גידלו אותנו לחשוב שהמוח נשאר כמו שהוא. הוא לא.
זה חלק 7.
גידלו אותנו לחשוב שהמוח נשאר כמו שהוא משלב מסוים.
הוא לא. אנחנו יכולים ללמוד ולהתפתח, ליצור קשרים חדשים במוח ולצמוח.
המוח שלנו מארגן את עצמו מחדש בכל פעם שאנחנו לומדים משהו חדש.
ככל שנחזור על פעולה יותר פעמים, המוח שלנו יעביר לנוירונים יותר מיאלין.
מיאלין הוא חומר שומני שמצפה את הנוירון וגורם למסרים שעוברים לעבור מהר יותר.
כך מתרחש שיפור.
לדוגמה, פסנתרנים מראים שינויים בעצבים שמזיזים את האצבעות ובאזורים במוח שקשורים למוזיקה. שינויים כאלה לא מתרחשים אצל אנשים שלא מנגנים בפסנתר.
כשאנחנו מתאמנים בצורה ממוקדת במשך זמן רב, המוח מצרף פקודות קוגניטיביות ומוטוריות ביחד, כדי שיוכלו להתבצע במהירות וללא מחשבה - בצורה אוטומטית.
אחת האסטרטגיות המובילות לקידום למידה - ללא קשר לרמת האינטליגנציה שקיבלנו בגנים שלנו:
פיתוח תבנית חשיבה מתפתחת.
לחצו פה כדי לקרוא בהרחבה על התחום המרתק הזה.
בספר How children succeed כותב המחבר שהדרך הכי מועילה להתפתחות היא לחוות קשיים וללמוד להתגבר עליהם.
אם האחרים פותרים לנו בעיות, אנחנו מתקשים להסתגל לחיים.