מכתב לעצמי - ג'יי הנסי

ג'יי הנסי (סגן אלוף בחיל הים האמריקאי וחבר אריות-הים Navy SEALs) קיבל בקשה לעזרה מקצין בכיר וזה גרם לו לחשוב אילו עצות היה יכול לתת לעצמו כשהיה צעיר. הוא כתב לעצמו-הצעיר מכתב.

צילום:
Jules a. on Unsplash

ג'יי היקר,

בעוד פחות משבוע תתחיל את הלימודים והאימונים בחיל הים של ארה"ב. בתוך פחות משבועיים, תתחיל באימונים של "אריות הים" (Navy SEALs). המציאות של האימונים תעלה על כל שמועה ששמעת בקשר אליהם. הם יאתגרו אותך, אבל תהיה מוקף באנשים המדהימים בעולם. במשך 25 השנים הבאות, האנשים האלה יהפכו להיות האחים שלך – הם יהפכו לגורם מכריע בהתפתחות שלך כמנהיג וכאדם.

23 שנים אחרי כן, אתה תקרא ספר שנקרא lean startup שנכתב על ידי אריק רייס, בו הוא מעודד יזמים לבצע איפיון מהיר; לאסוף משוב, להיכשל במהירות, להשתפר כל הזמן. כשתקרא את הספר הזה, אתה תבין שהספר הזה הוא יותר מאשר מדריך לעסקים, הוא מתודולוגיה לפיתוח מנהיגים שתהפוך אותך למי שאתה. יותר מכך, זו פילוסופיית מנהיגות שמפתחת בהצלחה מנהיגים בכל זרועות הצבא.

הספר lean startup מציג את הקונספט של מוצר בר-קיימא-מינימלי (MVP)

ה-MVP  הוא הגירסה של המוצר שמאפשרת את לולאת הלמידה לבנות-למדוד-ללמוד עם כמות מינימלית של מאמץ וכמות זמן מינימלית של פיתוח המוצר. ה-MVP חסר רבים מהמאפיינים שיתבררו כהכרחיים בהמשך הדרך. בעוד 7 ימים, חיל הים ישיק אותך בתור MVP. הציפיות הן שתהיה אבטיפוס מהיר שכל הזמן לומד ומשתפר לאורך הקריירה שלך. על מנת לעשות זאת, תצטרך לבצע מספר דברים – אז שים לב.

אזהרה:

ברצינות, שים לב.

בעוד אתה רואה את עצמך כבן 21, בקרוב קצין בחיל הים, אתה למעשה אידיוט מלא טסטוסטרון שלא מחליט החלטות היטב. עם הזמן, אתה תבין את זה, אך לא לפני שתעשה המון טעויות, תבזבז המון זמן וכסף, אולי אפילו תבלה לילה או שניים בכלא, תימלט ממוות ותלמד שלהיות בר-מזל לפעמים עדיף על פני להיות טוב. בכל זה, החדשות הטובות הן שאתה תהנה ממש, ותבין את הרוב...

הנה השלבים להצלחה כ-MVP:

1. תקשיב.

הילחם בצורך לדבר כל פעם שאתה רוצה, ופשוט תקשיב. תמיד יש מישהו יותר חכם ממך – זה אף פעם לא נגמר.

תבין מי האנשים החכמים ותיצמד אליהם. אתה צריך למצוא מנטורים שידריכו אותך לאורך הקריירה שלך. אל תחפש את הכי מגניבים, הכי קולניים או הכי מצחיקים. מצא את המנהיגים שמצאו תכלית לחייהם ומאמינים במשהו יותר גדול ויותר טוב מעצמם.

זה די קל, למעשה, הם בולטים.

הם בדרך כלל נשואים, לעיתים קרובות יש להם ילדים, והם תמיד עוזרים לאנשים. המנהיגים האלה לרוב דוגלים ברוטינה, ומצליחים לאזן בין עבודה לשעשועים. לא משנה כמה קשים יהיו הדברים, הם המנהיגים שנשארים חיוביים ונראה שהם נהנים.

החלק הבא הוא ברור מאליו, אבל זכור, בקרוב תהיה אריה-ים, אז מצא את אלה שנראים ומתנהגים כמו לוחמים. גם הם בולטים – הם המנהיגים שאתה רוצה שיהיו איתך אם דברים מדרדרים. בחר מגוון של מנהיגים: קצינים בכירים, חיילים ותיקים וגם בני גילך.

(שים לב: עליך לחשוש קצת מבני גילך. גם הם אידיוטים מלאים טסטוסטרון. עם זאת, לשמור על רשת חברים קרובים זה כמו מיקור-המונים: אתה יכול ללמוד הרבה-הרבה יותר מרשת חברים חזקה. רק דע שתלמד "מה לא לעשות" בערך באותה כמות שתלמד "מה כן לעשות").


2. דע מה תרצה שיקרה בסוף.

האתוס של אריות-הים ייצא רק בעוד עשור, אז כתוב את המחשבות שלך על איך תרצה להיות בתור אדם ובתור מנהיג. היה ברור גם ברמה המקצועית וגם ברמה האישית.

כתוב את זה – אתה תגלה שכשאתה כותב, הרעיונות בראשך הופכים להיות יותר ברורים. אה, וקודם תכתוב ורק אחר כך תערוך. אתה תקרא ספר שכתבה אמא של חבר שלך שמסביר את זה בהמשך (writing on both sides of the brain). לעת עתה, התרכז קודם בתוכן, ואז בצורה ובדקדוק – זה יהיה יותר הגיוני בהמשך. השתמש במסמך שלך כדי כתבנית להצבת מטרות. בבוא הזמן, תבין כמה שימושי זה להציב מטרות לכל תחום בחיים. אתה תגלה שהתחרותיות שבך הופכת את הסבירות של השגת מטרה לגדולה פי שתיים כאשר אתה כותב מטרות ולא רק חושב עליהן.

3. מצא מנטורים והשתמש בהם.

מנהיגים מנוסים לא יכולים לעזור לך אם לא תבקש. זה ירגיש מוזר בהתחלה, כמו להזמין גבר לדייט, אבל סמוך עליי, אף אחד לא ישיב לך תשובה שלילית אם תבקש מהם עזרה עם הקריירה שלך. אמור להם שאתה מכבד אותם ותרצה להתייעץ איתם מדי פעם. כשתתבגר ומישהו יבקש ממך להיות המנטור שלו, תבין כמה מגניב זה וכמה זה בעצם עוזר לך לשפר את היכולות שלך.

4. היה צנוע.

הטסטוסטרון הזה יהיה מאוד קשה לתפעול בתחילת הקריירה שלך. במהלכה, אתה תגלה שלהודות בטעויות שלך עוזר מאוד.

בתחילה, התכונה הזו מראה צניעות ומוכנות ללמידה. כשתהפוך להיות בכיר יותר, זה יעזור לעצב את התרבות במקום העבודה שלך ויסייע לך ליצור ארגון שלומד. באופן אישי וגם בציבור, הודאה בטעויות עלולה להרגיש מוזר, אבל ברגע שזה כבר הרגל, זה מרגיש טבעי ואפילו מביא להקלה מסוימת. בבוא הזמן, אתה תשתמש קצת יותר מדי בביטוי "לכל העפרונות שלי יש מחקים".

ביטויים נוספים שתאהב:

"דברים אף פעם לא טובים או רעים כמו שהם נראים."

"אם אין לך זמן לעשות את זה היטב, איך יהיה לך זמן לעשות את זה שוב?"

5. מתודולוגיה של סטארט אפ מתחיל.

אוקיי, החלק הזה הוא חשוב. כשאתה יודע מה אתה רוצה שיקרה בסוף, ויש לך מנטור ורשת חברים, אתה צריך לשים לעצמך את הגבולות בהם תתקדם.

נסה לחשוב על המנטור שלך ועל החברים בתור מעקה בטיחות שכל הזמן נותן לך משוב ומראה לך איפה אתה ממוקם ביחס למטרה שלך.

השיפוע של הצמיחה שלך הוא חשוב. אל תחשוב על זה יותר מדי, אבל דע שאתה לא רוצה שהשיפוע יהיה גדול מדי (אל תהיה יהיר) ואתה לא רוצה שהוא יהיה קטן מדי (אין מה לפחד מלדחוף את עצמך). עכשיו דמיין שמסביב לשיפוע הזה יש בורג. הלולאות מראות את העשייה שתקרה במהלך הדרך ותקדם את הלמידה שלך. במציאות, לולאות מסוימות הן גדולות ומצביעות על כך שסטית קצת יותר מדי מהדרך, ולולאות אחרות הן קטנות. אל תקבל יותר מדי ביטחון מהלולאות הקטנות. הן בעיקר קשורות למזל ולזה שהיית חלק מצוות מעולה.

6. מודעות עצמית.

באופן כללי, הקירבה שלך לשיפוע תראה כמה אתה מודע לעצמך. היכולת שלך "לקרוא" אנשים, בעיקר על ידי שפת גוף והבעות פנים, תשתפר באופן משמעותי לאורך הזמן. זו תהיה נקודת חוזק משמעותית שתאפשר לך להסתגל ולהנהיג צעירים ממך, את חבריך וגם בכירים ממך. אין מספר מספיק גדול של מנטורים או של חברים שיכול להתגבר על חוסר במודעות עצמית. חוסר במודעות עצמית הוא קטסטרופה.

7. הלך רוח (מיינדסט).

סמוך על תחושת הבטן שלך בקשר לסעיף הזה. כשתעבור דרך נקודות קשות בקריירה שלך, שמור על הלך רוח של צמיחה ולמידה, כזה שמחפש להתפתח כל הזמן. כשתהפוך להיות מבוגר, קריאה תהפוך להיות תחביב מועדף, בעיקר על למידה, מנהיגות וביצועים. הספר של קרול דווק mindset, הספר peak של אנדרס אריקסון, make it stick של פיטר בראון ו"לחשוב מהר, לחשוב לאט" של דניאל כהנמן יהיו בין האהובים עליך.

8. מיני-ויתורים.

במשך הקריירה שלך תתמודד עם הרבה אתגרים. אף פעם אל תוותר. זה נראה כמו מסר די קל, ועם זאת, האתגר יהיה להימנע ממיני-ויתורים. אלה האירועים הקטנים כמו כאשר אתה מתכנן לרוץ 8 קילומטרים אבל אתה לא מרגיש מעולה ועולה בך הדחף לקצר את המרחק. או שאולי אתה מתכנן לבצע מספר מסוים של סטים, אבל אתה מתחיל להסביר לעצמך למה אתה (או הצוות שלך) יכולים להסתדר עם פחות. זה שונה מאשר להתבטל או לדחות דברים לאחר כך. זו תוכנית אמיתית שאתה עובד כדי להשיג ויש לך דחף לעצור לפני שהמשימה הושלמה או להסביר למה סיום מוקדם הוא דווקא בסדר.

זה מיני-ויתור. מיני-ויתורים הם הסוג הכי מסוכן של ויתורים כי רוב הזמן אתה לא שם לב שהם מתרחשים, אבל לאורך הזמן, הם בונים הרגלים בדיוק כמו ויתורים מלאים – הימנע מכאלה בכל מחיר.

9. עצות אחרונות.

הישאר בחוסר-נוחות. עשה דברים שאתה לא אוהב לעשות כל שבוע. זה ישתלם שוב ושוב לאורך הקריירה שלך. למעשה, אתה ממש תתחיל לאהוב את ההרגשה הזו שבאה עם ביצוע דברים לא נוחים.

אין קיצורי דרך. כל מה שאתה רוצה לעשות היטב דורש עבודה. אין גלולות או תוספים שיהפכו אותך להיות יותר בכושר, יותר חכם או יותר טוב בעבודה שלך. אל תבזבז זמן בחיפוש אחרי קיצורי דרך.

הישאר מוכן. בכל היבט בחייך, אף אחד לא מתעניין במה ידעת לעשות פעם. הם מתעניינים מה אתה יכול לעשות כיום. תהיה מוכן להיות אבא, מנהיג, אריה-ים, חבר ומנטור.


ג'יי.


מכירים מישהו שזה עשוי לעניין אותו? שתפו!
שינה
אמונה
מטרה
סימני דרך
גיוון
עצמאות
קורונה
לחשוב כמו אלופים
ביצועים
כלים מנטליים
תחרותיות
משמעת
תקשורת
אחריות
מנהיגות
פציעה
יכולת גופנית
מנטור
פילוסופיה
שחקן ותיק
קושי
וודן
ביטחון
מיינדפולנס
זכוכית מגדלת
כיף
הקרבה
עונג שבת
הכנה
הרגל
מוטיבציה
שחיקה
תמיד קדימה
חוויה
הורים
סטנדרט
התמדה
גריט
למידה
הסבר
במשפט אחד
פשטות
קובי
student of the game
פודיום
רוטינה
קריירה
תירוץ
סדר עדיפויות
תרבות
פודקאסט
יצירתיות
עשייה
פירגון
הלך רוח
כישרון
אלברט איינשטיין
מיינדסט
אהבה
חינוך
שיחה
מאמץ
כשרון
מופנמים
אופי
מועדון קריאה
תכנון
דחיית סיפוקים
חסכון
דרך
זמן
תהליך
שקדנות
סבלנות
הרצאה
אסטרטגיה
הוראה
לימוד
התחלה
אנדרס אינייסטה
פפ גווארדיולה
תודה
אימון
השראה
הצלחה
מצוינות

חשיבותה של השינה

לצאת מהקווים - מאמנים מדברים על אימון - פרק 16

Quotable Michael Jordan / Pat Williams

על ביצוע במאני-טיים ומה שבא לפניו - 2

על ביצוע במאני-טיים ומה שבא לפניו - 1

דני אבדיה, גנטיקה ומאמץ

לקלוע מישיבה על הספסל

יישום בפועל של עקרונות עיצוב האימון - כדורסל

לצאת מהקווים - מאמנים מדברים על אימון - פרק 15

הפרעת הקשר: אימון אקראי לעומת אימון חזרות

יישום בפועל של עקרונות עיצוב האימון

לעשות משהו דוחה

תמצא/י תשובה בעצמך

משוב חופשי ותרומתו לאימון

The inner game of tennis / W. Timothy Gallway

הנסיכה הכי גרועה

לצאת מהקווים - מאמנים מדברים על אימון - פרק 14

שימוש בדמיון באימון בזמן קורונה

זה לא ארגז

היום מתחשק לי לאכול ילד!

עקרונות עיצוב אימון בגישת ההגבלות

5 מילים שכדאי להתחיל להגיד

למידה מווידאו בימי קורונה - 2

תיאוריית הדינמיקה האקולוגית ללמידה מוטורית

על אמונה

לצאת מהקווים - מאמנים מדברים על אימון - פרק 13

למידה מווידאו בימי קורונה - 1

על התמדה

מודל האילוצים של Newell

Bird at the buzzer / Jeff Goldberg

על שעמום ולמידה

אימון עם חסימת ראייה

מטרת האימון

מיטל

לצאת מהקווים - מאמנים מדברים על אימון - פרק 12

למידה דיפרנציאלית - לספורטאים בימי הקורונה

טעימה מהעוגיות

להגביל כדי לאפשר

שימוש בציוד כדי להפוך אימון לדומה למשחק

דרכים להתמודדות עם לחץ

בית ספר לערכים ולספורט - חלק ב'

הקושי באימונים בתנאי בידוד

10 דברים שעושים הקופצים למים הטובים בעולם - חלק ב'

עיצוב סביבת למידה ייצוגית

10 דברים שעושים הקופצים למים הטובים בעולם - חלק א'

לצאת מהקווים - מאמנים מדברים על אימון - פרק 11

ציפייה - ניבוי ביצועים 2

קור רוח - poise

אימון על משטחים לא יציבים – לגיטימי או גימיק?

חזרות ללא חזרה

ציפייה - ניבוי ביצועים

תפיסה ופעולה

לחשוב כמו אלופים - לימודים

לצאת מהקווים - מאמנים מדברים על אימון - פרק 10

עין שקטה 2

הסוד של הכדורסל

תאוריית שילוב הכיף: שימור השתתפות ילדים ונוער בספורט

מכתב להורים אחרים בפארק

בית ספר לערכים ולספורט

עין שקטה - Quiet Eye

על כתמים, פרופורציות והקשר

שיפור ביצועים באמצעות מוטיבציה פנימית ותשומת לב ללמידה

לצאת מהקווים - מאמנים מדברים על אימון - פרק 9

ישיבה על הספסל

להגיע לקצה

סקירת מחקר על למידה לעומת ביצועים

דיבור עצמי

לצאת מהקווים - מאמנים מדברים על אימון - פרק 8

BOOST! / מיכאל בר-אלי

נקודת מבט חדשנית על שילוב האספקט המנטאלי בתהליך האימוני

לגדל ספורטאי/ת - תגובה

לגדל ספורטאי/ת

סימני דרך - קורל חזן

זכוכית מגדלת - ליעד אורבך

לצאת מהקווים - מאמנים מדברים על אימון - פרק 7

הדרישות מספורטאית אולימפית - אירה ויגדורצ'יק

Belichick (חלק 4 - הדרך של הפטריוטס)

Belichick (חלק 3 - אימון)

Belichick (חלק 2 - מאמן ראשי)

Belichick (חלק 1 - ההתחלה)

מאמנים מדברים על אימון - תובנות מ-6 פרקים ראשונים

לצאת מהקווים - מאמנים מדברים על אימון - פרק 6

המאמנות כותבות - The Definite Dozen (חלק 2)

המאמנות כותבות - The Definite Dozen (חלק 1)

Reach for the Summit / Pat Summitt

תכנון - זה לא תמיד מצליח

Leading with the heart / Mike Krzyzewsky

לצאת מהקווים - מאמנים מדברים על אימון - פרק 5

Leading / Alex Ferguson

על יכולת גופנית - המאמנים מסכמים מה למדו וממי

כמה להתאמן וכמה לנוח?

על חזרות וגיוון

לצאת מהקווים - מאמנים מדברים על אימון - פרק 4

על חשיבות שחרור אחרי אימון

על חשיבות החימום לפני אימון

על יכולת ניתור

על חשיבות תרגילים להפחתת סיכון לפציעה

על חשיבות הגמישות

דבר אחד פשוט שספורטאים יכולים לעשות כבר מהיום כדי להשתפר

על חשיבות אימון הכוח

אולי יעניינו אותך גם הפוסטים האלו...

בחזרה לעמוד הבלוג