Practice perfect / Lemov, Woolway, Yezzi

"כשאנשים רגילים מתאמנים הם חובטים חבטות בכדור. כשמקצוענים מתאמנים, הם חובטים חבטות גולף." עוד פנינים מהספר בפנים.

צילום:
מעיין רימר

באתר bookdepository.com אחלה מבצעים, משלוחים בחינם לכל העולם, וכמובן, אופציה לראות ספרים שקשורים לספרים שחיפשת או לדברים שהתעניינת בהם בעבר.

נכון, המטרה העיקרית שלהם היא לעשות כסף מההמלצות האלה, אבל במקרה של היסטוריית חיפוש הספרים שלי – הם פגעו בול, כי הם המליצו על הספר שבכותרת.

כמה דברים שלקחתי מהספר ולא מופיעים בחוקים:

1. הרבה אנשים יודעים שכדי להצליח במשהו – לשחק טניס, ללמד כדורעף, ללמד בבית ספר יסודי – צריך להיכשל.

אין לנו מנוס מזה, חייבים להיכשל.

אבל אולי לא חייבים להיכשל כל כך הרבה. אחרי הכול, הדבר שצריך להתאמן עליו כדי להצליח הוא... להצליח.

כלומר, צריך לעשות את הדבר הנכון, המתאים, זה שנרצה לבצע בפעמים הבאות – עד שנדע לעשות אותו.

זה לא תמיד אפשרי, בטח לא בסביבה פתוחה – כזו שהמצבים בה משתנים די הרבה – אבל זו השאיפה – להתאמן על להצליח.

 

2. כדי להתאמן על הדברים שחשובים לנו, כמובן כדאי לדעת מה הם, אבל גם אחרי שאנחנו יודעים מה הם, אנחנו צריכים לתכנן.

וכן, זה דורש יותר תכנון מאשר אימונים "רגילים", אבל אם המטרה היא להיות מצוינים במשהו, אי אפשר להיות "רגילים".

זה אומר שאי אפשר להכין את ההרצאה לפגישה של כל המאמנים חצי שעה לפני שהיא מתחילה, ואי אפשר לחשוב מה יהיה באימון כשאנחנו באוטו בדרך לשם.

זה אומר שצריך לתכנן שנה, לתכנן חודש, לתכנן שבוע, לדעת מה הנושאים שיהיו חשובים בכל שלב, ולעשות את המיטב כדי לתכנן גם ברמה הטכנית והטקטית וגם ברמה הגופנית וגם ברמה המנטלית.

 

3. ההקדמה לפרק שנקרא culture of practice (תרבות של אימון) מציינת בצורה מדויקת שאפשר לתכנן איזה אימון שרוצים ולעשות זאת היטב, אבל אם הספורטאים לא אוהבים להתאמן או לא רוצים להתאמן או לא מבינים כמה זה חשוב להתאמן, האימון לא ישיג את המטרות שלו.

מקווה בהמשך השנה לשתף אתכם גם בתובנות מהקריאה שלי על מהי תרבות קבוצתית.

 

4. סיפור נחמד על ספורטאית שמתחרה בסקי ונער שואל אותה, שאלה בסגנון "את כל כך טובה! את לפעמים נופלת בכלל...?"

היא חשבה לעצמה "לא."

והיא גם חשבה לעצמה "אם הייתי מייעצת למישהי חשובה לי איך להתאמן הייתי מייעצת לה לעשות דברים שיגרמו לה ליפול."

ואז היא הבינה שהיא צריכה לשנות את הדרך בה היא מתאמנת – לדחוק את עצמה יותר לקצה.

 

5. להיות נחמד לא תמיד עוזר.

אם מישהו טועה, כשאומרים לו "אני מצטער שאני צריך להגיד את זה, אבל..."  - זה משדר שטעויות והמשוב עליהן הן דבר שצריך להתנצל עליו.

או אם אומרים לו "זה בסדר, זה היה ממש קשה, עשית את הכי טוב שלך" - זה משדר הנמכת ציפיות, שלא היה לו סיכוי מראש.

אין מה להסתובב סביב הנושא ולחשוש ממתן משוב על כישלון – זה משדר שכישלון זה משהו שיש לחשוש ממנו, שזה עניין גדול ונוראי.

כדאי להיות נעים, ישיר, לא "להתנחמד" אלא לתת את המשוב ולעבור הלאה כדי שכולם יידעו שטעויות הן חלק נורמלי מהאימון.

מכירים מישהו שזה עשוי לעניין אותו? שתפו!
פסח
כתיבה
הטיות
כל יום סרטון
פוקוס
כישלון
קבלת החלטות
פוטנציאל
שינה
אמונה
מטרה
סימני דרך
גיוון
עצמאות
קורונה
לחשוב כמו אלופים
ביצועים
כלים מנטליים
תחרותיות
משמעת
תקשורת
אחריות
מנהיגות
פציעה
יכולת גופנית
מנטור
פילוסופיה
שחקן ותיק
קושי
וודן
ביטחון
מיינדפולנס
זכוכית מגדלת
כיף
הקרבה
עונג שבת
הכנה
הרגל
מוטיבציה
שחיקה
תמיד קדימה
חוויה
הורים
סטנדרט
התמדה
גריט
למידה
הסבר
במשפט אחד
פשטות
קובי
student of the game
פודיום
רוטינה
קריירה
תירוץ
סדר עדיפויות
תרבות
פודקאסט
יצירתיות
עשייה
פירגון
הלך רוח
כישרון
אלברט איינשטיין
מיינדסט
אהבה
חינוך
שיחה
מאמץ
כשרון
מופנמים
אופי
מועדון קריאה
תכנון
דחיית סיפוקים
חסכון
דרך
זמן
תהליך
שקדנות
סבלנות
הרצאה
אסטרטגיה
הוראה
לימוד
התחלה
אנדרס אינייסטה
פפ גווארדיולה
תודה
אימון
השראה
הצלחה
מצוינות

A season on the brink / John Feinstein

גנבת האושר

כשהכיסא עף למגרש

האם יש טכניקה אידאלית?

ניהול משחק בגילאים צעירים

שני נילים ותסמונת המתחזה

זה הבית שלי

זום אאוט

הסתברויות במקום ציפיות

מה אני עושה כשאני מתרגש

קל להיות עסוקים

Playing for keeps / David Halberstam

דרך הקאיזן / ד"ר רוברט מאורר

איך לקרוא יותר טוב? חלק 2

השפעת דברי המאמן על המשחק

איך לכתוב יותר טוב?

איך לקרוא יותר טוב?

סיכום עונה בקבוצת הנערות

טיפ טיפ, פוסט #2

נקודת מבט

אפקט דאנינג-קרוגר

תסמונת המתחזה

האם אני טוב/ה מספיק?

שימוש נבון בווידאו

לתת פתרון או לא?

Myths of sport coaching 2,5,10

הבנה/מהירות/הנאה - בחרו 2

טיפ טיפ, פוסט #1

Myths of sport coaching 1,4,9

על עצב וזיכרון

על עלים ועל הסתגלות

על השפעה ארוכת טווח

מולטי טאלנט

בתוך הראש שלנו

להתייחס לאדם כמו שהוא יכול להיות

על אימון והפקה מוזיקלית

על חשיבות המסע

ממבט ראשון / מלקולם גלדוול

10 מחשבות על להיות שוליה

עונג שבת - ג'ון סטוקטון

Assisted / John Stockton

שיווי משקל נאש

דרכים ליצור מזל - 6

Range VS Peak

הספר Peak - האם 10000 זה מספיק?

סיפורים על פופוביץ'

האתגר בכתיבה / טה-נהיסי קואטס

גריט - פרק 12 - תרבות של גריט

גריט - פרק 11 - איפה צומח גריט?

גריט - פרק 9 - תקווה

גריט - פרק 8 - תכלית

גריט - פרק 7 - אימון

גריט - פרק 6 - עניין

חשיבות הכתיבה וסיכום האימון

גריט - פרק 5 - איך מצמיחים גריט?

גריט - פרק 4 - כמה גריט יש לך?

גריט - פרק 2+3 - מאמץ וכישרון

גריט - פרק 1 - פשוט לבוא.

Grit / Angela Duckworth

do your job

פוסט סיכום יום הולדת

לצאת מהקווים - מאמנים מדברים על אימון - הפרק עם עודד קטש

טיפים ללמידה 48-50

טיפים ללמידה 45-47

טיפים ללמידה 43-44

טיפים ללמידה 42

טיפים ללמידה 40-41

Red and me / Bill Russell

טיפים ללמידה 37-39

תובנות ממשחק הכדורסל - קריסטל דיינג'רפילד

טיפים ללמידה 34-36

טיפים ללמידה 31-33

טיפים ללמידה 28-30

טיפים ללמידה 25-27

טיפים ללמידה 22-24

טיפים ללמידה 19-21

טיפים ללמידה 16-18

טיפים ללמידה 13-15

טיפים ללמידה 10-12

טיפים ללמידה 7-9

טיפים ללמידה 4-6

טיפים ללמידה 1-3

The little book of talent

מי מפתח אצלנו מיינדסט?

מיינדסט ומערכות יחסים

ג'ינו אוריימה - הפלייליסט המלא

מיינדסט - תבנית חשיבה של מנהיגים

לצאת מהקווים - מאמנים מדברים על אימון - הפרק עם ליאת גלר

מיינדסט - תבנית חשיבה של אלופים

מאסטרקלאס במשחק עם סמואל ל. ג'קסון

Geno / Geno Auriemma

מיינדסט - על יכולת והישגים

מיינדסט - בתוך תבניות החשיבה

Mindset / Carol S. Dweck

שבעה מאפיינים של הקפטנים הגדולים - 7

שבעה מאפיינים של הקפטנים הגדולים - 6

שבעה מאפיינים של הקפטנים הגדולים - 5

שבעה מאפיינים של הקפטנים הגדולים - 4

למה ילדים מסוימים מתחילים לדבר מוקדם מאחרים

משחקים יפה עם אחרים

אולי יעניינו אותך גם הפוסטים האלו...

בחזרה לעמוד הבלוג