הדרישות מספורטאית אולימפית - אירה ויגדורצ'יק

אירה ויגדורצ'יק עזרה להפוך את נבחרת ההתעמלות האומנותית של ישראל למעצמה עולמית. בהשתלמות שיזם האגף המקצועי של כדורסל הנשים היא שיתפה בחוויות שלה.

צילום:

אחרי ימים על גבי ימים של 10 שעות אימון ביום היא עלולה להגיד לאחת המתעמלות ללכת לה*דיין, וגם המתעמלת עלולה לענות לה באותו סגנון.


אין מה לעשות בסגל התחרותי עם ילדה שהבית שלה זורע ספק לגבי המאמנת. תפקיד ההורה הוא לחזק את המאמן ולעזור לילדה להתמודד. המאמן הוא ערך עליון.


אין מה לעשות בסגל התחרותי עם ילדה שבאה מחוג. היא לא תתאים.


ויגדורצ'יק מעידה על עצמה שיודעת להיות גמישה בתהליך האימון אבל אי אפשר שהספורטאית תדע את זה. היא תתאים מחדש את האימון או תמצא דרכים לעזור אבל הספורטאית צריכה לדעת גם היא שהמאמנת היא הערך העליון.


אין כוכבות בנבחרת. צריך למחוק מאפיינים בולטים. הן עוברות חיול. על הספורטאית לתרום לקבוצה מה שהיא יודעת, לא להשתמש בזה כדי לעשות פחות. כוכבות לרוב לא מגיעות לרמה קבוצתית טובה, כי הן רגילות לנהל את האימון.


על הדרישות:

יום אימונים נמשך 10 שעות (ומורכב ממספר חלקים) כי תחרות נמשכת 8 שעות וצריכות להיות מוכנות לכמות הזמן והריכוז הזו.


המאמנת מחליטה מה קצה גבול היכולת, לא הספורטאית. הספורטאית צריכה ללמוד להתחרות בכאב, בחולי ובעייפות, כי באולימפיאדה היא תידרש להתחרות כך.


מאמן שבא להעביר אימון יכול ללכת לאמן בחוג. צריך לבוא לאמן. הדרישה של המאמן מהספורטאית צריכה להיות דומה לדרישה שלו מעצמו.


הרף של הספורטאית עולה כל יום, והיא צריכה לדעת שהיא נדרשת על ידי המאמנת רק באותה המידה בה המאמנת מאמינה בה.


אין טעם לתרגל דברים במצב בו אין לחץ או כאב או עייפות. זה לא אמיתי. צריך לתרגל ככה שזה יהיה מושלם, ואם זה מושלם, זה צריך להיות מושלם 10 פעמים ברצף.


רק ספורטאית שמסוגלת לסבול 10 שעות ביום על פני שנים - שעות של כאב, של תזונה מדויקת, של עייפות, של ויתורים, של משמעת - רק מישהי כזו תצליח.

ספורטאית שלא תעזוב את האולם עד שתצליח היא בעלת גנטיקה טובה.


ריקוד וגמישות זה לא מספיק. אין דבר יותר גבוה מלזרוק לעצמי את המכשיר 100 פעם, לבד. ויגדורצ'יק מאמינה שיש גנטיקה לקבלת מרות ולסבולת מנטלית, והיא יצאה במחקר על זה עם תל השומר.

מכירים מישהו שזה עשוי לעניין אותו? שתפו!
פסח
כתיבה
הטיות
כל יום סרטון
פוקוס
כישלון
קבלת החלטות
פוטנציאל
שינה
אמונה
מטרה
סימני דרך
גיוון
עצמאות
קורונה
לחשוב כמו אלופים
ביצועים
כלים מנטליים
תחרותיות
משמעת
תקשורת
אחריות
מנהיגות
פציעה
יכולת גופנית
מנטור
פילוסופיה
שחקן ותיק
קושי
וודן
ביטחון
מיינדפולנס
זכוכית מגדלת
כיף
הקרבה
עונג שבת
הכנה
הרגל
מוטיבציה
שחיקה
תמיד קדימה
חוויה
הורים
סטנדרט
התמדה
גריט
למידה
הסבר
במשפט אחד
פשטות
קובי
student of the game
פודיום
רוטינה
קריירה
תירוץ
סדר עדיפויות
תרבות
פודקאסט
יצירתיות
עשייה
פירגון
הלך רוח
כישרון
אלברט איינשטיין
מיינדסט
אהבה
חינוך
שיחה
מאמץ
כשרון
מופנמים
אופי
מועדון קריאה
תכנון
דחיית סיפוקים
חסכון
דרך
זמן
תהליך
שקדנות
סבלנות
הרצאה
אסטרטגיה
הוראה
לימוד
התחלה
אנדרס אינייסטה
פפ גווארדיולה
תודה
אימון
השראה
הצלחה
מצוינות

הוא לא נחמד

רוצים לאמן את המוח?

על עקביות

על התמחות מוקדמת וגיוון - המחקר

A season on the brink / John Feinstein

גנבת האושר

כשהכיסא עף למגרש

האם יש טכניקה אידאלית?

ניהול משחק בגילאים צעירים

שני נילים ותסמונת המתחזה

זה הבית שלי

זום אאוט

הסתברויות במקום ציפיות

מה אני עושה כשאני מתרגש

קל להיות עסוקים

Playing for keeps / David Halberstam

דרך הקאיזן / ד"ר רוברט מאורר

איך לקרוא יותר טוב? חלק 2

השפעת דברי המאמן על המשחק

איך לכתוב יותר טוב?

איך לקרוא יותר טוב?

סיכום עונה בקבוצת הנערות

טיפ טיפ, פוסט #2

נקודת מבט

אפקט דאנינג-קרוגר

תסמונת המתחזה

האם אני טוב/ה מספיק?

שימוש נבון בווידאו

לתת פתרון או לא?

Myths of sport coaching 2,5,10

הבנה/מהירות/הנאה - בחרו 2

טיפ טיפ, פוסט #1

Myths of sport coaching 1,4,9

על עצב וזיכרון

על עלים ועל הסתגלות

על השפעה ארוכת טווח

מולטי טאלנט

בתוך הראש שלנו

להתייחס לאדם כמו שהוא יכול להיות

על אימון והפקה מוזיקלית

על חשיבות המסע

ממבט ראשון / מלקולם גלדוול

10 מחשבות על להיות שוליה

עונג שבת - ג'ון סטוקטון

Assisted / John Stockton

שיווי משקל נאש

דרכים ליצור מזל - 6

Range VS Peak

הספר Peak - האם 10000 זה מספיק?

סיפורים על פופוביץ'

האתגר בכתיבה / טה-נהיסי קואטס

גריט - פרק 12 - תרבות של גריט

גריט - פרק 11 - איפה צומח גריט?

גריט - פרק 9 - תקווה

גריט - פרק 8 - תכלית

גריט - פרק 7 - אימון

גריט - פרק 6 - עניין

חשיבות הכתיבה וסיכום האימון

גריט - פרק 5 - איך מצמיחים גריט?

גריט - פרק 4 - כמה גריט יש לך?

גריט - פרק 2+3 - מאמץ וכישרון

גריט - פרק 1 - פשוט לבוא.

Grit / Angela Duckworth

do your job

פוסט סיכום יום הולדת

לצאת מהקווים - מאמנים מדברים על אימון - הפרק עם עודד קטש

טיפים ללמידה 48-50

טיפים ללמידה 45-47

טיפים ללמידה 43-44

טיפים ללמידה 42

טיפים ללמידה 40-41

Red and me / Bill Russell

טיפים ללמידה 37-39

תובנות ממשחק הכדורסל - קריסטל דיינג'רפילד

טיפים ללמידה 34-36

טיפים ללמידה 31-33

טיפים ללמידה 28-30

טיפים ללמידה 25-27

טיפים ללמידה 22-24

טיפים ללמידה 19-21

טיפים ללמידה 16-18

טיפים ללמידה 13-15

טיפים ללמידה 10-12

טיפים ללמידה 7-9

טיפים ללמידה 4-6

טיפים ללמידה 1-3

The little book of talent

מי מפתח אצלנו מיינדסט?

מיינדסט ומערכות יחסים

ג'ינו אוריימה - הפלייליסט המלא

מיינדסט - תבנית חשיבה של מנהיגים

לצאת מהקווים - מאמנים מדברים על אימון - הפרק עם ליאת גלר

מיינדסט - תבנית חשיבה של אלופים

מאסטרקלאס במשחק עם סמואל ל. ג'קסון

Geno / Geno Auriemma

מיינדסט - על יכולת והישגים

מיינדסט - בתוך תבניות החשיבה

Mindset / Carol S. Dweck

שבעה מאפיינים של הקפטנים הגדולים - 7

שבעה מאפיינים של הקפטנים הגדולים - 6

אולי יעניינו אותך גם הפוסטים האלו...

בחזרה לעמוד הבלוג