Quiet leadership / Carlo Ancelotti

קרלו אנצ'לוטי אף פעם לא היה אדם רועש, והוא גם לא מנג'ר רועש. הוא מתחבר לשחקנים, עוזר להם לקדם את עצמם ואת המועדון, ונשאר שקט.

צילום:
מעיין רימר

כשקניתי את הספר שכתב אנצ'לוטי, כל מה שהכרתי היה השם שלו, והעובדה שאימן בריאל מדריד. לקח לי בערך שנה וחצי כדי לפתוח את הספר, אולי אפילו יותר.

וזה חבל, כי תראו כמה ציטוטים נהדרים:

על למידה:

"אם הזמן בצ'לסי לימד אותי משהו, זה שצריך להיות פתוחים לרעיונות חדשים. מנהיגים לא יכולים להרשות לעצמם לדרוך במקום, הם צריכים תמיד להתפתח, להתקדם."

כשאנחנו צומחים ורוכשים ניסיון, אנחנו צריכים לא להפסיק ללמוד. השחקנים שלי, הצוות, המשפחה, התרבות, השפה – יש כל כך הרבה מסביבי שאפשר ללמוד ממנו, ומנהיג טוב לא צריך אף פעם לעמוד במקום. למעשה, אנחנו לא יכולים להרשות לעצמנו, בעיקר בגלל הקצב בו הסביבה בכדורגל יכולה להשתנות.

לעמוד במקום יכול בסופו של דבר להיות ללכת אחורה. אני אוהב טניס וכל פעם שראיתי סוג חדש של שחקן – נברטילובה, סטפי גראף, סרינה וויליאמס, ביורן בורג, אגאסי, פדרר, דיוקוביץ' – הייתי בטוח שאי אפשר יהיה לנצח אותו. אבל הם תמיד, בסופו של דבר, מנוצחים. כשדיברתי עם בילי בין, המנג'ר של אוקלנד אתלטיקס עליו נכתב הספר Moneyball, הוא אמר שהדרכים המהפכניות שלו נתנו לו יתרון בניהול בבייסבול אולי שנה אחת לפני שכל השאר העתיקו מהם והשתפרו.

 

על חשיבות המאמן לשחקנים:

אם השחקנים לא חושבים שיש ערך שאתה יכול לתרום להם, לא אכפת להם איפה שיחקת, איפה אימנת. זה גם עובד הפוך. אם הם חושבים שאתה יכול לתרום להם, לא אכפת להם אם שיחקת או לא.

כולם שוכחים את המחליפים, אבל הם אלה שצריכים להתאמן יום אחרי המשחק כאשר אלה ששיחקו מתאוששים ומתכוננים למשחק הבא. האימונים האלה צריכים להיות מנוהלים היטב, המאמן צריך להיות שם, להיות פעיל, ואנצ'לוטי היה; הוא היה שם לכל אימון כזה, ראו אותו תמיד.

הדלת שלו תמיד הייתה פתוחה לכל אחד. יש מנג'רים ומאמנים שסוגרים את הדלת, מדברים רק עם ההרכב הראשון, אבל הוא התעניין גם בשחקנים הצעירים מהאקדמיה, הוא ידע את השמות של כולם.

 

על קפטן ומנהיגות:

לפעמים עושים סיפור גדול מדי מלהיות קפטן בכדורגל, אבל זה יכול להיות חשוב. חלק מהשחקנים רוצה להיות קפטן והם גדלים עוד יותר אם הם מקבלים את התפקיד. אחרים לא רוצים, או לא צריכים להיות קפטן – הם מנהיגים גם כך. כשהצעתי לאיברהימוביץ' להיות קפטן בפ.ס.ז'., הוא סירב, כי אמר שלא יודע כמה זמן הוא עוד יישאר במועדון ולהיות קפטן תהיה טעות. זה לא מנע ממנו להיות מנהיג באופן טבעי בעזרת האישיות שלו.

 

על ניהול הקבוצה ועל חוקים:

חוקים סמויים קשים לניהול משום שהם לב לבו של מה שאתה מקווה שיהיה קוד התנהגות (אצל השחקנים ואצל המועדון) שאין צורך לדבר עליו.

לי יש רק חוק אחד כזה והוא להיות מקצוען, אבל אני לא תמיד יכול לשלוט בזה כי אני יכול לשלוט רק על מה שקורה במגרש ובמתחם האימונים. אני יכול לשלוט במקצוענות שלהם כשאני איתם, אבל אני לא יכול לשלוט בהם כשהם בבית או כשהם מחוץ למועדון. אני יכול להגיד לשחקנים שחשוב שהם יהיו מקצוענים – יאכלו היטב, יישנו היטב – אבל אני לא יכול להכריח אותם. אני יכול לנסות להשפיע עליהם ולבטוח בהם. אני עושה זאת על ידי כך שאני מפנה אותם לשחקנים שהם מודלים לחיקוי במקצוענות שלהם.

בימינו הדברים שמשפיעים על שחקנים מחוץ למגרש שונים מפעם, ואני לא יכול לשלוט בשחקן כשהוא יוצא מהמועדון. אני רק יכול לתת מידע על סוג ההתנהגות המצופה, כמו לאכול בצורה מועילה ולישון היטב. כולם זכאים לחיים פרטיים מחוץ למועדון, אבל אם שחקן עושה את הדברים האלה ועובד קשה בעבודה שלו, אני מרוצה ממנו.

תמיד אפשר לחוקק חוקים גלויים חדשים. יש לי את הכוח הזה, בתיאוריה. אני יכול להגיד לשחקנים 'מעכשיו מתאמנים בשבע בבוקר,' אבל זו לא הדרך הנכונה. זה רק כדי להפגין כוח. תמיד עדיף להראות כוח רך, כוח שקט כדי להשפיע עליהם ללכת אחרי החוק הסמוי כי הם מאמינים בו. ברור שלפעמים צריך גם חוקים גלויים, יש חוקים סמויים שלוקח יותר מדי זמן ללמוד. אבל זה חוק שאני אגיד פעם אחת ואחר כך השחקנים צריכים לעזור זה לזה לעמוד בו.

מכירים מישהו שזה עשוי לעניין אותו? שתפו!
קבלת החלטות
פוטנציאל
שינה
אמונה
מטרה
סימני דרך
גיוון
עצמאות
קורונה
לחשוב כמו אלופים
ביצועים
כלים מנטליים
תחרותיות
משמעת
תקשורת
אחריות
מנהיגות
פציעה
יכולת גופנית
מנטור
פילוסופיה
שחקן ותיק
קושי
וודן
ביטחון
מיינדפולנס
זכוכית מגדלת
כיף
הקרבה
עונג שבת
הכנה
הרגל
מוטיבציה
שחיקה
תמיד קדימה
חוויה
הורים
סטנדרט
התמדה
גריט
למידה
הסבר
במשפט אחד
פשטות
קובי
student of the game
פודיום
רוטינה
קריירה
תירוץ
סדר עדיפויות
תרבות
פודקאסט
יצירתיות
עשייה
פירגון
הלך רוח
כישרון
אלברט איינשטיין
מיינדסט
אהבה
חינוך
שיחה
מאמץ
כשרון
מופנמים
אופי
מועדון קריאה
תכנון
דחיית סיפוקים
חסכון
דרך
זמן
תהליך
שקדנות
סבלנות
הרצאה
אסטרטגיה
הוראה
לימוד
התחלה
אנדרס אינייסטה
פפ גווארדיולה
תודה
אימון
השראה
הצלחה
מצוינות

על מנוחה ולמה היא חשובה

חשיבות הציפייה

חשיבות זמן התגובה

ג'ורדן, מאלון וקבלת החלטות בספורט

התאוריה של קבלת החלטות בספורט 2

על שינה וזיכרון

סוגים שונים של קבלת החלטות בספורט 1

שינה ורשתות חברתיות

התיאוריה של קבלת החלטות בספורט 1

לצאת מהקווים - מאמנים מדברים על אימון - פרק 19

סיכום 2020 באתר

חוב שינה והשלמת שעות שינה

שינה ומכשירים אלקטרוניים

5 מיתוסים על שינה

לצאת מהקווים - מאמנים מדברים על אימון - פרק 18

הקושי הכי גדול, הגאווה הכי גדולה

על מעברי שחקנים בין מועדונים

על סגלי מצוינות - כן או לא, למה ואיך?

על קידום המאמנים וטיפ למאמן המתחיל

מה חשוב למנהלים המקצועיים במאמנים במועדון?

על הקשר בין המועדון לבין הורים

אימון קבוצות במועדון - כן או לא ולמה?

סדר יום ממוצע של מנהל מקצועי

סגנון משחק ודגשים מקצועיים

ערכים מובילים במועדון

על מועדוני הכדורסל המובילים בישראל

לצאת מהקווים - מאמנים מדברים על אימון - פרק 17

אנלוגיות באימון

על הקשר בין מאמנים לשחקנים

חשיבותה של השינה

לצאת מהקווים - מאמנים מדברים על אימון - פרק 16

Quotable Michael Jordan / Pat Williams

על ביצוע במאני-טיים ומה שבא לפניו - 2

על ביצוע במאני-טיים ומה שבא לפניו - 1

דני אבדיה, גנטיקה ומאמץ

לקלוע מישיבה על הספסל

יישום בפועל של עקרונות עיצוב האימון - כדורסל

לצאת מהקווים - מאמנים מדברים על אימון - פרק 15

הפרעת הקשר: אימון אקראי לעומת אימון חזרות

יישום בפועל של עקרונות עיצוב האימון

לעשות משהו דוחה

תמצא/י תשובה בעצמך

משוב חופשי ותרומתו לאימון

The inner game of tennis / W. Timothy Gallway

הנסיכה הכי גרועה

לצאת מהקווים - מאמנים מדברים על אימון - פרק 14

שימוש בדמיון באימון בזמן קורונה

זה לא ארגז

היום מתחשק לי לאכול ילד!

עקרונות עיצוב אימון בגישת ההגבלות

5 מילים שכדאי להתחיל להגיד

למידה מווידאו בימי קורונה - 2

תיאוריית הדינמיקה האקולוגית ללמידה מוטורית

על אמונה

לצאת מהקווים - מאמנים מדברים על אימון - פרק 13

למידה מווידאו בימי קורונה - 1

על התמדה

מודל האילוצים של Newell

Bird at the buzzer / Jeff Goldberg

על שעמום ולמידה

אימון עם חסימת ראייה

מטרת האימון

מיטל

לצאת מהקווים - מאמנים מדברים על אימון - פרק 12

למידה דיפרנציאלית - לספורטאים בימי הקורונה

טעימה מהעוגיות

להגביל כדי לאפשר

שימוש בציוד כדי להפוך אימון לדומה למשחק

דרכים להתמודדות עם לחץ

בית ספר לערכים ולספורט - חלק ב'

הקושי באימונים בתנאי בידוד

10 דברים שעושים הקופצים למים הטובים בעולם - חלק ב'

עיצוב סביבת למידה ייצוגית

10 דברים שעושים הקופצים למים הטובים בעולם - חלק א'

לצאת מהקווים - מאמנים מדברים על אימון - פרק 11

ציפייה - ניבוי ביצועים 2

קור רוח - poise

אימון על משטחים לא יציבים – לגיטימי או גימיק?

חזרות ללא חזרה

מכתב לעצמי - ג'יי הנסי

ציפייה - ניבוי ביצועים

תפיסה ופעולה

לחשוב כמו אלופים - לימודים

לצאת מהקווים - מאמנים מדברים על אימון - פרק 10

עין שקטה 2

הסוד של הכדורסל

תאוריית שילוב הכיף: שימור השתתפות ילדים ונוער בספורט

מכתב להורים אחרים בפארק

בית ספר לערכים ולספורט

עין שקטה - Quiet Eye

על כתמים, פרופורציות והקשר

שיפור ביצועים באמצעות מוטיבציה פנימית ותשומת לב ללמידה

לצאת מהקווים - מאמנים מדברים על אימון - פרק 9

ישיבה על הספסל

להגיע לקצה

סקירת מחקר על למידה לעומת ביצועים

דיבור עצמי

לצאת מהקווים - מאמנים מדברים על אימון - פרק 8

BOOST! / מיכאל בר-אלי

נקודת מבט חדשנית על שילוב האספקט המנטאלי בתהליך האימוני

אולי יעניינו אותך גם הפוסטים האלו...

בחזרה לעמוד הבלוג