סימני דרך - קורל חזן

קורל חזן התאהבה בכדורגל בגיל צעיר, התגלתה במקרה, שיחקה בליגת העל בגיל 15, עברה לאקדמיה בוינגייט, ועכשיו היא כדורגלנית מקצוענית שמתאוששת מפציעה קשה ועדיין חולמת להגיע לשחק בגרמניה.

צילום:

הכל התחיל בגיל 4, אבא שלי קנה לי כדור והתחיל להתמסר איתי בידיים ולא כל כך התחברתי לרעיון אז הורדתי את הכדור לרצפה ומסרתי לו חזרה בעזרת הרגליים בלבד. הכדור היה צמוד אליי 24/7 ישנתי איתו בלילות והתעוררתי איתו בבוקר. ההורים שלי פתאום הבחינו במשהו לא רגיל אז החליטו לשלוח אותי לחוג כדורגל במושב שלי, לא היו אז קבוצות נשים אז נאלצתי לשחק עם בנים.

יום אחד הודלף סרטון שלי משחקת לרשת ומאמן אחד של קבוצת ילדות פנה אליי כדי שאבוא לשחק אצלו. הקבוצה הייתה רחוקה, קיסריה כשעה פלוס נסיעה מביתי אבל ההורים תמכו ונסעו איתי בכל יום לאימונים.

במשחק הרשמי הראשון שלי עם קבוצת הילדות של קיסריה הבקעתי חמישייה, התאהבתי בצליל של הכדור פוגע ברשת והשמחה והחגיגות של אחרי, ומאז הבנתי שזה מה שאני רוצה לעשות.

לאחר כמה שנים קיבלתי זימון לנבחרות הצעירות וקבוצת מכבי כשרונות חדרה בליגת העל רכשו אותי, ערכתי הופעת בכורה בליגת העל בגיל 15 מול קבוצת האקדמיה של וינגייט והבקעתי שער ושיחקתי מעולה, כמה ימים לאחר מכן קיבלתי זימון להיכנס לאקדמיה, לא היססתי אפילו לרגע ולקחתי את ההזדמנות בשתי ידיי.

ידעתי שבאקדמיה אקבל את המעטפת המושלמת כדי להפוך לשחקנית מקצוענית. עזבתי את בית הספר, את החברים, את המשפחה ואת המועדון שלי ועשיתי צעד משמעותי לעבר המטרה.

התקופה בוינגייט הייתה ללא ספק התקופה הכי יפה בחיי עד כה. שם בעצם נפל לי האסימון שכדי להשתפר ולהפוך לשחקנית מקצוענית שאני רוצה להיות אני אצטרך להוציא מעצמי יותר, לעשות אימוני אקסטרה, לטפל בגוף שלי, לעבוד על האופי והמנטאליות שלי, להקפיד על התזונה שלי, על ההתאוששות והשינה.

מחוץ לאקדמיה בוינגייט יש מעט מאוד ספורטאיות שמקפידות על הדברים האלה. כדורגל הנשים בישראל אז עדיין לא נחשב למקצועני אז שחקניות נאלצות לעסוק בעוד עבודה בנוסף לכדורגל מה שגורם לכדורגל לא להיות העיקר. יש ארבעה אימונים בשבוע, כמות לא מספיקה כדי להשתפר.  

באקדמיה בוינגייט את חיה ונושמת כדורגל וספורט בכל יום מחדש. אימוני בוקר וערב, חיזוקים, טיפולי פיזיותרפיה, מרכז התאוששות, חדר כושר, פסיכולוג ספורט, תזונאי. בתקופה בוינגייט למדתי שגם לדברים הכי קטנים יש משמעות עצומה, שאם את תלכי לישון מאוחר אז יהיו לזה השלכות למחרת. התחלתי לסגל לעצמי שגרת אימונים של שחקנית מקצוענית שאני מתמידה בה עד היום.

המעבר מהאקדמיה לליגת העל לא היה כזה קשה כמו שדמיינתי. היו לי מעט חששות שלא אקבל הצעות מקבוצות או שאצטרך להלחם על ההרכב בקבוצה אבל מסתבר שקבוצות רודפות אחרי השחקניות שיוצאות מהאקדמיה כי הן מודעות למעטפת שקיבלנו ולאורח חיים שסיגלנו לעצמנו.

להיות כדורגלנית מקצוענית בישראל זה די מסובך. כמו שאמרתי מקודם, מכיוון שהכדורגל נשים בארץ לא מקצועני אז על השחקניות לעסוק בעוד עבודה בנוסף לכדורגל. אין לנו את אותם התנאים שהגברים מקבלים, הגברים יכולים לקום מוקדם בבוקר, ללכת להתאמן לחזור לנוח בבית ולצאת לאימון ערב, אצל הבנות זה שונה מאוד, הן צריכות להתעורר בבוקר ללכת לעבוד וישר להגיע לאימון ערב. בשונה מהשחקניות האחרות שמשלבות עבודה וכדורגל יחד, התנגדתי לכל מה שעלול לגרום לכדורגל לא להיות העיקר בחיים שלי, סיגלתי לעצמי שגרת חיים של כדורגלנית מקצוענית. החלטתי לא לעבוד בנוסף לכדורגל, נכון, אולי אני מאבדת כסף אבל מבחינתי זאת השקעה שעשויה להשתלם לי.

ככה נראה הלו"ז שלי כשאני בריאה: 6:00 השכמה , 7:00 ארוחת בוקר , 7:30 אימון , 10:00 חדר כושר / חיזוקים, 13:30 ארוחת צהריים , 14:30 קריאת ספר, 15:30 מנוחת צהריים, 17:30 אימון מנטאלי, 19:00 אימון ערב, 21:00 ארוחת ערב , 22:00 כיבוי אורות

לצערי, לא תמיד הכל ורוד ויש דברים שלא בשליטתנו. פציעה זה הדבר הכי רע שספורטאי מקצועני יכול לחוות ובמיוחד אם היא משביתה אותך לתקופת זמן לא קצרה.

לפני כשנה קרעתי את הרצועה הצולבת בברך, הפציעה הכי קשה בכדורגל.

תחילה נכנסתי לדיכאון, ידעתי לאן אני נכנסת, 10 חודשים לא לגעת בכדור, להתחיל הכל מההתחלה, ובזמן שכולן משתפרות מתאמנות ומתחזקות אני מרגישה שבא לי רק להעלם, המשפחה תמכה והחברים עוד יותר, הם אמרו לי כל הזמן שאני אתגבר על זה והזכירו לי את כל ההקרבות שעשיתי בשביל הכדורגל, ואמרו שגם פציעות זה חלק מהתהליך, הבטיחו לי שאחזור הרבה יותר טובה ממה שהייתי .

אז נאלצתי להכנס לחדר ניתוח ושיקום ארוך מאוד כדי לחזור לעסוק בפעילות יום יומית תחרותית. את השיקום החלטתי לעבור בוינגייט, המקום הכי טוב להשתקם מפציעה כזאת או אחרת, החודשים הראשונים בשיקום עברו בלי חיוך, באתי עשיתי את העבודה שעליי לעשות וחזרתי הביתה, לא היה לי חשק לשום דבר. לאט לאט הפנמתי שהשיקום עוד ארוך ואם אני לא אעשה אותו עם חיוך אז עדיף שלא אעשה אותו בכלל.

תליתי דף על הדלת בחדרי שם היה רשום את החלום הכי גדול שלי , ובכל פעם כשיצאתי מהבית לשיקום ראיתי את המטרה מול העיניים. כל יום בשיקום העברתי על הצד הטוב יותר, לא דילגתי על שום סעיף בתוכנית האימונים. הביטחון והרעב לשוב לשחק חזרו יותר מתמיד, הגעגוע לכדור תקף בכל רגע והתקווה שאחרי כל זה חייב להגיע משהו טוב הדהדה לי בראש בכל יום ויום.

הזמן עבר והתחלתי להתקדם בשיקום, התחלתי לראות תוצאות ולהרגיש טוב עם עצמי, התחלתי לקבל הצעות מקבוצות, מה שהפתיע אותי מאוד, חשבתי שאחרי פציעה כזאת אף אחד לא ירצה אותי, אבל מסתבר שטעיתי. אבל זה רק העלה לי את הביטחון עוד יותר.

החלום הכי גדול שלי הוא לשחק בקבוצת הנשים של באיירן מינכן.

המטרות שלי בתקופה הקרובה הן להמשיך להשתפר ותמיד להיות בתנועה, לשמור על שגרת החיים שסיגלתי לעצמי ולהוציא מכל יום את המקסימום, אחת המטרות העיקריות שלי היא לצאת לשחק באירופה לפני גיל 23, ונקווה שוירוס הקורונה יחלוף בקרוב כדי שאוכל להתחיל את המסע שלי.

אם הייתי פוגשת את עצמי בת ה-11 הייתי אומרת לה שתישאר כמו שהיא ושתמשיך בדרכה, את עושה עבודה טובה והכל בסוף ישתלם ויסתדר על הצד הטוב ביותר.

הייתי רוצה לאחל לכל הספורטאיות הצעירות תמיד להמשיך לעבוד קשה לא משנה מה צץ לנו בדרך. כל אתגר הופך אותנו לחזקים יותר, חכמים יותר ומנוסים יותר.

מכירים מישהו שזה עשוי לעניין אותו? שתפו!
אמונה
מטרה
סימני דרך
גיוון
עצמאות
קורונה
לחשוב כמו אלופים
ביצועים
כלים מנטליים
תחרותיות
משמעת
תקשורת
אחריות
מנהיגות
פציעה
יכולת גופנית
מנטור
פילוסופיה
שחקן ותיק
קושי
וודן
ביטחון
מיינדפולנס
זכוכית מגדלת
כיף
הקרבה
עונג שבת
הכנה
הרגל
מוטיבציה
שחיקה
תמיד קדימה
חוויה
הורים
סטנדרט
התמדה
גריט
למידה
הסבר
במשפט אחד
פשטות
קובי
student of the game
פודיום
רוטינה
קריירה
תירוץ
סדר עדיפויות
תרבות
פודקאסט
יצירתיות
עשייה
פירגון
הלך רוח
כישרון
אלברט איינשטיין
מיינדסט
אהבה
חינוך
שיחה
מאמץ
כשרון
מופנמים
אופי
מועדון קריאה
תכנון
דחיית סיפוקים
חסכון
דרך
זמן
תהליך
שקדנות
סבלנות
הרצאה
אסטרטגיה
הוראה
לימוד
התחלה
אנדרס אינייסטה
פפ גווארדיולה
תודה
אימון
השראה
הצלחה
מצוינות

היום מתחשק לי לאכול ילד!

עקרונות עיצוב אימון בגישת ההגבלות

5 מילים שכדאי להתחיל להגיד

למידה מווידאו בימי קורונה - 2

תיאוריית הדינמיקה האקולוגית ללמידה מוטורית

על אמונה

לצאת מהקווים - מאמנים מדברים על אימון - פרק 13

למידה מווידאו בימי קורונה - 1

על התמדה

מודל האילוצים של Newell

Bird at the buzzer / Jeff Goldberg

על שעמום ולמידה

אימון עם חסימת ראייה

מטרת האימון

מיטל

לצאת מהקווים - מאמנים מדברים על אימון - פרק 12

למידה דיפרנציאלית - לספורטאים בימי הקורונה

טעימה מהעוגיות

להגביל כדי לאפשר

שימוש בציוד כדי להפוך אימון לדומה למשחק

דרכים להתמודדות עם לחץ

בית ספר לערכים ולספורט - חלק ב'

הקושי באימונים בתנאי בידוד

10 דברים שעושים הקופצים למים הטובים בעולם - חלק ב'

עיצוב סביבת למידה ייצוגית

10 דברים שעושים הקופצים למים הטובים בעולם - חלק א'

לצאת מהקווים - מאמנים מדברים על אימון - פרק 11

ציפייה - ניבוי ביצועים 2

קור רוח - poise

אימון על משטחים לא יציבים – לגיטימי או גימיק?

חזרות ללא חזרה

מכתב לעצמי - ג'יי הנסי

ציפייה - ניבוי ביצועים

תפיסה ופעולה

לחשוב כמו אלופים - לימודים

לצאת מהקווים - מאמנים מדברים על אימון - פרק 10

עין שקטה 2

הסוד של הכדורסל

תאוריית שילוב הכיף: שימור השתתפות ילדים ונוער בספורט

מכתב להורים אחרים בפארק

בית ספר לערכים ולספורט

עין שקטה - Quiet Eye

על כתמים, פרופורציות והקשר

שיפור ביצועים באמצעות מוטיבציה פנימית ותשומת לב ללמידה

לצאת מהקווים - מאמנים מדברים על אימון - פרק 9

ישיבה על הספסל

להגיע לקצה

סקירת מחקר על למידה לעומת ביצועים

דיבור עצמי

לצאת מהקווים - מאמנים מדברים על אימון - פרק 8

BOOST! / מיכאל בר-אלי

נקודת מבט חדשנית על שילוב האספקט המנטאלי בתהליך האימוני

לגדל ספורטאי/ת - תגובה

לגדל ספורטאי/ת

זכוכית מגדלת - ליעד אורבך

לצאת מהקווים - מאמנים מדברים על אימון - פרק 7

הדרישות מספורטאית אולימפית - אירה ויגדורצ'יק

Belichick (חלק 4 - הדרך של הפטריוטס)

Belichick (חלק 3 - אימון)

Belichick (חלק 2 - מאמן ראשי)

Belichick (חלק 1 - ההתחלה)

מאמנים מדברים על אימון - תובנות מ-6 פרקים ראשונים

לצאת מהקווים - מאמנים מדברים על אימון - פרק 6

המאמנות כותבות - The Definite Dozen (חלק 2)

המאמנות כותבות - The Definite Dozen (חלק 1)

Reach for the Summit / Pat Summitt

תכנון - זה לא תמיד מצליח

Leading with the heart / Mike Krzyzewsky

לצאת מהקווים - מאמנים מדברים על אימון - פרק 5

Leading / Alex Ferguson

על יכולת גופנית - המאמנים מסכמים מה למדו וממי

כמה להתאמן וכמה לנוח?

על חזרות וגיוון

לצאת מהקווים - מאמנים מדברים על אימון - פרק 4

על חשיבות שחרור אחרי אימון

על חשיבות החימום לפני אימון

על יכולת ניתור

על חשיבות תרגילים להפחתת סיכון לפציעה

על חשיבות הגמישות

דבר אחד פשוט שספורטאים יכולים לעשות כבר מהיום כדי להשתפר

על חשיבות אימון הכוח

איך נראה שבוע אידאלי של ספורטאי/ת מקצועני/ת?

איך נראה יום אידאלי של ספורטאי/ת מקצועני/ת?

דברים שכדאי לדעת על יכולת גופנית

Do Nothing / Celeste Headlee

לצאת מהקווים - מאמנים מדברים על אימון - פרק 3

תובנות ממשחק הכדורסל - אלישה קלארק

מחשבות אחרונות על הסדרה The last dance

תובנות ממשחק הכדורסל - שיחה עם אגדות כדורסל יווניות

השחקן הוותיק שלי - וינס קרטר

The last dance 7+8 - מחשבה ראשונה

איך לקרוא יותר ספרים

לצאת מהקווים - מאמנים מדברים על אימון - פרק 2

kaizen / Sarah Harvey

תובנות ממשחק הכדורסל - ארגון שחקניות הכדורסל

השחקן הוותיק שלי - ריי אלן

דברים מתפוררים

לצאת מהקווים - מאמנים מדברים על אימון - פרק 1

השחקן הוותיק שלי - אייזיאה תומאס

10 מחשבות על תכנות

אולי יעניינו אותך גם הפוסטים האלו...

בחזרה לעמוד הבלוג