דברים שכדאי לדעת על אימונים

ג'ון קסל מאמן ספורטאים ומאמנים כבר עשרות שנים והוא למד הרבה בשנים שלו ברמה הגבוהה ביותר של הכדורעף בעולם. דברים שכדאי לדעת.

צילום:

על מסורת.

רוב מה שאנחנו רגילים לראות באימון לוקח הרבה זמן ולא עובר היטב למשחק.

מאמנים רוצים שהאימון ייראה טוב ויהיה צפוי, אבל הלמידה שמתבצעת לא נשארת עם השחקנים ולא עוברת למשחק.

על גיוון.

קסל ממליץ לבצע 6-10 חזרות של אימון צפוי (blocked practice) ואחר כך לעבור למשחק.

אפילו הטובים ביותר מגוונים בתנועה שלהם וטועים לפעמים.

כשניקח פטיש ונדפוק על אותו מסמר 30 פעמים, כל תנועה שלנו תיראה אחרת, ועדיין תכניס את המסמר עמוק יותר בתוך העץ.

על שמרנות.

כמה רופאים מנתחים הגיעו לצפות באימונים יחד עם ג'ון והם לא האמינו שמאמנים עדיין מאמנים באותה דרך שאימנו אותם כשהם היו ילדים.

"אצלנו אם אחרי שנתיים אתה מנתח באותה צורה, אפשר לתבוע אותך על רשלנות רפואית."

על נתינת משוב.

לא להיות גלאי פגמים.

לתפוס אותם כשהם עושים משהו היטב.

במקום פידבק, פיד פורוורד. להגיד להם מראש מה צריך לקרות, לא לתת להם בראש אחרי שזה קרה.

לא לדבר איתם על העבר, על דברים שאין להם יכולת לשנות.

לא להגיד להם מה לעשות, להנחות אותם לכיוון פתרונות אפשריים.

על שיחות בין מאמנים.

שיתוף רעיונות בין מאמנים הוא קריטי להתפתחות של ספורט.

אם אתה נותן לי תפוח ואני נותן לך תפוח, לכל אחד מאיתנו נשאר תפוח אחד.

אם אני נותן לך רעיון ואתה נותן לי רעיון, לכל אחד מאיתנו יש עכשיו שני רעיונות.

גאות מרימה את כל הסירות.

על טעויות.

אם מאמנים משתוללים כשהילדים טועים, הילדים לא ירצו לטעות.

אין טעויות – אין התקדמות.

המאמן צריך לתת דוגמה שטעויות הן דבר מקובל. המאמן יכול לטעות ואם מדי פעם הוא יודה בטעות שעשה הספורטאים ילמדו שזה אפשרי, קורה, ומותר להודות בכך.

עונשים על טעויות זו שיטה שסיימה את תפקידה בחיינו. כדאי לעבור הלאה.

תסוגה לממוצע כמקרה כללי שמשתקף באימון (צעקתי עליו אז הוא השתפר, נתתי לו מחמאה אז הוא התחיל להחטיא).

על עשייה.

לא מתרגלים כדורסל. משחקים כדורסל. מאמנים דרך המשחק.

לומדים על ידי עשייה. אנחנו יכולים לצפות במישהו נוהג במשך 16 שנה ולא נדע לנהוג, כמה עשרות שיעורים ואנחנו לומדים.

הכיף הוא בקליעות ובהנחתות. צריך להגיע לזה באימון.

על תקשורת ויחסי אנוש.

אנחנו לא מאמנים כדורסל או כדורעף. אנחנו מאמנים בני אדם.

לדעת עליהם דברים מחוץ למגרש.


דברים שמאמנים צריכים ללמוד היטב.

למידה מוטורית.

לפתח את הצד המנטלי בספורט (כמה מהאימון שלנו מתרכז בזה?)

שימוש בשפה:

"לנסות" זה מסוכן. אני אנסה = אני לא רוצה אבל אני יוצא ידי חובה באמירה.

"אבל" שולל מה שבא אחריו. היה אימון מעולה, אבל... להחליף את זה ב"ו..."

"אל" – המוח שלנו לא מסתדר עם המילה הזו. "אל תחשוב על פיל בביקיני."

לא לקחת לילד את העיפרון מהיד. שיכתוב בעצמו את הפתרון, וימחק אם צריך.


מכירים מישהו שזה עשוי לעניין אותו? שתפו!
פסח
כתיבה
הטיות
כל יום סרטון
פוקוס
כישלון
קבלת החלטות
פוטנציאל
שינה
אמונה
מטרה
סימני דרך
גיוון
עצמאות
קורונה
לחשוב כמו אלופים
ביצועים
כלים מנטליים
תחרותיות
משמעת
תקשורת
אחריות
מנהיגות
פציעה
יכולת גופנית
מנטור
פילוסופיה
שחקן ותיק
קושי
וודן
ביטחון
מיינדפולנס
זכוכית מגדלת
כיף
הקרבה
עונג שבת
הכנה
הרגל
מוטיבציה
שחיקה
תמיד קדימה
חוויה
הורים
סטנדרט
התמדה
גריט
למידה
הסבר
במשפט אחד
פשטות
קובי
student of the game
פודיום
רוטינה
קריירה
תירוץ
סדר עדיפויות
תרבות
פודקאסט
יצירתיות
עשייה
פירגון
הלך רוח
כישרון
אלברט איינשטיין
מיינדסט
אהבה
חינוך
שיחה
מאמץ
כשרון
מופנמים
אופי
מועדון קריאה
תכנון
דחיית סיפוקים
חסכון
דרך
זמן
תהליך
שקדנות
סבלנות
הרצאה
אסטרטגיה
הוראה
לימוד
התחלה
אנדרס אינייסטה
פפ גווארדיולה
תודה
אימון
השראה
הצלחה
מצוינות

הוא לא נחמד

רוצים לאמן את המוח?

על עקביות

על התמחות מוקדמת וגיוון - המחקר

A season on the brink / John Feinstein

גנבת האושר

כשהכיסא עף למגרש

האם יש טכניקה אידאלית?

ניהול משחק בגילאים צעירים

שני נילים ותסמונת המתחזה

זה הבית שלי

זום אאוט

הסתברויות במקום ציפיות

מה אני עושה כשאני מתרגש

קל להיות עסוקים

Playing for keeps / David Halberstam

דרך הקאיזן / ד"ר רוברט מאורר

איך לקרוא יותר טוב? חלק 2

השפעת דברי המאמן על המשחק

איך לכתוב יותר טוב?

איך לקרוא יותר טוב?

סיכום עונה בקבוצת הנערות

טיפ טיפ, פוסט #2

נקודת מבט

אפקט דאנינג-קרוגר

תסמונת המתחזה

האם אני טוב/ה מספיק?

שימוש נבון בווידאו

לתת פתרון או לא?

Myths of sport coaching 2,5,10

הבנה/מהירות/הנאה - בחרו 2

טיפ טיפ, פוסט #1

Myths of sport coaching 1,4,9

על עצב וזיכרון

על עלים ועל הסתגלות

על השפעה ארוכת טווח

מולטי טאלנט

בתוך הראש שלנו

להתייחס לאדם כמו שהוא יכול להיות

על אימון והפקה מוזיקלית

על חשיבות המסע

ממבט ראשון / מלקולם גלדוול

10 מחשבות על להיות שוליה

עונג שבת - ג'ון סטוקטון

Assisted / John Stockton

שיווי משקל נאש

דרכים ליצור מזל - 6

Range VS Peak

הספר Peak - האם 10000 זה מספיק?

סיפורים על פופוביץ'

האתגר בכתיבה / טה-נהיסי קואטס

גריט - פרק 12 - תרבות של גריט

גריט - פרק 11 - איפה צומח גריט?

גריט - פרק 9 - תקווה

גריט - פרק 8 - תכלית

גריט - פרק 7 - אימון

גריט - פרק 6 - עניין

חשיבות הכתיבה וסיכום האימון

גריט - פרק 5 - איך מצמיחים גריט?

גריט - פרק 4 - כמה גריט יש לך?

גריט - פרק 2+3 - מאמץ וכישרון

גריט - פרק 1 - פשוט לבוא.

Grit / Angela Duckworth

do your job

פוסט סיכום יום הולדת

לצאת מהקווים - מאמנים מדברים על אימון - הפרק עם עודד קטש

טיפים ללמידה 48-50

טיפים ללמידה 45-47

טיפים ללמידה 43-44

טיפים ללמידה 42

טיפים ללמידה 40-41

Red and me / Bill Russell

טיפים ללמידה 37-39

תובנות ממשחק הכדורסל - קריסטל דיינג'רפילד

טיפים ללמידה 34-36

טיפים ללמידה 31-33

טיפים ללמידה 28-30

טיפים ללמידה 25-27

טיפים ללמידה 22-24

טיפים ללמידה 19-21

טיפים ללמידה 16-18

טיפים ללמידה 13-15

טיפים ללמידה 10-12

טיפים ללמידה 7-9

טיפים ללמידה 4-6

טיפים ללמידה 1-3

The little book of talent

מי מפתח אצלנו מיינדסט?

מיינדסט ומערכות יחסים

ג'ינו אוריימה - הפלייליסט המלא

מיינדסט - תבנית חשיבה של מנהיגים

לצאת מהקווים - מאמנים מדברים על אימון - הפרק עם ליאת גלר

מיינדסט - תבנית חשיבה של אלופים

מאסטרקלאס במשחק עם סמואל ל. ג'קסון

Geno / Geno Auriemma

מיינדסט - על יכולת והישגים

מיינדסט - בתוך תבניות החשיבה

Mindset / Carol S. Dweck

שבעה מאפיינים של הקפטנים הגדולים - 7

שבעה מאפיינים של הקפטנים הגדולים - 6

אולי יעניינו אותך גם הפוסטים האלו...

בחזרה לעמוד הבלוג