הדרישות מספורטאית אולימפית - אירה ויגדורצ'יק

אירה ויגדורצ'יק עזרה להפוך את נבחרת ההתעמלות האומנותית של ישראל למעצמה עולמית. בהשתלמות שיזם האגף המקצועי של כדורסל הנשים היא שיתפה בחוויות שלה.

צילום:

אחרי ימים על גבי ימים של 10 שעות אימון ביום היא עלולה להגיד לאחת המתעמלות ללכת לה*דיין, וגם המתעמלת עלולה לענות לה באותו סגנון.


אין מה לעשות בסגל התחרותי עם ילדה שהבית שלה זורע ספק לגבי המאמנת. תפקיד ההורה הוא לחזק את המאמן ולעזור לילדה להתמודד. המאמן הוא ערך עליון.


אין מה לעשות בסגל התחרותי עם ילדה שבאה מחוג. היא לא תתאים.


ויגדורצ'יק מעידה על עצמה שיודעת להיות גמישה בתהליך האימון אבל אי אפשר שהספורטאית תדע את זה. היא תתאים מחדש את האימון או תמצא דרכים לעזור אבל הספורטאית צריכה לדעת גם היא שהמאמנת היא הערך העליון.


אין כוכבות בנבחרת. צריך למחוק מאפיינים בולטים. הן עוברות חיול. על הספורטאית לתרום לקבוצה מה שהיא יודעת, לא להשתמש בזה כדי לעשות פחות. כוכבות לרוב לא מגיעות לרמה קבוצתית טובה, כי הן רגילות לנהל את האימון.


על הדרישות:

יום אימונים נמשך 10 שעות (ומורכב ממספר חלקים) כי תחרות נמשכת 8 שעות וצריכות להיות מוכנות לכמות הזמן והריכוז הזו.


המאמנת מחליטה מה קצה גבול היכולת, לא הספורטאית. הספורטאית צריכה ללמוד להתחרות בכאב, בחולי ובעייפות, כי באולימפיאדה היא תידרש להתחרות כך.


מאמן שבא להעביר אימון יכול ללכת לאמן בחוג. צריך לבוא לאמן. הדרישה של המאמן מהספורטאית צריכה להיות דומה לדרישה שלו מעצמו.


הרף של הספורטאית עולה כל יום, והיא צריכה לדעת שהיא נדרשת על ידי המאמנת רק באותה המידה בה המאמנת מאמינה בה.


אין טעם לתרגל דברים במצב בו אין לחץ או כאב או עייפות. זה לא אמיתי. צריך לתרגל ככה שזה יהיה מושלם, ואם זה מושלם, זה צריך להיות מושלם 10 פעמים ברצף.


רק ספורטאית שמסוגלת לסבול 10 שעות ביום על פני שנים - שעות של כאב, של תזונה מדויקת, של עייפות, של ויתורים, של משמעת - רק מישהי כזו תצליח.

ספורטאית שלא תעזוב את האולם עד שתצליח היא בעלת גנטיקה טובה.


ריקוד וגמישות זה לא מספיק. אין דבר יותר גבוה מלזרוק לעצמי את המכשיר 100 פעם, לבד. ויגדורצ'יק מאמינה שיש גנטיקה לקבלת מרות ולסבולת מנטלית, והיא יצאה במחקר על זה עם תל השומר.




מכירים מישהו שזה עשוי לעניין אותו? שתפו!
אמונה
מטרה
סימני דרך
גיוון
עצמאות
קורונה
לחשוב כמו אלופים
ביצועים
כלים מנטליים
תחרותיות
משמעת
תקשורת
אחריות
מנהיגות
פציעה
יכולת גופנית
מנטור
פילוסופיה
שחקן ותיק
קושי
וודן
ביטחון
מיינדפולנס
זכוכית מגדלת
כיף
הקרבה
עונג שבת
הכנה
הרגל
מוטיבציה
שחיקה
תמיד קדימה
חוויה
הורים
סטנדרט
התמדה
גריט
למידה
הסבר
במשפט אחד
פשטות
קובי
student of the game
פודיום
רוטינה
קריירה
תירוץ
סדר עדיפויות
תרבות
פודקאסט
יצירתיות
עשייה
פירגון
הלך רוח
כישרון
אלברט איינשטיין
מיינדסט
אהבה
חינוך
שיחה
מאמץ
כשרון
מופנמים
אופי
מועדון קריאה
תכנון
דחיית סיפוקים
חסכון
דרך
זמן
תהליך
שקדנות
סבלנות
הרצאה
אסטרטגיה
הוראה
לימוד
התחלה
אנדרס אינייסטה
פפ גווארדיולה
תודה
אימון
השראה
הצלחה
מצוינות

היום מתחשק לי לאכול ילד!

עקרונות עיצוב אימון בגישת ההגבלות

5 מילים שכדאי להתחיל להגיד

למידה מווידאו בימי קורונה - 2

תיאוריית הדינמיקה האקולוגית ללמידה מוטורית

על אמונה

לצאת מהקווים - מאמנים מדברים על אימון - פרק 13

למידה מווידאו בימי קורונה - 1

על התמדה

מודל האילוצים של Newell

Bird at the buzzer / Jeff Goldberg

על שעמום ולמידה

אימון עם חסימת ראייה

מטרת האימון

מיטל

לצאת מהקווים - מאמנים מדברים על אימון - פרק 12

למידה דיפרנציאלית - לספורטאים בימי הקורונה

טעימה מהעוגיות

להגביל כדי לאפשר

שימוש בציוד כדי להפוך אימון לדומה למשחק

דרכים להתמודדות עם לחץ

בית ספר לערכים ולספורט - חלק ב'

הקושי באימונים בתנאי בידוד

10 דברים שעושים הקופצים למים הטובים בעולם - חלק ב'

עיצוב סביבת למידה ייצוגית

10 דברים שעושים הקופצים למים הטובים בעולם - חלק א'

לצאת מהקווים - מאמנים מדברים על אימון - פרק 11

ציפייה - ניבוי ביצועים 2

קור רוח - poise

אימון על משטחים לא יציבים – לגיטימי או גימיק?

חזרות ללא חזרה

מכתב לעצמי - ג'יי הנסי

ציפייה - ניבוי ביצועים

תפיסה ופעולה

לחשוב כמו אלופים - לימודים

לצאת מהקווים - מאמנים מדברים על אימון - פרק 10

עין שקטה 2

הסוד של הכדורסל

תאוריית שילוב הכיף: שימור השתתפות ילדים ונוער בספורט

מכתב להורים אחרים בפארק

בית ספר לערכים ולספורט

עין שקטה - Quiet Eye

על כתמים, פרופורציות והקשר

שיפור ביצועים באמצעות מוטיבציה פנימית ותשומת לב ללמידה

לצאת מהקווים - מאמנים מדברים על אימון - פרק 9

ישיבה על הספסל

להגיע לקצה

סקירת מחקר על למידה לעומת ביצועים

דיבור עצמי

לצאת מהקווים - מאמנים מדברים על אימון - פרק 8

BOOST! / מיכאל בר-אלי

נקודת מבט חדשנית על שילוב האספקט המנטאלי בתהליך האימוני

לגדל ספורטאי/ת - תגובה

לגדל ספורטאי/ת

סימני דרך - קורל חזן

זכוכית מגדלת - ליעד אורבך

לצאת מהקווים - מאמנים מדברים על אימון - פרק 7

Belichick (חלק 4 - הדרך של הפטריוטס)

Belichick (חלק 3 - אימון)

Belichick (חלק 2 - מאמן ראשי)

Belichick (חלק 1 - ההתחלה)

מאמנים מדברים על אימון - תובנות מ-6 פרקים ראשונים

לצאת מהקווים - מאמנים מדברים על אימון - פרק 6

המאמנות כותבות - The Definite Dozen (חלק 2)

המאמנות כותבות - The Definite Dozen (חלק 1)

Reach for the Summit / Pat Summitt

תכנון - זה לא תמיד מצליח

Leading with the heart / Mike Krzyzewsky

לצאת מהקווים - מאמנים מדברים על אימון - פרק 5

Leading / Alex Ferguson

על יכולת גופנית - המאמנים מסכמים מה למדו וממי

כמה להתאמן וכמה לנוח?

על חזרות וגיוון

לצאת מהקווים - מאמנים מדברים על אימון - פרק 4

על חשיבות שחרור אחרי אימון

על חשיבות החימום לפני אימון

על יכולת ניתור

על חשיבות תרגילים להפחתת סיכון לפציעה

על חשיבות הגמישות

דבר אחד פשוט שספורטאים יכולים לעשות כבר מהיום כדי להשתפר

על חשיבות אימון הכוח

איך נראה שבוע אידאלי של ספורטאי/ת מקצועני/ת?

איך נראה יום אידאלי של ספורטאי/ת מקצועני/ת?

דברים שכדאי לדעת על יכולת גופנית

Do Nothing / Celeste Headlee

לצאת מהקווים - מאמנים מדברים על אימון - פרק 3

תובנות ממשחק הכדורסל - אלישה קלארק

מחשבות אחרונות על הסדרה The last dance

תובנות ממשחק הכדורסל - שיחה עם אגדות כדורסל יווניות

השחקן הוותיק שלי - וינס קרטר

The last dance 7+8 - מחשבה ראשונה

איך לקרוא יותר ספרים

לצאת מהקווים - מאמנים מדברים על אימון - פרק 2

kaizen / Sarah Harvey

תובנות ממשחק הכדורסל - ארגון שחקניות הכדורסל

השחקן הוותיק שלי - ריי אלן

דברים מתפוררים

לצאת מהקווים - מאמנים מדברים על אימון - פרק 1

השחקן הוותיק שלי - אייזיאה תומאס

10 מחשבות על תכנות

אולי יעניינו אותך גם הפוסטים האלו...

בחזרה לעמוד הבלוג