Belichick (חלק 4 - הדרך של הפטריוטס)

אחריות עצמית, טיפול בפרטים הקטנים, מוכנות לקבל קצת צעקות כל עוד מנצחים ורצון לקרוא ספר שייתן כמה נקודות. זו הדרך של הפטריוטס.

צילום:

בסיום ההפסד הכואב בסופרבול 2008, אחרי עונה בה ההפסד היחיד היה ההפסד הזה, השחקנים של הפטריוטס ישבו עם ראש למטה בחדר ההלבשה. גם אחרי הפסד כזה הם היו רגילים להסתכל על עצמם, לראות מה הייתה האחריות שלהם. הקוורטרבק השלישי, שהופיע בחמישה משחקים באותה עונה, תהה מה היה יכול לעשות אחרת באימונים כדי לעזור לבריידי להיות יותר טוב.

אל תוך כל החשכה הזו נכנס בליצ'יק.

מה הוא יגיד? מה מאמן יכול להגיד במצב כזה?

הוא היה נסער ביותר ודיבר פחות מדקה. אולי כמה שניות יותר.

אבל הוא ידע שבעונה כמו זו, הוא היה צריך לאמן את הקבוצה שלו עוד דקה אחת. הוא היה צריך להקל את הכאב של שחקניו, אז הוא עשה מה שעושים בפטריוטס – הוא לקח את האשמה על עצמו.

הוא אמר 'לא הכנו אתכם טוב מספיק. המאמנים לא עשו עבודה מספיק טובה וזו אחריות שלי. לא הכנתי אתכם מספיק טוב ואני מצטער על כך.'

הוא לא האשים את המאמנים, הוא לקח את כל האחריות על עצמו. הוא גם לא אמר משהו בסגנון של 'זה ממש מבאס ולא הצלחנו לעשות מספיק מהלכים.' הוא לא הזכיר בכלל את השחקנים.

הוא לא סתם אמר את מה שאמר. הוא היה שבור בגלל שהוא חשב שבגללו לא הוא – אלא השחקנים, הצוות, הבעלים – לא יירשמו בספרי ההיסטוריה. ברור שהיו דברים שהשחקנים היו יכולים לעשות אחרת אבל בליצ'יק הרגיש שהדברים שהוא לא עשה מספיק טוב עלו לקבוצה במשחק ובעונה מושלמת. הוא לקח אחריות והמסר היה חד ברור.

לפטריוטס הייתה הדרך שלהם להחליט את מי הם רוצים. הם לא חיפשו מישהו ואז שאלו את עצמם "מה הוא יודע לעשות? איך נשתמש בו? איך נתאים אותו לקבוצה?"

הם ידעו מה הם צריכים – מישהו שיחסום, מישהו שיתפוס כדורים ארוכים, מישהו בעל אופי מסוים – ואז בחרו שחקנים מתאימים. ככה הם ידעו איזה תפקיד יהיה לו, איפה הוא ישתלב, מה יהיה הסיכוי שלו לשחק דקות משמעותיות, והם ביררו גם אם הוא יתאים מנטלית או מבחינת ניסיון.

הסקאוטים ידעו על השחקן אם יש לו בעיית מהירות, בעיית גובה, או שהוא עשוי להיות מסוגל להחליף עמדה במהלך הקריירה שלו, ואז הם קיבצו את הדוחות לפי רמה – מישהו שיתאים מהיום הראשון להיות שחקן פותח, מישהו שעשוי להשתלב בסגל ומישהו שאין לו סיכוי להיכנס.

"כשאתה נותן ציון לשחקן, זה תמיד איך הוא יהיה בשנה השנייה לדעתך. יש תקופת למידה לכולם, אבל הציון הוא לפי תפקיד. הרי איך תדע מי שווה בחירת סיבוב שני? הקטע של ביל זה תפקיד. הכול מבוסס על התפקיד של השחקן. אבל החלק של האופי זה החלק הקשה."

 

בליצ'יק תמיד אמר שהשחקנים שלו הם אלה שקובעים כמה שחקנים ישותפו במשחק, לא המאמנים או הסקאוטים. "משהו שאנחנו אומרים לכל השחקנים בתחילת השנה זה שאם אתה מסתכל על ההיסטוריה שלנו, לא מעניין אותנו מאיפה באת. מעניין אותנו מה אתה עושה אחרי שהגעת. לא משנה אם נבחרת בסיבוב ראשון, חמישי או לא נבחרת בכלל. 10 שנים ניסיון בליגה או שנה אחת. אנחנו נשתמש בשחקנים הכי טובים. מי אלה? זה תלוי בשחקנים."

 

אדם בשם טימותי גיי, פרופסור לפיזיקה ולאסטרונומיה שהיה מנהל קבוצת הפוטבול של בליצ'יק כשהוא שיחק במכינה באנדובר לפני שהתקבל לקולג', כתב ספר על הפיזיקה של הפוטבול. הוא ביקש מבליצ'יק ושותפיו לצוות האימון לקרוא. אחד מהצוות הגיב שאין להם זמן לקרוא את הספר.

הוא כתב להם בחזרה שזה עשוי לתת להם שלוש נקודות פעם ב-6 שנים אז הם כתבו בחזרה:

"אם כך, נרצה לקרוא את זה."

 

היו אנשים שלא אהבו את ביל בליצ'יק. חלק מכך היה קשור לעובדה שהם תפסו אותו כאדם מתנשא. חלק מכך היה קשור לאחוז הניצחונות של בליצ'יק מול אותם אנשים.

 

גם רוברט קראפט, הבעלים של הפטריוטס, לפעמים קיבל יחס לא יפה מבליצ'יק. עם זאת, הוא מכיר את ההיסטוריה של בליצ'יק ויודע מאיפה הקשיחות הזו באה. הוא אמר פעם שהוא קיבל צעקות מבליצ'יק פעם ב-16 שנה. ממאמן קודם קיבל צעקות פעם ב-16 יום.

כשמישהו אחר שאל את קראפט "מתי כבר תפטר את המניאק הזה?" קראפט ענה לו "כשהוא יהיה במאזן 8-8."

זו הדרך של הפטריוטס.

 

מכירים מישהו שזה עשוי לעניין אותו? שתפו!
אמונה
מטרה
סימני דרך
גיוון
עצמאות
קורונה
לחשוב כמו אלופים
ביצועים
כלים מנטליים
תחרותיות
משמעת
תקשורת
אחריות
מנהיגות
פציעה
יכולת גופנית
מנטור
פילוסופיה
שחקן ותיק
קושי
וודן
ביטחון
מיינדפולנס
זכוכית מגדלת
כיף
הקרבה
עונג שבת
הכנה
הרגל
מוטיבציה
שחיקה
תמיד קדימה
חוויה
הורים
סטנדרט
התמדה
גריט
למידה
הסבר
במשפט אחד
פשטות
קובי
student of the game
פודיום
רוטינה
קריירה
תירוץ
סדר עדיפויות
תרבות
פודקאסט
יצירתיות
עשייה
פירגון
הלך רוח
כישרון
אלברט איינשטיין
מיינדסט
אהבה
חינוך
שיחה
מאמץ
כשרון
מופנמים
אופי
מועדון קריאה
תכנון
דחיית סיפוקים
חסכון
דרך
זמן
תהליך
שקדנות
סבלנות
הרצאה
אסטרטגיה
הוראה
לימוד
התחלה
אנדרס אינייסטה
פפ גווארדיולה
תודה
אימון
השראה
הצלחה
מצוינות

עקרונות עיצוב אימון בגישת ההגבלות

5 מילים שכדאי להתחיל להגיד

למידה מווידאו בימי קורונה - 2

תיאוריית הדינמיקה האקולוגית ללמידה מוטורית

על אמונה

לצאת מהקווים - מאמנים מדברים על אימון - פרק 13

למידה מווידאו בימי קורונה - 1

על התמדה

מודל האילוצים של Newell

Bird at the buzzer / Jeff Goldberg

על שעמום ולמידה

אימון עם חסימת ראייה

מטרת האימון

מיטל

לצאת מהקווים - מאמנים מדברים על אימון - פרק 12

למידה דיפרנציאלית - לספורטאים בימי הקורונה

טעימה מהעוגיות

להגביל כדי לאפשר

שימוש בציוד כדי להפוך אימון לדומה למשחק

דרכים להתמודדות עם לחץ

בית ספר לערכים ולספורט - חלק ב'

הקושי באימונים בתנאי בידוד

10 דברים שעושים הקופצים למים הטובים בעולם - חלק ב'

עיצוב סביבת למידה ייצוגית

10 דברים שעושים הקופצים למים הטובים בעולם - חלק א'

לצאת מהקווים - מאמנים מדברים על אימון - פרק 11

ציפייה - ניבוי ביצועים 2

קור רוח - poise

אימון על משטחים לא יציבים – לגיטימי או גימיק?

חזרות ללא חזרה

מכתב לעצמי - ג'יי הנסי

ציפייה - ניבוי ביצועים

תפיסה ופעולה

לחשוב כמו אלופים - לימודים

לצאת מהקווים - מאמנים מדברים על אימון - פרק 10

עין שקטה 2

הסוד של הכדורסל

תאוריית שילוב הכיף: שימור השתתפות ילדים ונוער בספורט

מכתב להורים אחרים בפארק

בית ספר לערכים ולספורט

עין שקטה - Quiet Eye

על כתמים, פרופורציות והקשר

שיפור ביצועים באמצעות מוטיבציה פנימית ותשומת לב ללמידה

לצאת מהקווים - מאמנים מדברים על אימון - פרק 9

ישיבה על הספסל

להגיע לקצה

סקירת מחקר על למידה לעומת ביצועים

דיבור עצמי

לצאת מהקווים - מאמנים מדברים על אימון - פרק 8

BOOST! / מיכאל בר-אלי

נקודת מבט חדשנית על שילוב האספקט המנטאלי בתהליך האימוני

לגדל ספורטאי/ת - תגובה

לגדל ספורטאי/ת

סימני דרך - קורל חזן

זכוכית מגדלת - ליעד אורבך

לצאת מהקווים - מאמנים מדברים על אימון - פרק 7

הדרישות מספורטאית אולימפית - אירה ויגדורצ'יק

Belichick (חלק 3 - אימון)

Belichick (חלק 2 - מאמן ראשי)

Belichick (חלק 1 - ההתחלה)

מאמנים מדברים על אימון - תובנות מ-6 פרקים ראשונים

לצאת מהקווים - מאמנים מדברים על אימון - פרק 6

המאמנות כותבות - The Definite Dozen (חלק 2)

המאמנות כותבות - The Definite Dozen (חלק 1)

Reach for the Summit / Pat Summitt

תכנון - זה לא תמיד מצליח

Leading with the heart / Mike Krzyzewsky

לצאת מהקווים - מאמנים מדברים על אימון - פרק 5

Leading / Alex Ferguson

על יכולת גופנית - המאמנים מסכמים מה למדו וממי

כמה להתאמן וכמה לנוח?

על חזרות וגיוון

לצאת מהקווים - מאמנים מדברים על אימון - פרק 4

על חשיבות שחרור אחרי אימון

על חשיבות החימום לפני אימון

על יכולת ניתור

על חשיבות תרגילים להפחתת סיכון לפציעה

על חשיבות הגמישות

דבר אחד פשוט שספורטאים יכולים לעשות כבר מהיום כדי להשתפר

על חשיבות אימון הכוח

איך נראה שבוע אידאלי של ספורטאי/ת מקצועני/ת?

איך נראה יום אידאלי של ספורטאי/ת מקצועני/ת?

דברים שכדאי לדעת על יכולת גופנית

Do Nothing / Celeste Headlee

לצאת מהקווים - מאמנים מדברים על אימון - פרק 3

תובנות ממשחק הכדורסל - אלישה קלארק

מחשבות אחרונות על הסדרה The last dance

תובנות ממשחק הכדורסל - שיחה עם אגדות כדורסל יווניות

השחקן הוותיק שלי - וינס קרטר

The last dance 7+8 - מחשבה ראשונה

איך לקרוא יותר ספרים

לצאת מהקווים - מאמנים מדברים על אימון - פרק 2

kaizen / Sarah Harvey

תובנות ממשחק הכדורסל - ארגון שחקניות הכדורסל

השחקן הוותיק שלי - ריי אלן

דברים מתפוררים

לצאת מהקווים - מאמנים מדברים על אימון - פרק 1

השחקן הוותיק שלי - אייזיאה תומאס

10 מחשבות על תכנות

עונג שבת - סקוטי פיפן

אולי יעניינו אותך גם הפוסטים האלו...

בחזרה לעמוד הבלוג