אחד מגדולי מאמני הכדורגל מסביר על בניית אימונים, פסיכולוגיה של בניית קבוצה, בניית תהליך לימודי ועוד.
ספר מעניין גם למישהו כמוני שלא מבין כל כך כדורגל… הרבה טקטיקה ובניית הצד הטקטי, לצד פרק על הצד הפסיכולוגי בבניית קבוצה ועוד תובנות על אימון.
מיכלס גם נחשב לאדם שפיתח את הטוטאל פוטבול ועזר ליוהאן קרויף להפוך להיות השחקן שהיה.
על השושלת של קרויף בברצלונה אפשר לקרוא בלחיצה כאן.
מה לקחתי משם?
גם אחרי שנצפה בעצמנו בוידאו של המשחק, ונראה וידאו לשחקנים, גם אז עדיין לא נסיים את תפקידנו כמאמנים.
החלק הקשה עוד לפנינו:
אילו תרגילים נבחר כדי לשפר את מה שצריך לשפר?
איך אני יכול להפוך את האימון שלי למשמעותי ככל האפשר?
זה דורש הרבה תובנות ולמידה מהמאמן.
רוב המאמנים לא מגיעים לשלב בו הם בוחרים או בונים תרגיל שיעזור להתקדם.
הם מביאים תרגילים כלליים שלא קשורים לבעיות שמתרחשות במשחק.
השחקנים אולי מבינים ברמה התיאורטית, אבל לא מתנסים במצב המשחק באימון עצמו.
עוד פרט חשוב הוא שמירה על חלוץ כשהוא יורד לכיוון מרכז המגרש.
כמה נמוך צריך לרדת איתו? תלוי.
האם הוא סתם מנסה לפתות את השומר החוצה מהעמדה שלו?
תלוי בשחקן ששומר, תלוי בשחקן שמתקיף. תלוי איפה נמצאים האחרים ואם הם מסוגלים לחפות או לעזור או להחליף, או להסתדר בלעדיו.
בכדורגל חשוב לדעת לכסות שטחים ולא רק להתרוצץ אחרי השחקן עליו אתה שומר.
שטחים מכסים בתור קבוצה וביחס לשחקנים אחרים במגרש.
האימונים צריכים לשקף את זה.
טעויות נפוצות בבניית תרגילים באימון:
1. פחות מדי הגנה שדומה למשחק.
2. מטרת התרגיל לא קשורה למצב שקורה במשחק.
3. המצב ההתחלתי של התרגיל לא דומה למשחק.
4. שימוש לא מספיק במגרש.
5. אין מספיק דגשים בזמן האימון מה המטרה של התרגיל ואיך הקבוצה מתקדמת.
6. בזבוז זמן בתרגיל כתוצאה ממחשבה לא מספקת על עיצוב התרגיל. זה מפחית מהכיף ומהמוטיבציה של השחקנים.
7. לשחקנים אין מיקוד באלמנט בו הם אמורים להתמקד כי המאמן מנסה לשפר משהו בזמן משחק חי.
8. אין מספיק אתגרים שייתנו מוטיבציה ותחושת משמעות לאימון. צריך שיהיה אתגר גם להתקפה וגם להגנה.
9. אין השלכות. הפסדנו? מה עושים? נכשלנו? מה עושים? עושים שוב? רצים ספרינט? עוברים להגנה?
10. מאמנים רוצים להפגין את הידע שלהם וכל הזמן משנים תרגילים. עדיף לבצע תרגילים בסיסיים באופן יחסית קבוע.
11. מאמנים מדברים יותר מדי ומפריעים לשחקנים לבצע כשהם עוצרים את האימון כדי לדבר.