לשלוט בדרגת הקושי – לא קלה מדי ולא בלתי אפשרית, וגם בפיתוח היכולת של התלמיד ללמוד – כך שההצלחה תהפוך בעתיד לסבירה יותר.

הגברת מוטיבציה 2.

יישלח לרשומים באתר ביום ד'.


עזרה בהכנה ללמידה.

כאשר מורה נכנס לכיתה הוא עסוק בסימון נוכחות ובהפצת חומר לימודי לשיעור הנוכחי. זה עלול לעלות בזמן למידה יקר. למורים ישנן אסטרטגיות שונות כדי להפיק את המיטב מהזמן הזה, כמו מטלה בה כל תלמיד חוזר על החומר שנלמד בשיעור שעבר וכותב מספר שורות שמסכמות את הנושא או מרחיבות עליו.

גם מאמנים יכולים לספק לספורטאים מטלות כאלה:

חימום ספציפי שמתאים לאימון או סדרת תרגילים לחזרה על מיומנות מסוימת, או אפילו תרגילי בעל אופי פיזיותרפי או סט כוח כלשהו. כך הם יודעים מה עליהם לבצע לפני תחילתו הרשמית של האימון, אליו הם מגיעים חמים בגוף ובעלי פוקוס שמתאים לתחילת אימון.

סיפוק יעיל של מידע.

יישלח לרשומים באתר ביום ד'.


לימוד של שני צדי המוח.

מורים צריכים לעזור לתלמידים להשתמש בצד השמאלי של המוח, כמו גם בצדו הימני.

הצד השמאלי אחראי על החשיבה המסודרת, זו שמעוגנת בזמן.

הצד הימני אחראי על הבנת טון הדיבור, שפת הגוף, תמונות וכד'.

לכן מומלץ לרוב המורים לכתוב וגם לשרטט על הלוח. לשחק עם טון הדיבור וגם לתת משימות קריאה.

בספורט המצב מעט שונה, אך בכל זאת – יש ספורטאים שלומדים יותר טוב מהקשבה, יש שלומדים יותר טוב מצפייה, אחרים מעשייה. המאמנים צריכים לעזור לכל אחד מהם ללמוד ולהתקדם.

אגב, אין זה אומר שאי אפשר ללמוד אסטרטגיית למידה חדשות. אפשר!

אבל לכל אחד האסטרטגיה המועדפת עליו ברגע נתון, וטוב יעשו המאמנים אם יצליחו לעזור לכולם.

אני משתמש בתבנית של הסבר-שאלות-הדגמה-ביצוע לפני שאני מתקן. רק אחרי שעברנו על כל האסטרטגיות שעשויות לאפשר להם ללמוד, יש טעם ללמד.

בדיקת הבנה אצל התלמיד.

יישלח לרשומים באתר ביום ד'.


לא כל תרגול עוזר להשתפר.

יישלח לרשומים באתר ביום ד'.


הנחיית האימון העצמי הראשוני שלהם.

למידה של משהו חדש היא כמו בטון רטוב – היא יכולה בקלות להשתנות. כך גם בספורט, כמובן. שימוש בטכניקה לא יעילה או ביצוע לא נכון של תרגיל בעומס גדול עלולים להביא לתוצאה רצויה – טכנית, או אפילו כזו שתגרום לפגיעה גופנית.

כאשר מלמדים אדם נושא חדש, עלינו לקחת בחשבון שתפקידנו להנחות גם את האימון העצמי הראשוני שלהם. אם אנחנו לא בטוחים שהם מבצעים את המיומנות שתוארה ותורגלה באימון בצורה טובה, עדיף להימנע מלתת להם להתאמן עליה בבית. כאשר השליטה במיומנות תהיה מספיק טובה לאימון עצמי, על המאמנים לתת משימות שיאפשרו המשך תשומת לב לדגשים החשובים כדי לייצר המשכיות ברצף הלמידה.

אפשר לעשות זאת על ידי האסטרטגיות הבאות:

1. ללמד אותם כיצד להתאמן בעצמם בזמן האימון כאשר המאמן נוכח והוא יכול לתקן ולשפר את האימון העצמי שלהם.

2. לבקש מכולם להראות את המיומנות ולשים לב אם הרוב יודע לבצע. כך אפשר "לשחרר" ללמידה עצמית כל מי שיודע כיצד לבצע, ולתת יותר תשומת לב לאלה שזקוקים לה.

3. להסיק לפי רמת הספורטאי את התקדמות הקבוצה. אם הספורטאי הכי פחות מיומן מבצע את הפעולה היטב ללא קושי, יש להניח שהקבוצה מסתדרת איתה גם כן. אם הספורטאי הכי מיומן לא מסתדר, אפשר להניח שגם רוב הקבוצה מתקשה עם אותה מיומנות.

4. לעצור את הקבוצה על מנת לתקן טעויות רק כאשר הן חוזרות אצל מספר ספורטאים. אם לא – לעזור לכל ספורטאי שמתקשה באופן פרטני.

לכבד טעויות כדי לקדם למידה.

ש: כמה זה 7 כפול 5?

ת: 30.

ש: 30 זה תשובה לשאלה אחרת. כמה זה 6 כפול 5? 30. כמה זה 7 כפול 5?


ש: לאן את צריכה לרוץ כשהיא מכדררת ימינה?

ת: שמאלה.

ש: אם היא הייתה מכדררת שמאלה היית צריכה לרוץ שמאלה. אם היא מכדררת ימינה, לאן את צריכה לרוץ? אני מצפה שתדעי את התשובה לשאלה הזו כשאני אשאל אותה שוב, מחר.


לפעמים הספורטאי לא יידע לענות. במקרה כזה כדאי לעבור לספורטאי אחר, ולמצוא לאחר מכן את הספורטאי שטעה כדי לוודא שהוא מבין מה התשובה הנכונה ויהיה מוכן לענות למחרת.

אבל למי יש זמן לזה?

למי שרוצה לעזור לספורטאים להתקדם. ספורטאים שחוששים לטעות לא יתנסו. הם צריכים לדעת שהסביבה שלהם מתייחסת בכבוד לטעויות שלהם ועוזרת להם ללמוד.

זה באחריותנו.


שימוש בזמן בצורה אפקטיבית.

יישלח לרשומים באתר ביום ד'.


*הרחבה על כל אחד מהסעיפים ביום ד', לכל מי שנרשמו באתר לקבלת הניוזלטר.


מכירים מישהו שזה עשוי לעניין אותו? שתפו!
ספר הכדורסל האחרון
פיל ג'קסון
פסיכולוגיה של הספורט
כל יום החלטה
צוות
פסח
כתיבה
הטיות
כל יום סרטון
פוקוס
כישלון
קבלת החלטות
פוטנציאל
שינה
אמונה
מטרה
סימני דרך
גיוון
עצמאות
קורונה
לחשוב כמו אלופים
ביצועים
כלים מנטליים
תחרותיות
משמעת
תקשורת
אחריות
מנהיגות
פציעה
יכולת גופנית
מנטור
פילוסופיה
שחקן ותיק
קושי
וודן
ביטחון
מיינדפולנס
זכוכית מגדלת
כיף
הקרבה
עונג שבת
הכנה
הרגל
מוטיבציה
שחיקה
תמיד קדימה
חוויה
הורים
סטנדרט
התמדה
גריט
למידה
הסבר
במשפט אחד
פשטות
קובי
student of the game
פודיום
רוטינה
קריירה
תירוץ
סדר עדיפויות
תרבות
פודקאסט
יצירתיות
עשייה
פירגון
הלך רוח
כישרון
אלברט איינשטיין
מיינדסט
אהבה
חינוך
שיחה
מאמץ
כשרון
מופנמים
אופי
מועדון קריאה
תכנון
דחיית סיפוקים
חסכון
דרך
זמן
תהליך
שקדנות
סבלנות
הרצאה
אסטרטגיה
הוראה
לימוד
התחלה
אנדרס אינייסטה
פפ גווארדיולה
תודה
אימון
השראה
הצלחה
מצוינות

מה זה IZOF

Rafa - My story / Rafael Nadal

The little big things / Tom Peters

Quiet power / Susan cain

לחיות עם כשלונות

הערכה למערכות

למה אנחנו לא לומדים מכישלון?

כשלונות מורכבים

לעצב סביבות למידה יעילות

טעויות בסיסיות

כשלונות אינטליגנטיים

Right kind of wrong / Amy Edmondson

למקסם למידה של הספורטאים

Blood on the horns 3

Blood on the horns 2

Blood on the horns / Roland Lazenby

Teambuilding / Rinus Michels

פתחו יכולות גופניות ומיומנות

Chop wood carry water / Joushua Medcalf

The tyranny of talent / Joe Baker

מנהיגות טרנספורמטיבית

בנו אמון וצרו לכידות

אנסון דוראנס פורש מאימון

The man watching - מה שחשוב

הציבו מטרות והגדירו תוצאות

The man watching - אופי של מאמן

חברו ערכים לפילוסופיית האימון

The man watching - תמיד קדימה

The man watching - סדר עדיפויות וגיוס

הצטרפות לקבוצת הווטסאפ

The man watching - למידה ומנהיגות

The man watching - אימונים

הגדירו תכלית וערכים מרכזיים

Coaching better every season

The man watching - נצחונות

The man watching - התחלה

The man watching / Tim Crothers

על נוכחות ושיעורי בית

שינה אופטימלית היא יתרון תחרותי

The last enforcer / Charles Oakley

Deep work / שעמום ומדיה חברתית

אפקט איינסטלונג

Deep work / תכלס

Deep work / Cal Newport

מה דרוש כדי להישאר ב-NBA

The manager / Mike Carson

Barca / תזונה

למאמנ/ת אין יום רע

Barca / מסי

Barca / גווארדיולה ושיטות האימון

Barca / הארכיטקט

יום הזיכרון (ועוד 364 של שכחה)

Barca / Simon Kuper

Let them play / Jerry Lynch

ויל 8

ויל 7

ויל 6

ויל 5

ויל 4

ויל 3

ויל 2

ויל / וויל סמית'

Second set of eyes / Cody Royle

אינטואיציה באימון

הדופק כמראה של הנפש

מערכות יחסים באימון

בשביל מה צריך מאמן?

עוד פרספקטיבה

Clear thinking

Second set of eyes

לטובים ביותר יש מאמנ/ת

המיתוס הכי גדול באימון מקצועני

היא לא רוצה לנצח כמוני

שיחה עם סרחיו לארה-ברסיאל

חוקים להעסקת מאמן NFL

שיאנית הניצחונות בכדורסל המכללות

תכניות לשנה החדשה

חרדת ביצוע בספורט

מנטליות של חגורה לבנה

פציעות ראש, צוואר ופנים בכדורסל

רגשות וקוגניציה בספורט התחרותי

פציעות כדורסל: אפידמיולוגיה וגורמי סיכון

ניהול מיידי של טראומה אקוטית על המגרש בכדורסל

ידע של נהג

איך לא ליפול להטיית ההישרדות

צ'ארלי מאנגר

לרצות מה שבאמת משנה

החלטות בפעולה 2

כמה "הרהורי כפירה" על מומחים ומומחיות

החלטות בפעולה 1

מנהלים חולשה

מועצת מנהלים אישית

בונים כוח

nice VS kind

האויבים של חשיבה צלולה

Clear thinking / Shane Parrish

ביומכניקה של תנועות ופציעות פלג גוף עליון בכדורסל

שיפוט וקבלת החלטות בספורט

The infinite game

Legacy

אולי יעניינו אותך גם הפוסטים האלו...

בחזרה לעמוד הבלוג