על שעמום ולמידה

במשך שלוש שנים מהקריירה שלו, ומהחיים שלו, שחקן הבייסבול אריק תיימס היה בעיקר עם עצמו. השעמום גרם לו לבדוק את עצמו והוא החל במסע מעורר השראה של למידה עצמית.

צילום:
Chris Chow on Unsplash

במשך רוב הזמן שלו עם קבוצת הבייסבול בה שיחק בדרום קוריאה, לאריק תיימס היו שני חברים אמריקאיים לקבוצה בלבד, ולשניהם היו משפחות איתם בדרום קוריאה. אחרי משחקי בית תיימס היה הולך לבדו לדירה שלו.

במשך שלוש שנים מהקריירה שלו, ומהחיים שלו, תיימס היה בעיקר עם עצמו.

"השתעממתי כל כך שם. היה קושי אמיתי עם השפה. לא דיברתי קוריאנית. לכולם היו משפחות אז את הזמן הפנוי שלהם הם בילו עם הילדים שלהם. אז קראתי כל מיני דברים באינטרנט, והשתעממתי, והייתי עצבני כי לא הצלחתי לחבוט בכדור במשחקים... אז אמרתי לעצמי בוא נראה מה הולך פה. התחלתי לחפש וידאו."

זה הזמן שתיימס מציין שהפך אותו משחקן שבקושי מתאים לליגה הבכירה בארה"ב ועבר לדרום קוריאה כדי לקבל הזדמנות לשחקן שנראה כמו כוכב עולה עם חזרתו לארה"ב.

בספרו 'כוחו של השעמום', הפילוסוף מארק הוקינס מתאר שיעמום כ"מרווחים בזמן שמכילים פוטנציאל יצירה טהור שמתאים עבור השדרוג של החיים ושל העצמי."

זה היה לילה אחד בערך לקראת סוף עונת המשחקים 2014 שבו תיימס נתקל בסרטון של בארי בונדס, מהחובטים הגדולים בתולדות הבייסבול. תיימס אמר שהיה קשה למצוא וידאו של בונדס בהם הוא לא חובט הום-ראן (חבטה בה הכדור יוצא מגבולות המגרש).

תיימס חיפש סרטונים בהם בונדס קיבל הגשות יחסית נוחות אבל בחר לא לחבוט. אחרי חיפוש די מקיף, הוא הגיע לסרטון של כמה ניסיונות חבטה של בונדס משנת 2001 שענו על מה שרצה לגלות.

"לעולם לא אשכח את זה. המגיש זרק כדורים מגוונים מאוד אבל יחסית נוחים. אלה היו חבטות שכמעט כל חובט ייקח. אבל בונדס אמר. 'לא'. זה היה לא ייאמן. הוא היה כל כך מפוקס על מה שהוא רצה להשיג. אז התחלתי ללמוד מה עושים הגדולים כשהכדור מגיע לאזור בו נוח לחבוט. זה מטורף, ברגע שהפסקתי לחשוב על האגו של עצמי. אם הכדור איפה שאני רוצה שהוא יהיה, אני אניף את המחבט ומה שיקרה, יקרה. אני לא אתן לי להפריע לעצמי ולגרום לעצמי להיפסל."

זה היה שם, בחשיכת הדירה שלו, שהוא מצא את הגישה שהוא רצה לנסות ולחקות. הוא קרא איך בונדס מצא את האזור הנוח עבורו להתמקד בו, וכמובן, בונדס בקושי פספס הגשה שזרקו לאזור הזה.

הוא התחיל הרגל של דימיון (ויזואליזציה), כאשר הוא מדמיין הגשות מסוג מסוים, למיקום מסוים, מתקרבים לעמדה בה הוא חובט. הוא שם את הטאבלט שלו על השולחן וצפה בוידאו של ההגשה מנקודת המבט של החובט, מנסה להחליט אם להניף את המחבט או לא, בזמן אמת, כאשר המחבט בידו.

"זרקתי את האגו שלי הצדה ואמרתי לעצמי שאני ממש רוצה להגיע לבסיס הראשון..."

"זה מטורף איך עובד הגוף," הוא הוסיף, אם אתה פשוט מחכה בזון משלך, ומכבה את המוח, ואתה מקבל הגשה מסובבת מגעילה כזאת, אתה פשוט מגיב ומכה הום-ראן."

יש הסבר ממש פשוט להצלחה המחודשת של תיימס. ההצלחה הזו קשורה ליכולת שלו לנצל את הזמן הפנוי ואת השעות שחסרות לרובנו, אותן הוא מילא בסקרנות ובחקר. בסיפור של אריק תיימס, אין תחליף לזמן. פשוט זמן.

אפשר לקרוא את הטור המלא באנגלית בלחיצה כאן

מכירים מישהו שזה עשוי לעניין אותו? שתפו!
פסח
כתיבה
הטיות
כל יום סרטון
פוקוס
כישלון
קבלת החלטות
פוטנציאל
שינה
אמונה
מטרה
סימני דרך
גיוון
עצמאות
קורונה
לחשוב כמו אלופים
ביצועים
כלים מנטליים
תחרותיות
משמעת
תקשורת
אחריות
מנהיגות
פציעה
יכולת גופנית
מנטור
פילוסופיה
שחקן ותיק
קושי
וודן
ביטחון
מיינדפולנס
זכוכית מגדלת
כיף
הקרבה
עונג שבת
הכנה
הרגל
מוטיבציה
שחיקה
תמיד קדימה
חוויה
הורים
סטנדרט
התמדה
גריט
למידה
הסבר
במשפט אחד
פשטות
קובי
student of the game
פודיום
רוטינה
קריירה
תירוץ
סדר עדיפויות
תרבות
פודקאסט
יצירתיות
עשייה
פירגון
הלך רוח
כישרון
אלברט איינשטיין
מיינדסט
אהבה
חינוך
שיחה
מאמץ
כשרון
מופנמים
אופי
מועדון קריאה
תכנון
דחיית סיפוקים
חסכון
דרך
זמן
תהליך
שקדנות
סבלנות
הרצאה
אסטרטגיה
הוראה
לימוד
התחלה
אנדרס אינייסטה
פפ גווארדיולה
תודה
אימון
השראה
הצלחה
מצוינות

A season on the brink / John Feinstein

גנבת האושר

כשהכיסא עף למגרש

האם יש טכניקה אידאלית?

ניהול משחק בגילאים צעירים

שני נילים ותסמונת המתחזה

זה הבית שלי

זום אאוט

הסתברויות במקום ציפיות

מה אני עושה כשאני מתרגש

קל להיות עסוקים

Playing for keeps / David Halberstam

דרך הקאיזן / ד"ר רוברט מאורר

איך לקרוא יותר טוב? חלק 2

השפעת דברי המאמן על המשחק

איך לכתוב יותר טוב?

איך לקרוא יותר טוב?

סיכום עונה בקבוצת הנערות

טיפ טיפ, פוסט #2

נקודת מבט

אפקט דאנינג-קרוגר

תסמונת המתחזה

האם אני טוב/ה מספיק?

שימוש נבון בווידאו

לתת פתרון או לא?

Myths of sport coaching 2,5,10

הבנה/מהירות/הנאה - בחרו 2

טיפ טיפ, פוסט #1

Myths of sport coaching 1,4,9

על עצב וזיכרון

על עלים ועל הסתגלות

על השפעה ארוכת טווח

מולטי טאלנט

בתוך הראש שלנו

להתייחס לאדם כמו שהוא יכול להיות

על אימון והפקה מוזיקלית

על חשיבות המסע

ממבט ראשון / מלקולם גלדוול

10 מחשבות על להיות שוליה

עונג שבת - ג'ון סטוקטון

Assisted / John Stockton

שיווי משקל נאש

דרכים ליצור מזל - 6

Range VS Peak

הספר Peak - האם 10000 זה מספיק?

סיפורים על פופוביץ'

האתגר בכתיבה / טה-נהיסי קואטס

גריט - פרק 12 - תרבות של גריט

גריט - פרק 11 - איפה צומח גריט?

גריט - פרק 9 - תקווה

גריט - פרק 8 - תכלית

גריט - פרק 7 - אימון

גריט - פרק 6 - עניין

חשיבות הכתיבה וסיכום האימון

גריט - פרק 5 - איך מצמיחים גריט?

גריט - פרק 4 - כמה גריט יש לך?

גריט - פרק 2+3 - מאמץ וכישרון

גריט - פרק 1 - פשוט לבוא.

Grit / Angela Duckworth

do your job

פוסט סיכום יום הולדת

לצאת מהקווים - מאמנים מדברים על אימון - הפרק עם עודד קטש

טיפים ללמידה 48-50

טיפים ללמידה 45-47

טיפים ללמידה 43-44

טיפים ללמידה 42

טיפים ללמידה 40-41

Red and me / Bill Russell

טיפים ללמידה 37-39

תובנות ממשחק הכדורסל - קריסטל דיינג'רפילד

טיפים ללמידה 34-36

טיפים ללמידה 31-33

טיפים ללמידה 28-30

טיפים ללמידה 25-27

טיפים ללמידה 22-24

טיפים ללמידה 19-21

טיפים ללמידה 16-18

טיפים ללמידה 13-15

טיפים ללמידה 10-12

טיפים ללמידה 7-9

טיפים ללמידה 4-6

טיפים ללמידה 1-3

The little book of talent

מי מפתח אצלנו מיינדסט?

מיינדסט ומערכות יחסים

ג'ינו אוריימה - הפלייליסט המלא

מיינדסט - תבנית חשיבה של מנהיגים

לצאת מהקווים - מאמנים מדברים על אימון - הפרק עם ליאת גלר

מיינדסט - תבנית חשיבה של אלופים

מאסטרקלאס במשחק עם סמואל ל. ג'קסון

Geno / Geno Auriemma

מיינדסט - על יכולת והישגים

מיינדסט - בתוך תבניות החשיבה

Mindset / Carol S. Dweck

שבעה מאפיינים של הקפטנים הגדולים - 7

שבעה מאפיינים של הקפטנים הגדולים - 6

שבעה מאפיינים של הקפטנים הגדולים - 5

שבעה מאפיינים של הקפטנים הגדולים - 4

למה ילדים מסוימים מתחילים לדבר מוקדם מאחרים

משחקים יפה עם אחרים

אולי יעניינו אותך גם הפוסטים האלו...

בחזרה לעמוד הבלוג