לשכתב את ספר הלימוד

לא אפשרתי לשום לימודים בבית הספר להפריע לחינוך שלי.

צילום:

יום אחד תלמיד בכיתה ח' התלונן למורה שלו, ארין מקארתי, שהטקסט שהם התבקשו לקרוא בשיעור היסטוריה לא מדויק.

בעיה? לא ממש.

מקארתי יודעת. היא נתנה להם לקרוא טקסט מספר לימוד משנת 1940.

התלמיד שם לב. האחרים לא. הם פשוט קיבלו את מה שכתוב בספר כמובן מאליו.

וכולנו, בצורה כלשהי, עושים זאת. לפעמים עם ספרים, לפעמים עם מומחים או מורים, לפעמים עם סרטון באינסטגרם.

הילדים למדו משהו חשוב יותר מאשר עוד כמה עובדות היסטוריות.

הם למדו שיש נקודות מבט שונות ושחומר הלימוד משתנה לפי מי שכותב אותו.

מקארתי גם כתבה ספר לימוד שלם מן העתיד ונתנה לילדים ללמוד ממנו.

אחד הבנים שם לב שהספר מכיל רק נשים וילדות.

"דווקא יש שם בן אחד," אמרה לו מקארתי. יש בעתיד בנים, הם פשוט לא עושים שום דבר חשוב.

נקודת המבט של המין הנשי עברה בצורה חדה לילד.

העובדה שמשהו פופולרי לא אומר שהוא נכון, וגם העובדה ששומעים משהו הרבה פעמים לא הופכת אותו לנכון.

עוד משהו ששווה לחשוב עליו הוא הרצאות.

אנחנו מרגישים שאנחנו לומדים מהן.

אנחנו לפעמים אפילו נהנים מהן(!) כשהמרצה כריזמטי או מעניין.

אבל אנחנו לא לומדים מהן כמו שיכולנו ללמוד אם היינו מכינים בעצמנו שיעור בנושא כדי ללמד אחרים, או מתנסים בנושא באופן פעיל.

כשהמסר מעורר השראה, אנחנו לומדים פחות.

למידה יעילה היא למידה פעילה.

בספר, אדם גרנט מספר על מרצה שלא זכה ללמוד אצלו, והמרצה הזה היה מלמד כל שנה קורס אחר.

הוא היה חוקר סקרן ואמר בנושא: "אני מבצע את החשיבה שלי באמצעות הקורסים שאני נותן. כשמציגים השקפה מצוחצחת ומעובדת, הסטודנטים לא זוכים בהזדמנות לראות איך מתגבשת עבודה פילוסופית בזמן אמת, ולא לומדים לעשות אותה."

כשתלמידים מתמודדים עם בעיות מורכבות, מאוד קל למורה לבוא ו"להציל" אותם, לפתור להם את הבעיה או לענות להם על השאלה. אבל אז המורה הוא זה שלומד.

ג'ינו אוריימה, מאמן הכדורסל בעל המספר הרב ביותר של אליפויות מכללות אי פעם, נוהג להגיד לשחקניות שהוא מאמן Figure it out.

בעולם האמיתי, אנחנו יוצרים ומקבלים משוב לא רק מה"בוס" שלנו, אלא גם מאלה שנמצאים לידנו במשרד או במגרש.

אנחנו צריכים לעשות את העבודה שלנו ולהיות מוכנים לקבל משוב לא רק מהמאמנת, אלא גם מהשחקניות שלצידנו.

הן צריכות לדעת מספיק כדי להיות מסוגלות לתת לנו משוב איכותי.

אנחנו צריכים לדעת לקבל משוב ולהשתמש בו כדי להתקדם.

השיפוט יהיה על המעשים שלנו, ולא עלינו כאדם.

התפקיד שלנו בתור מחנכים, מאמנים, מורים, הורים הוא לאפשר להם לשאול שאלות, לחקור, לקבל משוב ולהשתמש בו ולפתח הרגלי חשיבה שישרתו אותם בעתיד.

אולי אנחנו לא נחיה כבר, אבל הם יקבלו מיומנויות שיעזרו להם בכל תחום בו יבחרו לעסוק.

חזרה לפוסט המרכזי עם כל הפוסטים מהספר - לחצו כאן.

מכירים מישהו שזה עשוי לעניין אותו? שתפו!
ספר הכדורסל האחרון
פיל ג'קסון
פסיכולוגיה של הספורט
כל יום החלטה
צוות
פסח
כתיבה
הטיות
כל יום סרטון
פוקוס
כישלון
קבלת החלטות
פוטנציאל
שינה
אמונה
מטרה
סימני דרך
גיוון
עצמאות
קורונה
לחשוב כמו אלופים
ביצועים
כלים מנטליים
תחרותיות
משמעת
תקשורת
אחריות
מנהיגות
פציעה
יכולת גופנית
מנטור
פילוסופיה
שחקן ותיק
קושי
וודן
ביטחון
מיינדפולנס
זכוכית מגדלת
כיף
הקרבה
עונג שבת
הכנה
הרגל
מוטיבציה
שחיקה
תמיד קדימה
חוויה
הורים
סטנדרט
התמדה
גריט
למידה
הסבר
במשפט אחד
פשטות
קובי
student of the game
פודיום
רוטינה
קריירה
תירוץ
סדר עדיפויות
תרבות
פודקאסט
יצירתיות
עשייה
פירגון
הלך רוח
כישרון
אלברט איינשטיין
מיינדסט
אהבה
חינוך
שיחה
מאמץ
כשרון
מופנמים
אופי
מועדון קריאה
תכנון
דחיית סיפוקים
חסכון
דרך
זמן
תהליך
שקדנות
סבלנות
הרצאה
אסטרטגיה
הוראה
לימוד
התחלה
אנדרס אינייסטה
פפ גווארדיולה
תודה
אימון
השראה
הצלחה
מצוינות

שיחה עם סרחיו לארה-ברסיאל

חוקים להעסקת מאמן NFL

שיאנית הניצחונות בכדורסל המכללות

תכניות לשנה החדשה

חרדת ביצוע בספורט

מנטליות של חגורה לבנה

פציעות ראש, צוואר ופנים בכדורסל

רגשות וקוגניציה בספורט התחרותי

פציעות כדורסל: אפידמיולוגיה וגורמי סיכון

ניהול מיידי של טראומה אקוטית על המגרש בכדורסל

ידע של נהג

איך לא ליפול להטיית ההישרדות

צ'ארלי מאנגר

לרצות מה שבאמת משנה

החלטות בפעולה 2

כמה "הרהורי כפירה" על מומחים ומומחיות

החלטות בפעולה 1

מנהלים חולשה

מועצת מנהלים אישית

בונים כוח

nice VS kind

האויבים של חשיבה צלולה

Clear thinking / Shane Parrish

ביומכניקה של תנועות ופציעות פלג גוף עליון בכדורסל

שיפוט וקבלת החלטות בספורט

The infinite game

Legacy

ממוקדים

דום לב והחייאה בכדורסל

11 אליפויות חלק 6

11 אליפויות חלק 5

11 אליפויות חלק 4

11 אליפויות חלק 3

11 אליפויות חלק 2

11 אליפויות / פיל ג'קסון

master the basics

The last season / Phil Jackson

More than a game / Phil Jackson

מתכוננים לגרוע מכל

קשב וביצוע בספורט

How children succeed / Paul Tough

Make it stick

Make it stick - שיפור יכולות

Make it stick - על סגנונות למידה

קריירת הספורט

Make it stick - להימנע מהאשליה שיודעים

Make it stick - להשתמש בקושי

Make it stick - לגוון

Make it stick - להיזכר

Make it stick / Brown, Roediger, McDaniel

Greenlights / Matthew McConaughey

Edge 3

Edge 2

Edge / Ben Lyttleton

מנהיגות בספורט 2

The creative act: A way of being 4

דברים שאסור לפספס בבדיקות על המגרש

The creative act: A way of being 3

The creative act: A way of being 2

מנהיגות בספורט 1

The creative act: A way of being / Rick Rubin

Nudge מתי להשתמש?

Nudge דרכים לעזור

Nudge / Thaler, Sunstein

שבילי המיינדפולנס 4

גישת הקופסה השחורה / מת'יו סייד

שבילי המיינדפולנס 3

שבילי המיינדפולנס 2

שבילי המיינדפולנס / מתי ליבליך

Top dog / Bronson & Merryman

You're not listening / Kate Murphy

נשימה / ג'יימס נסטור

The art of living / Thich Nhat Hanh

מיינדפולנס למתחילים / פדי ברוסנן

ציידים, לקטים, הורים 4

ציידים, לקטים, הורים 3

ציידים, לקטים, הורים 2

ציידים, לקטים, הורים / מייקלין דוקלף

להתמחות בתפקיד שלי / לדעת עוד תפקידים

ממוקדים / ניר אייל

Focus / Daniel Goleman

Sacred hoops 3

Sacred hoops 2

Sacred hoops / Phil Jackson

How to change 4

How to change 3

How to change 2

How to change / Katy Milkman

יום הולדת 4 לאתר

קחו רגע

אל תחמיצו הזדמנות להיות מדהימות

איך לעבוד איתי

מצגת עושים סדר בגישת האילוצים

רעיונות לתרגילים בגישת האילוצים

עושים סדר בגישת האילוצים - 3

עושים סדר בגישת האילוצים - 2

עושים סדר בגישת האילוצים - 1

The Great Nowitzki

עונג שבת - דירק נוביצקי

The Great Nowitzki / Thomas Pletzinger

אולי יעניינו אותך גם הפוסטים האלו...

בחזרה לעמוד הבלוג