כמה להתאמן וכמה לנוח?

איפה אתה על הציר בין לנוח כמה שיותר לבין להתאמן כמה שיותר? מה משפיע על הגישה שלך? מאמני היכולת הגופנית עונים.

צילום:

רימון יבזורי:

איפשהו באמצע. שני הקצוות כאן הם איזור מסוכן. האומנות היא האיזון. מתי דוחפים קצת ומתי מורידים. יש ספורטאים ומאמנים שמתאמנים הרבה יותר מדי ויש כאלה שרחוקים מאוד מלהתאמן מספיק. כל מקרה לגופו.

חלק מההשפעות הן מניסיון אישי כספורטאי, חלק מניסיון אישי כמאמן, שיחות עם קולגות בארץ ובעולם, קריאה בספרות או כתבי עת בתחום.

אלחנן ביטן:

אין בעיניי דבר כזה להתאמן כמה שיותר או כמה שפחות. צריך להתאמן בדיוק ובמידה הנכונה.
ספורטאי השואף להתקדם ולשחק ברמות הגבוהות חייב להתאמן בעצימות גבוהה כדי להיות מוכן, זה לא נתון לויכוח.

משך האימון יהיה תלוי בהרבה משתנים, אבל כל עוד האימון נמשך, נשאף ונדרוש רמת ביצוע וחדות גבוהים.

אך צריך לזכור שלא פחות חשוב ולפעמים חשוב יותר הוא לדעת לדאוג לספורטאי להתאוששות מתאימה ביחס לאינטנסיביות אותה דרשנו על מנת שנוכל להתמיד בכך.

כלל פשוט אומר שאם אתה מתאמן יותר מדי אתה נפצע מאימון יתר ואם אתה מתאמן מעט מדי אתה נפצע כי אתה לא עומד בדרישות המשחק. לכן, חשוב לדרוש עצימות ולהיות עם היד על הדופק תרתי משמע.

ירון גנקין:

כמו כל דבר: איזון. אין דרך חכמה לענות על זה, כי כל קבוצה או ספורטאי נבדלים אחד מהשני.

עידן חרט:

כמו הרבה מהתשובות הקודמות שלי, זה תלוי בהרבה גורמים. אני מאמין שצריך להתאמן חכם (קשה מתי שצריך וקל מתי שצריך) ולתת מנוחות מתי שצריך.

לרוב יום מנוחה אחד לפחות בשבוע הוא חובה. מספר יחידות האימון מאוד משתנה אבל 10 יחידות זה מספר לא רע.

נדב לנסמן:

לנוח כמה שיותר לא סותר את הצורך להתאמן כמה שיותר.

מנוחה ועבודה אינן פקטור של כמות, אלא של איכות.

המנוחה צריכה לספק את הבסיס לאימון כמה שיותר איכותי.

אם להעיר את הספורטאים שאני מאמן באקדמיה לאימון בשבע בבוקר לפני בית ספר יגרום לכך שהאימון לא יהיה איכותי, או שאימון הערב יהיה לא איכותי, אין צורך לעשות את האימון רק בשביל לעשות את האימון.

אבל, אם אימון הבוקר לא יגרע מאימון הערב כי הם ישנו מספיק בלילה הקודם וגם תהיה להם מנוחה בצהריים, אז צריך לקיים את אימון הבוקר.

צליל שושן:

איזון זה אולי הדבר בחשוב ביותר בחיים, בכל דבר. אני אישית חושב שכאשר ישנה מעטפת כוללת שיודעת בדיוק מהם הגירויים הנדרשים לשחקן מסוים בתקופות מסוימות, יצליחו להביא לכך בכמות אימונים הגיונית ולא מטורפת רק כדי להגיד שהתאמנתי 30 שעות בשבוע.

מה שמשפיע על הגישה שלי הוא בעיקר האופן שבו מתוכננים האימונים.

זאב שיף:

בדרך כלל, "המלחמה" מול השחקנים והמאמנים הענפיים היא בלגרום להם להבין שאיכות ועצימות זה לפני כמות.

מצד שני, אם אנחנו מדברים על ספורט קבוצתי מקצועני ברמת בוגרים, אם האימונים לא מספיק עצימים אז השחקנים לא יהיו מוכנים מספיק למשחק וגם חשופים יותר לפציעות, לכן זה גבול דק מאוד בעיניי של ניסיון, וליכולת ההבחנה הן של המאמן הענפי והן של המאמן הגופני בלהחליט כמה ואיך להתאמן.

חזרה לפוסט המרכזי כאן.

מכירים מישהו שזה עשוי לעניין אותו? שתפו!
פסח
כתיבה
הטיות
כל יום סרטון
פוקוס
כישלון
קבלת החלטות
פוטנציאל
שינה
אמונה
מטרה
סימני דרך
גיוון
עצמאות
קורונה
לחשוב כמו אלופים
ביצועים
כלים מנטליים
תחרותיות
משמעת
תקשורת
אחריות
מנהיגות
פציעה
יכולת גופנית
מנטור
פילוסופיה
שחקן ותיק
קושי
וודן
ביטחון
מיינדפולנס
זכוכית מגדלת
כיף
הקרבה
עונג שבת
הכנה
הרגל
מוטיבציה
שחיקה
תמיד קדימה
חוויה
הורים
סטנדרט
התמדה
גריט
למידה
הסבר
במשפט אחד
פשטות
קובי
student of the game
פודיום
רוטינה
קריירה
תירוץ
סדר עדיפויות
תרבות
פודקאסט
יצירתיות
עשייה
פירגון
הלך רוח
כישרון
אלברט איינשטיין
מיינדסט
אהבה
חינוך
שיחה
מאמץ
כשרון
מופנמים
אופי
מועדון קריאה
תכנון
דחיית סיפוקים
חסכון
דרך
זמן
תהליך
שקדנות
סבלנות
הרצאה
אסטרטגיה
הוראה
לימוד
התחלה
אנדרס אינייסטה
פפ גווארדיולה
תודה
אימון
השראה
הצלחה
מצוינות

הוא לא נחמד

רוצים לאמן את המוח?

על עקביות

על התמחות מוקדמת וגיוון - המחקר

A season on the brink / John Feinstein

גנבת האושר

כשהכיסא עף למגרש

האם יש טכניקה אידאלית?

ניהול משחק בגילאים צעירים

שני נילים ותסמונת המתחזה

זה הבית שלי

זום אאוט

הסתברויות במקום ציפיות

מה אני עושה כשאני מתרגש

קל להיות עסוקים

Playing for keeps / David Halberstam

דרך הקאיזן / ד"ר רוברט מאורר

איך לקרוא יותר טוב? חלק 2

השפעת דברי המאמן על המשחק

איך לכתוב יותר טוב?

איך לקרוא יותר טוב?

סיכום עונה בקבוצת הנערות

טיפ טיפ, פוסט #2

נקודת מבט

אפקט דאנינג-קרוגר

תסמונת המתחזה

האם אני טוב/ה מספיק?

שימוש נבון בווידאו

לתת פתרון או לא?

Myths of sport coaching 2,5,10

הבנה/מהירות/הנאה - בחרו 2

טיפ טיפ, פוסט #1

Myths of sport coaching 1,4,9

על עצב וזיכרון

על עלים ועל הסתגלות

על השפעה ארוכת טווח

מולטי טאלנט

בתוך הראש שלנו

להתייחס לאדם כמו שהוא יכול להיות

על אימון והפקה מוזיקלית

על חשיבות המסע

ממבט ראשון / מלקולם גלדוול

10 מחשבות על להיות שוליה

עונג שבת - ג'ון סטוקטון

Assisted / John Stockton

שיווי משקל נאש

דרכים ליצור מזל - 6

Range VS Peak

הספר Peak - האם 10000 זה מספיק?

סיפורים על פופוביץ'

האתגר בכתיבה / טה-נהיסי קואטס

גריט - פרק 12 - תרבות של גריט

גריט - פרק 11 - איפה צומח גריט?

גריט - פרק 9 - תקווה

גריט - פרק 8 - תכלית

גריט - פרק 7 - אימון

גריט - פרק 6 - עניין

חשיבות הכתיבה וסיכום האימון

גריט - פרק 5 - איך מצמיחים גריט?

גריט - פרק 4 - כמה גריט יש לך?

גריט - פרק 2+3 - מאמץ וכישרון

גריט - פרק 1 - פשוט לבוא.

Grit / Angela Duckworth

do your job

פוסט סיכום יום הולדת

לצאת מהקווים - מאמנים מדברים על אימון - הפרק עם עודד קטש

טיפים ללמידה 48-50

טיפים ללמידה 45-47

טיפים ללמידה 43-44

טיפים ללמידה 42

טיפים ללמידה 40-41

Red and me / Bill Russell

טיפים ללמידה 37-39

תובנות ממשחק הכדורסל - קריסטל דיינג'רפילד

טיפים ללמידה 34-36

טיפים ללמידה 31-33

טיפים ללמידה 28-30

טיפים ללמידה 25-27

טיפים ללמידה 22-24

טיפים ללמידה 19-21

טיפים ללמידה 16-18

טיפים ללמידה 13-15

טיפים ללמידה 10-12

טיפים ללמידה 7-9

טיפים ללמידה 4-6

טיפים ללמידה 1-3

The little book of talent

מי מפתח אצלנו מיינדסט?

מיינדסט ומערכות יחסים

ג'ינו אוריימה - הפלייליסט המלא

מיינדסט - תבנית חשיבה של מנהיגים

לצאת מהקווים - מאמנים מדברים על אימון - הפרק עם ליאת גלר

מיינדסט - תבנית חשיבה של אלופים

מאסטרקלאס במשחק עם סמואל ל. ג'קסון

Geno / Geno Auriemma

מיינדסט - על יכולת והישגים

מיינדסט - בתוך תבניות החשיבה

Mindset / Carol S. Dweck

שבעה מאפיינים של הקפטנים הגדולים - 7

שבעה מאפיינים של הקפטנים הגדולים - 6

אולי יעניינו אותך גם הפוסטים האלו...

בחזרה לעמוד הבלוג