לשכתב את ספר הלימוד

לא אפשרתי לשום לימודים בבית הספר להפריע לחינוך שלי.

צילום:

יום אחד תלמיד בכיתה ח' התלונן למורה שלו, ארין מקארתי, שהטקסט שהם התבקשו לקרוא בשיעור היסטוריה לא מדויק.

בעיה? לא ממש.

מקארתי יודעת. היא נתנה להם לקרוא טקסט מספר לימוד משנת 1940.

התלמיד שם לב. האחרים לא. הם פשוט קיבלו את מה שכתוב בספר כמובן מאליו.

וכולנו, בצורה כלשהי, עושים זאת. לפעמים עם ספרים, לפעמים עם מומחים או מורים, לפעמים עם סרטון באינסטגרם.

הילדים למדו משהו חשוב יותר מאשר עוד כמה עובדות היסטוריות.

הם למדו שיש נקודות מבט שונות ושחומר הלימוד משתנה לפי מי שכותב אותו.

מקארתי גם כתבה ספר לימוד שלם מן העתיד ונתנה לילדים ללמוד ממנו.

אחד הבנים שם לב שהספר מכיל רק נשים וילדות.

"דווקא יש שם בן אחד," אמרה לו מקארתי. יש בעתיד בנים, הם פשוט לא עושים שום דבר חשוב.

נקודת המבט של המין הנשי עברה בצורה חדה לילד.

העובדה שמשהו פופולרי לא אומר שהוא נכון, וגם העובדה ששומעים משהו הרבה פעמים לא הופכת אותו לנכון.

עוד משהו ששווה לחשוב עליו הוא הרצאות.

אנחנו מרגישים שאנחנו לומדים מהן.

אנחנו לפעמים אפילו נהנים מהן(!) כשהמרצה כריזמטי או מעניין.

אבל אנחנו לא לומדים מהן כמו שיכולנו ללמוד אם היינו מכינים בעצמנו שיעור בנושא כדי ללמד אחרים, או מתנסים בנושא באופן פעיל.

כשהמסר מעורר השראה, אנחנו לומדים פחות.

למידה יעילה היא למידה פעילה.

בספר, אדם גרנט מספר על מרצה שלא זכה ללמוד אצלו, והמרצה הזה היה מלמד כל שנה קורס אחר.

הוא היה חוקר סקרן ואמר בנושא: "אני מבצע את החשיבה שלי באמצעות הקורסים שאני נותן. כשמציגים השקפה מצוחצחת ומעובדת, הסטודנטים לא זוכים בהזדמנות לראות איך מתגבשת עבודה פילוסופית בזמן אמת, ולא לומדים לעשות אותה."

כשתלמידים מתמודדים עם בעיות מורכבות, מאוד קל למורה לבוא ו"להציל" אותם, לפתור להם את הבעיה או לענות להם על השאלה. אבל אז המורה הוא זה שלומד.

ג'ינו אוריימה, מאמן הכדורסל בעל המספר הרב ביותר של אליפויות מכללות אי פעם, נוהג להגיד לשחקניות שהוא מאמן Figure it out.

בעולם האמיתי, אנחנו יוצרים ומקבלים משוב לא רק מה"בוס" שלנו, אלא גם מאלה שנמצאים לידנו במשרד או במגרש.

אנחנו צריכים לעשות את העבודה שלנו ולהיות מוכנים לקבל משוב לא רק מהמאמנת, אלא גם מהשחקניות שלצידנו.

הן צריכות לדעת מספיק כדי להיות מסוגלות לתת לנו משוב איכותי.

אנחנו צריכים לדעת לקבל משוב ולהשתמש בו כדי להתקדם.

השיפוט יהיה על המעשים שלנו, ולא עלינו כאדם.

התפקיד שלנו בתור מחנכים, מאמנים, מורים, הורים הוא לאפשר להם לשאול שאלות, לחקור, לקבל משוב ולהשתמש בו ולפתח הרגלי חשיבה שישרתו אותם בעתיד.

אולי אנחנו לא נחיה כבר, אבל הם יקבלו מיומנויות שיעזרו להם בכל תחום בו יבחרו לעסוק.

חזרה לפוסט המרכזי עם כל הפוסטים מהספר - לחצו כאן.

מכירים מישהו שזה עשוי לעניין אותו? שתפו!
Coach K
ספר הכדורסל האחרון
פיל ג'קסון
פסיכולוגיה של הספורט
כל יום החלטה
צוות
פסח
כתיבה
הטיות
כל יום סרטון
פוקוס
כישלון
קבלת החלטות
פוטנציאל
שינה
אמונה
מטרה
סימני דרך
גיוון
עצמאות
קורונה
לחשוב כמו אלופים
ביצועים
כלים מנטליים
תחרותיות
משמעת
תקשורת
אחריות
מנהיגות
פציעה
יכולת גופנית
מנטור
פילוסופיה
שחקן ותיק
קושי
וודן
ביטחון
מיינדפולנס
זכוכית מגדלת
כיף
הקרבה
עונג שבת
הכנה
הרגל
מוטיבציה
שחיקה
תמיד קדימה
חוויה
הורים
סטנדרט
התמדה
גריט
למידה
הסבר
במשפט אחד
פשטות
קובי
student of the game
פודיום
רוטינה
קריירה
תירוץ
סדר עדיפויות
תרבות
פודקאסט
יצירתיות
עשייה
פירגון
הלך רוח
כישרון
אלברט איינשטיין
מיינדסט
אהבה
חינוך
שיחה
מאמץ
כשרון
מופנמים
אופי
מועדון קריאה
תכנון
דחיית סיפוקים
חסכון
דרך
זמן
תהליך
שקדנות
סבלנות
הרצאה
אסטרטגיה
הוראה
לימוד
התחלה
אנדרס אינייסטה
פפ גווארדיולה
תודה
אימון
השראה
הצלחה
מצוינות

איך לגדל ילדים שהם לא בריונים

איך לגדל ילדים חזקים מנטלית ובעלי מוטיבציה

How to raise kids who aren’t assholes / Melinda Wenner Moyer

Coach K - מסכמים קריירה

Coach K - חוזרים לנצח

Coach K - התמוטטות

Coach K - מתחילים לנצח

Coach K - התחלה קשה בדיוק

Coach K - Army

Coach K / Ian O’Connor

חזון לעתיד - שינוי כיוון

טרי פראצ'ט על כתיבה ועל החיים

Terry Pratchett - A life with footnotes / Rob Wilkins

תרגילי אימון שכנראה לא שמעתם עליהם

עקרונות משחק

פיתוח שחקנים עדכני

מיישמים CLA בכדורסל

מדוע למידה היא לא לינארית

כוחה של תפיסה

מהי מיומנות?

להתגבר על הסטטוס קוו

Transforming basketball / Alex Sarama

The courage to teach / Parker Palmer

My turn - על כדורגל ואימון

My turn / Johan Cruyff

לאמן ביעילות במשחקים

מה זה IZOF

לוודא מוכנות לתחרות

Rafa - My story / Rafael Nadal

The little big things / Tom Peters

Quiet power / Susan cain

לחיות עם כשלונות

הערכה למערכות

למה אנחנו לא לומדים מכישלון?

כשלונות מורכבים

לעצב סביבות למידה יעילות

טעויות בסיסיות

כשלונות אינטליגנטיים

Right kind of wrong / Amy Edmondson

למקסם למידה של הספורטאים

Blood on the horns 3

Blood on the horns 2

Blood on the horns / Roland Lazenby

Teambuilding / Rinus Michels

פתחו יכולות גופניות ומיומנות

Chop wood carry water / Joushua Medcalf

The tyranny of talent / Joe Baker

מנהיגות טרנספורמטיבית

בנו אמון וצרו לכידות

אנסון דוראנס פורש מאימון

The man watching - מה שחשוב

הציבו מטרות והגדירו תוצאות

The man watching - אופי של מאמן

חברו ערכים לפילוסופיית האימון

The man watching - תמיד קדימה

The man watching - סדר עדיפויות וגיוס

הצטרפות לקבוצת הווטסאפ

The man watching - למידה ומנהיגות

The man watching - אימונים

הגדירו תכלית וערכים מרכזיים

Coaching better every season

The man watching - נצחונות

The man watching - התחלה

The man watching / Tim Crothers

על נוכחות ושיעורי בית

שינה אופטימלית היא יתרון תחרותי

The last enforcer / Charles Oakley

Deep work / שעמום ומדיה חברתית

אפקט איינסטלונג

Deep work / תכלס

Deep work / Cal Newport

מה דרוש כדי להישאר ב-NBA

The manager / Mike Carson

Barca / תזונה

למאמנ/ת אין יום רע

Barca / מסי

Barca / גווארדיולה ושיטות האימון

Barca / הארכיטקט

יום הזיכרון (ועוד 364 של שכחה)

Barca / Simon Kuper

Let them play / Jerry Lynch

ויל 8

ויל 7

ויל 6

ויל 5

ויל 4

ויל 3

ויל 2

ויל / וויל סמית'

Second set of eyes / Cody Royle

אינטואיציה באימון

הדופק כמראה של הנפש

מערכות יחסים באימון

בשביל מה צריך מאמן?

עוד פרספקטיבה

Clear thinking

Second set of eyes

לטובים ביותר יש מאמנ/ת

המיתוס הכי גדול באימון מקצועני

היא לא רוצה לנצח כמוני

אולי יעניינו אותך גם הפוסטים האלו...

בחזרה לעמוד הבלוג