סגנון משחק ודגשים מקצועיים

הנושא השני עליו השיבו המנהלים המקצועיים של מחלקות הנוער בכדורסל הוא סגנון המשחק של המועדון והדגשים המקצועיים בשכבות הגיל השונות.

צילום:

אורן אהרוני (מכבי תל אביב):

ה-DNA שלנו זה לשחק מהר, ללחוץ את הכדור, לקחת זריקות מתחת ל-10 שניות, לשחק בקצב משחק מאוד מאוד גבוה. להיכנס לעמדות תקיפה הכי מהר שאפשר. הסגנון שלנו הוא 4 בחוץ ו-1 בפנים בקבוצות שאנחנו מאתרים גבוה, כמו שהיה לנו את עידן זלמנסון, עידו פליישר אז אנחנו משחקים בצורה הזו, גם עם יונתן אטיאס. אם אין אז אנחנו משחקים 5 פתוח כדי לפתח גם מגוון פורוורדים.

בקט סל הדבר הכי משמעותי עבורי זה הקנייה של יסודות כדורסל טובים ואהבה למשחק זה הכי חשוב. בילדים אינטנסיביות הגנתית וקצב משחק מהיר ועוד פעם, יסודות. בנערים אנחנו כבר נכנסים יותר לעמדות, ומנסים לצפות מה יהיה התפקיד של השחקן בבוגרים ולשם אנחנו מכוונים אותו, ואותו דבר בנוער.

איתי ירושלמי (גליל עליון):

יש את מה שהיינו רוצים שיאפיין, לא תמיד ובכל המקרים בא לידי ביטוי;

התקפית משחק של תנועה ומסירה עם עקרונות חופשיים והעצמת היכולת האישית של השחקנים הבולטים והמוכשרים.

הגנתית - שם אנחנו ממש רחוקים - הגנה לוחצת ואינטנסיבית מגרש שלם.

ברמה המקצועית, קטסל וילדים ב׳ זה מקשה אחת מבחינתי:

התקפה:

יד חלשה, מסירה (מנטאליות של מסירה וטכניקת מסירה), כדרור וביטחון עם הכדור, כניסות לסל (צעד וחצי ימין/שמאל, מעבר טבעת, 2 רגליים כמשהו לשלוט בו), מודעות לקליעה וטכניקה בסיסית.

ילדים א׳ - נערים ב׳: דרייב אנד קיק דגש להוספת משחק חדירות והעלאת הרמה, כניסות מתקדמות, קליעה קליעה קליעה, מסירה מסירה מסירה.

נערים י - נוער: שני צעדים למעלה. משחק חסימות.

הגנה:

קטסל: מודעות ולחץ על כדור.

ילדים נערים: לחץ מגרש שלם, סטאנטים, עזרה, תקשורת ושיבושי חסימות.

נוער: אזורית.

ברק דמציאן (כפר סבא):

הגנתית - לחץ על הכדור ובגילאים מסויימים כל המגרש על מנת לשחק באינטנסיביות גבוהה ככל שניתן.

התקפית - משחק ריצה! רוצים לייצר מצב קליעה מהיר ולעבור את החצי במסירה - הדרישה היא לשחק מהר גם אם עולה באיבודי כדור בשלב ראשון.

דניאל ששר (ירושלים):

חשוב לי מאוד הגנה אגרסיבית על הכדור, עבודה מעולה בריבאונד, שליטה במשחק המעבר (ז"א משחק מהיר וירידה מהירה להגנה), ובהתקפה - למסור את הכדור ולשמור על ריווח בכל מצב.

ברמה המקצועית חשוב לי שבכל הרמות הרוב המוחלט של האימון יהיה במצבי משחק, ככה ששחקן באימון פוגש כל הזמן את ההקשר שהוא יפגוש במשחק. זה קריטי בעיני, ומפתח כדי לגדל שחקני כדורסל ולא טכנאי כדורסל. מבחינת שכבות - קשה לי מאוד לענות על זה, ואני פחות מאמין בגישה של נושאים שמתאימים לגילאים כאלו ולא לאחרים. בעיני זה תלוי מאוד ברמה של כל קבוצה וכל שחקן. אנחנו צריכים להתאים את עצמנו לשחקנים, ולא לגילאים שלהם.

יהוא אורלנד (עמק חפר):

סגנון משחק - מהיר (הגנתית והתקפית).

קט-סל/ילדים: יכולת כדרור בדגש על קצב ועוצמה, מסירות מגוונות, מוכנות וטכניקת קליעה.

נערים/נוער: יכולת כדרור בדגש על קצב ועוצמה, מסירות מגוונות, מוכנות וטכניקת קליעה, יציאה מחסימות, שימוש נכון ויעיל בפיק-אנד-רול.

מתן בירנבאום (עמק יזרעאל):

באופן כללי - המטרה שלנו היא לשחק קבוצתי, מהיר ואינטנסיבי.

קט-סל וילדים: משחק חופשי אשר מדגיש את התנועה בלי כדור ומאפשר לשחקנים להתנסות בכל התפקידים.

נערים ונוער: בקבוצת גיל זו אנחנו משלבים בין משחק חופשי למשחק מסודר ומובנה יותר בו כבר מתחילים לשחק יותר לפי עמדות.

באופן כללי מנסים לנתח לאילו עמדות יתאימו השחקנים המוכשרים יותר שיהיו גדולים ולכוון אותם לעמדות אלו כבר מגיל צעיר.

נתי כהן (אשדוד):

סגנון המשחק אותו אני רוצה להנחיל במועדון - הגנה אגרסיבית עם מחוייבות אישית וקבוצתית תוך הבנת ההגנה על כל מרכיביה. דבר שני מעבר מהיר בין ההגנה להתקפה. דבר נוסף ללמד את הקבוצות לשחק חכם ונכון עם קריאת מצבים וקבלת החלטות נכונות בהתאם להגנת היריבות ועם חשיבה לעתיד השחקן ברמה הבאה.

לכל שכבת גיל יש תוכנית שנתית עם מטרות קצרות וארוכות טווח, משכבה לשכבה יש התקדמות בנושאים והדברים בנויים על קשר בין השכבות, כל שכבה זה שלב אחד בפרמידה לבניית השחקן.

יש תהליכים ארוכי טווח שאותם אנחנו מתחילים כבר בקט סל, כל הצד ההתקפי, יסודות המשחק הבסיסיים, כל היסודות נבנים בהדרגתיות ובהתיחסות לגיל ולרמה.

בהמשך משכבת ילדים מכניסים את נושא קבלת ההחלטות ועבודה תחת לחץ וכן את נושא ההגנה מהבסיס ועד הקבוצתי, נושא זה מתפתח עם השנים ומותאם לגיל ולחוקי הליגות השונות.

עידן אוסטרייך (גלבוע מעיינות):

ברמה הכללית: אנחנו רוצים שכל קבוצה שלנו שתייצג את רוח המועדון: הדדיות, שיתוף פעולה, רוח יחידה, אחריות אישית וקבוצתית, אנרגיות גבוהות, והכי חשוב רוח הקבוצה היא לפני הפרט. על המגרש אנחנו רוצים טירוף, אינטנסיביות, אגרסיביות, והכי חשוב תשוקה, והכל בספורטיביות והגינות. הציפייה הכי גדולה שלנו מהשחקנים, ועובדי המועדון, זה הרצון ללמידה והתפתחות.

עידן לנקרי (הרצליה):

השאיפה שלנו היא לקיים סגנון משחק המאפשר מקום ליצירתיות והתפתחות אישית (גם של המאמנים), חשוב לי מאוד שהשחקנים יבינו את המשחק ברמה גבוהה, בגילאים הבוגרים יותר אני שואף ליוזמה הגנתית והתקפית ולא לקיום של תבניות קבועות ושגרתיות.

קט סל: הרגלי אימון, ביסוס טכני, בניית בסיס תנועתי, חופש רב לטעות, משחק חופשי בעיקרו, כללי הגנה בסיסיים בלבד.

ילדים: ביסוס הרגלי אימון, קצב גבוה, ללא תבניות, חופש רב לטעות, בניית בסיס גופני תואם גיל, מחויבות בהגנה, תעוזה.

נערים: בניית היכולת הגופנית הספציפית, טיפוח כישורי האישיות של השחקנים המובילים, הגנה יוזמת ומפתיעה ולא מקובעת על כללים, משחק התקפה הכולל שימוש בחסימות גם לכדור, בהתקפה סיומות בסט של 4 בחוץ ואחד בפנים וכו'.

נוער: דומה לנערים ובדגש רב יותר על ההישג הקבוצתי.

עידן פלדה (הפועל תל אביב):

יש, כמובן, הפרדות בין הגילאים מבחינת חומר לימוד. סגנון משחק כמה שיותר מהיר. אין סגנון אחד מובנה מכיתות ה' עד י"ב. זה מותאם לגיל. הדגש הכי גדול הוא על הצד ההגנתי – לחץ על הכדור ואינטנסיביות.

להוציא כמה שיותר שחקנים בוגרים ובני אדם טובים. דורשים לעשות את המקסימום ברמה הפיזית. לימוד יסודות מקבל דגש גדול והוא בנוי בהדרגה מגיל צעיר עד גיל נוער בהתאמה למה שכל אחד צריך לשפר.

רוני קאן (קרית טבעון):

סגנון משחק: קצב מהיר, אגרסיביות ולחץ על כדור, יצירתיות התקפית, לחייב שחקנים לקבל החלטות ולקחת אחריות. דגש על קליעה משלוש כמרכיב משמעותי במשחק.

קטסל - תנועתיות, בסיס אתלטי עשיר ומגוון, כניסות/יכולת מסירה/כדרור בשתי ידיים. קליעה גם מטווח רחוק פחות דגש על טכניקה.

ילדים - טכניקת קליעה, שינויי כיוון ושליטה בקצב מגרש פתוח, הגדלת טווח קליעה, יתרון מספרי, ריווח התקפי, אחד על אחד מצבים שונים, בסיס הגנתי - מניעת מסירה, בוקסאאוט. המשך דגש על פיתוח קואורדינציה ותנועתיות ופיתוח מנטליות קשוחה ותחרותית.

נערים - דגש על הגנה אישית, שימוש בהנדאוף, תחילת עבודה לפי תפקידים, רוטציות הגנתיות, משחק מעבר וטרנזישן הגנתי, שיבוש חסימות ומשחק חופשי בהתקפה עם קבלת החלטות. כניסה לעבודה עקבית וספציפית בחדר כוח ובמגרש.

נוער - שילוב הגנה אזורית והתקפה נגד אזורית, הכוונה לתפקידים במגרש, דגש רב על עבודה אתלטית במגרש ובחדר כוח, משחק מעבר שמותאם לשחקני הקבוצה, עבודה פרטנית עם המוכשרים ומכווני המטרה בנפרד, תיאום ציפיות מדוייק עם כל שחקן ושחקן.

רפי בוגטין (רחובות):

הכדור כגורם מחבר, מבט לסל עם קבלת הכדור, 2-3 כדרורים בקו ישר לסל, 4 שניות למעבר התקפי. מערך התקפה 5 פתוח. חסימות מכיתה ח' ומעלה. הגנה לוחצת וסגירת קווי מסירה. פתרונות אגרסיביים לחסימות.

בקט-סל: טכניקה בסיסית, שילוב משחקים מגוונים להגברת יצירתיות. טקטיקה אישית. טקטיקה קבוצתית בסיסית.

בילדים: יצירתיות והנאה מהמשחק, שיפור טכניקה וטקטיקה אישית בהגנה ובהתקפה, המשך טקטיקה קבוצתית בסיסית.

בנערים: עבודה מאסיבית ברמת הטכניקה, פיתוח הגנת היחיד, טקטיקה אישית בהתקפה ובהגנה, המשך לימוד טקטיקה קבוצתית בהתקפה ובהגנה.

בנוער: דרישות ספציפיות ברמה הטכנית והטקטית לפי עמדות, יכולת לשחק לפחות בשתי עמדות, עליית מדרגה באימון יכולות אישיות בהגנה ובהתקפה ברמה הטכנית והטקטית, קידום משימות במגרש ומחוץ לו, שימוש יותר גדול בווידאו.

תומר בן חמו (ברנר):

לחץ תמידי על הכדור ומשחק ריצה בכל הזדמנות כבר בגילאים הצעירים, כמובן שמותאם לרמה ולגיל.

משום שזה הקו שאני מנחה באגודה,  מאוד חשוב לי שבכל שכבות הגיל אני אראה במשחקים את הנקודות שציינתי. כמו כן ככל שעולים בגיל, משחק הריצה קצת יותר מורכב.

לחזרה לעמוד הראשי של הפרויקט לחצו כאן

מכירים מישהו שזה עשוי לעניין אותו? שתפו!
קבלת החלטות
פוטנציאל
שינה
אמונה
מטרה
סימני דרך
גיוון
עצמאות
קורונה
לחשוב כמו אלופים
ביצועים
כלים מנטליים
תחרותיות
משמעת
תקשורת
אחריות
מנהיגות
פציעה
יכולת גופנית
מנטור
פילוסופיה
שחקן ותיק
קושי
וודן
ביטחון
מיינדפולנס
זכוכית מגדלת
כיף
הקרבה
עונג שבת
הכנה
הרגל
מוטיבציה
שחיקה
תמיד קדימה
חוויה
הורים
סטנדרט
התמדה
גריט
למידה
הסבר
במשפט אחד
פשטות
קובי
student of the game
פודיום
רוטינה
קריירה
תירוץ
סדר עדיפויות
תרבות
פודקאסט
יצירתיות
עשייה
פירגון
הלך רוח
כישרון
אלברט איינשטיין
מיינדסט
אהבה
חינוך
שיחה
מאמץ
כשרון
מופנמים
אופי
מועדון קריאה
תכנון
דחיית סיפוקים
חסכון
דרך
זמן
תהליך
שקדנות
סבלנות
הרצאה
אסטרטגיה
הוראה
לימוד
התחלה
אנדרס אינייסטה
פפ גווארדיולה
תודה
אימון
השראה
הצלחה
מצוינות

אימון אקראי על ידי גיוון ספורטיבי

לצאת מהקווים - מאמנים מדברים על אימון - הפרק עם עמית רחמילביץ

על מנוחה ולמה היא חשובה

חשיבות הציפייה

חשיבות זמן התגובה

ג'ורדן, מאלון וקבלת החלטות בספורט

התאוריה של קבלת החלטות בספורט 2

על שינה וזיכרון

סוגים שונים של קבלת החלטות בספורט 1

שינה ורשתות חברתיות

התיאוריה של קבלת החלטות בספורט 1

לצאת מהקווים - מאמנים מדברים על אימון - פרק 19

סיכום 2020 באתר

חוב שינה והשלמת שעות שינה

שינה ומכשירים אלקטרוניים

5 מיתוסים על שינה

לצאת מהקווים - מאמנים מדברים על אימון - פרק 18

הקושי הכי גדול, הגאווה הכי גדולה

על מעברי שחקנים בין מועדונים

על סגלי מצוינות - כן או לא, למה ואיך?

על קידום המאמנים וטיפ למאמן המתחיל

מה חשוב למנהלים המקצועיים במאמנים במועדון?

על הקשר בין המועדון לבין הורים

אימון קבוצות במועדון - כן או לא ולמה?

סדר יום ממוצע של מנהל מקצועי

ערכים מובילים במועדון

על מועדוני הכדורסל המובילים בישראל

לצאת מהקווים - מאמנים מדברים על אימון - פרק 17

אנלוגיות באימון

על הקשר בין מאמנים לשחקנים

חשיבותה של השינה

לצאת מהקווים - מאמנים מדברים על אימון - פרק 16

Quotable Michael Jordan / Pat Williams

על ביצוע במאני-טיים ומה שבא לפניו - 2

על ביצוע במאני-טיים ומה שבא לפניו - 1

דני אבדיה, גנטיקה ומאמץ

לקלוע מישיבה על הספסל

יישום בפועל של עקרונות עיצוב האימון - כדורסל

לצאת מהקווים - מאמנים מדברים על אימון - פרק 15

הפרעת הקשר: אימון אקראי לעומת אימון חזרות

יישום בפועל של עקרונות עיצוב האימון

לעשות משהו דוחה

תמצא/י תשובה בעצמך

משוב חופשי ותרומתו לאימון

The inner game of tennis / W. Timothy Gallway

הנסיכה הכי גרועה

לצאת מהקווים - מאמנים מדברים על אימון - פרק 14

שימוש בדמיון באימון בזמן קורונה

זה לא ארגז

היום מתחשק לי לאכול ילד!

עקרונות עיצוב אימון בגישת ההגבלות

5 מילים שכדאי להתחיל להגיד

למידה מווידאו בימי קורונה - 2

תיאוריית הדינמיקה האקולוגית ללמידה מוטורית

על אמונה

לצאת מהקווים - מאמנים מדברים על אימון - פרק 13

למידה מווידאו בימי קורונה - 1

על התמדה

מודל האילוצים של Newell

Bird at the buzzer / Jeff Goldberg

על שעמום ולמידה

אימון עם חסימת ראייה

מטרת האימון

מיטל

לצאת מהקווים - מאמנים מדברים על אימון - פרק 12

למידה דיפרנציאלית - לספורטאים בימי הקורונה

טעימה מהעוגיות

להגביל כדי לאפשר

שימוש בציוד כדי להפוך אימון לדומה למשחק

דרכים להתמודדות עם לחץ

בית ספר לערכים ולספורט - חלק ב'

הקושי באימונים בתנאי בידוד

10 דברים שעושים הקופצים למים הטובים בעולם - חלק ב'

עיצוב סביבת למידה ייצוגית

10 דברים שעושים הקופצים למים הטובים בעולם - חלק א'

לצאת מהקווים - מאמנים מדברים על אימון - פרק 11

ציפייה - ניבוי ביצועים 2

קור רוח - poise

אימון על משטחים לא יציבים – לגיטימי או גימיק?

חזרות ללא חזרה

מכתב לעצמי - ג'יי הנסי

ציפייה - ניבוי ביצועים

תפיסה ופעולה

לחשוב כמו אלופים - לימודים

לצאת מהקווים - מאמנים מדברים על אימון - פרק 10

עין שקטה 2

הסוד של הכדורסל

תאוריית שילוב הכיף: שימור השתתפות ילדים ונוער בספורט

מכתב להורים אחרים בפארק

בית ספר לערכים ולספורט

עין שקטה - Quiet Eye

על כתמים, פרופורציות והקשר

שיפור ביצועים באמצעות מוטיבציה פנימית ותשומת לב ללמידה

לצאת מהקווים - מאמנים מדברים על אימון - פרק 9

ישיבה על הספסל

להגיע לקצה

סקירת מחקר על למידה לעומת ביצועים

דיבור עצמי

לצאת מהקווים - מאמנים מדברים על אימון - פרק 8

BOOST! / מיכאל בר-אלי

אולי יעניינו אותך גם הפוסטים האלו...

בחזרה לעמוד הבלוג